Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko kauppatilaus edullisemmaksi kuin kaupassa itse käyminen?

Vierailija
21.08.2024 |

Olemme harkinneet, että tilaisimme viikon ruoat kerralla.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nihilistin unelma. Kaikki turha pois. Lapsret opetettava olemasn tykkäämättä vanukkaista ja jogurteista sun muista. Ne on kalliita ja pelkkää sokeria. Samoin murot. 

Argh kuinka äysyttävän nihilististä. 

Kyllä mä ainakin tilaan kotiin jukurtteja, aamiaiasmuroja ja muutakin ns. turhaa. Mutta suunnittelen sen etukäteen. 

Vierailija
62/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne herätysostokset on usein niitä, joilla tulee monipuolisuutta ruokavalioon. Harvemmin suunnittelen ostavani melonia, parsakaalia, maksamakkaraa tai silakoita. Ne tulee mieleen kaupassa, kun sattuu kohdalle, ja syötyä kyllä tulevat, ei meillä ruokaa pois heitetä. Kauppalistassa lukisi omenoita, tomaattia+kurkkua, kinkkuleikkeleitä ja lohisuikaleita. Ja samat joka viikko. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule, sairaan kallista touhua

Vierailija
64/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tulee. Mutta mulla on joku arvo omalle ajallekkin. Tilauksen tekemiseen meni noin 10-15min ja kuorman purkamiseen sama aika. Ei 30min kerta viikkoon. Ajoaika meiltä tuohon Cittarille on 15min eli pelkkiin matkoihin saa kulumaan tuon 30min. Ja sillä kaupassa pyörii sen 45min aina, vaikka kuinka koittaisi olla tehokas.

45 minuuttia pyörit kaupassa? Minä teen ostoslistan siinä järjestyksessä miten ne on kaupassa hyllytetty. Noin 10 minuuttia menee kun nostelee kärryyn ja menee kassalle.

Riippuu kyllä ihan kaupan koosta. Ennen meidän lähikauppa oli Suomen suurin Prisma. Siellä pelkästään maitohyllylle kävellyillä askeleilla kiertäisi pikku kulmakaupan kertaalleen. Muutettiin maalle ja kauppareissuihin menevä aika varmaan puolittui.

Vierailija
65/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ainakaan tulisi, koska kaikki punalapputuotteet yms. jäisi ostamatta.

Ja tätä on miinustanut 2 itsekuritonta lusmua, jotka ei voi millään ymmärtää että normaalit ihmiset ei sorru kalliisiin heräteostoksiin jokaisella kauppareissulla. 🤣

Minun alapeukku tuli siitä, että meidän kaupoissa ne hyvin harvat punalapputuotteet on jotain kummallisia maronoituja lihoja, joita en syö, tai jotain muuta sellaista (yleensä kallista), mitä en ostaisi. Joskus harvoin olen löytänyt sellaisen kahden euron leipäpussin, jossa on suurin piirtein sopivaa leipää. Jotenkin tuntuu, että joillain muilla paikkakunnilla näitä punalappuja on aina, kunhan vaan hyllystä ottaa. Meillä ei. 

Vierailija
66/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
67/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin siirtyä tilaamaan. Autoa ei ole ja lapset syö paljon. Joudun lähes joka päivä käymään milloin mitäkin, esim. maitoa ostamassa ja siinä helposti tarttuu muutakin matkaan. Lisäksi kaupassa käynti ollut mulle sellaista omaa aikaa, että pyörin lähikauppakeskuksen muitakin kauppoja usein läpi ja niistä tarttuu usein jotain mukaan. Käytän ton oman ajan mieluummin lenkkipoluille. Lisäksi Prisma, josta tilaisin on halvempi kuin toi lähi S-market.

Luulen, että hyödyt. Minulla vain koira lisäkseni, mutta lähikaupan ja Prisman hintaero on niin iso, että noin satasen ostoksilla pääsee jo ainakin omilleen. Lisäksi se ajankäyttö. 

Vierailija
68/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ne herätysostokset on usein niitä, joilla tulee monipuolisuutta ruokavalioon. Harvemmin suunnittelen ostavani melonia, parsakaalia, maksamakkaraa tai silakoita. Ne tulee mieleen kaupassa, kun sattuu kohdalle, ja syötyä kyllä tulevat, ei meillä ruokaa pois heitetä. Kauppalistassa lukisi omenoita, tomaattia+kurkkua, kinkkuleikkeleitä ja lohisuikaleita. Ja samat joka viikko. 

No tuokin on ihan omasta korvien välistä kiinni. Minä tarkistan aina tilatessani sesongin kasvikset. Sesongin sipsejä ja patukoita en tarkistele.  Erityisesti meloni on kiva tilata kotiin, kun painaa niin perhanasti :D

Vierailija
69/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kova ostelemaan heräteostoksia ja turhanpäiväisyyksiä aina kaupassa poiketessaan, niin hyötyy. Ja jos ei aikaisemmin ole suunnitellusti tehnyt ostoksia, niin hyötyy ainakin sen suunnittelun verran eikä ostele kun joku voisi olla kivaa ja sitten huomaa, ettei se sovikaan muuhun.

Vierailija
70/70 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin kotiinkuljetuksesta jo pelkästään siitä ilosta, ettei tarvitse lähteä johonkin jättimarkettiin tuhlaamaan aikaa. 

Plussana on tosiaan tuo, että ruokalista ja täten viikottainen ruokavalio on hallitumpi ja terveellisempi. On helppoa ja kätevää tehdä 1-2-viikon välein kotitilaus käyttäen tallennettuja tilauspohjia, joita vain nopeasti tarpeen mukaan muokkailee. Kokonaan pois jää extempore ostetut jäätelöt, pullat ja suklaalevyt.

Yksi vinkki on kaikille kotitilaajille: tehkää tilauksenne kylläisinä, älkää nälkäisinä 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme