Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaiset naiset ovat THL:n mukaan keskimäärin 163,2 senttimetriä pitkiä. Miesten keskipituus Suomessa on 177,5 senttiä. Julkaistu: 29.6.

Vierailija
21.08.2024 |

Suomalaiset naiset ovat THL:n mukaan keskimäärin 163,2 senttimetriä pitkiä. Miesten keskipituus Suomessa on 177,5 senttiä.

Julkaistu: 29.6.2024

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000010523598.html

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja paino naisilla oli jotain 77kg. Eli noin 15kg ylipainoa joka toisella. 

Lihas painaa. Vaikutat lyhyeltä läskimoosekselta. Et pysty uimaan näyttämättä koomiselta ongenkoholta.

Ai, luulin, että ne on "isot luut", jotka painavat...

Tilavuudeltaan litra rasvaa painaa 0,9 kiloa ja litra lihasta 1,09 kiloa. Lihas on siis 1,21 kertaa painavampaa kuin rasva jolloin virhemarginaali kasvaa. Painoindeksi sopii mittariksi ei urheilevalle ihmiselle vyötärösympäryksen mittauksen kanssa.

42/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvipuistohullu kirjoitti:

Olen siis ylipitkä, ja kaipaamani henkilö on alapituinen 🤠

Ahaa, kai ymmärrät että silloin olet 2 keskihajonnan normaalin yläpuolella ja kaipaamaan henkilö taas toiseen suuntaan.

Ei  esim. keskiarvon 4 cm ylittänyt ole pitkä vaan normaalipituiden. Sama toiseen suuntaan

Ymmärtääkö hän?

Tiätysti! En mä ny niiiiin tyhmä sentään oo 😄 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti ole. Olen 173 senttinen nainen ja 80% miehistä on minua lyhyempiä. Missä tahansa kaupungissa liikunkin

Vierailija
44/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas naiset lyhyitä. Muissa Pohjoismaissa ihmiset ovat pitempiä, hoikempia ja paremman näköisiä 

Suomessakin nuoret ja normaalin ikäiset ovat. Näissä luvuissa ikivanhat pätkät mukana

Eli sinä.

Vierailija
45/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset tuntuvat olevat järkiään 180-senttisiä, kun kassajonossa seisoo lähellä. Itsekin olen muka pitkä nainen, mutta tulee pieni olo rinnalla. 

Vierailija
46/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas naiset lyhyitä. Muissa Pohjoismaissa ihmiset ovat pitempiä, hoikempia ja paremman näköisiä 

Suomessakin nuoret ja normaalin ikäiset ovat. Näissä luvuissa ikivanhat pätkät mukana

Normaalin ikäiset? 

Vierailija
47/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sitten ap?

Vierailija
48/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään tuntuu, että se vaihteluväli on paljon suurempi kuin aiemmin, että on paljon enemmän sellaisia todella lyhyitä ja sitten enemmän niitä todella pitkiä. 

Vierailija
49/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen menee iän myötä kasaan useita senttejä 

Vierailija
50/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, juttu on julkaistu kesäkuussa, mutta kun klikkaa lilnkkkä sinne tilastoon, niin pääsee v. 2017 keskipituustaulukkoon.

Vierailija
51/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on mukana vanhukset, jotka jo kutistuneet. 

" Vuonna 2011 julkaistujen uusien kasvukäyrien mukaan suomalaisten nuorten miesten keskipituus on 180,7 senttimetriä ja nuorten naisten keskipituus 167,5 senttimetriä." 

Monet 14v lapset on 140 cm

???

Your argument is invalid

14-vuotias ei ole nainen eikä mies, lapsille on omat tilastot. 

Kyllä rippikoulun jälkeen on nainen tai mies

Entäs ne, jotka eivät kuulu kirkkoon, eivätkä ole käyneet aivopesukoulua. Pysyvätkö he ikuisesti lapsina vai miten?

Vierailija
52/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Putin on 163 cm pitkä 🤢

Ei ole. Medvedev on 162,5 cm ja jonkin verran Putinia lyhyempi (älä anna piilokorkojen hämätä).

Vierailija
53/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas se olis sitte pituushullu, jolla on pakkomielteinen kompleksi pituudesta, kömpinyt kolostaan sivistyksen pariin. Koetas päästä vaikka terapiaan.

Vierailija
54/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä ikävää olla 173 cm pitkä nainen. Joutuu katselemaan hilseileviä kaljuja ja juurikasvuja  yläviistosta.

Hyödyllistä kuitenkin väkijoukossa kun näkee muuden yli. Ja pitkät miehet kiinnittää huomiota.

N

Missä ihmeen hobbittilassa oikein asut? Olen 172 cm pitkä nainen ja miehistä suurin osa on huomattavasti pidempiä kuin minä.

Vierailija
55/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 173 cm jo vuodesta 1980. Kivasti karsii kääpiöitä pois.

N 59

Taitaa sun luonne karsia pois. Olet tuon ikäinen ja puhut tuolla tavalla. 🙄

Vierailija
56/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei Tatjana

Vierailija
57/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja paino naisilla oli jotain 77kg. Eli noin 15kg ylipainoa joka toisella. 

Muistele vähän mitä tarkoittaa keskimäärin ja miten lasketaan tilastoja.

Vierailija
58/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maahanm uttajat näköjään laskeneet miesten keskipituutta, vasta äskettäin oli 180,jotain. Kantasuomalaiset nuorethan kasvavat koko ajan pidemmiksi, iso osa tuntuu olevan yli 180cm

Vierailija
59/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Putin on 163 cm pitkä 🤢

Ei ole. Medvedev on 162,5 cm ja jonkin verran Putinia lyhyempi (älä anna piilokorkojen hämätä).

Medvedev 162,26 ja putin 160,63 lasermitalla.

Vierailija
60/62 |
21.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maahanm uttajat näköjään laskeneet miesten keskipituutta, vasta äskettäin oli 180,jotain. Kantasuomalaiset nuorethan kasvavat koko ajan pidemmiksi, iso osa tuntuu olevan yli 180cm

Äijien huoli siitä että onko 17x riittävä onkin aiheellinen kun naiset ovat kohta 18x.  Luulin myös että miesten keskipituus on jo yli 180 mutt ehkä se oli elinajan odotus 82 vuotta tjsp joka sekoitti, sekin varmaan putoaa kun alkavat pistoolit paukkua baareissa ja puukkoa tulee keuhkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan