Kannattaako ostaa käytetty auto
osa-maksu-rahoituksella tämmöisenä huonona taloudellisena aikana?
Ja jos nyt muutenkin kk-budjetti on tiukka eikä ylimääräisiin menoihin ole kerrassaan varaa?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan ostettiin varojen mukaan auto, usein käytetty, osaamisen mukaan korjattiin itse ja kaverilta neuvoa pyytäen ja matka jatkui, jäi rahaa polttoaineeseenkin.Ja nykyään sitten moni ostaa uuden auton ja itkee kun rahat ei riitä mihinkään, jopa renkaanvaihto maksoi satasen huoltoasemalla yhy yhy.
Ei sitä autoa pidä ostaa viimeisillä rahoilla. Sitä ostaessa pitää olla aina myös puskuria, budjettia yllätysten varalle, ettei ole heti kohta kaikki rahat loppu ja taskut nurinpäin käännettyinä.
Liisasin laadukkaan sähkärin kahdeksi vuodeksi, 740 €/kk + vakuutus. Huoleton ratkaisu mutta ei halvin.
Vierailija kirjoitti:
Liisasin laadukkaan sähkärin kahdeksi vuodeksi, 740 €/kk + vakuutus. Huoleton ratkaisu mutta ei halvin.
Tuolla hinnalla saa Mersun ja kuljettajan. Itse istuu takapenkillä ilman huolta renkaanvaihdoista tai huolloista.
Istuu aina lämpimään Autoon nauttimaan kyydistä eli Taksiin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla hinnalla saa Mersun ja kuljettajan. Itse istuu takapenkillä ilman huolta renkaanvaihdoista tai huolloista.
Kaikki meistä ei ole Kansanedustajia.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ostanut autoa osamaksulla niin en varsinaisesti tiedä kannattaako sellainen pelleily mitenkään.
Tulee sinulle edullisemmaksi laittaa joka kuukausi tuon osamaksusuorituksen verran säästöön ja kun olet saanut rahat kasaan ostat niillä sen auton.
Säästät mm korkojen verran omaa rahaasi.
Näin itse olen aina tehnyt. Ostin jo ensimmäisen autoni käteisellä kun sain kortin 18 vuotiaana. Autoon olin silloin säästänyt jo kolme vuotta. Oli kiva ajella uudella huolettomalla autolla ja katsella kun toiset ajoivat joko vanhoilla käytetyillä tai osari velka autoillaan.
Minunkin ensimmäinen autoni oli uusi kun ajokortin sain, vanhempani ostivat sen minulle. Oli tosin Toyota mitta kaikkeahan ei voi saada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonnilla kuussa ajaa aika paljon Taksilla.
Ei vakuutusmaksuja. Ei rengaskuluja. Ei Huolto/Korjauskuluja. Ei katsastuksia. Vähemmän Autoa käyttävälle halvin ratkaisu.
Vanhempia autoja vielä pystyy itse jotenkin korjailemaan, mutta näitä uusia muovista kasattuja liikkuvia tietokoneita ei niin vain autotallissa ruuvailla. Usein jonkun pienen osan uusiminen nykyautoissa ei edes onnistu, pitää uusia " koko komponentti". Rahastusta sanon minä. 🥴