Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ostaa käytetty auto

Vierailija
20.08.2024 |

osa-maksu-rahoituksella tämmöisenä huonona taloudellisena aikana?

Ja jos nyt muutenkin kk-budjetti on tiukka eikä ylimääräisiin menoihin ole kerrassaan varaa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliterän auton arvo laskee jo siinä, kun ajat sen liikkeestä ulos. Itse olen suosinut alle 100 000 km ajettuja muutaman vuoden vanhoja. Niissä jo hinta tippunut, mutta kilometrejä vielä ajettavana. 

Niin..

Mietippä että jotkut sijoittavat

10 000 -25 00 euroa häihinsä ja joka ikinen vuosi se eukko tarvitsee enemmän ja enemmän huoltoa ja arvo laskee ihan silmissä jokaisen läskikilon kohdalla kunnes lopulta ajat sillä käytetyllä romulla jolla on hädin tuskin enää edes käyttöarvoa.. ehdottomasti kannattaa leasing kauppa niin voi huoletta vaihtaa parin vuoden välein uuteen malliin eikä tarvitse sijoittaa pääomaa sellaiseen turhaan kiinni.

Vierailija
22/47 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa uusia autoja..suosittelen 15 premium-auton kokemuksella!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luokittelee bmw tai mb ajoneuvot premium luokkaan niin ne ovat tarkoitettukin vaihdettavaksi alle 5 vuoden välein koska tuppaavat ruostumaan ihan tehtaan takuulla tuon jälkeen.

Vierailija
24/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no se on aivan sama ostatko tonnin rutkun, vai 50 tonnin rutkun. kaikki ne on yhtäpaskoja. sillä erotuksella, että halpikset ku hajoo, niin ei vithuta läheskään niin paljoa, kun että uus auto romuna ja enää 49 tuhatta osareita maksamatta. VAG konsernia tulee välttää kokonaisuudessaan. eli ostat tonnilla foordin ihan siksi, että henry ford oli hyvissä väleissä saksan johtajiston kanssa.

21 vuotta sitten eräs jobbari myi, oliko se nyt Fiat vai jotain muuta paskamerkkiä olevan auton pois tontilta turhaa tilaa viemästä. Hinnaksi oli ilmoitukseen pistänyt 50€ ja sehän ei siellä sitten montaa minuuttia seissyt, kun joku sen sieltä äkkiä pois osti. Se kärry oli varmaan aika äkkiä hajonnut jonnekin sitten ihan täysin, kun se hinta oli niin helvetin halpa. Mutta tuskin omistajaa paljoa harmitti lähteä paskan luota pois kävelemään, toisin kuin jos olisi ostanut yhtä huonon Bemarin jollain kolmen tonnin osarilla ja se olisi sitten levinnyt samaan tapaan. 

Kyllä ne kaikki vanhat auton paskat pitäisi myydä satasella parilla, kun ei ne ole mitään tuhansien arvoisia. Tyhmää ostaa parin sadan peltoauto jollain kolmella tonnilla ja dorkaa ostaa vielä velaksi, osamaksulla se saatanan romu. Siitä kun moottori leviää tai tulee joku muu monen tonnin vahinko, niin sitten sitä maksellaan kuin kuollutta lehmää. Ei yhtään rahaa kiinni mihinkään loppuun ajettuihin romuihin.

Vierailija
25/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvarin puhetta.

Vierailija
26/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa niin osta muutaman tonnin japsi.

Vierailija
27/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostetaanautoja.fi

Rehellistä ja ammattitaitoista autokauppaa. Suosittelen!

Vierailija
28/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijoitus mielessäkö sinä näitä autoja ostelet? Kyllä se arvo romahtaa siinä 50k ajetustakin kun 100k rajapyykki ylittyy.

Autot kannattaa ajaa niin loppuun, ettei jälleenmyyntiarvolla ole enää merkitystä. 

Vierailija
29/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata

Vierailija
30/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät ostaa osamaksulla.

Vierailija
31/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan ostettiin varojen mukaan auto, usein käytetty, osaamisen mukaan korjattiin itse ja kaverilta neuvoa pyytäen ja matka jatkui, jäi rahaa polttoaineeseenkin.Ja nykyään sitten moni ostaa uuden auton ja itkee kun rahat ei riitä mihinkään, jopa renkaanvaihto maksoi satasen huoltoasemalla yhy yhy.

Vierailija
32/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ajaa käytetyillä

Olen ainaostanut uuden 3-4 vuoden välein. 12 uusi auto alla.

Harrastin samaa joskus, kunnes tajusin sen olevan taloudellisesti typerintä ikinä. Sama kuin heittäisi rahaa nuotioon.

Vierailija
33/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä ostais 🤔

Vierailija
34/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaa se helve...n Ooppeli......

Vierailija
35/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no se on aivan sama ostatko tonnin rutkun, vai 50 tonnin rutkun. kaikki ne on yhtäpaskoja. sillä erotuksella, että halpikset ku hajoo, niin ei vithuta läheskään niin paljoa, kun että uus auto romuna ja enää 49 tuhatta osareita maksamatta. VAG konsernia tulee välttää kokonaisuudessaan. eli ostat tonnilla foordin ihan siksi, että henry ford oli hyvissä väleissä saksan johtajiston kanssa.

Moni korjaa autoa itse youtube ohjeilla, kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. Osat ostetaan kolariautoista autopurkamoilta.

Vierailija
36/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni korjaa autoa itse youtube ohjeilla, kun hallitus leikkasi ansiosidonnaisen. Osat ostetaan kolariautoista autopurkamoilta.

Kytkin, jarrut, bensapumput jne korjataan itse.

Vierailija
37/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kytkin, jarrut, bensapumput jne korjataan itse.

Joo kymmeniä vuosia  ennen nettiä korjattiin jo itse autoja.Nykyritsat on taas niin monimutkaisia että jos se kuuluisa boxi alkaa sekoilla niin siinä pitää olla jo tietoa ja taitoa ja rahaa ja lääkkeet että ei sekoa  itse moisesta autosta, mikähän sille nyt tuli jumalau..

Vierailija
38/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin, itse olen säästänyt tuhansia euroja juutuubin ohjeilla. 😁

Vierailija
39/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4v sitten ostettu käytetty auto 3000 eurolla. Muutama pienikorjaus tehty. Hyvin toimii ihan järjetöntä ostaa kalliita autoja rahoituksella. 

Vierailija
40/47 |
14.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henry Ford olikin hyvä ukko. Meidän miehiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi