Suomi tarvii työperäistä maahan muuttoa sanoo satonen.
Suomessa on 300 000 työtöntä eli eivät kelpaa mihinkään työhön enää joten hallitus haluaa ulkomailta tänne fiksumpaa väkeä töihin. Hyvä tietää että olen tälläinen luuseri raksamies joka ei kelpaa töihin mihinkään. Hallitus ei lisää koulutusta eikä auta työttömiä mitenkään ja silti meitä haukutaan kun emme mene töihin vaikka työpaikkoja ei ole suomalaisille. Ilmeisesti ulkomaalaisille on 40000 työpaikka joka vuosi.
Kommentit (83)
Tietenkin tällä syntyvyydellä tarvitsee. Muuten nykyaikuiset saavat vanheta omien pissojensa kanssa kenenkään auttamatta. Ja nollatyöttömyyteen ei koskaan päästä. Kaikista ei ole tekemään kaikkia töitä. Kyllä esim sinne hoitoalalle saa vapaasti kouluttautua. Mutta kaikki eivät kouluttaudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Tervetuloa töihin Suomeen. Jos ei nappaa, saa lähteä pois.
On erikoinen "erityisosaaja", jos ei löydä uutta työpaikkaa puolessa vuodessa. Olettaisi, että erityisosaajista olisi kova kilpailu. Vai onko "erityisosaaja" taas vain uusi eufemismi kouluttamattomalle kehitysmaalaiselle...
Se on juuri tämä. Kaikelle epäonnistumisille pitää keksiä jokin uusi nimitys. Ja simsalabim, vika on sillä korjattu.
Eikö elinkeinoelämä olekaan kyllästynyt hyvinvointivaltioon ja muuttamassa itänaapuriin? Luin että EVAlla on jo kimpsut ja kampsut pakattuna ja auto käynnistettynä. Tervemenoa vaan sitten!
Vierailija kirjoitti:
Koska on olemassa aloja ja töitä, joihin tarvitaan ammattilaisia, joita ei Suomessa ole, näiden ihmisten kouluttaminen täällä olisi todella kallista ja/tai tehotonta, koska heitä ei tarvita esimerkiksi 1000 kappaletta vaan vain 10. Lisäksi työkokemuksen hankkiminen ei ole joillain aloilla Suomessa mahdollista ennen kyseistä roolia. 9
Mitä vit!! Ei muka pysty kouluttamaan Suomessa esim.oppisopimuksella, työvoimakoulutuksella jne.jne.?! SUOMESSA valmistuu tuhansia ihmisiä ammattikouluista, ammattikorkeakouluista ja yliopistoista TYÖTTÖMIKSI! Työpaikkoja ei vain ole. Miten helvetissä on halvempaa kuskata Filippiineiltä ulkkareita tänne ja kouluttaa ne täällä lähihoitajiksi?! Perhe mukana: päiväkotikustannukset, koulukustannukset myös 18 vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin tällä syntyvyydellä tarvitsee. Muuten nykyaikuiset saavat vanheta omien pissojensa kanssa kenenkään auttamatta. Ja nollatyöttömyyteen ei koskaan päästä. Kaikista ei ole tekemään kaikkia töitä. Kyllä esim sinne hoitoalalle saa vapaasti kouluttautua. Mutta kaikki eivät kouluttaudu.
Elinikä laskee ja kuolleisuus nousee. 20 vuoden päästä ei ole mitään hoitokriisiä.
Minulla on koulutuksia ja kursseja olen käynyt lisää ja silti en kelpaa töihin. Olen ahkera ja minulla olisi suosittelijoita mutta ei auta mikään ei pääse töihin. Pitäisi olla korkeasti koulutettu ja insinööri että pääsisi ihan sellaisiin töihin mistä minulla on jo kokemusta.
siksi se satonen niitä orjia sieltä thaikuista yrittää raaahatakin
Vierailija kirjoitti:
Pelastetaan ne palestiinalaiset mitä niistä on enää jäljellä on sen yhden hirmuvaltion kynsistä tänne Suomeen töihin.
Kannatetaan. Vuohipaimenista ja *terrorsiteistä* on täällä huutava pula..
Vierailija kirjoitti:
Satonen on oikeassa.
On. Suomalaiset työttömät ulos Suomesta ja paljon reippaita kehitysmaalaisia tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Koska on olemassa aloja ja töitä, joihin tarvitaan ammattilaisia, joita ei Suomessa ole, näiden ihmisten kouluttaminen täällä olisi todella kallista ja/tai tehotonta, koska heitä ei tarvita esimerkiksi 1000 kappaletta vaan vain 10. Lisäksi työkokemuksen hankkiminen ei ole joillain aloilla Suomessa mahdollista ennen kyseistä roolia. 9
Ei niitä kehitysmaistakaan löydetä, mutta ei heillä olekaan samoja koulutusvaatimuksia kuin kantiksilla.
Ei tän e kaivata mitään kiinalaisia yms !!! Pysykööt omissa maassaan. Ne, joilla on jokin tutkinto johonkin ammattiin, pitäisi myös olla töitä. Ja vain siinä ammatissa, ei missään muussa !!!! Ja siinä myös pysytään. Me emme tarvitse turhaa muuta työvoimaa. Jos edes puhuisivat JA osaisivat JA ymmärtäisivät kunnolla suomea, ku tänne änkeävät. On se epäreilua, kun ne saavat ilmaisen koulutuksen, mutta me, jotka täällä asumme, joudumme itse maksamaan joka sentin opiskelusta JA asunnosta yms. Sen pitäisi olla TOISINPÄIN !!!!! On se noloo, jos joku kiinalainen henkilö tunkee johonkin sairaalaan lääkäriksi, eikä ymmärrä, puhu yms ollenkaan/vähän yms suomea. Suomalaiset ENSIN !!!!!!!!!!! Aina. Myös ja etenkin vammaiset henkilöt. Kyllä mekin osataan !!!!!! Jopa paljon paremmin, ku te NS normaalit henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänne tulevat ulkkikset ja kotimaiset työttömät taistelevat samoista perusduunipaikoista. KIlpailutilanne on selvä. Työttömien en ole kuullutKAAN sanovan kertaakaan, että tervetuloa ulkkikset tänne... Vain poliitikot ja liike-elämän kellokkaat pitävät mekkalaa HUUTAVASTA TYÖVOIMAPULASTA.
Huutavaan työvoimapulaan poliitikot vastasivat lopettamalla aikuiskoulutuksen.
Tuo on niin typerää poliitikoilta ettei mitään rajaa. Aikuiskoulutus on ehkä paras keino työllistyä. Katastrofihallitus tuhoaa tosiaan kaiken mahdollisen. Kiitos persuille kun mahdollistatte kokoomuksen ja muiden ahneuden paikallisella sanelulla työläisille ja orjuudella työttömille.
Mihin ne kuvittelee että tällainen johtaa, kun ulkomailta rahdataan halpatyövoimaa tänne ja kukaan ei pärjää enää palkallaan ilman tukia? Riittääkö yhtään kiikarit omaa isoa mahaa pidemmälle näillä isoilla herroilla? Millä koko talous sitten pyörii kun kukaan ei maksa veroja?
Miksi suomessa on avoimia työpaikkoja 12800kpl? Miksi työttömät ei hae niihin töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko saada. Suomalaisia ei riitä esim. hoitoalalle.
Suomessa on krooninen lääkäri ja hoitajapula koska niitä ei kouluteta tarpeeksi.
juuri katselin "hoitajaa" joka ei osannut suomea, eikä muutenkaan ollut kartalla. Järkyttävää sekoilua. Kantis porukka hoiti homman. Mikä on se instanssi minne nämä raketti-insinöörit voisi ohjata?
Ei ne pääse Suomessa minnekään opiskelemaan, eivätkä siten työllistykään.
Kyllä Suomen on ihan itse vaan koulutettava lähihoitajansa. Ei voi olla noin vaikeaa poimia sieltä työttömistä ihmiset opiskelemaan lähihoitajaksi.