UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole parempia vaihtoehtoja rokkiin kuin setäbändi Poets of the fall ja erittäin teatraalinen Battle Beast, joka edustaa metallikitssiä 2000-luvun alusta. Henkilökohtaisesti haluaisin, että joku rockbändi, kuten Luna Kills, tulisi UMK: hen. Awake Again ei myöskään ollut huono. Luulen, että Pete Parkkonen toimisi täydellisesti jollain rockin kanssa.
Pete Parkkonen!!!! Kyllä kiitos ja kohta sataa
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään mieltä että UMK:ssa lähdettäisiin raatien valtaa nostamaan sen vuoksi, että saataisiin biisi jolla olisi mahdollisimman suuri raatikannatus viisuissakin, kansa sopeutukoon tähän kun nyt lähdetään voittamaan!
Katsojia vartenhan tätä tehdään. Kai nyt Ylekin haluaa edustajan, jolla on mahdollisimman suuri kansan = katsojien kannatus takanaan. Se saa ihmiset seuraamaan kaikkea Ylen tuottamaa oheissisältöäkin. Kyllä minusta kisan viihdearvo on oleellisempi, kuin se että lähdettäisin verenmaku suussa jahtaamaan pelkkää teknistä voittosijaa. Ei siitä voittamisesta Suomelle niin paljon hyötyä ole, vaikka se ihan kiva olisikin. Jos voittaa halutaan, pitää se tulla jollain sellaisella kuin Cha cha cha jolla on käytännössä koko kansan tuki ja sydän puolellaan, ei kylmän teknisesti maksimipisteiden keruuseen räätälöidyllä tuotteella.
Joo juuri näin,ei kiitos lähdetä Ruotsin linjalle vaan mennään tällä omalla.
Jos ketä kiinnostaa Jodelista alkunsa saanut keskustelu, niin se olisi näkyvillä seuraavan linkin takana. Joku on jaksanut naputella juontajien reaktiot vastaamaan todennäköisintä artistia, eli myös videoiden esitysjärjestykseen.
https://share.jodel.com/post?postId=677ad5d47b341494a3aa33cd&_branch_ma…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta meidän aika meneekin UMK reaktiovideoita katsellessa 😂
Koitetaan muuten pitää noissa videoissa kommentit järkevinä. Välillä iskee aika paha myötähäpeä, kun lukee suomalaisten kommentteja 🙈
Jep, yleensä siellä suomalaiset haukkuvat omiaan...
Taitaa kohtuuttomuus näissä kekkereissä olla yleismaailmallinen ilmiö. Esimerkiksi Italian lehdistö haukkui La Noian laulajan näyttävän täytetyltä makkaralta.
Mitä v nyt taas? Taitaa italiassa olla pieniä makkarat.
hauskaa kyllä että kerrankin sitä varsinaista artistilistaa ei ole vuodettu julkisuuteen
varmasti noilla kahdella listalla on useampi nimi ketkä on mukana, mutta sellaista 100% varmaa tietoa ei ole niin kuin ainakin kahtena edellisenä vuotena on jo tähän aikaan ollut
artistien julkaisussa voi tulla yllätysnimiäkin vielä
Poetsin laulajalla on kyllä jotenkin tosi hieno ääni. Jos ovat mukana niin toivottavasti biisi on tykki myös.
Mä en tajua noista vihjeistä mitään 😅
En minäkään tajua näitä. Pitäisi varmaan olla enemmän ajatuksia mahdollisista osallistujista tai ylipäätään suomalaisista artisteista, että näitä voisi alkaa arvailla. Itse kun en ole minkään musiikin himofani, niin en todellakaan selvittele mitään asioita artisteista. Kuuntelen kappaleita silloin kun hyviä vastaan tulee, ja saatan tutustua artistin muuhun tuotantoon, mutta that's it. Nämä vihjeet on niille jotka tutkii artistin koko elämää. Tai ainakin siltä vaikuttaa kun kuppilaa vilkaisee. Vaikka siellä kyllä mennään aivan liiallisuuksiin aika ajoin.
Tämän päivän vihjeistä on löydetty ainakin kuppilassa Goldielocksiin aika hyvin yhteyksiä ja Costee:ta on soviteltu kolmantena tulleeseen artistivihjeeseen aikaisemmin siihen ajatellun Goldielocksin sijaan.
Minusta noissa vihjeissä on ollut kaksi tosi selkeää ja helppoa: 2. vihje = Nelli Matula ja 5. vihje = Business City. Muut ovat sitten olleet kryptisempiä. Toki auttaa, kun on seurannut aiempaa keskustelua artistivihjeistä ja "vuodetuista" listoista, mutta yllätyksiä voi tulla ja vähän odottelenkin ainakin yhtä yllätystä.
Vierailija kirjoitti:
Poetsin laulajalla on kyllä jotenkin tosi hieno ääni. Jos ovat mukana niin toivottavasti biisi on tykki myös.
Itse odotan Poetsilta hienoa balladia, jis ovat mukana.
Kun katson kuvia vierekkäin, niin seuraavat ajatukset tulee yleisilmeistä:
1. Poets of the Fall
2. nykypäivän perus pop
3. joku nuori nainen, ehkä se tulevaisuuden tähti
4. vähän kovempi, ehkäpä räjähtävä bändienergia
5. hupibiisi, saksan kieltä
6. vähän samaa luokkaa nro 2 kanssa, mutta aikuisempi/vakavampi
Poets of the Fallin kanssa on ollut se hankaluus, että se sopisi mielestäni yhtä hyvin sekä ekaan että neljänteen vihjeeseen.
Veikkaan, että jos on ekana, niin biisi on joku nopeatempoisempi, mutta jos on neljäntenä, niin biisi on todennäköisesti balladi. Perusteluina se, että en usko oikein balladin olevan ensimmäisenä julkaistava biisi, vaan se on useammin ollut juuri neljäntenä, varsinkin jos on vain yksi balladi.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään tajua näitä. Pitäisi varmaan olla enemmän ajatuksia mahdollisista osallistujista tai ylipäätään suomalaisista artisteista, että näitä voisi alkaa arvailla. Itse kun en ole minkään musiikin himofani, niin en todellakaan selvittele mitään asioita artisteista. Kuuntelen kappaleita silloin kun hyviä vastaan tulee, ja saatan tutustua artistin muuhun tuotantoon, mutta that's it. Nämä vihjeet on niille jotka tutkii artistin koko elämää. Tai ainakin siltä vaikuttaa kun kuppilaa vilkaisee. Vaikka siellä kyllä mennään aivan liiallisuuksiin aika ajoin.
Samoin. Vähän tylsää, kun tämän tyyliset vihjeet olisi juuri kivoja selvitellä ja arvuutella, mutta kun itsekään en seuraa kuin paria hyvin tarkkaan valittua artistia joiden henkilökohtaisesta elämästä voisin jotain tietää, ja heistäkin vain yksi on suomalainen, muuten en juuri Suomen musiikkikentästä tiedä mitään. Olisi nyt edes selkeitä viittauksia heidän aiempiin biiseihinsä, mutta tällaiset Masked singer-tyyppiset vihjeet joissa pitää tietää tyyliin että mitä artisti on opiskellut ja minkä rotuinen kissa hänellä on... Miten kenelläkään tavan ihmisellä voi olla mitään käsitystä kaikkien tämän maan artistien tutkinnoista ja lemmikeistä?
Mä en käsitä mistä te arvailijat olette tietonne kerryttäneet 😅
En itekään tajua näistä vihjeistä mitään. Se vissiin on tarkoituskin. Tyyliin:
(kielletty ajosuunta-liikennemerkki) + (Monty Python ja Graalin malja)
= iskelmälaulaja Ei-Ni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Vähän tylsää, kun tämän tyyliset vihjeet olisi juuri kivoja selvitellä ja arvuutella, mutta kun itsekään en seuraa kuin paria hyvin tarkkaan valittua artistia joiden henkilökohtaisesta elämästä voisin jotain tietää, ja heistäkin vain yksi on suomalainen, muuten en juuri Suomen musiikkikentästä tiedä mit
Mä en edes katso Masked singeriä, joten mulla ei taida olla mitään mahdollisuuksia :D
^ Itse olen seurannut Viisukuppilan keskustelua, Mari Pudaksen X:ää, Viisupodia (tosin on tullut vain yksi jakso koskien tätä kautta) ja instagramista huhuttujen artistien ja esim. UMK:n uuden luovan johtajan Sergio Jaenin tilejä.
Vihjeitä voi tupsahtaa myös muuta kautta, esim. Käärijä sanoi loppusyksystä antamassaan haastattelussa, että on kuullut Erika Vikmanin uusimman (julkaisemattoman) biisin ja se on kova, ja hän ennusti, että Erika on seuraava suomalainen Euroopassa breikkaava artisti. Minusta se oli jo hyvin paljastava vihje siitä, että Erika on mahdollisesti mukana, varsinkin kun Mari Pudas oli vihjaillut palaavista artisteista.
Vierailija kirjoitti:
Kun katson kuvia vierekkäin, niin seuraavat ajatukset tulee yleisilmeistä:
1. Poets of the Fall
2. nykypäivän perus pop
3. joku nuori nainen, ehkä se tulevaisuuden tähti
4. vähän kovempi, ehkäpä räjähtävä bändienergia
5. hupibiisi, saksan kieltä
6. vähän samaa luokkaa nro 2 kanssa, mutta aikuisempi/vakavampi
Jos vähän ajattelen julkaisupäiviä ja mistä nimistä on puhuttu, niin ehkä päivitän listan näin:
1. Poets of the Fall
2. nykypäivän pop tanssittaa ja itkettää, vaikka luultavasti ei (tyyliin Mirella - Timanttei)
3. nuori nainen, suomenkielisen pop-perinteen jatkaja, voisi olla vaikka se Bryant
4. vähän kovempi, jotain rock-tyyppistä muttei superraskasta, räjähtävä bändienergia/yllättävä yhteistyö
5. "hupibiisi", saksan kieltä, voi olla se Business City tai joku muu vastaava erikoisempi
6. Goldielocks, tulevaisuuden tähti
Vierailija kirjoitti:
^ Itse olen seurannut Viisukuppilan keskustelua, Mari Pudaksen X:ää, Viisupodia (tosin on tullut vain yksi jakso koskien tätä kautta) ja instagramista huhuttujen artistien ja esim. UMK:n uuden luovan johtajan Sergio Jaenin tilejä.
Vihjeitä voi tupsahtaa myös muuta kautta, esim. Käärijä sanoi loppusyksystä antamassaan haastattelussa, että on kuullut Erika Vikmanin uusimman (julkaisemattoman) biisin ja se on kova, ja hän ennusti, että Erika on seuraava suomalainen Euroopassa breikkaava artisti. Minusta se oli jo hyvin paljastava vihje siitä, että Erika on mahdollisesti mukana, varsinkin kun Mari Pudas oli vihjaillut palaavista artisteista.
Itse en seuraa mitään sometilejä, joten se vaikeuttaa jo tosi paljon.
Jep 😂😂😂
On siinä taas ollut raadit kohdillaan, ei jeesus.