Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UMK 2025 ketju | Virallinen

Vierailija
20.08.2024 |

Tästä se lähtee 🤟

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (21056)

Vierailija
11661/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Töh täh. Niitä harvoja artisteja jotka eivät muuta yhtä/kahta sanaa saadakseen nimensä yhdeksi niistä 5+ biisintekijöistä? Heh."

Goldielocks ja Neea ovat ainakin aloittaneet uransa musiikin parissa nimenomaan biisintekijöinä ja tehneet biisejä muille artisteille ja vasta sitten siirtyneet artisteiksi, jotka tekevät itse omat biisinsä.

Kiitos nippelitiedosta. Sellaiset vibat heistä sainkin. Jotenkin kuuli heti että laulavat ihkaomaa biisiään.

Vierailija
11662/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimetkää yksikin näistä UMK artisteista joita ei tultaisi lopulta diskaamaan? En ymmärrä tätä ylen valintaa, miksi vaivalla järjestää karsinta jos ei päästä edes kisoihin? Meneekö rahat johdon taskuun?

Eu kai muilla mitään diskausvaaraa ole Erikaa lukuunottamatta.

Niin että mikä idea järjestää UMK:ta diskattavalle kappaleelle?? :D

Ei kai UMK:ta järjestetäkään diskattaville kappaleille. OML:n diskaus johtui asiasta, josta UMK-tiimillä ei ollut tietoa, kun sitä ei kerrottu haastattelussa niin kuin olisi pitänyt.

Erikan mahdollinen diskaus ei tapahdu UMK:n puitteissa vaan EBU hyllyttää sen melkoisella todennäköisyydellä, jos se valitaan viisuedustajaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11663/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Töh täh. Niitä harvoja artisteja jotka eivät muuta yhtä/kahta sanaa saadakseen nimensä yhdeksi niistä 5+ biisintekijöistä? Heh."

Goldielocks ja Neea ovat ainakin aloittaneet uransa musiikin parissa nimenomaan biisintekijöinä ja tehneet biisejä muille artisteille ja vasta sitten siirtyneet artisteiksi, jotka tekevät itse omat biisinsä.

Itse uskon, että tulevaisuudessa nämä rakennetut artistit tulevat jäämään jalkoihin. Ihmiset alkavat olla niin tietoisia ja kyllästyneitä tuollaisiin rakennelmiin. Jopa se aitous on monen kohdalla päälleliimattua. Tästä pisteet Neealle ja Goldielocksille, että tekevät itse kappaleensa. 

Vierailija
11664/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goldielocks on laatua. 🤩

Niin on, mutta onko meillä varaa voittaa euroviisuja. Ne tulisivat todella paljon maksamaan kun ne pitäisi sitten ensi vuonna järjestää Suomessa.

Suomen Yle on saa väkilukuun suhteutettuna Euroopan isoimmat rahat, joka on lisääntynyt automaattisesti vuosi vuodelta ilman päätöksiä tai keskustelua. Kyllä niillä on varaa Euroviisut järjestää, älä huoli!

Vierailija
11665/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse uskon, että tulevaisuudessa nämä rakennetut artistit tulevat jäämään jalkoihin. Ihmiset alkavat olla niin tietoisia ja kyllästyneitä tuollaisiin rakennelmiin. Jopa se aitous on monen kohdalla päälleliimattua. Tästä pisteet Neealle ja Goldielocksille, että tekevät itse kappaleensa. 

Tulevaisuudessa AI tekee kappaleet ja varmaan musiikki ja laulukin on tekoälyn tuottamaa. Nautitaan näistä ihmisartisteista ja biisintekijöistä vielä kun voidaan.

Vierailija
11666/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikkia rangaista jos joku töppää.Kaikki tekee virheitä. Jos kaikki virheet tulis julki niin ei tuolla olisi montakaan osallistujaa. On olemassa anteeksi anto.

Voisiko olla niin, että mielenterveyshäiriöinen on keksinyt koko jutun kun itsellä on ollut tylsää eikä ole pitänyt OML:n esityksestä ja haluasi vain oman ehdokkaansa voittavan?

Tai esittänyt omana totuutenaan keksityn/väritetyn tarinan siitä miten jutteli irg:ssä Lahden kanssa mukamas alaikäisenä? Jos kaikki nämä seuraukset vain jonkun kiusaajan mielenhäiriön vuoksi, niin tuntuu ylimitoitetulta. Hörhöt voivat keksityillä ja alkuun panemillaan huhuilla tuhota ihmisen, jos mennään siihen että huhu on ainoa totuus.

Tuskin koko 16 vuotta kasassa ollut bändi lopettaa toimintansa täysin pelkän huhun takia.

Vierailija
11667/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Goldielocksin musiikissa on lisäksi vielä oikeita instrumenttejä mukana studioversioissakin, mikä tuo siihen orgaanisuutta.

Vierailija
11668/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

What are you made of? 🎶🎵 Kyllä on koukuttava biisi!

Vierailija
11669/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OML takaisin viisuihin. Jos joku bändin jäsen on joskus töpännyt niin se ei ole peruste pudottaa kisasta. Kyllä kyrsii.

Vierailija
11670/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulevaisuudessa AI tekee kappaleet ja varmaan musiikki ja laulukin on tekoälyn tuottamaa. Nautitaan näistä ihmisartisteista ja biisintekijöistä vielä kun voidaan.

Laulun tunteellisuus tulee inhimillisistä virheistä, kiitos evoluution. Musiikki on enimmäkseen turvassa, ellei tekoälyä saada ohjelmoitua tekemään juuri sopivia virheitä, juuri sopivissa kohdissa, juuri oikealla tavalla.

Vierailija
11671/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Israel lähettää Euroviisuihin Hamasin iskista selvinneen laulajan.

https://yle.fi/a/74-20138838

Euroviisut on Israelille taas selvästi pelkkää politiikkaa.

Sitä se on ollut kautta euroviisu-historian. 

Vierailija
11672/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimetkää yksikin näistä UMK artisteista joita ei tultaisi lopulta diskaamaan? En ymmärrä tätä ylen valintaa, miksi vaivalla järjestää karsinta jos ei päästä edes kisoihin? Meneekö rahat johdon taskuun?

Ei kai UMK:ta järjestetäkään diskattaville kappaleille. OML:n diskaus johtui asiasta, josta UMK-tiimillä ei ollut tietoa, kun sitä ei kerrottu haastattelussa niin kuin olisi pitänyt.

Erikan mahdollinen diskaus ei tapahdu UMK:n puitteissa vaan EBU hyllyttää sen melkoisella todennäköisyydellä, jos se valitaan viisuedustajaksi.

Joo mut kyllähän Yle nyt varmaan tiedostaa että Vikmanin kappale tullaan diskaamaan niin miksei Yle kehottanut muuttamaan sitä ennen julkistusta? Ja Yle ne videotkin on kuvannut.

Pyrkiikö Yle tahallaan sabotoimaan UMK:n?

Vierailija
11673/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö kaikkia rangaista jos joku töppää.Kaikki tekee virheitä. Jos kaikki virheet tulis julki niin ei tuolla olisi montakaan osallistujaa. On olemassa anteeksi anto.

Voisiko olla niin, että mielenterveyshäiriöinen on keksinyt koko jutun kun itsellä on ollut tylsää eikä ole pitänyt OML:n esityksestä ja haluasi vain oman ehdokkaansa voittavan?

Tai esittänyt omana totuutenaan keksityn/väritetyn tarinan siitä miten jutteli irg:ssä Lahden kanssa mukamas alaikäisenä? Jos kaikki nämä seuraukset vain jonkun kiusaajan mielenhäiriön vuoksi, niin tuntuu ylimitoitetulta. Hörhöt voivat keksityillä ja alkuun panemillaan huhuilla tuhota ihmisen, jos mennään siihen että huhu on ainoa totuus.

Tuskin koko 16 vuotta kasassa ollut bändi lopettaa toimintansa täysin pelkän

Kokoonpano on vaihtunut monta kertaa. Onko ensimmäisestä kokoonpanosta jäljellä muita kuin Lahti itse?

Vierailija
11674/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laulun tunteellisuus tulee inhimillisistä virheistä, kiitos evoluution. Musiikki on enimmäkseen turvassa, ellei tekoälyä saada ohjelmoitua tekemään juuri sopivia virheitä, juuri sopivissa kohdissa, juuri oikealla tavalla."

Osasyy miksi "vanha musiikki on parempaa".

Vierailija
11675/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Portugali on onnistunut valitsemaan 20 täysin samalta unettavalta tuutulaululta kuulostavaa kappaletta.

Vierailija
11676/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syytönhän se UMK ja Yle siihen on, jos jonkun taustoista löytyy jotain, mikä on este kilpailuun osallistumiselle.

Kyseessä on huhu, johon perustuu.

Vierailija
11677/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Sveitsi nyt niin kovin vanhoillinen maa ole. Alueellisia eroja toki on paljon, mutta viisut on Baselissa, eikä missään pikkukylässä. Ruokakaupat on kiinni sunnuntaisin. Se taas ei liity mitenkään Sveitsiin, mitä mieltä EBU on vaikkapa sanoituksista. Aikamoisia kielikuvia EBU on kyllä ennenkin sallinut, että tuskin kellään Suomen mahdollisella edustajalla tulee olemaan isoja ongelmia.

Vierailija
11678/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Joo mut kyllähän Yle nyt varmaan tiedostaa että Vikmanin kappale tullaan diskaamaan niin miksei Yle kehottanut muuttamaan sitä ennen julkistusta? Ja Yle ne videotkin on kuvannut.

Pyrkiikö Yle tahallaan sabotoimaan UMK:n?"

Ei Yle tietenkään tahallaan sabotoi UMK:ta.

Varmaankin valintaraadilla on tullut arviointivirhe, mutta varmaankin siellä tiedostetaan nyt tilanne. Ehkä ovat jo pyytäneet EBU:lta arviota biisistä. Sekin pitää muistaa, että tällä kertaa finalisteja oli valitsemassa myös viisi yleisöraatia.

Vierailija
11679/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ole hänelläkään pölkky.

Vierailija
11680/21056 |
23.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reetu euroviisuihin niin ei tule tämmösiä syytöksiä. Retu vaan tykkää jos joku nainen nipistää jostain.Terv.Fredik fani .

Markkinarako

Frederik

Mä tahdon takoa sun markkinarakoa

Lamasta pakoa ja hellyydenjakoa

Mä tahdon takoa sun markkinarakoa

Hei, hei!

Ja lempi voiton vei!

Tämä olisi aikoinaan pitänyt lähettää euroviisuihin, niin voitto olisi ollut varma.

Ketju on lukittu.