UMK 2025 ketju | Virallinen
Katso lähetysajat : UMK25 - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (21056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunpa tuo perkeleen oml ja jokainen täällä ilkkuja kuolisivat.
Tarvitset apua. Kukaan terve ei toivo toisen ihmisen kuolemaa.
Ei kukaan terve myöskään tunne tarvetta riekkua paskoilla mielipiteillään ja ajatuksillaan muita kiusatakseen ja härnätäkseen.
Sun mielestä, jos joku on eri mieltä hän riekkuu paskoilla mielipiteillään ja sinä saat toivoa hänen kuolemaansa? Hanki nyt oikeasti hoitoa. Tässä on kyseessä biisikisa, eikä mikään maailmansota. Muut ihmiset eivät ole eri mieltä sinua kiusatakseen ja härnätäkseen, vaan heillä on eri maku ja käsitys asioista kuin sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Suomi menestyy kerran jollain käärijällä ja sen jälkeen lähettää joka vuosi jonkun hassuttelu ryhmän. Hau! Hau!
Ai Ryhmä Haun? Sehän me lähetettiin jo viime vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Olen raskaamman musiikin ystävä ja tämä ei ole siinä genressä kummoinen biisi. Laskelmointi myös paistaa kauas; on yritetty tehdä yllättävyyttä kotrasteilla, mutta lopputulos on vain sekava, eikä siis hyvällä tavalla. Raskaassa musiikissakin voi olla koukkuja ja tarttuvuutta, jota tässä ei ole.
Tässä on ajateltu, että erotutaampa niin joku äänestää, mutta ei se niin mene, kuten nähtiin W95:n, Viron viime vuoden edustajan (joka on tätä parempi) ja jopa Saksan 2023 (Lord of Lust: Blood and Glitter) kanssa, vaikka se oli paljon tätä parempi ja tarttuvampi.
Toivottavaati UMK:n voittajaa ei ole vielä kuultu.
Se saksan edustaja oli Lord of the Lost. Mutta Lord of Lust olisi kova kyllä myös :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö edes huomaa miten tuo suttuinen Vikman alentaa kaikki suomalaset naiset sinne Reeberbahnin tasolle. Ei ihme ettei naisia arvosteta kun alentuvat tuollaiseen lipomisen kuunteluun. Ja miehet missä on teidän ihanteenna -Vikman?
Paljon mieluummin minä katselen viisukevään karkeloissa camp-Erikaa kuin OML:ää, jos noista kahdesta pitää valita.
Itse taas valitsen biisin perusteella enimmäkseen, jos Erikalla on paras biisi niin so be it. OML ei nyt ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
Viivi on debytoinut Spotifyssa sijalle 2. Nelli on nyt 3., Costee 4. ja Neea 15.
Ei voi olla! täällä sanottiin, että costee on suosikki. *sarkasmi*
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia odotuksia teillä on Goldielocksin biisille? Toivon itse että olisi oikeasti menevää musaa ja jotain erikoista, eikä paikallaan junttaavaa ns. vain peruspoppia erikoisella lauluäänellä varustettuna
Toivottavasti siinä on kunnon melodinen koukku, eikä ole paikallaan junnaavaa hönkimistä.
Viivin käheä ääni on hieno radiosoitossa, mutten ole keikkojaan nähnyt että kuinka hyvä se on laulamaan livenä? Koska jos on hyvä, niin jos OML ja Vikman tappelee keskenään bileäänistä niin Viivilläkin mahiksia yleisön kanssa varsinkin raadin äänien päälle.
Viime vuonna viisuissahan kävi niin, että osa äänesti Latvian tyyppisiä balladeja melkein protestiksi kaikelle sirkukselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa... #5804 ei sitten ole mun kirjoittamani kommentti, vaan joku toinen taas pilailee nimimerkilläni ja kertoo elämästään... hyvä kai hänelle kuitenkin...?
Ich komme vasta perjantaina.
-winner-
Kannattaisiko rekisteröityä, kun kerran haluat esiintyä nimimerkilläsi?
Ei maksa vaivaa. Tyyppi postaisi kuitenkin ihan samaa sekoilua ja sitten selittäisi, etten ole vaan muistanut kirjautua ja mun aika menisi hänen selityksiään oikoessa.
Antaa vauvan ragettaa.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viivi on debytoinut Spotifyssa sijalle 2. Nelli on nyt 3., Costee 4. ja Neea 15.
Ei voi olla! täällä sanottiin, että costee on suosikki. *sarkasmi*
Nyt jännätään, kuin pupsien käy.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia odotuksia teillä on Goldielocksin biisille? Toivon itse että olisi oikeasti menevää musaa ja jotain erikoista, eikä paikallaan junttaavaa ns. vain peruspoppia erikoisella lauluäänellä varustettuna
Joo hän on niin uusi tulokas, on asunut Joensuusta lähdettyään Berliinissä. On jo oppinut veljensä kanssa näkemään laajasti musiikkimaailmaa, joka ei ole mitään helpon tien kulkemista. Nuori on esiintyjä.Lehdissäkään ei ole hänestä ja hänen taidoistaan kirjoitettu kuin minimaalisesti. Kuvailee itseään tavalliseksi, mutta on voimia tulla äänellää esiin.
Heräsin vähän tukkoiseen oloon tänään. Eipä tunnu enää tukkoiselta kun korvat aukes ihan kertakuulemalta. PUPPYYYYYYY!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mitään supererikoista en odota, vaan omanlaistaan kansainvälisen soundin indiepoppia.
Goldielocksin edellisen tuotannon perusteella odotan indietyyppistä biisiä enkä kovin menevää. Just sellanen varmaan mikä voi livenä olla paljon parempi kuin videona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on huono merkki että ulkomaalaiset on jo nyt kyllästyny teemaan tai antaa vaan väkinäisiä kehuja outoudesta. cha cha cha oli freesi ja originelli niin osui ja upposi, mutta tämä puppy on soundiltaan marginaalisempi ja musta vähän väkinäinen.
aika usein näkee semmosta kommenttia että lähetetään mistä suomalaiset tykkää eikä ajatella menestystä, mutta kyllä suomalaiset ajattelee viisuja koska muuten no rules ja puppy keikkuis radiolistoillakin korkealla. mutta enemmän nuo nellit, neeat ja viinit uppoaa lopulta niin täällä kuin ulkomaillakin. kärtsän jälkeen on vaan tullu tuo erilaisuuden tavoittelu, mutta pitäis ymmärtää että se oli neula heinäsuovassa.
Mistä ihmeen ulkomaalaisista sää puhut? Ei ole ollut vielä edes alkueriä, missä ne olisivat nää Suomen biisit kuulleet?
Youtubesta tai suoratoistopalveluista niin kuin mekin.
-eri
Kai sää hyvänen aika ymmärrät, että suurin osa äänestäjistä ympäri Euroopan ei katsele euroviisukappaleita mistään suoratoistopalveluista, vaan telkkarista, kun kisat ovat? Vaikka katselisivat oman maan karsintojakin, niin kyllä harvaa kiinnostaa joidenkin muiden maiden karsinnat. Sillä biisillä on se mahdollisuus tehdä vaikutus siinä kisassa, ei sitä kuunnella ja väännellä viikkotolkulla etukäteen. Ihan sama vaikka sinä ja kaltaisesi kuuntelisitte vaikka kuinka monta miljoonaa kertaa ne biisit jostain. Ne kisat tulee teeveestä ja se päätös tehdään siinä ja silloin noin yleensä.
Goldien biiseista en löytänyt nopeasti sellasta jossa kunnon melodia, tarttuva ja nouseva musiikki. Ei tollasta tasapaksua höttöä voi vaan lähettää tai se on zero points ja jäädään semeihin.
Vikmanin kappale kiinnostaa lähinnä biisintekijöiden kannalta. Sjöroos ja Chisu eivät kumpikaan ole (käsittääkseni?) saaneet kunnon hittiä pitkään aikaan. Chisun 'Ihana' oli 2015, Sjöroosilta löytyy Vestan levy vuodelta 2018 mutta en tunnista nimeltä yhtäkään kappaletta. Eli meneekö väkisin yrittämiseksi? Vähän kuin Desmond Childin viisukappale The Rasmukselle.
Tietty harmittaa, jos kappale on ihan timanttia mutta esittäjä läähättää sen läpi ja tunkee videolla kurkun peffaansa tai jotain.
Pakko lähettää taas hassutteluryhmä jos parempiakaan ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö edes huomaa miten tuo suttuinen Vikman alentaa kaikki suomalaset naiset sinne Reeberbahnin tasolle. Ei ihme ettei naisia arvosteta kun alentuvat tuollaiseen lipomisen kuunteluun. Ja miehet missä on teidän ihanteenna -Vikman?
Paljon mieluummin minä katselen viisukevään karkeloissa camp-Erikaa kuin OML:ää, jos noista kahdesta pitää valita.
Sähän ootkin mies. Naisjohtajille näyttöä oikeasta johtajapersoonasta, miehet tykkää firmassaan näistä tyypeistä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä keskustelua lukeneena toivoisin Puppy-biisin fanien kertovan ihan aidosti:
Miksi tämä biisi on hyvä?
Olen koittanut löytää vastausta, mutta täsmällistä vastausta ei ole oikein löytynyt.
Vuoden 2024 viisubiiseistä Norja ja Irlanti olivat sellaisia, joista en erityisesti pitänyt, mutta taustatarinat ymmärsin ja ne lisäsivät arvostustani biiseihin. Sen vuoksi täällä nöyrästi utelen, mikä Puppyssa on se juttu.
Hyvä hoilotus, jää kerralla päähän. Helpot samastuttavat sanat. Positiivinen, reipas, kiva, hyvä jalkapalloanthemlaulu tai irlantilainen juomalaulu, tai shantie. Oikein hyvä.