Krooninen kipuni ärsyttää miestä.
Minulla on lapsesta asti ollut hermosärkyä. Minulla on kivuttomiakin päiviä, ja kipupäivinä pyrin olemaan mainitsematta siitä. Joskus unohdan, koska olen vain ihminen. En edes valita, vaan tulee ilmi sivulauseessa. Mies monesti aloittaa "läksytyksen", kuinka kipu on isoksi osaksi oma valintani, kuinka minun pitäisi liikkua enemmän jne. Olen kuitenkin silloin jo valmiiksi särkyinen ja nämä saarnat saavat minut tuntemaan niin pieneksi. Vaikka liikkuminen on hyväksi, kivun kannalta en ole huomannut eroa, liikuin enemmän tai vähemmän. Tarkoitus on taas käynnistää uimahallikausi, mutta en tarvitsisi tätä pahaa mieltä ja muuta.
Ja ei, mies ei ole "muuten niin ihana" ennenkuin joku ehtii irvimään. On ajoittain hyvin vaikeaa tulla toimeen.
Tunnen, että minun pitäisi piilottaa kipunsa kuin haavoittunut eläin 100% ajasta.
Onko muilla vastaavaa?
Kommentit (47)
Oletko ajatellut erota? Kun olet yksin voit ihan vapaasti olla tekemättä mitään mitä et halua ja käpertyä kipuusi.
Ihan helpointa olla yksin. 😊 Nukun, syön ja teen mitä huvittaa. Kukaan ei enää vähättele.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sen miehen kanssa olla?
Moro ja näkemiin?
Eroseminaarissa meitä oli monta sinun kaltaista. Eli epäempaattinen ja sairaudesta äkääntyvä puoliso.
Mies ei rakasta sinua vaan itseään. Mutta ymmärrän, että olet silti päättänyt pysyä hänen kanssaan. Elämä on monimutkaista.
Vierailija kirjoitti:
Eroseminaarissa meitä oli monta sinun kaltaista. Eli epäempaattinen ja sairaudesta äkääntyvä puoliso.
Mies ei rakasta sinua vaan itseään. Mutta ymmärrän, että olet silti päättänyt pysyä hänen kanssaan. Elämä on monimutkaista.
Olen päättänyt erota, mutta pelottaa rakkauspommitus ja muu manipulointi mitä sitä seuraa. Mies väittää, että olen hänen ainoa syynsä olla elossa, mutta ajoittain kohtelu kertoo toista tarinaa. Kärsivällisyyteni on lopussa, rakkaus kuollutta en jaksa kantaa häpeää kivusta, jota en ole pyytänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko ajatellut erota? Kun olet yksin voit ihan vapaasti olla tekemättä mitään mitä et halua ja käpertyä kipuusi.
En koe, että olen käpertynyt tai siihen taipuvainen. Tulen toimeen kivun kanssa, mutten sen häpeän ja läksytyksen. Olen ajatellut.
Ap
Hyvä ihminen, tuo ei ole oikein sinua kohtaan. Stressi ja toksinen palaute ja negatiivinen elinympäristö eivät vaikuta parantavasti, siitä on ihan tutkimusta. Sinä pystyt rakastamaan itseäsi eheämmin kuin tämä mies. Miehesi käytös ja suhtautuminen ON vahingollista. Vaikka hän ei tarkoituksellisesti aiheuta sinulle huonoa, eli hän on "vaan" ajattelematon mänttipää eikä tunneälyä tai empatiaa oikeen löydy, niin tulos on samaa: sinulle ja hyvinvointiisi/terveyteesi negatiivista.
Miehesi on vaikea nähdä toisen kipua tai vaivaa, hän suuttuu siitä, koska kokee että häntä vaivataan, hän on itsekeskeinen. Jos hänellä olisi samaa vaivaa, hän haluaisi olotilaansa avun, koska hän elää oman olonsa mukaan. Hänen tarpeet, hänen olot.... jne.
Hänessä on varmasti mukavia piirteitä ja kaikenlaista kivaa teillä välillä, mutta ihan oikeasti, terveys ja hyvinvointi on tärkeimpiä asioita mitä on. Joten kannattaa erota taikka hakeutua heti yhdessä pariterapiaan, jossa sitten viimeistään nähdään, käsittääkö mies hyvinvointisi päälle kun auktoriteettikin avaa asioita.
Toivottavasti pääset kunnon terveyteen ja tulet pääsemään, kun otat hyvinvoinnin siltä kannalta, että rakkaus on siihen hyvää. Tämä ei ole rakkautta mitä nyt on. Sen sijaan itsesi kanssa pääset rakkauteen ja kun saat olla rauhassa ja keskityt siihen, että sinä olet rakastamisen arvoinen aina, miehellesikin voit toivottaa rakkautta ja anteeksiantoa eteenpäin.
Käytännön vinkki: hommaa Puhdas Plussan iso kylmäpuristettu Risiiniöljypullo, googlaa Castor Oil benefits, auttaa hermosärkyyn, ala laittaa sitä joka päivä alueelle, jossa sinulla särkyä. Ko öljy läpäisee ihoesteen, on kutsuttu myös Jeesuksen öljyksi.
Vierailija kirjoitti:
Ettäs kehtaat. Kipupotilaan elämä ei ole kipuun käpertymistä.
Mikä sen kivun syy on ? Eikö lääketiede ole yhtään mennyt eteenpäin ? Milloin viimeksi päivitit kipusi lääkärillä ?
Ero vaan, saat kiukutella rauhassa ja mies saa paremman puolison.
Se on niin surullista, että osa ihmisistä on jotenkin tuolla tapaa epäkypsiä, että ei kestä elämän vastoinkäymisiä ja voi hyväksyä niitä arkeensa. Itsellä oli myös samanlainen mies, jätti keski-iässä kun alkoi tulla terveysongelmia. Hän ei raihnaista ämmää katsele, kun ihan ottamalla itseä niskasta kiinni kuulemma voisi taas nuortua ja tervehtyä. No, hyvä että mun tapauksessa on jo ex.
Pitäisikö sun kierrättää se heppu. Sille ei taida mennä mikään perille tässä asiassa, siellä yläpöntössä. Aika raskasta elää noin kun toinen ei välitä, vaatii ja joudut pitämään sisällä kaiken, ettei toinen vaan reagoi tai loukkaannu. Äitisikin kuuntelee paremmin sinua tai joku sukulainen. Empatia on taitolaji tai edes ymmärrys. Ehkei mies kestä kipuasiaa, mutta se että vielä vaatii siihen päälle jotain mitä et voi tehdä tai silloin.
Miehet ei ymmärrä mitäään vaivaa mitä heillä itsellään ei ole. Heidän vaivat on taas yhteinen vaiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen päättänyt erota, mutta pelottaa rakkauspommitus ja muu manipulointi mitä sitä seuraa. Mies väittää, että olen hänen ainoa syynsä olla elossa, mutta ajoittain kohtelu kertoo toista tarinaa. Kärsivällisyyteni on lopussa, rakkaus kuollutta en jaksa kantaa häpeää kivusta, jota en ole pyytänyt.
Ap
Pelkäätkö turvallisuutesi takia?
Etkö voisi valehdella ja manipuloida takaisin? Vaikka näin: "Rakas, en ole sinulle tarpeeksi hyvä puoliso. En halua että sinun kaltaisesi upea mies riutuu kanssani epätäydellisessä avioliitossa."
Älä lainkaan murehdi siitä, että teksti olisi liian paksua. Itserakas narsisti on niin tyhmä että mikä tahansa menee läpi😆.
Vierailija kirjoitti:
Ero vaan, saat kiukutella rauhassa ja mies saa paremman puolison.
Tämä on niin mielenkiintoinen ilmiö, tämä asioiden kääntäminen tähän suuntaan. Nainen on tunteellinen kiukuttelija silloinkin, kun vaikenee. Toivoisin kyllä, että mies löytäisi jonkun muun, loppuisi tämä minun velvoittaminen hänen loputtomaksi kuuntelijakseen. Mutta kun otan eron puheeksi, lähtee miehen koko elämältä pohja. Miksi? Onhan niitä muitakin naisia maailma täysi. Mutta pelottaako se, että jaksaako kukaan muu kuunnella loputtomia monologeja?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Auttaisko kannabis?
Varmaan vaikeaa saada reseptiä ja muuten ei tohdi.
Ap
Tää on elintärkeää ymmärtää (kokemuksella) : herkän ihmisen kannattaa käyttää tuntosarvia ja oppejaan jatkossa siihen, että ei ota/päästä lähelleen tai ympäristöönsä negatiivisia toksisia elämänenergiansatuttajia.
Sinulle Ap kärsivällisyyttä itsesi suhteen. Tarkoitan että tuon jälkeen saattaa kestää että saat omanarvontuntosi ja energian ok:ksi, mutta tulet saamaan, kun tietoisesti joka päivä hänen jälkeensä alat rakentaa suhdetta itseesi ja universumiin ilon ja häpämättömyyden ja _kokonaisvaltaisen hyväksymisen_ kautta. Se on hyvin tärkeää, surua on aiheutettu sinun sisään mutta se saadaan sieltä pois, muista miten vauvana olet ollut hyvinvoiva ja avoin maailman kanssa.
Käytännön vinkki nro 2. Kts Louise Hayn videot Youtubesta. Sano joka päivä peilin edessä silmistä silmiin itsesi kanssa: rakastan sinua, todella rakastan sinua. Hyväksyn sinut täysin. Hyväksyn sinut ihan täysin. Hymyile ja koe aitoa iloa.
Voit myös alkaa visualisoida itsesi huipputerveenä, kts Youtube Healing meditation. Meditoit solutasolle asti tervehtymisen . Pyri joka päivä saamaan onnen aikaa, aivot viritetään uuteen, neuroplastisuus. Tästä olisi enemmänkin asiaa, mutta luulen että parhaiten auttaa kun ottaa itse selville. Aivot ovat silloin valmiit ja on motivaatio.
Kaikkea hyvää sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ihminen, tuo ei ole oikein sinua kohtaan. Stressi ja toksinen palaute ja negatiivinen elinympäristö eivät vaikuta parantavasti, siitä on ihan tutkimusta. Sinä pystyt rakastamaan itseäsi eheämmin kuin tämä mies. Miehesi käytös ja suhtautuminen ON vahingollista. Vaikka hän ei tarkoituksellisesti aiheuta sinulle huonoa, eli hän on "vaan" ajattelematon mänttipää eikä tunneälyä tai empatiaa oikeen löydy, niin tulos on samaa: sinulle ja hyvinvointiisi/terveyteesi negatiivista.
Miehesi on vaikea nähdä toisen kipua tai vaivaa, hän suuttuu siitä, koska kokee että häntä vaivataan, hän on itsekeskeinen. Jos hänellä olisi samaa vaivaa, hän haluaisi olotilaansa avun, koska hän elää oman olonsa mukaan. Hänen tarpeet, hänen olot.... jne.
Hänessä on varmasti mukavia piirteitä ja kaikenlaista kivaa teillä välillä, mutta ihan oikeasti, terveys ja hyvinvointi on tärkeimpiä asioita mitä on. Jo
Kiitos tästä. Kun katson itseäni peilistä, on nähtävissä ns. kortisolinaama. Joo en itse raaskisi tylyttää jotain särkyistä ihmistä, edes sellaista josta en tykkäisi. Minulla on myös endometrioosi yms. Pärjään kaiken kanssa mutten tämän syyllistävän palautteen.
Ao
Kannattaako sen miehen kanssa olla?