Kierrätyskeskuksen roimat hinnat.
Olen aivan järkyttynyt. Myyvät lahjoitettuja tavaroita paljon kalliimmalla kuin kaupoissa. Siis nämä hinnat...20-60 eur käytetyt vaatteet, kirjat todella hintavia, katson ja en voi kuin ihmetellä. Ajattelin tähän asti, että se raha mene ihmisten palkkoihin, mutta sitten luin, että käyttävät ilmaista työvoimaa. Joka arkipäivä tulee verkkokkauppaan uutta tavaraa ja kauppa käy hyvin...MIKSI nämä hinnat ovat niin JÄRKYTTÄVIÄ jos ne kerran ei tee voittoa? Ymmärrän, jos joku Marimekon vintage maksaa sen 40-60 eur, mutta heillä jokainen rätti, jossa on "merkki" saa sellaisen hinnan, että huh huh. Ja nyt näyttää siltä, että ovat korottaneet hintoja lisää, koska moni tavara kalliimpi kuin aikaisemmin.
Kommentit (26)
Mihin raha kierrätyskeskuksista päätyy? Onko toiminta itsessään ilmaista vai aiheuttaako kierrätyskeskuksen pyörittäminen kuluja kuten sähkö, vesi, lämmitys, kiinteistön hoito yms. Imaiset työntekijätkin maksaa 9e/d ellei riikka lopettanut jo sitäkin, jotta arto saisi täysin ilmaisia työntekijöitä pakkotöihin toimeentuloturvaa vastaan. Niin, onko kiertätyskeskus kuluton, vai ylläpidetäänkö sitä veroista? Myyntituloista tms.?
Miksi sitä roinaa ei kärrätä suoraan kaatopaikalle? Kaatopaikkamaksut? Vai siksikö, että jotkut kirpputosikeisarit (kuten ap.?)hakevat kirpparipöytänsä täytteet kiertätyskeskuksista, ja siihen on reagoitu hintojen nostolla 😂
Olen käsityksessä, että Kierrätyskeskukselta kului paljon rahaa ja työntekijöiden aikaa vain roskiin kelpaavan lahjoitustavaran lajitteluun ja jätteenkäsittelymaksuihin. Että jopa suurin osa sinne vietävästä tavarasta olisi roskiskamaa. Eikö tästä ollut jossain lehdessä juttu äskettäin?
Vierailija kirjoitti:
Oon boikotoinut kierrätyskeskusta ja spr:ää jo pitkään. Itsepalvelukirppiksillä oon käynyt ja Pelastusarmeijalla, Fidassakin, mutta noihin kahteen en astu. SPR:ää boikotoin ihan vaan siksi koska boikotoin kaikkia eliittijärjestöjä.
Mitä? Fidassa kaikki hyvin?
http://vintti.yle.fi/ohjelmat.yle.fi/poliisitv/raportit/filunkia_fidass…
Vierailija kirjoitti:
Olen käsityksessä, että Kierrätyskeskukselta kului paljon rahaa ja työntekijöiden aikaa vain roskiin kelpaavan lahjoitustavaran lajitteluun ja jätteenkäsittelymaksuihin. Että jopa suurin osa sinne vietävästä tavarasta olisi roskiskamaa. Eikö tästä ollut jossain lehdessä juttu äskettäin?
Viemällä peräkärryllisen kaatopaikkakamaa kierrätyskeskukseen, säästää helposti monta kymppiä!
Oon boikotoinut kierrätyskeskusta ja spr:ää jo pitkään. Itsepalvelukirppiksillä oon käynyt ja Pelastusarmeijalla, Fidassakin, mutta noihin kahteen en astu. SPR:ää boikotoin ihan vaan siksi koska boikotoin kaikkia eliittijärjestöjä.