Työpaikkatilastot ovat järkyttävää luettavaa!
https://www.iltalehti.fi/talous/a/78264a9a-1c26-481e-a6c2-7fcccf493ac4
Pahemmaksi menee koko ajan. Talvea kohti rakentaminen loppuu lähes kokonaan. Sotealueet laittaa tuhansia ihmisiä ulos ja valtion virastot samoin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Joo, ja vammaisia henkilöitä, he tässä joutuvat eniten syrjiytyneiksi. Palkka/työosuusraha on naurettavan pieni.........kuka muka tekee työtä monta tuntia PALKATTA ?? Tuskin kukaan. Palkkaa pitää maksaa. Sama palkka sekä naisille että miehille, mukaan lukien vammaiset henkilöt. Onko tämä tasa-arvoa ? Ei ole.
Mitä helvettiä. Vammaisille maksetaan eläke ja puuhastelusta vähän lisää. Tämän päälle ilmaista kaikki.
Mulla ei ainakaan kiinnosta kenenkään vammaisia lapsia elättää eli olisitte kiitollisia, että vielä edes yritetään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette perusta itse yritystä ja ryhdy töihin? kotona vain maataan ja odotetaan että joku tekisi helpon ja hyväpalkkaisen työpaikan johon mennä.
Mä en kyllä keksi mitään yritystä millä vois pärjätä. Vai perustatko sinä ruokakaupan? Ruokaa nyt tarvii ettei kupsahda
Opettele koodaamaan tai opettele kieliä. Netistä löytyy ilmaiseksi koko ihmiskunnan kollektiivinen tieto, ja sinä vingut jollain palstoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette perusta itse yritystä ja ryhdy töihin? kotona vain maataan ja odotetaan että joku tekisi helpon ja hyväpalkkaisen työpaikan johon mennä.
Olen yrittäjä. Eikä minulla mene edes erityisen huonosti. Silti olen sitä mieltä, että hallituksen talousosaaminen ei todellakaan vakuuta. Ärsyttää, että Suomi jää taas kerran suhdanteesta jälkeen tai kokonaan ohi.
Ja todellakin, Suomessa yrittäminen ei ole mitenkään erityisen vaikeaa. Toki se voisi olla helpompaakin, mutta kyllä se nyt työttömyyden voittaa mennen tullen.
Eihän tämä osaamisesta ole kiinni vaan Wokesta. Jos rajoittaisi ulkomailta tulevien riistäjien määrää, olisi se väärin. Siispä ollaan umpikujassa. Velkaa tai säästöjä. Vasen haluaa velkaa ja oikea säästöjä. Järkeä ei missään näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä, juurihan Riikka eilen televisiossa todisti, että hallitus on tehnyt TODENNETUSTI 80 000 uutta työpaikkaa... Uskoo ken tahtoo, useimmat eivät.
Onko otettu politikoille noin paljon uusia avustajia?
Aikuislapsia maa täynnä. Ei osata edes itse itseään elättää lapsista puhumattakaan. Olette kyllä säälittävää sakkia.
Itsekin pienituloinen ja siedän kaikkea paskaa, että saan mitättömän palkkani.
Sitä paskaa tulee niskaan sitä enemmän, mitä enemmän ihmiset sitä sietävät. Olet siis edesauttamassa asiallisesti ihmisiä kohtelevien työpaikkojen puuttumista. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Joko se mukava ja hyväpalkkainen työpaikka tarjotaan tai sitten istun näiden erittäin korkeiden tukien varassa vaikka eläkeikään saakka.
Tässä vastaukseni, tehkää mitä teettte, jos tämä ei käy, voi hyvin istua sohvalla ja nostaa ne rahat näinkin, siirrä pallon takaisin, olkaa hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä keksi mitään yritystä millä vois pärjätä. Vai perustatko sinä ruokakaupan? Ruokaa nyt tarvii ettei kupsahda
Tää on kyllä sellainen uus-klassikko ettei paremmasta väliä - ikään kuin yrittäjäksi vain ryhdyttäisiin - että mitään yritysideaa tai keinoa tehdä voittoa ei tarvita.
Ja eiköhän ne kaikki yritysideat ole jo käytetty loppuun, että onko hyötyä jos perustaa pizzerian ja vaikka se menestyisi niin siitä vierestä kuoleen toinen pizzeria pois ja siitä tulee työtön, että eihän tuossa ole mitään päätä eikä häntää eikä järjen hiventä ja sama koskee ihan muitakin aloja vaatekaupoista partureihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on kyllä sellainen uus-klassikko ettei paremmasta väliä - ikään kuin yrittäjäksi vain ryhdyttäisiin - että mitään yritysideaa tai keinoa tehdä voittoa ei tarvita.
Ja eiköhän ne kaikki yritysideat ole jo käytetty loppuun, että onko hyötyä jos perustaa pizzerian ja vaikka se menestyisi niin siitä vierestä kuoleen toinen pizzeria pois ja siitä tulee työtön, että eihän tuossa ole mitään päätä eikä häntää eikä järjen hiventä ja sama koskee ihan muitakin aloja vaatekaupoista partureihin.
Näitähän perustellaan niin, että otetaan starttiraha ja sen jälkeen lainaa ja vuoden kuluttua paikka nurin ja velat jää veronmaksajien harteille, että enemmän tästä tulee haittaa ja kuluja kuin siitä, että olisi vain istunut sohvalla.
Työpaikkoja katoaa hirveää kyytiä, myös muilta aloita ja mitä tehdään, tuodaan tuhansia lukutaidottomia työnhakijoita afrikasta niin saadaan sankoin joukoin lisää tukien nostajia.
T todella outo malli, eikä tämä ole edes vitsi vaikka se siltä kuulostaa
Ja sotekeikkalijan työt senkun lisääntyy!
Olen yrittäjä. Eikä minulla mene edes erityisen huonosti. Silti olen sitä mieltä, että hallituksen talousosaaminen ei todellakaan vakuuta. Ärsyttää, että Suomi jää taas kerran suhdanteesta jälkeen tai kokonaan ohi.
Ja todellakin, Suomessa yrittäminen ei ole mitenkään erityisen vaikeaa. Toki se voisi olla helpompaakin, mutta kyllä se nyt työttömyyden voittaa mennen tullen.