Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela vaatii halvempaa asuntoa mutta ei maksa muuttokustannuksia.

Vierailija
20.08.2024 |

En minä omista autoa eikä ole säästöjä koska kela ei anna säästää kun tuet vähenee heti. Helposti saisi halvemman asunnon mutta kun ei ole rahaa muuttaa.

Kommentit (410)

Vierailija
81/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tarjonnut vastineeksi muuttoavusta? Tarjoudu pesemään vastineeksi ikkunat, vahtimaan lapsia, leikkaamaan nurmikon, tulemaan itse muuttoavuksi, tarjoudu auttamaan muuttoavun vanhempia tms. Vähän luovuutta nyt peliin.

Vierailija
82/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen on ystävyys, jossa toista ei auteta? Tätä en vain käsitä. 

Esimerkiksi minun ystävyys on sellaista. Olen hyvä kuuntelija ja juttelen mielelläni kuulumisia, vietän mukavaa aikaa ystävien kanssa, mutta välilevyongelmien vuoksi en voi auttaa ketään muutossa. Jos tukia saava ystävä pyytäisi minua kantamaan muuttolaatikoita, joutuisi terveyssyistä kieltäytymään. Ja ajokorttia ei ole, eli en voisi mennä ajamaan pakuakaan. Toisaalta vaikka ei olisi välilevyongelmiakaan, ei minusta silti olisi kantamaan mitään painavaa. Omat muutot olen hoitanut niin, että olen ihan vain maksanut muuttofirmalle. Pystyin sen tekemään, koska olen palkkatyössä.

Onko tämä palsta siis täynnä ihmisiä joiden kaikki ystävät ovat kykenemättömiä auttamaan? Erikoista. &nb

Tuskin sentään. Mutta miksi ystävien pitäisi auttaa siinä muutossa eikä sosiaalitoimiston/Kelan? Tässähän yritetään vain siirtää yhteiskunnan vastuuta tuttavapiirille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin uskomatonta, että valtava määrä aikuisia on niin holhottavia, että valtion pitäisi maksaa eläminen, lääkkeet, asunto, ruoka ja hoitaa muuttokin kaiken päälle. Että ihminen ei itse selviä oikein mistään. Miten tämä sisukas ja yritteliäs kansa on parissa sukupolvessa muuttunut passiiviseksi ja passattavaksi? Mistään ei itse oteta vastuuta.

Miten itse muuttaisit lapsen kanssa jos sinulla ei ole ajokorttia tai autoa tai ketään kuka auttaisi? Kerro vinkkejä. Kiitos. Minä olen muuttanut 18 kertaa myös ulkomailta kaksi kertaa Suomeen takaisin ja hoitanut muutot omalla rahalla välillä asunnossa ollut kuukausia vain patja lattialla. Nyt olen sairas, työtön ja 9 v lapsen yh, eikä muutto entiseen tapaan onnistu kun lapsella on oltava sänky jne. 

Saanko kysyä, miten olet päätynyt tilanteeseen jossa kukaan ei auta? En tarkoita pahalla, elämässäni on aina vain ollut ihmisiä jotka auttaisivat, joten tämä hämmentää. 

Vierailija
84/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seli seli, kantakaa joku vastuu mun puolesta pliiiiis!!!!

Et taida ymmärtää että ihmiselämään mahtuu vaiheita milloin tarvitsee muiden apua? Väitän että murto osa on heitä jotka eivät viitsi tehdä mitään itse. 

Vierailija
85/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajuaako nämä elämäntapa-avuttomat, kuinka älyttömältä heidän itkunsa kuulostaa? Aikuinen ihminen, ja ihan tosissaan vaatimassa että muiden pitäisi hänen muuttonsa hoitaa. Hyvä että tukia leikataan.

kulehan jopa työssäkäyvälle jolla pieni palkka kolmion tyhjennys,pyykkikone jne, vaiika helsinki jyväskylä-oulu, maksaa jopa 40 h tunti ja erikseen kantooapu molemmissa pöissä, iso lohko kk tuloista,muutto voi tulla ns yllättäenkin jos saa uden työn kun entinen loppuu,eli ei ehdi kerätä vuosia rahastoa tai ei ole rahaa menojen jälkeen moiseen summaan. aikamoinen suunnittelu jos pyykkikonekin hajoaa jne sairauskulut,

mee pois länkkyleuka kun et tajua tai tahallasi vaan tyhjäleuka käy

Vierailija
86/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jotenkin uskomatonta, että valtava määrä aikuisia on niin holhottavia, että valtion pitäisi maksaa eläminen, lääkkeet, asunto, ruoka ja hoitaa muuttokin kaiken päälle. Että ihminen ei itse selviä oikein mistään. Miten tämä sisukas ja yritteliäs kansa on parissa sukupolvessa muuttunut passiiviseksi ja passattavaksi? Mistään ei itse oteta vastuuta.

Ilman tuloja noista ei kyllä voi selvitä. Ei se kovin "uskomatonta" ole - kai sinäkin tiedät ja ymmärrät, että eläminen, lääkkeet, asunto, ruoka ja muuttaminen maksaa. Jos henkilö on tukien varassa, silloin nuo on yhteiskunnan maksettava. Ei niitä ilman rahaa saa. Ja ihan perusmenoista noissakin on kyse.

Vierailija
87/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse muuttaisit lapsen kanssa jos sinulla ei ole ajokorttia tai autoa tai ketään kuka auttaisi? Kerro vinkkejä. Kiitos. Minä olen muuttanut 18 kertaa myös ulkomailta kaksi kertaa Suomeen takaisin ja hoitanut muutot omalla rahalla välillä asunnossa ollut kuukausia vain patja lattialla. Nyt olen sairas, työtön ja 9 v lapsen yh, eikä muutto entiseen tapaan onnistu kun lapsella on oltava sänky jne. 

Olisin mennyt metsään, myynyt mustikoita ja sieniä. Ilmaista rahaa ja sitä olisi helposti koossa 300€+. Itse asiassa oma lukiolaisen tienasi juuri marjamyynnillä yli 600€ ja aikoo nyt myydä sieniä. Se on verotonta tuloa ja käteinen ei näy edes tilillä. 

Vierailija
88/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan pitää antaa työttömälle työpaikka jotta työtön voi säästää rahaa muuttoon. Niin minä olen kelalle sanonut. Sanoin myös että kun olin sairaana töissä että heidän pitää maksaa sitten palkkani jota en saa kun en pääse töihin.

Vierailija
89/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Kela kehottaa muuttamaan ja sopivan edullinen asunto löytyy, niin lähtökohtaisesti muuttoa tuetaan 120 euroa perusmuuttorahalla. Mutta laittakaa se muuttokulu sinne hakemukselle. Eivät kaikki kesäjeppet sitä huomaa myöntää jos sitä ei hakemuksella lue.

Ja jos on niin raasuparka ettei ole ketää eikä mitään niin sitten täytyy mennä hattu kourassa sossuntädille(sedälle). Joko he maksavat jatkossa sen vuokran lopun kokonaan tai järjestävät sen muuttoauton. Kela voi myöntää muuttoauton vain jos on melko invalidi.

Vierailija
90/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi minun ystävyys on sellaista. Olen hyvä kuuntelija ja juttelen mielelläni kuulumisia, vietän mukavaa aikaa ystävien kanssa, mutta välilevyongelmien vuoksi en voi auttaa ketään muutossa. Jos tukia saava ystävä pyytäisi minua kantamaan muuttolaatikoita, joutuisi terveyssyistä kieltäytymään. Ja ajokorttia ei ole, eli en voisi mennä ajamaan pakuakaan. Toisaalta vaikka ei olisi välilevyongelmiakaan, ei minusta silti olisi kantamaan mitään painavaa. Omat muutot olen hoitanut niin, että olen ihan vain maksanut muuttofirmalle. Pystyin sen tekemään, koska olen palkkatyössä.

Onko tämä palsta siis täynnä ihmisiä joiden kaikki ystäv

Arvokysymys varmaan. Minä taas en käsitä, miksi yhteiskunnan pitäisi ensisijaisesti auttaa, ja koen että sellainen asenne on iso ongelma. Yhteiskunnan pitää auttaa vain jos ei muualta saa apua. Olen myös itse ihminen joka auttaa läheisiään mielellään. 

Vierailija
91/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämä sairas maa, että Kela vastuussa jonkun muutostakin? Ei riitä että heille maksetaan ruoka, asunto ja terveydenhoito, vielä pitäisi lisää saada?

Oikeasti, säästää käteistä pari satkua ja vuokraa sen pakun. Ellei tunne ketään ajokortillista, niin missä maakuopassa on ikänsä asunut? Eikö koskaan ole auttanut ketään, kun kukaan ei suostu auttamaan takaisin?

Tämä maa on ihan kuralla, ihmisellä ei mitään vastuuta elämästään. Ja tämä tulee päättymään huonosti, ja aika pian, sitten ei ole mitään tukia eikä palveluja enää.

Vierailija
92/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tämä palsta siis täynnä ihmisiä joiden kaikki ystäv

Yhteiskunnan vastuulla ei ole aikuisen kykenemättömyys juuri yhtään mihinkään. Joko pyydät apua puolisolta, suvulta, ystäviltä, tutuilta, tuntemattomilta tai säästät ja ostat palvelun. Se ettei yksilö saa mitään näistä toimeksi ei ole valtion vika tai ongelma.

Vierailija
93/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miten olet päätynyt tilanteeseen

Ystävyyssuhteet ovat katkenneet sairauden takia, lapsen isää ei kiinnosta ja kaikki äidin puolen sukulaiset muutamaa serkkua lukuunottamatta ovat kuolleet. Isän suku ei ole minuun pitänyt ikinä yhteyttä eikä yhteydenpito ole kiinnostanut nyt aikuisiälläkään. Olen ollut sairaslomalla 2 vuotta joten ei ole työkavereita tms. Yksi sisarus on jolla on vakava päihdeongelma. 

Vierailija
94/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan niitä ap jotain pakettiautoja tosi halvalla tai pyydä facen roskalavalta apua. Voit myös varmaan osissa maksaa muuton.

Halvin mitä löysin oli 170 euroa pakettiauton vuokra.

Kaikilla ei ole ajokorttia.

Kaikilla ei ole myöskään kiveksiä, mutta suurimmalla osalla on kuitenkin vähintäinkin yksi sukulainen,tuttava taikka ystävä jolla ajokortti on. Ja koska sinäkin olet ilmeisen munaton, niin se on vain etu, sillä siinä on sinulle keino maksaa sellaiselle jolla munaa löytyy.

Vaikka minulla on ystäviä ja sukul

Eikös tässä aloittajan tapauksessa ole kuitenkin kyse kuskina olemisesta? Ja jos ystävät ovat sellaisia etteivät auta, niin ihmettelen millaisia ne viholliset ovat. 

Hei, on ihan todella hienoa, että sinä pystyt auttamaan ystäviäsi muutossa ja että sinulla on myös ystäviä, jotka auttavat sinua muutossa. Joillakin se avuntarve on kuitenkin suurempi ja joillain (voi olla se sama henkilö) ei ole ketään, kuka auttaisi. 

Vierailija
95/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tuki 595, Sitten aletaan maksaa laskuja kuten vuokran omavastuu osuus 150 euroa, netti 37 euroa, sähkö 30 euroa, muita laskuja 50 euroa kustannus harrastuksiin 100  euroa, ruokaan 250 euroa. Ei kauheasti jää rahaa muuttoon 

Vierailija
96/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on sossuloisen elämä.

hus irtisanoo tuhat, eli uusia tulossa . moikka länkkyleuka- mee pois

Vierailija
97/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette idiootit nyt tajua että työpaikkaa ei ole jokaiselle halukkaalle tässä maassa joten työtön ei saa töitä joten ei voi saada rahaakaan enempää jotta voisi muuttaa omalla kustannuksella. Jos hallitus päätti että ihmisten on muutettava niin sitten se maksaa myös ne kulut. Työtön ei saa lainaa edes mistään.

Vierailija
98/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin mennyt metsään, myynyt mustikoita ja sien

Olen ollut kohta 2 v sairaslomalla, asumme Helsingissä eikä ole ajokorttia tai autoa. En edes tiedä mistä voisin mustikoita löytää. Bussillako kuljettaisin marjat edestakaisin? 

Vierailija
99/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, miten olet päätynyt tilanteeseen

Voi nyt vi**u! En edes kiroile.Ikinä. Tai siis nyt kyllä. Viimeksi monta kymmentä vuotta sitten. 

Yrittäkää nyt ymmärtää, että ihan todellisessa elämässä on ihan oikeita ihmisiä, joille tapahtuu niin ikäviä asioita, joita teille ei ole tapahtunut tai heille ei tapahdu niitä hyviä asioita, joita teille on tapahtunut, ETTÄ HEILLÄ EI OLE KETÄÄN, JOKA AUTTAA.

Ja tuo tilanne sitten sairastuttaa ihan oikeasti. Ainakin minut. Uskoakseni monen muunkin, koska viimeksikin lääkäri kertoi, että hänellä on muitakin potilaita vastaavassa tilanteessa.  

Vierailija
100/410 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En keksi yhtään syytä, miksi Kelan pitäisi maksaa sinun muuttosi?

Kyllä Kelalta pitäisi varattoman ihmisen saada muuttoavustusta, jos muuttaa halvempaan asuntoon. Näin se on ainakin ennen ollut. Muutto maksaa aina jonkin verran, ja ainakaan tt- tukiasiakkaalla ei Kela oleta sellaisia rahoja olevan, tietenkään, koska ne eivät normaalitukeen kuulu.

- ei ap

Kela kustantaa ihan lakien normien ja asetusten mukaisesti sen mitä kuuluukin.

Ei yhtään enempää , ei yhtään vähempää.

Mitä siitä tulisi muuta kuin kaaos jos tukia määriteltäisiin siltä pohjalta onko autoa,sukulaisia,tuttavia,onko mies tai nainen,ruskea,valkoinen taikka musta? 

Pituus,paino ja rintojen kokokin ilmeisesti pitäisi olla määritelty erikseen eri tukiluokkiin? 

Hassu maa jossa pienituloisella ei olisi vastuuta lainkaan omista tekemisistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi