Kela vaatii halvempaa asuntoa mutta ei maksa muuttokustannuksia.
En minä omista autoa eikä ole säästöjä koska kela ei anna säästää kun tuet vähenee heti. Helposti saisi halvemman asunnon mutta kun ei ole rahaa muuttaa.
Kommentit (410)
Eihän me asioistamme huolehtivat veronmaksajat haluta maksaa sinun muuttoasi edes Kelan kautta. Muistathan, ettei Kelalla ole mitään omaa rahaa, vaan sinunkin tukesi tulee loppujen lopuksi meiltä muilta Kelan välityksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ap jotain pakettiautoja tosi halvalla tai pyydä facen roskalavalta apua. Voit myös varmaan osissa maksaa muuton.
Halvin mitä löysin oli 170 euroa pakettiauton vuokra.
Taisi olla kallein.
Noita saa kyllä parilla kympillä lainaksi.
Ja kaikilla ihmisillä on kaltaisesi typeryksen fantasioissa kortti, jolla sitä autoa ajetaan?
Ap kertoi, että hänellä ei ole autoa. Ei puhunut mitään kortittomuudesta.
Sitten muutto on helppo, vuokraa sen halvan pakun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisi kesämökin omistajan saada tukia? On ihan sairasta. Hyvä että tukikuppaus vähenee.
Hus irtisanoo 1000.
2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen on 900, koska tulee porrastus ja lapsikorotukset leikattiin pois.
Eihän tää ollut mikään vastaus siihen, että miksi kesämökin omistajille pitäisi muka tukia maksaa? Myy sen mökin pois ja sillä selvä
Jos sä saat potkut ensi viikolla (mikä tuolla asenteella on ihan todennäköistä), myytkö heti kaikki omistavasi asiat, luovutko heti kodistasi, autostasi, mökistäsi, vai toivotko että saisit pian töitä, jotta voit jatkaa vaivalla rakentamaasi elämää. Vai ajatteletko että et sitten ensi viikolla enää ansaitse mitään siitä roinasta mikä sinut nyt ympäröi? Töitähän tässä maassa saa helposti lähinnä hyvävelipellet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan niitä ap jotain pakettiautoja tosi halvalla tai pyydä facen roskalavalta apua. Voit myös varmaan osissa maksaa muuton.
Taisi olla kallein.
Ja kaikilla ihmisillä on kaltaisesi typeryksen fantasioissa kortti, jolla sitä autoa ajetaan?
Maksaa liikaa t. Keskiverto valittaja
Vaikka paku kympillä palvelu vuokraa autojaan jopa alle 10e/tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi pitäisi kesämökin omistajan saada tukia? On ihan sairasta. Hyvä että tukikuppaus vähenee.
Hus irtisanoo 1000.
2400 bruttopalkalla ansiosidonnainen on 900, koska tulee porrastus ja lapsikorotukset leikattiin pois.
Eihän tää ollut mikään vastaus siihen, että miksi kesämökin omistajille pitäisi muka tukia maksaa? Myy sen mökin pois ja sillä selvä
Jos sä saat potkut ensi viikolla (mikä tuolla asenteella on ihan todennäköistä), myytkö heti kaikki omistavasi asiat, luovutko heti kodistasi, autostasi, mökistäsi, vai toivotko että saisit pian töitä, jotta voit jatkaa vaivalla rakentamaasi elämää. Vai ajatteletko että et sitten ensi viikolla enä
Autoa, asuntoa ja mökkiä ei ole pakko myydä tukien saamiseksi. Ne voi kuitenkin joutua myymään. Jos ylläpito maksaa liikaa, eikä se ole yhteiskunnan tehtävä ylläpitää omaisuutta
Ei Kela mitään vaadi, maksat vain itse oma vuokrasi. Miksi Kelan pitäisi maksaa muuttosi, eihän se sille kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hus irtisanoo 1000.
Jos sä saat potkut ensi viikolla (mikä tuolla asenteella on ihan todennäköistä), myytkö heti kaikki omistavasi asiat, luovutko heti kodistasi, autostasi, mökistäsi, vai toivotko että saisit pian töitä, jotta voit jatkaa vaivalla rakentamaasi elämää. Vai ajatteletko että et sitten ensi viikolla enä
Miksi minä mitään myisin? Olisin ansiosidonnaisella joka on hyvä, voisin vaikka muuttaa sinne mökille kun kerran olen työtön, ellei työnteko kiinnostele. Talo on velaton, samoin auto, aika pienellä rahalla eläisin tarvittaessa. Ja en olettaisi saavani mitään toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri vaati minulta että menen työkokeiluun töihin 50 km päähän ja maksan kustannukset itse. Siitä saa sen 9 euroa päivässä mutta itse olisi pitänyt maksaa 200 euroa kk työmarkkinatuesta. Ruokaan rahaa minulle ei olisi jäänyt kun 30 euroa kuukaudessa.
9e kulukorvauksista kertyy n. 190e/kk.
Eli maksaisit 10e siellä käymisestä. Mihin hassaat työmarkkinatuesta jäävän loppuosan eli 566 euroa?
Vedä käteen ääliö. Se on yhteen suuntaan 10 euroa eli kahteen suuntaan 20 euroa päivässä eli 400 euroa. Etkö tyhmä tajua että 566 eurosta menee vuokra, netti, sähkö, harrastukset ja ruokakulut. Ja toiseksi työstä pitää jäädä rahaa käteen. jos kulutan 9 euron kulukorvauksen bussikuljetukseen niin en saa käytännössä mitään rahaa siitä
Työkokeilusta juuri kukaan ei työllisty palkkatyöhön. Sitä on ihan tutkittu ja se on vaan hyväksi käyttöä. Firma ottaa uuden työttömän aina koska saa sen ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet on liian pienet ja hallitus kuvittelee että töitä tekemällä tuet muuttuu suuremmaksi.
Ihmeellistä sekoilua taas...
Tuet on todellisuudessa vieläkin liian suuria, eikä hallitus tuollaisia kuvittele.
Hallitus nimenomaan haluaa juuri sitä samaa, mitä kaikki työssäkäyvät, eli työttömät tuilla elävät töihin ja veroja maksamaan.
Kun mun projektiluonteinen, määräaikainen työsuhde muutaman kuukauden päästä loppuu, saan ainoastaan työttömyystukea ja lapsilisän, eli alle 700 e/kk. Ansiosidonnaista ei tällaisesta työstä kerry. Aion jatkaa osa-aikaisessa työssäni, vaikka saan siitä työttömänä puolet vähemmän (mikä on kymppejä silloin tällöin), koska en halua olla tekemättä mitään. Menestyn hyvin alallani, mutta tulot e
Kuulun kyllä kassaan, mutta näistä projektitöistä ei kerry ansiosidonnaista, koska niitä ei rinnasteta palkkatyöhön. Jos teitä yhtään helpottaa, tunnen kyllä oloni täysluuseriksi työttyömyysjaksoilla.
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin muuttamaan niin jätin käytännnössä kaikki huonekaluni asuntoon koska kunta vaati että muutan pois. Olin asunut vuokralla 20 vuotta ja tuli ilmoitus että minut häädetään. Sitten kunta ei vuokrannut minulle toista asuntoa edes Syy oli se että olen työtön. Menin sitten veljeni luokse asumaan 2 viikoksi kunnes löysin osuuspankin vuokra asunnon jossa vuoka on 340 euroa. Noin yhtäkkiä kun pitää muuttaa 100 km päähän niin ei työttömällä ole säästöjä eikä sossu maksa muuttoa. Hain kunnalta korvauksia oikeusteitse ja se päätti että kunnan pitää korvata 1200 euroa
Ai että oikeus määräsi, että kunnan pitäisi maksaa sun muutosta 1200€?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet on liian pienet ja hallitus kuvittelee että töitä tekemällä tuet muuttuu suuremmaksi.
Tuet on todellisuudessa vieläkin liian suuria, eikä hallitus tuollaisia kuvittele.
Hallitus nimenomaan haluaa juuri sitä samaa, mitä kaikki työssäkäyvät, eli työttömät tuilla elävät töihin ja veroja maksamaan.
Kun mun projektiluonteinen, määräaikainen työsuhde muutaman kuukauden päästä loppuu, saan ainoastaan työttömyystukea ja lapsilisän, eli alle 700 e/kk. Ansiosidonnaista ei tällaisesta työstä kerry. Aion jatkaa osa-aikaisessa työssäni, vaikka saan siitä työttömänä puolet vähemmän (mikä on kymppejä silloin tällöin), koska en halua olla tekemät
Projektiluontoinen määräaikainen työsuhde kerryttää kyllä ansiosidonnaista, koska se on työsuhde
Yritä nyt edes kertoa joku parempia tarina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin muuttamaan niin jätin käytännnössä kaikki huonekaluni asuntoon koska kunta vaati että muutan pois. Olin asunut vuokralla 20 vuotta ja tuli ilmoitus että minut häädetään. Sitten kunta ei vuokrannut minulle toista asuntoa edes Syy oli se että olen työtön. Menin sitten veljeni luokse asumaan 2 viikoksi kunnes löysin osuuspankin vuokra asunnon jossa vuoka on 340 euroa. Noin yhtäkkiä kun pitää muuttaa 100 km päähän niin ei työttömällä ole säästöjä eikä sossu maksa muuttoa. Hain kunnalta korvauksia oikeusteitse ja se päätti että kunnan pitää korvata 1200 euroa
Ai että oikeus määräsi, että kunnan pitäisi maksaa sun muutosta 1200€?
Ei hemmetti. Ei varmasti ole maksanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri vaati minulta että menen työkokeiluun töihin 50 km päähän ja maksan kustannukset itse. Siitä saa sen 9 euroa päivässä mutta itse olisi pitänyt maksaa 200 euroa kk työmarkkinatuesta. Ruokaan rahaa minulle ei olisi jäänyt kun 30 euroa kuukaudessa.
9e kulukorvauksista kertyy n. 190e/kk.
Eli maksaisit 10e siellä käymisestä. Mihin hassaat työmarkkinatuesta jäävän loppuosan eli 566 euroa?
Vedä käteen ääliö. Se on yhteen suuntaan 10 euroa eli kahteen suuntaan 20 euroa päivässä eli 400 euroa. Etkö tyhmä tajua että 566 eurosta menee vuokra, netti, sähkö, harrastukset ja ruokakulut. Ja toiseksi työstä pitää jäädä rahaa käteen. jos kulutan 9 euron kulukorvauksen bussikuljetuksee
Pyhä yksinkertaisuus, ei siihen palkkatukipaikkaan jossa ne tietää että oikeasti olet työtön, vaan muualle, minne ei tarvitse kertoa että kyse on palkkatuesta eikä oikeasta työstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mun projektiluonteinen, määräaikainen työsuhde muutaman kuukauden päästä loppuu, saan ainoastaan työttömyystukea ja lapsilisän, eli alle 700 e/kk. Ansiosidonnaista ei tällaisesta työstä kerry. Aion jatkaa osa-aikaisessa työssäni, vaikka saan siitä työttömänä puolet vähemmän (mikä on kymppejä silloin tällöin), koska en halua olla tekemät
Toi on valhe, projektiluontoisuus ei vaikuta asiaan yhtään mitään.
Sama ongelma minulla. Tarvitsisin myös jonkun auttamaan kantamaan.
En pysty säästämään 450€ tuloista!
Vierailija kirjoitti:
Ei Kela mitään vaadi, maksat vain itse oma vuokrasi. Miksi Kelan pitäisi maksaa muuttosi, eihän se sille kuulu.
Tietenkin tt-tukiasiakkaan muutto kuuluu Kelalle, koska tt-tukiasiakkaalla ei ole mitään muuta keinoa rahoittaa muuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Kela ei tule ja kanna muuttolaatikoita . Onko tämä oikein? Joudun senkin itse teettämään muilla.
Jos ihmiseltä puuttuu toinen käsi, pitäisi yhteiskunnan auttaa muuttamisessa, mikäli tämä puuttuvan käden omaava niin toivoo. Toki voi olla, että hänellä on niin superhyvät turvaverkostot, että kaikki sujuu omin voimin eikä tule edes mieleen pyytää yhteiskuntaa apuun.
Jos tukien varassa elävältä ihmiseltä puuttuu raha muuttaakseen halvempaan, olisi ihan oikein katsoa, auttaisiko yhteiskunta asiassa (vuokra todella on halvempi kuin pari kymppiä, sijainti olennaisesti parempi työ- tai hoitomahdollisuuksien kannalta jne.) ja auttaa, jos muutto on perusteltu.
Vierailija kirjoitti:
Eihän me asioistamme huolehtivat veronmaksajat haluta maksaa sinun muuttoasi edes Kelan kautta. Muistathan, ettei Kelalla ole mitään omaa rahaa, vaan sinunkin tukesi tulee loppujen lopuksi meiltä muilta Kelan välityksellä.
Minä haluan. Olen ollut "iloinen veronmaksaja" ihan siitä syystä, että niillä rahoilla tehtäisiin järkeviä asioita ja pidän muuton maksamista paljon järkevämpänä kuin montaa muuta asiaa, mitä verovaroilla tehdään. Sinä et voi puhua kaikkien maksajien puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla kallein.
Siellä pikkupaikkakunnalla ei ole halpoja pakuja.
Näitä roosia on paljon. Siksi rahat on loppu.