Kela vaatii halvempaa asuntoa mutta ei maksa muuttokustannuksia.
En minä omista autoa eikä ole säästöjä koska kela ei anna säästää kun tuet vähenee heti. Helposti saisi halvemman asunnon mutta kun ei ole rahaa muuttaa.
Kommentit (410)
Nämä ruikutukset osoittaa, kuinka turha noita elämäntapa-avuttomia on yhteiskunnan auttaa. Satuilevat, laiskottelevat eivätkä viitsi itse mitään. Kasvattavat uuden sukupolven totaaliavuttomia lusmuja, mitään hyötyä tai iloa heistä tai heidän lapsistaan ei koskaan tule olemaan. Edes itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne huonekalut välillä jää entiseen asuntoon kun ei niitä ole varaa siirtää. Sitten vaan uudet käytettynä tilalle. Vaikeaa köyhänä ilman ajokorttia muuttamimen.
Useimmilla kuitenkin on perhettä, sukua, ystäviä, kavereita tai tuttuja, jolla on ajokortti ja voi auttaa muutossa.
Jos ei ole, niin aika kurjaa. Uskoakseni kuitenkin melko vähemmistössä.
Ja ellei ole, niin katsetta peiliin. Sairasta tehdä lapsi vailla mitään normaaleja turvaverkkoja. Pitäisi ajatella sitä lasta, ei omia tarpeita.
Voi kuule jos me kuunneltqis teidän inceleiden mielipiteitä kukaan ei olis tarpeeks hyvä tekeen lapsia.
Sä olet ihan päästäs vialla noiden juttujes kans, et oo tain
Mä kuitenkin maksan asumiseni ja muuttoni ihan itse, ja saman esimerkin olen antanut lapselleni, kun hänkin osaa elää ja muuttaa ihan itse ja omilla rahoilla.
Mutta hirveä kohtalo on lapsella joka on vailla mitään turvaverkkoja (äidistä ei ole, selvästikään), ja oppii vain sen Kela-maksaa-elämäntavan.
Kun jatkossa se Kela maksaa vähemmän ja vähemmän, ja silloin lapsella tulisi olla kykyä elättää itse itsensä. Nyt hän ei sitä mistään saa, syrjäytyminen on aika varmaa. Surullista veronmaksajille, mutta viy paljon surullisempaa lapselle, joka ansaitsisi paremman elämän kun tuo äiti ikinä tulee antamaan.
Jos ei edes muutto onnistu, niin miten lapsen kasvatus? Ei mitenkään.
Lapsesi, joka elää hyvää ja tervettä elämää, on iltakävelyllä ja takaa tulee sähköskuutti ja lanaa päältä. Lapsi kaatuu ja saa aivovamman, jonka vuoksi hänestä tulee kroonisesti väsyneempi ja työkyvyttömämpi kuin ennen, mutta eläkeyhtiö ei anna eläkettä. Lisäksi talo, jonka lapsesi osti, osoittautuikin hometaloksi.
Niin ne tilanteet ja asiat muuttuu. Älä pidä yhtään mitään itsestäänselvyytenä, ei ainakaan kannattaisi ja ihan turha leveillä.
Sinkkuystävälläni oli kaikki normaalisti, kunnes tuli rais**tuksi ja menetti työpaikkansa ja elämä meni raiteiltaan.
Tuttavallani on krooninen kipu, joka estää tekemästä omaa työtä (ja montaa muutakin), eläkeyhtiö ei maksa, koska kivulle ei ole selkeää diagnoosia.
Masentunut ystäväni saa kuntoutustuesta hylkyä, puolikasta tukea, kokonaista tukea. Koskaan et tiedä.
Kaikki ihan normaaleja ihmisiä normaaleilla taustoilla, kouluttautuneita omistusasujia, ei mitään KELA-asiakkuusperintöä lapsuuskodista tms.
Ja me muutko maksamme nämä muuttokustannukset? Hyvä Kela!
Vierailija kirjoitti:
Ja me muutko maksamme nämä muuttokustannukset? Hyvä Kela!
Kela maksaa silloin kun siihen on päättäjien määrittelemä peruste. Se että pummi muuttaa 300e halvempaan asuntoon on kaikkien kannalta hyvä asia. Vaikka siitä syntyisi lyhyellä välillä 1000e muuttokulut.
Etsi sopiva asunto ensin. Sen jälkeen kerro sama säälitarinasi facebookin kaupunginosa-palstalla. Varmasti saat muuttoapua pilvin pimein.
Kyllä on taas selitykset. Kyse on omasta saamattomuudestasi ja et halua mitään itse tehdä saati maksaa.
Listaa Kelalle vuokraovi.com:sta ne halvemmat asunnot. Jos niitä muka on. Liitä ne valitukseen (ohjeet päätöksessä).
Ja perustele, miksei Sonkajärvelle muutto tule kyseeseen. Alueen työttömyys-% riittänee perusteluksi.
Vie asia EIT:hen. Ketään ei voi pakottaa muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä on taas selitykset. Kyse on omasta saamattomuudestasi ja et halua mitään itse tehdä saati maksaa.
Tässä tullaankin mielenkiintoiseen kysymykseen. Missä kohtaa ihmisen saamattomuus, älykkyys, terveys, talous tai muu toimintakykyyn ja itsensä elättämiseen vaadittava ominaisuus on laskenut sille tasolle, että yhteiskunta katsoo, ettei henkilön voida olettaa selviävän asiasta yksin, ilman yhteiskunnan tukea. Oppimisvaikeuksiset saavat erityisopetusta yhteiskunnalta, tietynlaiset invalidit avustajia, tulonhankkimiskyvyttömät tukia jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ruikutukset osoittaa, kuinka turha noita elämäntapa-avuttomia on yhteiskunnan auttaa. Satuilevat, laiskottelevat eivätkä viitsi itse mitään. Kasvattavat uuden sukupolven totaaliavuttomia lusmuja, mitään hyötyä tai iloa heistä tai heidän lapsistaan ei koskaan tule olemaan. Edes itselleen.
Persuilla vaikea päivä. Trump vastatuulessa, Kankaanpään idariterot käräjillä ja Keskusta ajaa persuista ohi :D
Vierailija kirjoitti:
Listaa Kelalle vuokraovi.com:sta ne halvemmat asunnot. Jos niitä muka on. Liitä ne valitukseen (ohjeet päätöksessä).
Ja perustele, miksei Sonkajärvelle muutto tule kyseeseen. Alueen työttömyys-% riittänee perusteluksi.
Vie asia EIT:hen. Ketään ei voi pakottaa muuttamaan.
Turhaa valittamista. Eihän Kela ketään pakota muuttamaan. Totun saaja voi ihan itse päättää. Jääkö asumaan senkin jälkeen, kun tuet eivät kata koko vuokraa. Vai muuttaako pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne huonekalut välillä jää entiseen asuntoon kun ei niitä ole varaa siirtää. Sitten vaan uudet käytettynä tilalle. Vaikeaa köyhänä ilman ajokorttia muuttamimen.
Useimmilla kuitenkin on perhettä, sukua, ystäviä, kavereita tai tuttuja, jolla on ajokortti ja voi auttaa muutossa.
Ja ellei ole, niin katsetta peiliin. Sairasta tehdä lapsi vailla mitään normaaleja turvaverkkoja. Pitäisi ajatella sitä lasta, ei omia tarpeita.
Voi kuule jos me kuunneltqis teidän inceleiden mielipiteitä kukaan ei olis tarpeeks hyvä tekeen lapsia.
Sä olet iha
Kuule, minulla ON krooninen kipu, mutta käyn silti normaalisti töissä, ihan lääkkeiden avulla. Kun kotona särky ei ole heikompi kun se on täissä. Eikä ole yhtään niin tyhmää lasta että sekoilisi skuutilla. Teillä on aina huonoja selityksiä, olisin itse työtön jos olisin elänyt kuten te tukimaksimoijat elätte. Ei olisi koulutusta kun tuet menee, ei olisi taloa ja autoa, kun tuet menee.
Pahinta on, että kasvatatte uusia avuttomia, vaikka jopa teidän pitäisi tajuta, että 20 v päästä ei Suomessa ole tukia sen enempää kun muualla maailmassa on nyt. Eli pitäisi kasvattaa lapsi pärjäämään ilman Kelaa, mutta miten opettaa kun ette itsekään osaa?
Järkyttäväksi mennyt Suomen touhu. Juuri luin Aamulehden uutisen netissä että Tampereella häädöt on räjähtävässä nousussa. Entinen kotikaupunkini.
En itse asu Suomessa enkä taatusti tule koskaan enää asumaan ja lapsenikin ovat onneksi turvassa joten meitä ei koske mutta kun sydän ei kiveä ole niin ei voi olla muuta kuin vihainen ja kauhuissaan heidän puolestaan joilta eläm tuhotaan tuohon malliin. Kun se ei koska vain aikuisia, kai aikuinen voi majailla vaikka rappukäytävissä tai kuusen alla mutta lapset! Lastenpitäisi olla yhteiskunnan erityssuojelussa, heille täytyisi taata turvallinen ja tasapainoinen kasvu ja kehitys mikä ei siellä nyt kyllä todellakaan toteudu.
Kun lukee uutisia miten lasten ja nuorten pahoinvointi on kasvanut hälyttävästi ja yhä kasvaa, voiko tuota kylmin sydämin sivusta katsoa? Mutta "empatia ei kuulu politiikkaan", niinään se on. ..
Tämä kaikki tulee näkymään vielä parissa sukupolvessa eteenpäin, ei tuollaista korjata helpolla. Kevein sydämin tuhotaan ajattelematta yhtään seurauksia. Narsisti noin tekee ja psykopaatti.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttäväksi mennyt Suomen touhu. Juuri luin Aamulehden uutisen netissä että Tampereella häädöt on räjähtävässä nousussa. Entinen kotikaupunkini.
En itse asu Suomessa enkä taatusti tule koskaan enää asumaan ja lapsenikin ovat onneksi turvassa joten meitä ei koske mutta kun sydän ei kiveä ole niin ei voi olla muuta kuin vihainen ja kauhuissaan heidän puolestaan joilta eläm tuhotaan tuohon malliin. Kun se ei koska vain aikuisia, kai aikuinen voi majailla vaikka rappukäytävissä tai kuusen alla mutta lapset! Lastenpitäisi olla yhteiskunnan erityssuojelussa, heille täytyisi taata turvallinen ja tasapainoinen kasvu ja kehitys mikä ei siellä nyt kyllä todellakaan toteudu.
Kun lukee uutisia miten lasten ja nuorten pahoinvointi on kasvanut hälyttävästi ja yhä kasvaa, voiko tuota kylmin sydämin sivusta katsoa? Mutta "empatia ei kuulu politiikkaan", niinään se on. ..
Tämä kaikki tulee näky
Häädöt on nousussa, koska kasvava osuus jättää tietoisesti vuokrat maksamatta. Toimintamalli ei katso väriä mutta on yleinen erityisesti huumeympyröissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule jos me kuunneltqis teidän inceleiden mielipiteitä kukaan ei olis
Kuule, minulla ON krooninen kipu, mutta käyn silti normaalisti töissä, ihan lääkkeiden avulla. Kun kotona särky ei ole heikompi kun se on täissä. Eikä ole yhtään niin tyhmää lasta että sekoilisi skuutilla. Teillä on aina huonoja selityksiä, olisin itse työtön jos olisin elänyt kuten te tukimaksimoijat elätte. Ei olisi koulutusta kun tuet menee, ei olisi taloa ja autoa, kun tuet menee.
Pahinta on, että kasvatatte uusia avuttomia, vaikka jopa teidän pitäisi tajuta, että 20 v päästä ei Suomessa ole tukia sen enempää kun muualla maailmassa on nyt. Eli pitäisi kasvattaa lapsi pärjäämään ilman Kelaa, mutta miten opettaa kun ette itsekään osaa?
Sinun krooninen kipusi EI NYT estä työntekoa ja toivottavasti ei estä jatkossakaan. Kukaan ei kuitenkaan ole luvannut sinulle elämää, jossa työkykysi olisi turvattu eläkeikään asti. Voit olla syöpäsairas jo ensi viikolla ja valtava kuluerä yhteiskunnalle, siinä kuule vilisee tuhannet eurot kuukaudessa yhteiskunnan pussista, jopa kymmenet tuhannet.
Opettele myös lukemaan. Viettääkö se kullannuppusi koko elämänsä sisällä, kun ei voi jäädä skuutin tai pyörän tai auton alle?
Tai no, ehkä kommenttisi ei ollut tarkoitettu vastaukseksi viesiini, koska se oli osoitettu "teille tukimaksimoijille", joten en ole kohderyhmää, ihan täältä omaksi maksetusta omistusasunnostani kirjoittelen ja lähden jossain vaiheessa autollani asioille, missä maksan ostokset ihan itse tienatuilla rahoilla. Tukia en ole saanut koskaan. Sen verran on älyä ja kouluja käyty, että ymmärrän ihmisillä olevan erilaisia elämäntilanteita, tapahtumia elämässään, eritasoiset kyvyt ja terveydentilat.
Tee jotain äläkä täällä palstalla itke. Tee iso kyltti: Kela pakottaa muuttamaan. Tarvitsen rahaa pakuun.
Sen jälkeen menet paikallisen Alepan eteen tekemään sitä rahaa.
Älkää viitsikö yleistää yhden ihmisen kertomuksen perusteella. Näissä ketjuissa on aina muutama muukin tuomassa omia yksityiskohtiaan mukaan. Ja tuotteliaat trollit tietysti.
Ei se ole mikään elämäntilanne, tuo opittu avuttomuus on asenne, joka ei korjaudu muuten kuin tukia laskemalla. Osa ei tee töitä koskaan, ja muut sitten maksavat loisivienkin puolesta. Eikä se sairaus ole mikään peikko jos on koulutus ja työpaikka, sairaseläke muodostuu tulojen perusteella.
Ja tosiaan, narkit taktikoi ja jättää vuokrat maksamatta, kun tietää että Sossu ne sitten hoitaa. Ei kukaan asiansa hoitava tule häädetyksi.
Täällä on nyt trollit värittämässä asioita. Minä olen kommentoinut aiemmin ketjussa, olen yh äiti 9 vuotiaalle. Hauska lukea Täällä omasta mielestään fiksujen ihmisten kirjoituksia kun sisälukutaito on 0 ja jutut alkaa elämään omaa elämäänsä.
T: muuttoon " kyennyt" 15 vuotta ulkomailla työskennellyt korkeakoulutettu henkilö joka on " kyennyt" muuttamaan n..25 kertaa
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma minulla. Tarvitsisin myös jonkun auttamaan kantamaan.
En pysty säästämään 450€ tuloista!
Kela tulee ja kantaa tavarasi ja pyyhkii perseet myös. Kyllä kela hoitaa.
Sitten vuokraat lähimmästä kaupungista. Pikkupaikkakunnalla varmasti tunnet jonkun jolla on paku ja joka pientä korvausta vastaan auttaa, niin se maalla menee.