Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorille miehille kasvavat nyt naisten sormet - syy elämäntyylissä

Vierailija
20.08.2024 |

Tamperelainen kultaseppämestari Jyrki Karvinenon tehnyt erikoisen havainnon. Vuosi vuodelta hän tekee yhä pienempiä sormuksia nuorille aikuisille. Karvinen uskoo, että syynä ovat elintavat: nykylapset ja nuoret eivät heiluta talikkoa vaan pipertävät puhelimillaan.

Terveystalon käsikirurgian erikoislääkäri Mikko Skutnabb ei hämmästele kultaseppien havaintoa, vaikka tieteellistä tutkimusta hän ei aiheesta löytänytkään.

Työssäni olen huomannut, että kun katsoo Stadissa kasvaneen, toimistotyötä tekevän nuoren miehen kättä, niin onhan se hieman feminiinisempi verrattuna miehiin, jotka ovat Kälviällä kasvaneet, painineet ja tehneet fyysistä työtä.

https://yle.fi/a/74-20103869

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi parinvalintaani ohjaava tekijä on aina ollut miehellä miehekkäät kädet. En ole voinut ottaa sellaista miestä todesta tai tositarkoituksella, jolla on ollut naismaiset kädet.

Minulle yksi naiskätinen mies kommentoi, että minulla on isot kädet. Olin urheilullisempi, kuin hän. Pippeli oli sormien mukainen, pieni kynä

Rauhoitu. Missaat pointin tuon hysteriasi takia.

Vierailija
22/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä sormuksen koko 23. Lähes koko ikä on tullut tehtyä suht. raskaita hommia, alkaen valimo- ja konepajatöistä. Siitä varmaan sormien paksuus ja rungon rotevuus johtuu. Usein on vaan toivonut että olisipa sirommat kädet niin mahtuisi paremmin huoltamaan ja korjaamaan autoja. Mitä merkitystä asialla sitten on ihmiskunnalle, ei varmaan mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee miehet naisistuvat ja naiset miehistyvät (hormoonipillerit sekä ympäristövaikutus)....

Vierailija
24/24 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi parinvalintaani ohjaava tekijä on aina ollut miehellä miehekkäät kädet. En ole voinut ottaa sellaista miestä todesta tai tositarkoituksella, jolla on ollut naismaiset kädet.

Itsellä taas toisin päin. Valkokauluskädet kiinnostelee enemmän, kuin perunankaivajan lapiot. 

Itsellä valkokaulusmies ja isot miehekkäät kädet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi