Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia 30v että on selkäkipua?

Vierailija
19.08.2024 |

Olen alkanut huomaamaan selkäkipua öisin. Ei kokoaikaa, mutta usein asentoa vaihtaessa tuntuu kipua. Samaten jos olen kumarassa ja vaikka nypin rikkaruohoja, joudun suoristamaan selän todella varovasti ja hiljaa koska se tuntuu niin jäykältä. Muilla samanlaista?

Kommentit (30)

Vierailija
2/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin epänormaalia...mikähän siellä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa operoitiin välilevy, kun olin just täyttäny 30, joten on kai sitten. Suosittelen, että alat treenaamaan kroppaa parempaan kuntoon ennen kuin on liian myöhäistä.

Vierailija
5/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotiaasta asti. Jos on huono rakenne, niin minkäs mahtaa, kun kipuja on, vaikka jumppaisi ja olisi hoikka.

Vierailija
6/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono patja.

Huonot lihakset ja/tai liikkuvuus.

Syvät tukilihakset on vähintään yhtä tärkeät kuin pinnalliset lihakset.

Vierailija
7/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöpä. Elinaikaa vuosi ellet hakeudu välittömästi hoitoon.

Vierailija
8/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi oireilla selkä pahasti 26-vuotiaana. Diagnoosiin meni melkein kymmenen vuotta: selkärankareuma.

Vierailija
10/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksissa vai luustossa?

Vierailija
11/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epänormaalia on nykyään jos kolmekymppisenä ei mitään kipuja ole selässä. Staattiset työasennot, liikkumattomuus, huono lihaskunto. Ja päälle vielä ne joilla on jotain rakenteesta tai vammasta johtuvaa. Että älyttömän yleistä on valitettavasti.

Vierailija
12/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle patjafirma suositteli kovempaa patjaa. Toimi.  Siihen loppui selkäsäryt. 

Vierailija
13/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on liian iso penis vääntää selkää vinoon ku lerpahtaa puolelta toiselle vaihtaessasi asentoa. Tuttu ongelma. - Iso Jorma 67v

Vierailija
14/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono patja.

Huonot lihakset ja/tai liikkuvuus.

Syvät tukilihakset on vähintään yhtä tärkeät kuin pinnalliset lihakset.

Tai nykyajan vitsaus, jonka nimi on liian paljon paikoillaan istumista.

Vierailija
15/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko ystävällisesti kertoa mitä materiaalia se mainitsemasi kovempi patja on? Mistä sellaisen voi ostaa? Lapsuudenkodissani oli hyvin kova patja, jota sanottiin armeijan patjaksi. Sen päällikangas oli tummanvihreä ja muistutti öljykangastakin materiaalia (öljytakit olivat muotia joskus 90-luvulla). Minulla on joskus selkäkipua ja kaipaan silloin lapsuuden kovaa patjaa.

Vierailija
16/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsitkö myös peräsuolen laskeumasta?

Vierailija
17/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä iässä kykkiminen jo tuntuu selässä. Öinen selkäkipu ei ole normaalia, joku on pielessä. Patja, työasennot, liikunnan määrä, nikamavälit tms.

Vierailija
18/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama yhdyn tähän, kovat patjat niin säästyy selkäsäryiltä, muista venytellä päivittäin, varsinkin jos harrastat liikuntaa.

Vierailija
19/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi johtua monesta asiasta, huonosta patjasta, rakenteellisista vioista selkärangassa, heikoista lihaksista joita sitten rasitettu huonossa asennossa jne. Mutta on myös vakavampia syitä yöllisiin selkäkipuihin, esim selkärankareuma puhkeaa usein juuri kolmikyppisenä ja se alkaa tyypillisesti kipuilemaan aluksi öisin. 

Itse alkaisin vahvistamaan selän ja vatsan lihaksia, keppijumppaa (netissä on paljon ohjeita) ja lihaskuntoliikkeitä. Ja tsekkaisin sen patjan. Tosin jos se patja ei ole uusi, muttei kuopalle painunut vanhakaan, niin todennäköisesti se ei ole kipuihin syynä, sillä miksi se olisi yhtäkkiä alkanut selkää vaivata, jos se ei ole aiemmin sitä tehnyt. Jos jumpat ei auta, niin sitten menisin lääkäriin. 

Vierailija
20/30 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko ystävällisesti kertoa mitä materiaalia se mainitsemasi kovempi patja on? Mistä sellaisen voi ostaa? Lapsuudenkodissani oli hyvin kova patja, jota sanottiin armeijan patjaksi. Sen päällikangas oli tummanvihreä ja muistutti öljykangastakin materiaalia (öljytakit olivat muotia joskus 90-luvulla). Minulla on joskus selkäkipua ja kaipaan silloin lapsuuden kovaa patjaa.

Monet futonit on kovia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi