Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaisuuden luominen nollasta

Vierailija
19.08.2024 |

Kertokaahan, suhtautuuko kukaan enää varallisuuteen ikäänkuin pesämunana? Itse olen köyhistä oloista lähtenyt ja tavoitteena on kerryttää ylisukupolvista varallisuutta, joka tuottaisi myös jälkipolville elämään turvaa. Ikäänkuin ennen raivattiin pelto, rakennettiin se pirtti ja hoidettiin metsää, joka sitten jälkipolville siirrettiin. 

Tästä saan itse uudisraivaajakokemukseni ja tyytyväisyyttä elämään, en kulutuksesta. 

Löytyykö hengenheimolaisia? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kolmasosa perinnöstä menee veroihin jollet kikkaile sitä hyvissä ajoin jälkipolville.

Mut samaistun täysin.

Hankala vain tänäpäivänä kerätä maallista omaisuutta ylihinnoittelun vuoksi.

Toki jostain kauempaa olisi mukava omistaa joku tönö missä toimia pidemmät vapaat.

Vierailija
2/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas tykkään enemmän siitä ajatuksesta, että jokainen sukupolvi luo itse oman varallisuutensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivätyö ja pimeät työt. Omaisuus. 800 000. Aloitettu nollasta

Vierailija
4/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kolmasosa perinnöstä menee veroihin jollet kikkaile sitä hyvissä ajoin jälkipolville.

Mut samaistun täysin.

Toki jostain kauempaa olisi mukava omistaa joku tönö missä toimia pidemmät vapaat.

Ei mene.

1. luokassa menee maksimissaan 19% ja toisessakin luokassa alle 30% aina 200 000 euroon asti.

Vierailija
5/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIstä sinä tuon kolmasosan keksit? Esim. miljoonan euron perinnöstä menee veroa 15 %, jos kuuluu ensimmäiseen veroluokkaan.

Vierailija
6/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollasta aloitettiin kun yhteen mentiin. Velat maksettu aikoja sitten, kolme asuntoa, uudehko matkailuauto.  Henkilöautoihin ei ole törsätty kun vaan se mikä on pakko, että pääsee itse korjaamalla eteenpäin...  Myykööt sitten asunnot.

Vierailija
7/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt päivääkään rehellistä työtä, mutta sijoitusvarallisuutta on 300000 eurolla. Bitcoinia ja erilaisia johdannaisia olen ostanut ja myynyt. Kiinteistöistä on vain kuluja ja työtä. Näin voin asua vuokralla missä huvittaa. 

Vierailija
8/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni painanut töitä. Kaikenlaisia. Olen kaiken saanut. Osa vielä kesken, mutta voin ehtiä vielä saavuttaa ne.

Ainoa, mikä voisi hieman harmittaa on se, että ne kaikki olisi pitänyt saada nuorempana. Et vanhempana enää tarvitse kaikkia laitteita ja vehkeitä, moottoripyöräkin jäänyt vähälle käytölle( nivelet)kaikkea ei ehdi harrastaa. 

Suosittelen hankkimaan maata. Varsinkin jos olet nuori. Ehdit ottaa sieltä puusadon. Tai rakentamaan oma paikka. Työ voi tietty viedä muualle, mutta juuri nyt vanhat tilat eivät paljoa maksa.

Itse, jos olisin taas nuori, nuorempi, aloittaisin maanviljelijänä, tilana luomutilana jossa vähän kaikkea. Ainakin se jäisi lapsille.

Mikäli maata vähän enemmän niin sen voi myös jakaa jos lapsia monta.

Nykyään some aikakaudella voi olla vaikea löytää tuonne sopiva neiti.joka olis valmis maalaiselämään.

Vierailija
9/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli hyvintoimeentulevat vanhemmat, mutta ajattelivat, että jokaisen täytyy oppia hoitamaan omat raha-asiansa. Nyt olen 30 vuotta tehnyt töitä, säästänyt ja sijoittanut. Omaisuutta on kertynyt noin 800.000 ilman perintörahoja.

Nyt sitten ihmettelevät, miksi minä olen ahne ja nuuka. Itsehän he minusta tällaisen kasvattivat.

Vierailija
10/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut samaistun täysin.

Ei mene.

1. luokassa menee maksimissaan 19% ja toisessakin luokassa alle 30% aina 200 000 euroon asti.

60000€ menee. Aika moni joutuu myymään sen tilan että voi tuon maksaa.

Vierailija
11/11 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen pikkutila olis kiva, omavarainen? Ehkä ei kokonaan mutta pienestä peltotilkusta saa perunat ja muita antimia. Syöttösika. Lampaita. Vuohia.ei kaiketi rikastuis mut rikkautta olis olla oman onnensa seppä😏

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän