Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keskustella miehen kanssa, joka alkaa heti kiukutella, jos puhe kääntyy hänen vastuisiin?

Vierailija
19.08.2024 |

Jos puhe kääntyy miehen vastuisiin tai johonkin, mikä ei ole hänelle edullista, niin alkaa lapsellinen kiukuttelu, mykkäkoulu tai minun syyttely. Tuon tarkoituksena on tietenkin tehdä keskustelusta minulle epämukavaa, jotta asiaan ei enää ikinä palata. Jos en suostu ymmärtämään miehen vihjettä, niin raivostuu.

Miten tuollaisen kanssa voi keskustella mistään? Vai onko aivoa vaihtoehto se, että mies saa luistella vastuita ja ottaa kaikki edut mitä saa, ja sitä toimintatapaa ei saa kyseenalaistaa?

Kommentit (144)

Vierailija
141/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ole varma, puhunko samasta asiasta kuin ap, mutta kerron oman kokemukseni. Mies on aina ollut tosi mukava ja "helppo tapaus", kunnes puhe on mennyt johonkin hänen unohdukseensa, mokaansa tai muuhun asiaan jossa hän on tehnyt jotain huonosti. Hän ei kestänyt kuulla sitä, sen sijaan alkoi kauheat syyttelyt kuinka MINÄKÄÄN en asiaa hoitanut, kuinka minä olen alunperin syyllinen, tai sitten vaan suoraa minun haukkumistani.

Vuosien varrella tajusin että hän ei vaan ollenkaan kestä sitä, että hänessä olisi jotain "vikaa". Hän ei ole voinut unohtaa koska se olisi vika, hän ei ole voinut mokata, hän ei voi olla syyllinen mihinkään koska se kertoo epäonnistumisesta. Ja epäonnistua ei saa, koska silloin on huono ihminen, vääränlainen ja kaikki vihaa vääränlaisia ihmisiä.

Kaikki tämä tuli lapsuudesta ja nuoruudesta. Mies ei sitä minun sanomana tajunnut eikä suostunut hyväksymään, mutta pikkuhiljaa tajusi etten minä jaksa tuollais

On tuossa samaa. Miehen on saatava olla täydellinen, ja jos puheeni varovaisestikin viittaa johonkin muuhun, niin hän väistelee tai pakenee asiaa tai alkaa syyttelemään minua jostain ihan muusta hämätäkseen ja johdatellakseen keskustelun muualle. Ja nyt olen väsynyt ja saanut tarpeekseni siitä, että tiettyjä asioita ei voida puhua, eikä sitä hetkeä puhumiselle tule koskaan, vaikka kuinka odottelisin parempaa hetkeä ja palaisin asiaan myöhemmin.

Ap

Vierailija
142/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta yleensä tällaisissa on joku kommunikaatiokatkos, eli alusta asti on keskusteltu "väärin" näistä asioista, joko syyttämällä toista vahingossa tai tarkoituksella. Silloin ainoa vaihtoehto monelle on puolustautua.

Kokeilkaa puhua omista toiveistanne ja tunteistanne ilman että sekoitatte niitä vaatimuksiin toista kohtaan. Puhukaa itsestänne sen toisen sijaan. Eli ei näin: "Miksi sinä et ole taaskaan ...", "Miksi et koskaan ..." , "Voisitko joskus edes....", "Ollaan sovittu että sinä...."

vaan näinpäin: "Minusta on epäreilua kun joudun...", "Minä haluaisin että...", "Minusta tuntuu pahalta kun...".

Silloin heitätte sen pallon sille toiselle. Jos mitään ei siltikään tapahdu niin tiedätte että kumppania ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/144 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule muutosta parempaan. Joko kestät tuota ja pidät mölyt mahassasi tai eroat ja etsit terveemmän miehen.

Vierailija
144/144 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajassa ei varmaan ole mitään vikaa, on vain ongelmallinen mies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme