Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten keskustella miehen kanssa, joka alkaa heti kiukutella, jos puhe kääntyy hänen vastuisiin?

Vierailija
19.08.2024 |

Jos puhe kääntyy miehen vastuisiin tai johonkin, mikä ei ole hänelle edullista, niin alkaa lapsellinen kiukuttelu, mykkäkoulu tai minun syyttely. Tuon tarkoituksena on tietenkin tehdä keskustelusta minulle epämukavaa, jotta asiaan ei enää ikinä palata. Jos en suostu ymmärtämään miehen vihjettä, niin raivostuu.

Miten tuollaisen kanssa voi keskustella mistään? Vai onko aivoa vaihtoehto se, että mies saa luistella vastuita ja ottaa kaikki edut mitä saa, ja sitä toimintatapaa ei saa kyseenalaistaa?

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksoin passiivista ja vastuuta pakoilevaa miestä kauan, omasta näkökulmastani liian kauan, lasten näkökulmasta ehkä ei (perhe pysyi koossa kunnes kaikki lähes aikuisia/aikuisia). Parikymmentä vuotta lapsiperhe-elämää, jossa yksi "lapsista" oli käytännössä aviomies.

Seuraus oli se, että kaikki rakkaudelliset tunteet puoleltani häneen ajan myötä hiipuivat ja rakastuin toiseen mieheen. Avioero ja onni uuden kumppanin kanssa.

Lapset ovat parasta elämässäni. Toiseksi paras asia on se, että en joudu passaamaan mieslasta vanhuuteeni saakka.

Vierailija
122/144 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin: Eiköhän se ole parasta erota, en ole onnellinen tässä suhteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne miehet kantamaan vastuu. Eli te lähdette, jos eivät kanna vastuuta. Näin saa narsistin poistettua elämästään helposti eikä jää vaivoiksi. Kunnon mies taas herää realiteetteihin ja hoitaa homman.

Vierailija
124/144 |
22.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatoleranssi mykkäkoululle ja kiukuttelulle, jo seurustelun alussa heti ero. Syyttelyn kanssa voi hetken katsoa, kuunteleeko mies järkeä ja muuttaa tapansa.

Vierailija
125/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä, että ei tuollaisen kanssa mitään tule.

Onko mitään mikä voi saada tuollaisen muuttumaan? En ajattele, että minä saisin, mutta onko elämässä ylipäätään mitään mikä voisi johtaa muutokseen parempaan päin? Ap

Ei, jos hänen henkinen kehityksensä on pysähtynyt siihen 5-vuotiaan tasoon kuten kuvailit.

Hyvin sanottu. Miksi minä odotan tuolta yhdeltä 5-vuotiaalta enemmän kuin muilta 5-vuotiailta.

Ap

Vierailija
126/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, päästä jo se miehesi piinasta. Anna hänelle mahdollisuus löytää normaali kumppani. Etsi itsellesikin uusi, niin voit sitten taas palstalla ihmetelle, kun hänkin pakenee niitä "vastuitaan". Sitten voitkin leimata kaikki miehet sellaisiksi ja tältä palstalta saat kyllä siihen tukea. En tiedä toista paikkaa, jossa yhtä paljon vihataan (omia!) miehiä. Älä kuitenkaan missään vaiheessa kyseenalaista itseäsi ja omaa tapaasi toimia. Olet varmaan todella ihanaa seuraa tämän ketjun perusteella. Suorastaan yli-ihminen. 

Vierailija
127/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, päästä jo se miehesi piinasta. Anna hänelle mahdollisuus löytää normaali kumppani. Etsi itsellesikin uusi, niin voit sitten taas palstalla ihmetelle, kun hänkin pakenee niitä "vastuitaan". Sitten voitkin leimata kaikki miehet sellaisiksi ja tältä palstalta saat kyllä siihen tukea. En tiedä toista paikkaa, jossa yhtä paljon vihataan (omia!) miehiä. Älä kuitenkaan missään vaiheessa kyseenalaista itseäsi ja omaa tapaasi toimia. Olet varmaan todella ihanaa seuraa tämän ketjun perusteella. Suorastaan yli-ihminen. 

Mistä ihmeestä tuollainen kauna täysin anonyymia aloittajaa kohtaan kumpuaa? Jos kysyy vaikeassa parisuhdeongelmassa neuvoa, ei se ihmisestä pahaa tee. Jos ap:lla olisi parisuhteissaan aina ollut sama ongelma, sitten olisi hyvä katsoa peiliin. Näin ei ole.

Vierailija
128/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran mies tuomitaan jyrkästi pelkästään naisen kirjoituksen vuoksi.

Taaskaan ei miehen kantaa kuulla. Jos sitä miestä edes on.

Tämä on vastenmielistä. 

Vierailija
129/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hyvä ihminen jää sellaiseen suhteeseen, jossa jäät odottamaan, että toinen muuttuu tai jossa pitää miettiä, miten saa toisen muuttumaan. Etsi sellainen puoliso, jonka kanssa pystyy keskustelemaan asioista ja on mukavaa. Jos kommunikaatio ei toimi niin ero on edessä viimeistään siinä vaiheessa, kun elämässä tulee raskaampia vuosia tai isompia vastoinkäymisiä.

Vierailija
130/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelette varmaan pelkästään miehen vastuista, sinun vastuista ei ollenkaan?

Vierailija
131/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jaksoin passiivista ja vastuuta pakoilevaa miestä kauan, omasta näkökulmastani liian kauan, lasten näkökulmasta ehkä ei (perhe pysyi koossa kunnes kaikki lähes aikuisia/aikuisia). Parikymmentä vuotta lapsiperhe-elämää, jossa yksi "lapsista" oli käytännössä aviomies.

Seuraus oli se, että kaikki rakkaudelliset tunteet puoleltani häneen ajan myötä hiipuivat ja rakastuin toiseen mieheen. Avioero ja onni uuden kumppanin kanssa.

Lapset ovat parasta elämässäni. Toiseksi paras asia on se, että en joudu passaamaan mieslasta vanhuuteeni saakka.

Mahtuuko uusi mies Top 50 -listalle parhaissa asioissa?

Vierailija
132/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mieslapsi, jolle äitimuori on varmaan silittänyt kalsaritkin ja voidellut leivät valmiiksi.

Oikean kultakimpaleen olet löytänyt, pidä kynsin hampain kiinni ( suosittelen lähtöä ja oman asunnon hankkimista, pahenee vain vanhetessaan )

Vierailija
133/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin suhteessa miehen kanssa joka ei voinut sopia lähes mitään etukäteen, eikä voinut keskustella ns. vakavista tai tärkeistä asioista kun "menee hyvät fiilikset" tai jotain. Ei voi siis suunnitella tulevaisuutta, mutta ei myöskään ensi viikkoa, näkemiset tapahtuvat spontaanisti jos herrasta siltä tuntuu. En tiedä miten jaksoin tuota oikeastaan hetkeäkään. Luulin kyllä jossain kohtaa että tuo kaikki on väliaikaista ja johtuu "kiireistä" mutta tajusin ettei se koskaan tule muuttumaan koska hän ei näe toiminnassaan ongelmaa, eikä välitä muista kuin itsestään.

Vierailija
134/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tuollainen kauna täysin anonyymia aloittajaa kohtaan kumpuaa? Jos kysyy vaikeassa parisuhdeongelmassa neuvoa, ei se ihmisestä pahaa tee. Jos ap:lla olisi parisuhteissaan aina ollut sama ongelma, sitten olisi hyvä katsoa peiliin. Näin ei ole.

Etkö lukenut ketjua?! Aivan käsittämätöntä ja yksipuolista raakkumista täysin epämääräisen "vastuut" sanan perusteella. Jokainen kirjoittaja on valmis omakätisesti kuristamaan tuon "vastuun pakoilijan", vaikka kukaan ei oikeasti tiedä, mikä se tilanne siellä on. Ap vaan ilmoittaa, että hänen miehensä pakenee näitä vastuita (jotka ap on ihan itse tälle määrännyt) ja jokainen uskoo. Entäs jos ap onkin mies ja vastuun pakoilija nainen? Muuttuisiko tilanne? :)

Vierailija
135/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ole varma, puhunko samasta asiasta kuin ap, mutta kerron oman kokemukseni. Mies on aina ollut tosi mukava ja "helppo tapaus", kunnes puhe on mennyt johonkin hänen unohdukseensa, mokaansa tai muuhun asiaan jossa hän on tehnyt jotain huonosti. Hän ei kestänyt kuulla sitä, sen sijaan alkoi kauheat syyttelyt kuinka MINÄKÄÄN en asiaa hoitanut, kuinka minä olen alunperin syyllinen, tai sitten vaan suoraa minun haukkumistani.

Vuosien varrella tajusin että hän ei vaan ollenkaan kestä sitä, että hänessä olisi jotain "vikaa". Hän ei ole voinut unohtaa koska se olisi vika, hän ei ole voinut mokata, hän ei voi olla syyllinen mihinkään koska se kertoo epäonnistumisesta. Ja epäonnistua ei saa, koska silloin on huono ihminen, vääränlainen ja kaikki vihaa vääränlaisia ihmisiä.

Kaikki tämä tuli lapsuudesta ja nuoruudesta. Mies ei sitä minun sanomana tajunnut eikä suostunut hyväksymään, mutta pikkuhiljaa tajusi etten minä jaksa tuollais

Mun mies on samanlainen, ei kestä kritiikkiä. Syynä on palvovat vanhemmat, joiden mielestä mitä tahansa poika tekeekin, lähentelee vähintäänkin neroutta.

Vierailija
136/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt ole varma, puhunko samasta asiasta kuin ap, mutta kerron oman kokemukseni. Mies on aina ollut tosi mukava ja "helppo tapaus", kunnes puhe on mennyt johonkin hänen unohdukseensa, mokaansa tai muuhun asiaan jossa hän on tehnyt jotain huonosti. Hän ei kestänyt kuulla sitä, sen sijaan alkoi kauheat syyttelyt kuinka MINÄKÄÄN en asiaa hoitanut, kuinka minä olen alunperin syyllinen, tai sitten vaan suoraa minun haukkumistani.

Vuosien varrella tajusin että hän ei vaan ollenkaan kestä sitä, että hänessä olisi jotain "vikaa". Hän ei ole voinut unohtaa koska se olisi vika, hän ei ole voinut mokata, hän ei voi olla syyllinen mihinkään koska se kertoo epäonnistumisesta. Ja epäonnistua ei saa, koska silloin on huono ihminen, vääränlainen ja kaikki vihaa vääränlaisia ihmisiä.

Kaikki tämä tuli lapsuudesta ja nuoruudesta. Mies ei sitä minun sanomana tajunnut eikä suostunut hyväksymään,

Satasesta vetoa, että et kestä kritiikkiä itsekään :)

Vierailija
137/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö lukenut ketjua?! Aivan käsittämätöntä ja yksipuolista raakkumista täysin epämääräisen "vastuut" sanan perusteella. Jokainen kirjoittaja on valmis omakätisesti kuristamaan tuon "vastuun pakoilijan", vaikka kukaan ei oikeasti tiedä, mikä se tilanne siellä on. Ap vaan ilmoittaa, että hänen miehensä pakenee näitä vastuita (jotka ap on ihan itse tälle määrännyt) ja jokainen uskoo. Entäs jos ap onkin mies ja vastuun pakoilija nainen? Muuttuisiko tilanne? :)7

Yllätys että ketjuun vastataan sen perusteella mitä aloitukseen on kirjoitettu eikä omien mutujen ja kuvitelmien perusteella, se kun olisi täysin hyödytön keskustelu.

"Ap sanoo näin, mutta varmasti OIKEASTI tilanne on joku aivan muu ja ap on ihan sysipaska ihminen ja trolli ja ap:n mies on itse pyhimys" = tosi järkevä keskustelu?

Vierailija
138/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vastenmielistä. 

Tämä ei ole mikään oikeudenkäynti vaan nettikeskustelu. 

Vierailija
139/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei laitettu luiskaan jo aikaa sitten?

Vierailija
140/144 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vastenmielistä. 

Ei, vaan sinä olet vastenmielinen. Eivät kaikki miehet, sinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi