Ootteko nuķkunut pitkällä matkalla autossa öisin?
Millaista oli nukkua ja millainen auto ja nukkumapaikka oli?
Kommentit (37)
Olen, pakussa ja isommassa farmari-suv-autossa.
Kuuma tuli kesällä heti kun aurinko nousi. Ikkunoihin kannattaisi hankkia hyttysverkot että niitä voi pitää auki.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole laitonta?
Wut? Jos auton saa jonnekin parkkeerata, saa siellä myös nukkua. Saisit telttaillakin siinä paikassa. Ei olla jenkeissä nyt, siellä on kiellettyä asua autossa joissain kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole laitonta?
Kerrotko meille sen lakipykälän, mikä siitä laitonta tekee? Etkö ole matkailuautoista kuullut?
Olen nukkunut ihan tavisautossa sekä farkussa. Kantsii kyllä varata autoon tyyny ja peitto sekä pysäköidä niin, ettei aurinko pääse helottamaan sisään jo ennen sianpieremää.
Yöpyessä on noudatettava vallitsevia pysäköintisääntöjä ja huomioitava varsinaisen leiriytymisen olevan kiellettyä. Leiriytymiseksi lasketaan esimerkiksi tavaroiden sijoittaminen auton ulkopuolelle.
Kupla volkkarissa, sellaisessa vanhemmassa, etupenkillä, aamulla niska kipiä, myöhemmin myös muissa autoissa joskus ja ei oo mukavaa...
Olen nukkunut liikkuvassa autossa matkustajana takapenkillä. Tyyny ja korvatulpat auttoivat kummasti.
Ja yhden Norjan reissun nukuin yöt farmariautossa. Kuumuudesta ei sillä kertaa ollut haittaa, mutta nahkea kosteus alkoi loppua kohden ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole laitonta?
Kerrotko meille sen lakipykälän, mikä siitä laitonta tekee? Etkö ole matkailuautoista kuullut?
Leiriytyminen. Siksi jostain syystä on rakennettu leirintäalueita..
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole laitonta?
Mitä? Millaisen lain ajattelit määräävän siitä, missä ihmiset saavat nukkua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole laitonta?
Leiriytyminen. Siksi jostain syystä on rakennettu leirintäalueita..
🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tuo ole laitonta?
Mitä? Millaisen lain ajattelit määräävän siitä, missä ihmiset saavat nukkua?
Järjestyslaki, luonnonsuojelulaki
Siihen nähden, että olen todella paljon elämässäni harrastanut automatkailua, ja pitkiäkin reissuja tehnyt autoillen, on hassua , että autossa olen nukkunut vain kerran. Se oli jonkun huoltoaseman pihalla Pohjois-Italiassa tai Sveitsin puolella .
Nuorena tuli poikaystävän kanssa tehtyä monta autoreissua eurooppaan minimibudjetilla. Nukuttiin yöt autossa huoltoasemien pihalla. Suihkussa käytiin rekkaparkeissa. Ihania muistoja noilta reissuilta. Tässä 35+ iässä en kyllä enää nukkuisi kuin pakon edessä.
Näin raudanpuutteisena ja deen puutteisena olen aina väsynyt, ja varsinkin ajaminen saa silmät lupsumaan, pakko levätä välillä ettei nukahda rattiin keskellä päivääkin. Olen nukkunut autossa kaupan pihalla keskellä aurinkoista kesäpäivää/iltaa. Mulla on aina siltä varalta autossa tyyny ja peitto mukana.
Olen nukkunut Opel Omegassa. Hiacessa nukuin Tampereen keskustassa. Hyvin nukutti. Aamulla baariin kahville ja vessaan. Nyt ei onnistuisi enää. Vanha hyppää vessassa monta kertaa.
Täällä asustellaan autossa joka kesä. Aurinko laskee seuraavan kerran horisontin alapuolelle heinäkuun lopussa, mutta tummennukset ja pimennysverhot antavat nukkua ihan mukavasti. Ensi yö on raikas kuusiasteinen, mutta läheisyys lämmittää. Ja talvimakuupussit.
Reilu parikymppisenä henkilöauton etupenkillä penkki kaadettuna. Huonosti nukuin, mutta olen harkinnut tekeväni uudestaan näin kaksikymmentä vuotta myöhemmin.
No en todellakaan vaina aina hotellissa ja aamulla matka jatkuun.
Vierailija kirjoitti:
Reilu parikymppisenä henkilöauton etupenkillä penkki kaadettuna. Huonosti nukuin, mutta olen harkinnut tekeväni uudestaan näin kaksikymmentä vuotta myöhemmin.
Miksi? Etkö mieluummin nukkuisi yötä jossain majapaikassa. Miksi haluaisit nukkua huonosti autossa?
Eikös tuo ole laitonta?