Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on liian tarkka siivousasioissa. Neuvoja?

Vierailija
19.08.2024 |

First world problems, mutta pakko on johonkin avautua, kun mies ei ota kuuleviin korviinsa. Ollaan oltu mieheni kanssa 10 vuotta yhdessä. Hän ei ollut alussa niin tarkka mitä on nyt. Homma on lähtenyt käsistä. Nykyään mulla menee hermo melkein päivittäin kun siivouskäsityksemme menevät ristiin. Meidän koti on oikeasti todella siisti ja molemmat siivoamme jälkemme, jos jotain sotkemme. MUTTA jos en HETI samalla sekunnilla siivoa jälkiäni niin mieheni kokee tarpeelliseksi huomauttaa siitä ja mulla menee hermo. Itse hän selittää tarkkuuttaan sillä että vältyttäisiin ylimääräiseltä siivoamiselta eli ei tulisi lisätyötä myöhemmin. Ihan fiksu ideologia, mutta kun tätä jankkausta on jatkunut vuosia enkä vain yksinkertaisesti pysty olemaan yhtä tarkka ja nopea kuin hän. Erityisesti keittiö on hänelle se ongelmapaikka (hän on entinen kokki). Eniten vielä ärsyttää se kun olen kotona meidän pienen 2-vuotiaan lapsen kanssa ja ensimmäisenä kun mies tulee kotiin niin alkaa siivoushuomauttelut..

Tässä muutamia esimerkkejä :D. Saa myös nauraa. 

1. Leikkaan leipää ja siitä lentää vähän muruja lattialle niin mies huomauttaa siitä heti pyyhi noi murut sitten lattialta muuten ne kulkeutuu sänkyyn jalkojen kautta.

2. Täytän vesipullon niin, että en laita pulloa ensin hanan alle vaan avaan hanan ensin ja sitten täytän pullon. Siitä pullosta tulee ihan märkä ja sitten se kastelee kaikki paikat kun teet sen noin, vaikka itse sitten kuivaan pullon jälkikäteen pyyhkeellä.. 

3. Harjaan hampaitani vessassa lavuaarin edessä ja sitten poistun hetkeksi siitä. Mies sanoo että mene takaisin, koska muuten sitä hammastahnaa on joka paikassa. 

4. En saisi paistaa kananmunaa iltapalaksi, koska se rätisee ja rasvaa lentää joka paikkaan

5. Oliiviöljyn pullon korkki jäi vähän auki kun kokkaan perheellemme ruokaa Se korkki pitää laittaa kunnolla kiinni, muuten sitä öljyä on joka paikassa. Itse ruoanlaitosta ei siis tule mitään kiitosta. 

6. En saa avata auton ikkunaa, koska ikkunoissa on laitettu 300€ tummennukset puoli vuotta sitten ja niihin voi tulla naarmuja jos sen ikkunan avaa. Mies laittoi oikeasti ajon aikana ovet lukkoon, että en saisi avattua ikkunaa. 

Mitä mun pitäisi tehdä?? En mä jaksa tällaista jokapäiväistä ohjausta, kun olen kuitenkin aikuinen ja siisti ihminen. En toimi yhtä nopeasti kun hän tai ajattele miljoona askelta eteenpäin kuin hän. Olen jopa ehdottanut erilleen muuttoa että molemmat saisi elää omissa asunnoissaan ja pitää kämpät sellaisena kuin itse haluavat, mutta silti oltaisiin yhdessä. Tämä ei käy, koska yksin oleminen pelottaa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa? 

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Miehesi on sairastunut ja sairastuttaa sinutkin. 

Vierailija
2/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään esimerkeistä sensuroitiin lainausmerkit, mutta ehkä saatte selvää :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go go girl

Go onlyfans

Go bangkok

Go go go girl

Vierailija
4/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa eksältäni. Lisään listaan sen, että hänen mielestään en puristanut tiskirättiä tarpeeksi kuivaksi. Ja sen vuoksi se alkaa haisee. Prkl, en jaksanut puristaa sitä enempää.

tiedän, miltä tuntuu, kun puoliso nalkuttaa jatkuvasti. Se on uuvuttavaa. Eron jälkeen luukutin biisiä, jossa lauletaan kun mikään ei riitä. 

Sori, en osaa auttaa.

Vierailija
5/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinainen ongelma ei ole siivous vaan jatkuva huomauttelu. Onko todella siivous ainoa asia, josta hän näiden 10 vuoden aikana on huomautellut? Jos näin on ja vielä yksin oleminen pelottaa, niin miehellä on jonkinlainen mielenterveysongelma. Pelasta itsesi  nyt kuin vielä voit.

Vierailija
6/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinainen ongelma ei ole siivous vaan jatkuva huomauttelu. Onko todella siivous ainoa asia, josta hän näiden 10 vuoden aikana on huomautellut? Jos näin on ja vielä yksin oleminen pelottaa, niin miehellä on jonkinlainen mielenterveysongelma. Pelasta itsesi  nyt kuin vielä voit.

No nyt kun laitat sen noin, niin se on kyllä totta että ongelma varmaan onkin enemmän huomauttelu. Mieheni kasvoi alkoholistiperheessä, jossa äiti varmaan nalkutti juoppoisälle jatkuvasti eri asioista. Olisiko tarttunut siitä? Olen miettinyt itseni pelastamista, mutta haluaisin vielä antaa toiselle mahdollisuuden muuttua. Harmittaa kun hän ei ymmärrä eikä näe ongelmaa omassa käytöksestään. Terapialle olisi ilmeisen tarvetta, mutta ei sinne mennä jos ei tiedosta omaa ongelmaansa. AP 

Vierailija
7/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

Vierailija
8/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päävika, pahenee vanhetessa

Vierailija
9/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt kun laitat sen noin, niin se on kyllä totta että ongelma varmaan onkin enemmän huomauttelu. Mieheni kasvoi alkoholistiperheessä, jossa äiti varmaan nalkutti juoppoisälle jatkuvasti eri asioista. Olisiko tarttunut siitä? Olen miettinyt itseni pelastamista, mutta haluaisin vielä antaa toiselle mahdollisuuden muuttua. Harmittaa kun hän ei ymmärrä eikä näe ongelmaa omassa käytöksestään. Terapialle olisi ilmeisen tarvetta, mutta ei sinne mennä jos ei tiedosta omaa ongelmaansa. AP 

Jos miehessä ei ole muuta vikaa, niin en nyt ihan heti eroaisi. Alkaisin itse sanomaan aina vastaan ja kieltämään nalkuttamisen. Huomauta, että huomaatko itse, että olet kuin äitisi. Sano suoraan, että et kestä sitä, että hän on äitinsä kopio. Et jaksa elää nalkuttajan kanssa. Ehdota, että hän etsii itselleen täydellisen naisen, koska sinä et jaksa.

Valitettavasti tämä on piirre, joka yleensä pahenee, kun ihminen vanhenee. Eli pakko saada herätys häneen.

Vierailija
10/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehessä ei ole muuta vikaa,

No tätä mä ajattelen, että muuta vikaa miehessä ei pahemmin ole. Täytyy alkaa vaan entistä kovemmaksi. Olen jo kertonut useaan otteeseen, että huomauttelu saa oloni varautuneeksi ja ärsyyntyneeksi enkä koe haluavani olla hänen lähellään. Nyt aloitan miehen todellisen herätyksen. Tarvittaessa varaan ajan jonnekin terapeutille, johon mennään yhdessä. 

Vierailija
11/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossahan se oli "Olen jopa ehdottanut erilleen muuttoa että molemmat saisi elää omissa asunnoissaan ja pitää kämpät sellaisena kuin itse haluavat, mutta silti oltaisiin yhdessä. Tämä ei käy, koska yksin oleminen pelottaa. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?". Tommonen huomauttelu vaan on melko raskasta kuunneltavaa, oikeastaan kontrollointia mikä uuvuttaa. Kannattaa miettiä ihan tarkkaan oman mielenterveyden kannalta asioita.

Vierailija
12/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehestäsi on tullut nalkuttaja. Kysy miespuolisilta kavereiltasi neuvoja.

Vierailija
13/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

Johonkin mielenterveysongelmaan. Ehkä OCD:hen. Ei terve ihminen tuollaista touhua. 

Vierailija
14/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos sulla on pakkomielle hinkata ja jynssätä koko ajan niin älä oleta siitä että kaikilla muillakin on."

Vierailija
15/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tiedän, miltä tuntuu, kun puoliso nalkuttaa jatkuvasti. Se on uuvuttavaa. Eron jälkeen luukutin biisiä, jossa lauletaan kun mikään ei riitä.

:D

Vierailija
16/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos sulla on pakkomielle hinkata ja jynssätä koko ajan niin älä oleta siitä että kaikilla muillakin on."

Äläkä varsinkaan ala luulla että kaikkien muidenkin pitää osallistua hulluuteen.

Vierailija
17/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet nuppivikaisen miehen kanssa??! Se on nyt 🐷🐖-jättöaika. 

Vierailija
18/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan miehessäsi omia piirteitäni. Ehkäpä siksi jouduinkin jätetyksi 16 avioliittonvuoden päätteeksi :D

Eli en osaa auttaa, koska oon itte yhtä ärsyttävä. Ja olen tajunnut, että mun kannattaakin elää ilman miestä. 

Vierailija
19/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on tyypillinen nainen.

Jos nainen valittaisi täällä mielestään epäsiististä miehestään, niin arvaatte palautteen.

No, nyt on siisti mies, mutta ei kuulosta olevan hyvä sekään...

Vierailija
20/82 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairastunut mihin? 

Pakko-oireinen häiriö

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00403

Tavallisimmat pakkotoiminnot ovat toistuva peseminen tai siivoaminen, tarkistaminen, laskeminen, järjestely, kyseleminen, toistuvien rauhoittavien vakuutusten vaatimus ja pakonomainen rukoilu.

"Kontrolloinnissa on kyse turvallisuuden kaipuusta. Liiallisena se johtaa siihen, että ilo katoaa ja elämästä tulee suoritus."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme