Puolison vastuu huolehtia omasta asumisestaan
Mitä mieltä olette, kun seurustelen miehen kanssa, joka on töissä samassa kaupungissa kuin minä. En halunnut muuttaa yhteen asumaan, vaan olisin halunnut seurustella omista asunnoista käsin. Mies asui alunperin paljon kauempana ja oli puhetta, että hän muuttaisi tänne samalle seudulle kuin missä minä asun. Hänellä on saanut täältä nyt työpaikankin.
Onko teistä ihan ok, että mies hankkikin asunnon paljon kauempaa Suomesta, ihan eri paikkakunnalta kuin täältä? Se asunto on sieltä hänen alkuperäiseltä paikkannaltaan ja se oli kuulemma merkittävästi halvempi. Pikkujuttu vaan, että se on niin kaukana, ettei hän voi käydä sieltä töissä, joten hänen täytyy nyt asua arkipäivät ja usein viikonloputkin minun luonani! En ymmärrä sitä ratkaisua ollenkaan.
Nyt siis joudun yhteisasumaan miehen kanssa, vaikka en halunnut muuttaa yhteen. Yhteisasun miehen kanssa, jolla on omakin asuntonsa. Ja koska kummallakin on oma asuntonsa, kumpikin vastaa omien asuntojensa kuluistaan eli minä maksan tämän asunnon kulut, vaikka mieskin nyt käytännössä asuu täällä. Sekin on kuitenkin sivuseikka siinä, että minä en olisi halunnut muuttaa niin nopeasti yhteen.
Mitä tekisitte? Ei tunnu reilulta vaatia miestä hankkimaan toista asuntoa, kun hänellä on jo yksi, josta ei kuulemma halua luopua. Ei myöskään tunnu reilulta painostaa miestä luopumaan työstään, joka on täällä eri paikkakunnalla kuin hänen asuntonsa, työpaikka on tärkeä ja töitä on vaikea saada. Minä kuitenkaan en viihdy yhteistaloudessa, olen sen verran erakko, että haluaisin asua yksin ja olisin halunnut seurustella ilman yhteisasumista. Erokin tuntuisi tyhmältä, kun ongelma ovat käytännönjärjestelyt, eikä itse ihminen. Tunnen olevani loukussa.
Kommentit (123)
Suhde on muuten hyvä, niin en olisi ensimmäiseksi lopettamassa sitä. Tuntuu myös kohtuuttomalta vaatia, että toinen maksaisi kuluja kahdesta asunnosta. En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi miehen piti tehdä noin, siinä ei ole mitään järkeä. Tuli aluksi mieleen jopa potentiaalinen kaksoiselämä siellä toisella paikkakunnallakin, mutta en usko siihenkään, sillä olen tavannut miehen sukulaiset ja kaverit. Lisäksi hän on niin paljon täällä luonani, käytännössä kokoaikaisesti, että jopa kaksoiselämää viettävä olisi enemmän siellä omassa kodissaan. Eli ei sekään ole selitys tähän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä joku pääsee asumaan luonasi, vaikka sinä et halunnut niin?
Kun toimii ovelasti, kuten aapeen poikkis on tehnyt.
Perustelee järkeillen, että hommaa halvemman asunnon muualta, tulee käymään, jää yökylään, sitten toiseen yökylään, sitten tuokin kaappiin vähän vaihtovaatetta ja kylppäriin partakoneen, kun on niin paljon kätevämpi ajaa tästä sit aamulla töihin, ja on niin kiva nukkuakin sun vieressä kulta...
Kun mies on luonasi, soita sebn äidille, että hakee lapsensa kotiin kun ei muuten ymmärrä lähteä
Vierailija kirjoitti:
Mies käyttää sun kiltteyttä hyväkseen.
Sitäkin olen miettinyt, mutta en keksi järkevää tapaa, millä lailla se olisi selkeää hyväksikäyttöä. Kun hän meni hankkimaan sen oman asuntonsa, josta kulut juoksevat koko ajan, vaikka se on tyhjillään. Lähinnä ehkä kotitöiden muodossa, koska kumpikin tekee kotityöt omassa kodissaan eli minä teen niistä täällä kaiken.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin olen miettinyt, mutta en keksi järkevää tapaa, millä lailla se olisi selkeää hyväksikäyttöä. Kun hän meni hankkimaan sen oman asuntonsa, josta kulut juoksevat koko ajan, vaikka se on tyhjillään. Lähinnä ehkä kotitöiden muodossa, koska kumpikin tekee kotityöt omassa kodissaan eli minä teen niistä täällä kaiken.
Ap
Siis oliko sulla edes mitään ongelmaa, kun mies ei ole tehnyt mitään väärää ja on noin vilpittömin mielin liikkeellä? Menes nyt siivoamaan ja laita joku pataruoka hautumaan uuniin että nälkäiselle puolisolle on ruoka valmiina kun tulee töistä ;)
Miten olet päätynyt suhteeseen noin vajavaisilla kommunikointitaidoilla?
Täh? Mursiko mies oven ja tuli väkisten sisään? Miten hän pääsee enää kun vaihdoit lukot ja ilmoitit poliisille?
Kuullosti enempi, että mie osti vapss-ajan asunnon tai sijoituslämpän ja kuvittelee voivansa loisia nyt sinun luonasi.
Jos hän olisi fiksu, niin hän ymmärtäisi itsekin, että sinulla ei ole mitään velvollisuutta jatkaa hänen majoittamistaan jatkuvasti. - Olethan jo aienmin kertonut, että et haluausi teidän asuvan yhdessä.
Parisuhde voibolla oikein hyvä, vaikkei asuttaisi saman katon alla.
Vähintä mitä voit tehdä on vaatia, että mies maksaa osansa asumiskuluista. (Älä nyt sano, että maksat myös teidän molemoien ruuoat).
Jos mies olisi fiksu, niin hän ehdittaisi tätä (kuluihin osallistumista) itse. - Jos hän olisi fiksu, niin hän ymmärtäisi, että väkisin tunkenalla asumaan luonasi hän vaarantaa suhteen jatkumisen; ei se toimi niin, dttä ajaa toisen nurkkaan.
Vai miten hän hän aikoi tulla vastaan ja osoittaa olevansa yhtä sitotunut suhteenne ylläpidosta? Vai kuvitteleeko hän oikeasti, että hän voi toimia ja sinun Ap tehtävä olidi vain ajastaan sopeutua? - Koska sille nyt vähän vaikuttaa.
Uskovainen mies
voisiko olla että saa työmatkakulut vähennettyä verotuksessa? ei mikään pikku hyöty kuitenkaan...
Muuta uuteen kotiin, jonka osoitetta et kerro miehelle. Ei heti löydä louksesi
Ai se ei sinusta ole selkeää hyväksikäyttöä että sinun pitää tehdä kaikki kotityöt ja ukko vaan on kylässä 28 päivää kuussa?
Sano että tämä sinun kyläily on nyt kyllä päässyt venymään, nyt on aika lähteä sillä sinulle on tulossa serkkulikka asumaan pariksi viikoksi koulutuksen vuoksi. Ota avain ukolta pois ja vahdi että ottaa kamansa.
Sitten et päästä häntä enää takaisin lorvimaan. Esim avainta et anna, jos et itse halua että ukkeli käytännössä asuu siellä.
Suhteenne perustuu hyväksikäyttöön ja sinun kynnysmattoiluusi ap. Ala sanomaa ei ja vastimaan kotitöitä ja vuokraa niin kuppaaja parasiitti häipyy.
Vierailija kirjoitti:
Suhde on muuten hyvä, niin en olisi ensimmäiseksi lopettamassa sitä. Tuntuu myös kohtuuttomalta vaatia, että toinen maksaisi kuluja kahdesta asunnosta. En kertakaikkiaan ymmärrä, miksi miehen piti tehdä noin, siinä ei ole mitään järkeä. Tuli aluksi mieleen jopa potentiaalinen kaksoiselämä siellä toisella paikkakunnallakin, mutta en usko siihenkään, sillä olen tavannut miehen sukulaiset ja kaverit. Lisäksi hän on niin paljon täällä luonani, käytännössä kokoaikaisesti, että jopa kaksoiselämää viettävä olisi enemmän siellä omassa kodissaan. Eli ei sekään ole selitys tähän.
Ap
Siis se äijä käveli sun ylitsesi eikä kunnioittanut pätkääkään toivettasi asua eri asunnoissa ja sinä et näe asiassa mitään ongelmaa?
Onko nyt niin, että miehellä ei ole asuntoa ollenkaan? Tai kenties on koko perhe siellä toisella paikkakunnalla, pistikö vaimo ulos talosta? Kuulosta oudolle tavalla hoitaa asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Lue omat tekstisi. Asuu luonai mutta ei maksa kuluja eikä hoida taloutta. Osti oman asuntonsa ajattelematta sinun tarpeita. Hitsi kun vaikea pulma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eikö ole todella outoa hankkia uusi asunto paikkakunnalta, jossa ei ole ja pakkomuutattaa jonkun nurkkiin?
Vierailija kirjoitti:
Suhteenne perustuu hyväksikäyttöön ja sinun kynnysmattoiluusi ap. Ala sanomaa ei ja vastimaan kotitöitä ja vuokraa niin kuppaaja parasiitti häipyy.
Minusta tuntuu kuitenkin epäoikeudenmukaiselta vaatia miehen maksavat asumisesta kahdesta asunnosta. Ruokia hän maksaa ihan puoliksi. Hänen heittämisen ulos merkitsisi, että hän menettäisi työnsä, koska se työpaikka on täällä ja se asunto niin kaukana, ettei sieltä voi käydä täällä töissä. Tuntuisi tosi ikävältä aikaansaada, että joki joutuisi työttömäksi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sinä mietit miehen puolesta mikä olisi hänelle kohtuutonta. Onhan hänkin aiheuttanut sinulle nyt kohtuuttoman tilanteen, eikä hän sitä sure miten kohtuuton on sinulle.
Eli teidän suhde ei ole "muuten hyvä", vaikka niin sanot. Sinä vain et ole vielä halunnut nähdä miten epätoimiva suhde teillä on.
Sillä lailla, mies keksi keinon muuttaa kanssasi yhteen. Nyt kannattaa viimeistään avata suu ja sanoa ettei käy ja miettiä vakavasti jatkaako koko suhdetta.