Syke kausi 18
Katso lähetysajat : Syke - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (467)
Vierailija kirjoitti:
Musta tää kausi ja kauden lopetus oli ihan hyvä. Tosin en odottanutkaan mitään ekstraa. Eihän tää ollut edes juhlakausi vaan sen julkaisu osuu 10 vuoden kohtaan. Toi kausi on kuvattu noin pari vuotta sitten, joten tuskin on juhlavuosi ollut silloin mielessä.
Kai kyse onkin enemmän markkinoinnista? Kyllähän tätä on nyt 10 vuodella markkinoitu juhlavuotena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Musta tää kausi ja kauden lopetus oli ihan hyvä. Tosin en odottanutkaan mitään ekstraa. Eihän tää ollut edes juhlakausi vaan sen julkaisu osuu 10 vuoden kohtaan. Toi kausi on kuvattu noin pari vuotta sitten, joten tuskin on juhlavuosi ollut silloin mielessä.
Kai kyse onkin enemmän markkinoinnista? Kyllähän tätä on nyt 10 vuodella markkinoitu juhlavuotena.
Niin, juhlavuosi, ei juhlakausi.
Jodelissa joku veikkasi, että Mervi olisi Rikun äiti ja on itse sekaantunut vanhempien rikokseen. En oikein itse usko tuohon. Jotain hämärää saattaa kyllä olla Rikussa. Käyttäytyi hieman oudosti.
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa joku veikkasi, että Mervi olisi Rikun äiti ja on itse sekaantunut vanhempien rikokseen. En oikein itse usko tuohon. Jotain hämärää saattaa kyllä olla Rikussa. Käyttäytyi hieman oudosti.
Minä veikkasin, että Mervi olis Rikun äiti tai muu läheinen, mutta en kylläkään, että olisi itse sekaantunut juttuun (Voi tietty olla, että Jodelissa joku muukin veikannut tätä, mutta ei ole omiin silmiin osunut). Läheisestä suhteesta johtuen Riku voisi sitten itsekin joutua vaaraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä veikkasin, että Mervi olis Rikun äiti tai muu läheinen, mutta en kylläkään, että olisi itse sekaantunut juttuun (Voi tietty olla, että Jodelissa joku muukin veikannut tätä, mutta ei ole omiin silmiin osunut). Läheisestä suhteesta johtuen Riku voisi sitten itsekin joutua vaaraan.
Hmm, onhan tuo toki mahdollista. Tuskin tosiaan itse on sekaantunut juttuun,
Laurista luvassa alkavalla kaudella
"Toimitusjohtajavaihdos tuo polille uusia tuulia ja Johannan saadessa uudelta toimarilta kiinnostavan työmahdollisuuden kärjistyy Laurin kateus itsekeskeisiksi teoiksi."
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä minäkin, että vähän tässä nyt lässähti muutamakin juonikuvio. Max sai Adan tunnustamaan ilman suurta draamaa, että on keksinyt koko ahdistelukuvion, toki Lauri ei ehkä anna noin vain anteeksi ja siitä voi jatkumoa vielä seurata. Armi ja Eemeli saivat Ilmarin hyväksymään abortin, joten sekin kuvio taisi päättyä ilman draamaa. Ilmari tosin rikkoi raskaasti vaitiolovelvollisuuttaan, mutta se taidettiin tässä ohittaa. Nikke saattanee olla vielä isossa pulassa veljensä vuoksi ja Jannikan ja Rikun kuvio oli ehkä dramaattisinta tässä.
Ilmarihan sanoi Eemelille ja Armille, että haluatte varmaan tehdä vahinkoilmoituksen (vai mitä sanaa nyt käytti), mutta he ilmaisivat että eivät ole sellaista tekemässä.
Oliko muuten tuo Armin esittäjä sama kuin Sisäilmaa -sarjassa se nuori toimistotyöntekijä?
Vierailija kirjoitti:
Oliko muuten tuo Armin esittäjä sama kuin Sisäilmaa -sarjassa se nuori toimistotyöntekijä?
Sama näyttelijä on, ja tuon lisäksi ollut mm dekkarisarjassa Karppi, taisi olla toinen tuotantokausi. Suvituuli Karhu on oikea nimensä.
Vierailija kirjoitti:
Suvituuli Karhu on oikea nimensä.
Satu Tuuli Karhu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suvituuli Karhu on oikea nimensä.
Satu Tuuli Karhu.
Niinpä olikin, muistin hutusen väärin.. T. Edellinen
Satu Tuuli Karhulla on myös pääosa Mädät omenat -sarjassa. Kannattaa katsoa, todella viihdyttävä ja paikoin jännittäväkin, vaikka loppuratkaisu jakaakin mielipiteitä.
Tällä kaudella traumapolin tapahtumissa oli havaittavissa jonkin verran vanhan kierrättämistä. Erityisen massiiviset dejavu-tuntemukset minulle tuli pakolaiskuormaa kuljettaneen rekan suuronnettomuudesta ja pommiuhkan takia suoritetun evakuaation aikaisesta leikkauksesta. Tosin eihän tässä juuri prikulleen samanlaisia tapauksia ollut aiemmin tullut vastaan, mutta muita vastaavantyyppisiä suuronnettomuuksia kylläkin, ja juuri jokunen kausi aiemmin jotkut hurjat vain jatkoivat leikkausta, vaikka muu sairaalanväki oltiin jonkin hätätilanteen takia evakuoitu. Tuo tämän kauden pommiuhka oli muutenkin järjettömän epäuskottava kuvio, sillä ei kai nyt oikeasti poliisi antaisi henkilökunnan ja jopa potilaidenkin pysyä kaikessa rauhassa sairaalan tiloissa noin pitkään mahdollisesta pommista huolimatta. Myös kaudella nähty hissionnettomuus oli epärealistinen, sillä tuskinpa hissiasentajien turvallisuutta oikeasti jätettäisiin kuppaisten hätäisesti kyhättyjen kieltolappujen varaan. Eli käsikirjoituksessa sorruttiin paikoitellen liialliseen dramatisointiin uskottavuuden kustannuksella.
Myös hahmojen yksityiselämän kuviot tuntuivat välillä toistavan itseään. Varsinkin Sonjan & Jessen sekä Maxin & Johannan väliset säädöt ovat käyneet vuosien saatossa varsin kuluneiksi. Toki tuo Sonjan ja Jessen juttu tällä kaudella tyssäsikin, mutta ero puolestaan oli mielestäni vähän turhan hätäisesti toteutettu. Olihan heidän välillään tapahtunut etääntymistä sen Jessen muistinmenetyksen seurauksena, mutta silti noin totaalinen tunteiden kuoleminen Sonjan puolelta tuli kyllä turhan puun takaa. Samaten Maxin yhtäkkinen retkahtaminen haikailemaan jälleen kerran Johannan perään tuntui epäluontevalta, kun hän oli jo vaikuttanut olevan ihan tosissaan Janican kanssa uutta elämää luomassa. En tosin ollut mikään suuri Janica & Max -parituksen fanikaan, mutta toivon kuitenkin, ettei myöskään iänikuisille Maxille ja Johannalle ole enää odotettavissa yhteistä tulevaisuutta, eikä onneksi tällä hetkellä siltä näytäkään. Aloinkin jossain vaiheessa kautta miettiä, että jokin täysin uusi pariskunta voisi tuoda vähän tuoreuden tuntua sarjaan. Sitten saatiin onneksi mukaan Jannican ja Rikun romanssi, joka on toistaiseksi vaikuttanut ihan kivalta juonikuviolta, vaikka Rikun poliisiseikkailut eivät ole ainakaan maanläheisyydellä pilattuja. Minako ja Jari ovat myös ihan herttainen orastava pari, joten toivoisin lisää heitäkin.
Hyvää kaudella oli erityisesti Leevin auktoriteettiongelmista ja heikkoudentunteista kumpuava sisäinen kriisi. Pidän nimittäin yleensäkin erityisesti syvälle hahmojen mieleen pureutuvista juonikuvioista, mutta tässä sarjassa nuo henkilöiden tunne-elämään keskittyvät juonet pyörivät yleensä tylsästi vain romanssien ympärillä. Tämä Leevin kipuilu oli virkistävää vaihtelua, kun siihen ei liittynyt mitään tuommoista.
Kauden loppu oli minusta ihan ok. Vähän jännitystäkin oli ujutettu mukaan Jannican joutuessa ilmeisesti jonkin kriminaalin silmätikuksi. Tietysti olisi odottanut jotakin vielä raflaavampaa, kun kyseessä oli sentään juhlakausi, mutta kaiken kaikkiaan tästä on kyllä ihan hyvä jatkaa etiäpäin.
Parisuhderintamalla Minako ja Jari voi olla ihan viihdyttävää. Ihmistyyppeinä muutenkin vähän erilaisia ja persoonallisia.
Rikussa on jotain mikä ei innosta yhtään. Puhetyyli tai joku ilmeessa mikä ei nappaa. Jannican kanssa kyllä enemmän yhteistä kuin Max.
Johanna ja Lauri muutto kuviossa ajattelin että olisi tapahtunut jotain radikaalia. Tätäkin ihan vähän odottaa miten etenee.
Uudella kaudella on luvattu uutta väkeä sairaalan johtoon. Laurin tilalle vai ja saadaanko joku uusi näyttelijä vai talon sisältä
Käyttäjä11523 kirjoitti:
Parisuhderintamalla Minako ja Jari voi olla ihan viihdyttävää. Ihmistyyppeinä muutenkin vähän erilaisia ja persoonallisia.
Rikussa on jotain mikä ei innosta yhtään. Puhetyyli tai joku ilmeessa mikä ei nappaa. Jannican kanssa kyllä enemmän yhteistä kuin Max.
Johanna ja Lauri muutto kuviossa ajattelin että olisi tapahtunut jotain radikaalia. Tätäkin ihan vähän odottaa miten etenee.
Uudella kaudella on luvattu uutta väkeä sairaalan johtoon. Laurin tilalle vai ja saadaanko joku uusi näyttelijä vai talon sisältä
Tiedotteen mukaan tulee uusi toimari. Laurihan on rivikirurgi, joten ei hänen tilalle olisi tullut vaikka olosi ollut uusi ylilääkäri. Mutta nyt Marjutkin saa olla rauhassa.
Onkohan uuden kauden pressikuvista tai trailerista mitään tietoa?
Suvi Tuuli Karhu muuten näyttelee pääroolin keväällä Sinun Margotissa
Tämä juonikuvio on mielestäni mielenkiintoinen. Uskon, että Rikun vaarallisuus liittyy vain tuohon huumejuttuun, jota hoitaa. Todennäköisesti Jannica joutuu vaaraan.