Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä inhoat muiden järjestämissä juhlissa? -peukutusketju

Vierailija
18.08.2024 |

Yksi asia per viesti. Peukku ylös = samaa mieltä, inhoan itsekin. Peukku alas = eri mieltä, en inhoa tätä asiaa.

Todella monilla juhlien järjestäjillä on seuraava tapa: toisilleen täysin tuntemattomia vieraita ei esitellä mitenkään. Siinä sitten saat itse mennä kyselemään, että kukas sinä olet ja mistäs sinä tunnet Lauran? Monelle taas keskustelun aloittaminen on tosi vaikeaa ja herkästi istutaan hiljaa, kun ei haluta tai uskalleta ottaa kontaktia vieraisiin ihmisiin. Paljon helpompaa olisi, jos Laura yleisesti vaikka aluksi esittelisi kaikki yleisluontoisesti niin, että esittelyistä saisi jonkun täkyn keskustelua varten. Tässä on Heikki, tutustuttiin opiskeluaikana ja Heikki harrastaa lintubongausta. Tässä on Anna, oltiin aikoinaan kesätöissä Ikeassa yhtä aikaa. Anna on muuttanut tänne Tampereelle Lapista. Tiina on nykyinen työkaverini, lapseni kummitäti ja me molemmat tykätään rikossarjoista jne. Paljon helpompi mennä aloittamaan sitä keskustelua kysyen Heikiltä lintujen bongaamisesta, Annalta fiiliksiä Tampereella asumisesta ja Tiinalta suosikkirikossarjoista.

Ap

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tiedän valitettavan monet isäntäväet, jotka keskittyvät juhlissa seurustelemaan niiden lähimpien ystäviensä/sukulaistensa kanssa, joita muutenkin näkevät jatkuvasti. Sitten hädin tuskin ehtivät vaihtaa pari lausetta niiden vieraiden kanssa, joita näkevät todella harvoin. 

En käsitä, miksi juhliin sitten edes kutsutaan niitä kaukaisempia vieraita, jos heidän kanssaan ei haluta seurustella.

Tämä on nykyään todella yleistä. Oli kyse sitten tupperikutsuista tai synttäreistä.  Välttelen kaikki kutsuja juuri tämän takia. Ja jos menen, eikä juhlien emäntä/isäntä käy edes kahta sanaa vaihtamassa lähden hyvästelemättä. Eikä nämä id..tit edes tajua 🤦. 

Vierailija
62/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää jos häihin on ilmoitettu pukukoodi tai jokin toive ja vieraat eivät sitä kunnioita.

Ja se on typerää, että yksien juhlien takia pitää ostaa vaatetta kalliisti ja sitten sillä asukokonaisuudella on seuraavan kerran käyttöä joskus kymmenen vuoden päästä. Kun vaatteita ostetaan, niin niitä ostetaan käyttöä varten, kaikki muu on turhaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää jos häihin on ilmoitettu pukukoodi tai jokin toive ja vieraat eivät sitä kunnioita.

On typerää ostaa kalliit vaatteet yksiä juhlia varten ja sitten niillä ei ole mitään käyttöä viiteentoista vuoteen. Kun vaatteita ostetaan, niin ne tulee sitten myös käyttöön. Kaikki muu on turhaa.

Vierailija
64/64 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kolmekymppinen ja kaveripiirissä on useampiakin pienten lasten äitejä, jotka ottavat lastensa synttäreistä hirveät pultit. Yksi valittaa, miten on väsynyt leivottuaan yötä myöten tarjoiluja. Toinen taas stressaa, onko varmasti riittävän hyvät tarjoilut. Oikeasti, kukaan ei edellytä itse leivottuja tarjoiluita. Eikä niiden tarjoilujen tarvitse olla mitään fiinejä. Kaupan valmis kakku, sipsit ja vaikka irtokarkit tekevät kyllä lapsille kauppansa.

Ei nykylapset edes syö mitään kakkuja. Karkit, sipsit, popparit ja ehkä suklaakeksipaketti riittää oikein hyvin tarjoiluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi