Onko täällä muita hupsuja jotka tykkää käydä Ruotsinlaivalla?
Aloitin lapsena 80-luvun loppupuolella, jolloin se oli ihan käsittämättömän hieno paikka lapselle. Karkkia, jätskiä, pallomeri, poreallas, erikoiset nukkumaanmenoajat..
90-luvulla tulin teiniksi ja aikuiseksi ja se tarkoitti alkoholia, hyttibileitä, seksiä, täydellistä vapautta..
2000-luvun alussa sitä samaa, mutta ehkä hieman rauhallisemmin.
Ja 2010-luvusta lähtien se on ollut itselleni ala-cartea, punaviiniä muutama lasi ja rauhallista rentoutumista työpaineiden keskellä vaimoni kanssa. Lapsia ei ole.
Rakastan laivaa, vaikka sitä pidetään hassuna. Onko muita? Kun vaan Helsingin linjalle tulisi uusi laiva.
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hytin on s**tanan likaisia. Eritteitä, pölyä ja muuta paskaa pitkin poikin sänkyjä, seiniä, lattiaa ja kattoa.
Ajattele ap, edellinen hytissä ollut on voinut oksentaa sänkyyn, pissata lattialle ja ties mitä muuta.
Sisäilma on todella huono ja vesi täynnä bakteereita.
Olemme kalliimmissa hyteissä, jotka on aina olleet hyvinkin siistejä.
ap
Niin. Sen mitä silmä näkee.....
Miten pystyt olemaan hotelleissa tai missään, neurootikko?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin kyllä, mutta enää en mene. Niin kauan kun noita sähköautoja, joita ei pysty sammuttamaan jos ne syttyvät palamaan, saa ajaa laivalle, niin en mene.
Niille vois laittaa oman kaistan autokannelle ja siihen rullasto josta tuollaisen sattuessa voisi lykätä koko satsin mereen jäähtymään.
Vierailija kirjoitti:
No olen käynyt laivalla lukuisia kertoja, varmaan kymmeniä, eikä ole mitään tauteja tarttunut. Joten en ajatellut jäädä pelkäämään maihin, vaan lähden parin viikon päästä taas.
Toki jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee.
ap
No eihän sieltä välttämättä mitään tartu mutten minä haluaisi nukkua patjalla jossa kuivunutta spermaa tai oksennusta. Päälle vain vaihdettu puhdas lakana.
Yök.
Mutta jokainen saa tehdä kuten parhaaksi näkee.
Et varmaan käy hotelleissakaan??
Estonia vei innokkuuden risteilyyn, eikä sitä lisännyt laivojen noro-epidemia uutisoinnit.
Turussa asuessani kävin useita kertoja vuodessa. toisinaan myös Helsingistä Tallinnaan / Tukholmaan. Nyt mennyt aikaa, kun viimeksi kävin, koska ei voi lähteä ex tempore.
Mä tykkään käydä laivalla, mutta vaan sen buffet pöydän takia. Ehkä junttia, mutta laivan buffet on vaan paras. Olen aika tylsä eli alkoholia en käytä ollenkaan eikä mikään biletys kiinnosta. Buffetin jälkeen on kiva vaan mennä hyttiin makoilemaan. Myös aamiainen laivalla on ihana, kun valitsee erikoisaamiaisen. Se perusaamiainen ei tarjoa mitään ihmeellistä, siellä ei tule käytyä.
Minä olen aina tykännyt risteilyistä, niin Tallinnan kuin Tukhomankin. Rakastan buffassa istumista, rapujen kuorimista ja halvan bulkkivalkkarin juomista. Yökerho on kuin aikamatka 70-luvulle. Hytissä ei tule juuri muuta kuin nukuttua, joten siihen en ole koskaan viitsinyt panostaa, vaikka rahaa olisikin. Ei minua hävetä rahvas makuni.
Maissa on kiva kävellä, kun on vähän eri maisemat kuin kotikulmilla päivästä toiseen.
Minä.tykkään myös Helsingin lähdöistä js piipahtaa muutaman tunnin kaupungilla. Tykkään syödä buffassa ja ihan vasn katsella merta ja muita laivoja. Mutta hyvä porukka tarvitaan mukaan.
Mä oon myös aina tykännyt käydä Tukholman ja Tallinnan risteilyillä. Lapsena käytiin pari kertaa vuodessa, ne oli ne ainoat ukomaanmatkat, mihin meillä oli varaa. Ihanat muistot jo siltä ajalta. Aikuisuuden kynnyksellä parhaat bilereissut kavereiden kanssa. Sitten kun tuli omia lapsia, niin risteily oli helppo miniloma lasten kanssa, kun laivalla oli lapsille omaa ohjelmaa, helppo ruokailla ja aikuisetkin viihtyi. Mun lapsetkin on aina tykänneet risteillä, ovat nyt jo teinejä. Käydään yleensä kerran vuodessa Tukholmassa ja myös Tallinnassa. Joskus aikuisten kesken risteily näiden lisäksi. Tänä päivänä risteilyiden hinnat ovat ikävä kyllä nousseet melko korkeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tykkäisin kyllä, mutta enää en mene. Niin kauan kun noita sähköautoja, joita ei pysty sammuttamaan jos ne syttyvät palamaan, saa ajaa laivalle, niin en mene.
Ikävä järkyttää, mutta nytkin kesän aikana on useita uutisia ollut autojen palamisista - osa ihan kesken ajomatkan. Ja kaikki ovat olleet tuttuja ja turvallisia polttomoottoriautoja. Että jos autopaloa pelkää, niin kannattaa ostaa sähköauto. Ne eivät juurikaan pala.
Vierailija kirjoitti:
Merellä on oma tunnelmansa, tykkään kyllä paljon, mutta Ruotsin laivoilla sitä vähän latistaa se ihmisten hirvittävä ryyppääminen ja känniääliöys. Aina on joku rähinä tai muuta ääliömäistä mekastamista keskellä yötä, hakataan hyttien ovia ja aaaarggh!! Joskus se on aika surullistakin katseltavaa. Viimeksi laivalla käydessäni joku nuori nainen oli sammunut käytävälle ja ensiapuhenkilöt oli paikalla. Siinä tyttö makasi pissat housuissa ja tajuttomana. Varmaan kiva reissu. En ymmärrä.
Oletko milloin viimeksi ruotsinlaivalla käynyt? En tiedä, onko joku tietyn päivän lähtö poikkeus, mutta itse en ole törmännyt tuollaiseen laisinkaan. Nuo ovat enemmän niitä tallinnaan menevien laivojen juttuja. Toki humalaisia on, mutta valtaosa Tukholman laivoilla on joko perheitä tai vanhuksia.
Estonia vaikutti hiukan siihen että mikä reitti olisi turvallisin tai yhtiö. Sähköautoja on palanut eri laivoilla. Kyllä laivoilla on kivaa myös Saksan laivoilla ja Ruotsissa on mukavaa ostoksilla enemmän valikoimaa. Virossa on piraattia paljon. Jos löytää jotain aitoa kannattaa pitää kiinni. Ennen ostettiin aina vaatteita ja karkkia sekä hajuvesiä. Myös viiniä. Laatu vähän heikennyt. Ruoka oli ennen parempaa. Jos pelkää ötököitä niin voi ottaa ihan oman makuupussin. Tuttavat ottaa aina hotellimatkan Tallinnassa kylpylän ja Ruotsissa ostosreissulle hotellin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Merellä on oma tunnelmansa, tykkään kyllä paljon, mutta Ruotsin laivoilla sitä vähän latistaa se ihmisten hirvittävä ryyppääminen ja känniääliöys. Aina on joku rähinä tai muuta ääliömäistä mekastamista keskellä yötä, hakataan hyttien ovia ja aaaarggh!! Joskus se on aika surullistakin katseltavaa. Viimeksi laivalla käydessäni joku nuori nainen oli sammunut käytävälle ja ensiapuhenkilöt oli paikalla. Siinä tyttö makasi pissat housuissa ja tajuttomana. Varmaan kiva reissu. En ymmärrä.
Oletko milloin viimeksi ruotsinlaivalla käynyt? En tiedä, onko joku tietyn päivän lähtö poikkeus, mutta itse en ole törmännyt tuollaiseen laisinkaan. Nuo ovat enemmän niitä tallinnaan menevien laivojen juttuja. Toki humalaisia on, mutta valtaosa Tukholman laivoilla on joko perheitä tai vanhuksia.
Joo, Ruotsin laivoilla näkee ördäystä nykyään tosi harvoin, lähinnä kai jos on jotakin abi- tai muita teemariisteilyjä. Ehkä loma-aikaan viikonloppuisin voi olla myös hieman humalaisia, mutta pääosin laivat on nykyään lapsiperheiden ja eläkeläisten suosiossa. Molemmat kun saa laivalta helpot palvelut ja miniloman. 2020- luvun ja 90-luvun risteilyt on ihan eri planeetalta. Tallinnan laivoilla on sitten sitä perinteistä örinää, mutta sinne en todellakaan mene.