Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä ihmiset joille asiat on helppoja ja itsestäänselviä?

Vierailija
18.08.2024 |

Esimerkiksi perhe, sosiaaliset suhteet, työ ja toimeentulo, mahdollisuudet elämässä.

Minulla on useampi ystävä joka tulee suunnilleen täydellisestä perheestä, ydinperhe, hyvätuloiset vanhemmat ja saavat vanhemmiltaan tukea. Meillä äitini kuoli kun olin 5, isä meni uudestaan naimisiin ja sain esiteininä kaksi pikkusisarusta. Asuimme maalla ja koko ajan rahat tiukalla. Samaan aikaan ystäväni matkustelivat äitiensä tai molempien vanhempiensa kanssa, heillä oli hyviä ja kalliita harrastuksia ja koulu sujui hyvin. Silti kukaan heistä ei suistu myöntämään edes aikuisena miten etuoikeutettuja he on olleet elämässä moniin muihin lapsiin ja nuoriin verrattuna.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa saanut pikkusisaruksia tuon ikäisenä!

Vierailija
2/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän olet nähnyt nuo asiat ainoastaan omasta näkökulmastasi. Mitä tiedät ystäviesi perheoloista? Kaikki ei välttämättä ole aina sitä miltä näyttää. Nuo luettelemasi asiat ovat hyvin pinnallisia. Se että matkustellaan ja on harrastuksia ei kerro vielä yhtään mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti joku ajattelee samoin sinusta.

Vierailija
4/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään enemmän että osa ei ole herännyt ja on aivopesty systeemiin syvälle. Puolustaako heikossa asemassa olevia, vapautta vai luuleeko että kaikki on ok maapallolla. 

Vierailija
5/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua vähän ärsyttää kieltämättä. He eivät usein osaa yhtään ajatella että muilla voi olla asiat paljon huonommin. Sitten kun heille itselleen tulee ensimmäinen vastoinkäyminen elämässä, siitä tehdään hirveä numero...

Vierailija
6/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisin asian niinkin päin, että tuolla tavoin helposti ja sujuvasti aikuistuneet ja nyt taas omassa sukupolvessaan samanlaista elämää pyörittävät henkilöt saattavat olla elämänkokemuksen tietynlaisen puutteen vuoksi ymmärtämättään hieman yksinkertaisia, vaikka ehkä juuri sitä eivät itse näe. Se voi kuitenkin tulla esiin kyvyssä toimia työtehtävissä, joissa joutuu tapaamaan hyvin erilaisia ihmisiä tai muuten oman elämän, väistämättä eteen tulevien vastoinkäymisten yhteydessä.

Vierailija
7/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksinhuoltajan kasvattama, joten rahaa ei koskaan ollut yhtä paljon kuin kavereilla. Silti minulla oli ihan kohtuulliset mahdollisuudet kouluttautua ja menestyä työelämässä. Samoin olen vuosien saatossa löytänyt ystäviä, puolison ja kivoja harrastuksia.

En tiedä, miten elämäni olisi ollut paremaa, jos olisin kasvanut varakkaassa ydinperheessä. Ehkä en olisi kasvanut näin ahkeraksi.

Vierailija
8/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kotisi turvallinen? Jos oli, niin olet itse ollut etuoikeutettu. Olisin koska tahansa vaihtanut varakkaat vanhemmat, kalliit harrastukset, mutta turvattoman ja pelottavan kodin ilmapiirin tuollaiseen.

Vierailija
9/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän itse harrastat just tuota. Kuvittelet, että muiden elämä on ollut helpompaa kuin sinun, etkä näe mitään asiat sinulla on ollut hyvin ja paremmin kuin muilla.

Vierailija
10/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä ollutkaan sellainen aloitus, johon otsikko viittasi.

En mä nyt kyllä näe, että sun elämäs olisi ollut kummosen epäonnistunut. Surullista, että äiti kuolee lapselta, mutta muutenhan sulla on ollut kivasti asiat. On katto pään päällä, lämmintä, ihmisiä ja ruokaa. Perusjutut hallussa siis.

Oletko sä oikeasti käynyt kovistelemassa kavereitasi ja vaatinut tunnistusta näiden etuoikeuksista? Se olisi ollut hauska nähdä. He ovat eläneet aivan tavallisen elämän kuitenkin. Eivät ole missään etuoikeutetummassa asemassa kuin säkään.

Mitä tähän aloitukseen tulee, niin sähän olet kateellinen ja harvinaisen umpimielilnen. Aikuiset ovat itse oman onnensa seppiä. Jos sulla on nyt mulkusti asiat, niin tee niistä parempia.

Vierailija
11/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne sellaisia ihmisiä. Kaikilla on "tämänsä", kuten P. Saarikoski sanoi. 

Vierailija
12/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan juuri päinvastoin. Ärsyttää ihmiset, joille kaikki on aina niin hemmetin vaikeaa.

Vierailija
13/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sun ainoa vastoinkäyminen on se että äitisi kuoli kun olit lapsi? Ilmeisesti et jäänyt kuitenkaan heitteille, vaan elit ihan tavallisentylsää arkea isäsi, äitipuoleni ja sisarusteni kanssa.

Voin kertoa salaisuuden, lähes kaikkien elämä on just tuollaista, perusarkea ihmisten kanssa jotka siihen perheeseen sattuu kuulumaan.

Vierailija
14/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Olen kiitollinen siitä, että en ole luonteeltani katkera. Esim. esimieheni on tällainen katkera ja kade ihminen, ja kyllä hänen elämänsa hankalalta vailuttaa.

Vierailija
15/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahedorgiahan sellaset ihmiset ovat. 

Vierailija
16/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko kotisi turvallinen? Jos oli, niin olet itse ollut etuoikeutettu. Olisin koska tahansa vaihtanut varakkaat vanhemmat, kalliit harrastukset, mutta turvattoman ja pelottavan kodin ilmapiirin tuollaiseen.

Luuletko että lapsella on turvallinen olo kun vanhempi kuolee?

-ei ap, mutta myös lapsena vanhempansa menettänyt

Vierailija
17/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän itse harrastat just tuota. Kuvittelet, että muiden elämä on ollut helpompaa kuin sinun, etkä näe mitään asiat sinulla on ollut hyvin ja paremmin kuin muilla.

Mitähän ne aloittajan tarkoittamat hyvät ja kalliit harrastukset mahtavat olla? Eivät kaikki harrastukset edellytä mitään suuria investointeja tai vanhempien autokyytejä paikasta toiseen. Esimerkiksi urheilua ja liikuntaa voi harrastaa hyvin monella tavalla sekä yksilöllisesti että hyvien kavereiden kanssa. Kirjastosta voi lainata ilmaiseksi lukemista jos sellainen kiinnostaa ja netin kautta voi olla yhteydessä eri puolilla maailmaa oleviin ihmisiin hyvin vähällä vaivannäöllä.

Vierailija
18/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen toimiva ydinperhe ei ole etuoikeus, vaan lähtöoletus. Toki siitä kannattaa kiitollinen olla.

Vierailija
19/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmätiedä, moon aina ollu tällainen, suitzait ja hommat tehty. 

Vierailija
20/40 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiat ovat vaikeita niille keillä on ollut helppo elämän polku, ei ole joutunut sietämään jo sen elämän polun alussa ikäviä asioita,tapahtumia.Sitten kun kolahtaa se kolahtaa kovaa ja he valittavat eniten ja eivät ehkä selviä.Kuulostaa varmaan kummalta, mutta toisaalta ne elämän alun ja elämässä yleensä sattuneet vastoinkäymiset voivatkin olla voimavara mikä kantaa,kun niistä tietää selvinneensä eteenpäin kuitenkin elämä ei ole tasapuolinen ja oikeudenmukainen se pitää muistaa,ettei katkeroidu.Osaansa täällä ei meistä kukaan pysty itse valitsemaan.