Syyskuussahan on vielä vaikka kuinka kesäisiä säitä. Silti esikoulusta annetaan ohjeeksi
että koska syyskuun alusta lähtien ulkoiluissa käytetään pääsääntöisesti kurahousuja, pitää ne muistaa viedä joka viikko kotiin pesuun. Eihän varsinaiset kurakelit ala kuin vasta myöhemmin syksyllä?!
Kommentit (96)
Mulla on kuva muutaman vuoden takaisesti syyskuussa, kun ensilumi satoi. Tuli meinaan pitkä talvi.
Kurahousut on hyvä olla kun vanhemmat valittaa että lapsen vaatteet likaantuu muuten. On toki lapsia jotka ei ryvetä itseään ja eihän niille tarvi kuriksia pukea.
Vierailija kirjoitti:
Kurahousut on hyvä olla kun vanhemmat valittaa että lapsen vaatteet likaantuu muuten. On toki lapsia jotka ei ryvetä itseään ja eihän niille tarvi kuriksia pukea.
Ai ei vesisateellakaan?
Päiväkodissa menevät vesisateellakin ulos.jos ei ole sadevaatteita, niin kastuvat.vai eikö esikoululaiset kastu😄
Miksi ei voi vain tehdä, kuten pyydetään? Niiden ohjeiden ja pyyntöjen tarkoitus ei ole tehdä kenekään elämästä suunnattoman hankalaa, vaan sujuvoittaa elämää siellä päiväkodissa/eskarissa/koulussa, joissa vanhemmat eivät ole näkemässä jälkeläistensä touhuja. Jos se yksi irmapetteri ei tapaakaan möyriä mudassa, tai istua maassa, niin jonain päivänä hän saattaa niin tehdä, ja sitten saamme lukea täältä pöyristyneen kertomuksen, kuinka lapsen vaatteet ovat ihan pilalla. Ja jos yhden ei tarvitse laittaa kuriksia, niin pian muutkin lapset alkavat mutista, että en mäkään laita, jos ei tuokaan.
Ihan oikeasti, vaikka nyt onkin vielä elokuu, eikä talvesta tietoakaan, niin oikea aika alkaa tehdä välikausi- ja talvivaatehankintoja on nyt. Kokojen ja valikoimien vähyyttä on turha vinkua enää lokakuussa, vaikka monet vanhemmat olettavatkin, että kaikkea on saatavilla läpi talven, ja haukkuvat sitten kauppojen henkilökunnan, vaikka ovat itse tyrineet hankinnat.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin liikuttavaa, kun jotkut on sitä mieltä, että ei mitään kuriksia tarvii, kun lapsi ei enää istu lätäkössä! Heh, vaikka ei suoranaisesti istu lätäkössä, kyllähän märkä maa kuraa vaatteet, teki siellä pihalla mitä tahansa. Tai no, jos vaan seisoo ja selaa kännykkää niin sitten, mutta tuskinpa haluamme sitäkään.
Valittaako lapset edes nykyään itse näistä onko vain äitien ongelma (hienot merkkivaatteet ei näy kurahousujen alta?).
Vierailija kirjoitti:
Valittaako lapset edes nykyään itse näistä onko vain äitien ongelma (hienot merkkivaatteet ei näy kurahousujen alta?).
Mun kokemus on keväältä, kun oli vielä märät maat ja olin silloin tällöin vahtimassa sukulaislasta, silloin taisi olla vielä 7v, on jo 8v, ja niillä oli sääntö, että märällä oli pihalla käytettävä juuri näitä kurahousuja ja saappaita ja kurahanskoja, niin mun mielestä lapsi ei oikein tykännyt siitä pukemisvaiheesta, kun oli sitä ylimääräistä puettavaa, se oli joskus vähän hidasta, mutta ei se siellä pihalla valittanut niistä enää, vaan vain siinä pukemisissa.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin autolla lapsiaan hakevat ovat tyytyväisiä siihen, että kurahousut on myös vähemmän märällä kelillä jalassa. Helppoa vetäistä ne pois jalasta ennen autoon hyppäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin autolla lapsiaan hakevat ovat tyytyväisiä siihen, että kurahousut on myös vähemmän märällä kelillä jalassa. Helppoa vetäistä ne pois jalasta ennen autoon hyppäämistä.
onx se sit reiluu et kaikki lapset kääritään muoviin koska pari teslakuskia ei halua penkkiensä kuraantuvan?
Aika vahvasti ennustaisin, että syyskuussa on kerta viikossa vähintään sellainen sää, että kurikset tarvitaan, joten ihan paikallaan tuo muistutus, että vietäisiin pesuun viikottain.
"Eihän varsinaiset kurakelit ala kuin vasta myöhemmin syksyllä?!"
Mikä on varsinainen ja mikä on ei-varsinainen kurakeli? Menee korkeammaksi matematiikaksi.
viikit ja kuukitkin laittaa sitten kurahousut jalkaan. varsinkin eput ja toput
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Jyväskylä pitäisi kaivaa irti ja myydä pois.
Onko nää ne kuuluisat mamma-aivot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemus on keväältä, kun oli vielä märät maat ja olin silloin tällöin vahtimassa sukulaislasta, silloin taisi olla vielä 7v, on jo 8v, ja niillä oli sääntö, että märällä oli pihalla käytettävä juuri näitä kurahousuja ja saappaita ja kurahanskoja, niin mun mielestä lapsi ei oikein tykännyt siitä pukemisvaiheesta, kun oli sitä ylimääräistä puettavaa, se oli joskus vähän hidasta, mutta ei se siellä pihalla valittanut niistä enää, vaan vain siinä pukemisissa.
Pervopentti pois
Vierailija kirjoitti:
Kysymys. Muistatteko te oman lapsuuden ja omat kuravaatteet tai toppapuvun. Tai kumisaappaat. Onko muistissa.
Muistan. Ei ollut mitään kosteussuojattuja haalareita eikä ohuita ja joustavia kuriksia. Kurikset oli kankeita ja puvut päästi märät läpi. Kumpparit sentään kuten nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairasta. Jyväskylä pitäisi kaivaa irti ja myydä pois.
Kateellinen
Toivottavasti et jankkaa asiasta lasten kuullen 😳