Omakotitaloalueet nyt rikollisliigojen kohteena
Jatkuvasti omakotitaloalueilla murtoja ja ryöstöjä, miksei näistä uutisissa ole mitään? Mitä suomessa tapahtuu?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tapahtuu että ihmisillä ei ole rahaa. Tämä on ollut odotettavissa jo pitemmän aikaa.
Latviasta ja Liettuasta tullaan Suomeen ryöstelemään, koska ei ole rahaa?
Jep. Tullaan myös muistakin maista.
Mutta siis siksikö kun suomalaisissa on köyhia ja hallitus leikkasi Pirkolta kaljarahoista euron?
No siis en ole itse toistaiseksi tehnyt mitään rikoksia, mutta toki kynnys niihin on jo ajatuksen tasolla madaltunut, kun ihmisen vahvin vietti on kuitenkin selviytymisvietti. En nyt toki mrhaisi ketään.
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa. Minulla ei ole ikkunaverhoja, jotta koko sisustukseni voi nähdä ulkoa käsin. Jos kannattaa murtautua sisälle, saadakseen ne kymmenen vuotta vanhat Ikean huonekalut, niin siitä sitten vaan. Käteistä eikä muutakaan, millä olis minkäänlaista arvoa, siellä ei ole.
Minulle kodissani kaikki on tärkeää, ei niin että viekää vaan mitä väliä.
Jos asuisin omakotitalossa pitäisin eteisessä säkin jossa kaikkea ensihätään, näin hullu rosvo kuvittelee saaneensa aarteen.
Pelkäisin, että jos ei ole mitään saatavaa menee henkiriepu :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koirat älähtää pienestäkin ylimääräisestä äänestä ja murtohälytin järjestelmä ilmoittaa liikkeestä puhelimiin.
Kun sinne tunkeutuu se huumeista sekaisin oleva puukkomies ja tappaa kaiken eteen tulevan siinä ei paljoa auta murtohälyttimet tai koirat. Tai joku rikollisporukka. Omakotitalot on pehmeitä kohteita ja erityisesti maalla ne on täysin turvattomia ja oman onnensa nojassa.
En kyllä maalla erityisesti lähtisi syrjässä omakotitaloon, jossa asutaan. Isäntä voi olla sellainen, että rosvo löytää itsensä suonsilmästä, eikä kukaan kaipaa.
Jo täällä maaseudun rajamailla (25 km isommasta kaupungista) on useammassa kämpässä haulipyssykkä yms ja tietynlaisen pun
Lempääälässä (ei edes niin maaseutua) kaksi sosiopaattia - oli se kolmaskin ulkona odottamassa - pahoinpitelivät murtokeikallaan vanhempaa herrasmiestä tämän kämpillä, aikeinaan laittaa omaisuutta uusjakoon. Vanha herra sai kätköistään kätöseensä .357-reukun ja pian toinen sosiopaatti oli sairaalakunnossa ja toinen muuten vaan paska jäykkänä kauhusta.
Poliisijuttuhan siitä tuli, myös vanhemman kansalaisen osalta. Mutta hyvä esimerkki siitä että kun kämpässä on aseenkäyttäjä joka on valmis käyttämään sitä, homma voipi käydä kutsumattomalle hengenvaaralliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avoimet rajat. Kaikki puolueet halusivat tätä paitsi perussuomalaiset. Kranaatit eivät sentään vielä lentele. Ruotsissa kaupungit ovat jo paljon turvattomampia kuin Yhdysvalloissa.
Detroit on kyllä sellainen paikka, jonne en haluaisi asumaan. Mikä tahansa ruotsalainen paikka on minulle ok jos pitää valita Ruotsin ja Detroitin välillä.
Sitäkö tässä nyt kysyttiin?
Jos puolustaudut ja kerrot harrasteesi itsepuolustus, olet heti syytteessä liiallisesta väkivallasta, kertoi poliisi koulutuksessa.
Elokapinalliset lähteneet kiertämään kyliä sorkkaraudan kera. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi koirat älähtää pienestäkin ylimääräisestä äänestä ja murtohälytin järjestelmä ilmoittaa liikkeestä puhelimiin.
Kun sinne tunkeutuu se huumeista sekaisin oleva puukkomies ja tappaa kaiken eteen tulevan siinä ei paljoa auta murtohälyttimet tai koirat. Tai joku rikollisporukka. Omakotitalot on pehmeitä kohteita ja erityisesti maalla ne on täysin turvattomia ja oman onnensa nojassa.
En kyllä maalla erityisesti lähtisi syrjässä omakotitaloon, jossa asutaan. Isäntä voi olla sellainen, että rosvo löytää itsensä suonsilmästä, eikä kukaan kaipaa.
Jo täällä maaseudun rajamailla (25 km isommasta kaupungista) on useammass
Poliisijuttuhan siitä tuli, myös vanhemman kansalaisen osalta. Mutta hyvä esimerkki siitä että kun kämpässä on aseenkäyttäjä joka on valmis käyttämään sitä, homma voipi käydä kutsumattomalle hengenvaaralliseksi.
Harvalla sellaista kuitenkaan on, ja tuollaisen tapahtuman jälkeen ei enää taatusti ole vaan poliisi korjaa tuliaseen. Suomessa ei saa puolustaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Maalla kiertää ammattimaisia rikollisliigoja jotka iskevät ja ryöstävät. Silloin ei parane olla paikalla koska ne pojat ei jätä hommiaan kesken. Toisaalta nämä ovat yleensä vahinkoja koska he tiedustelevat etukäteen milloin talo on tyhjänä eivätkä tarkoituksella hakeudu ihmisten kanssa vastakkain. Mutta käyttävät kyllä teräasetta jos vahinko sattuu.
Sitten siellä pyörii subutex-päissään olevia seurueita, joiden toiminnassa ei ole mitään logiikkaa. Siinä voi tulla puukosta ihan vaan koska ovat niin sekaisin. Tai voi joutua orjaksi.
Sitten on mielenvikaiset, joilla on vastustamaton himo ropellella ihmisten ovia ja yrittää sisälle. He myös voivat ottaa sen kirveen ja lyödä kun päässä ei liiku mitään muuta kuin harhoja.
Mitäs muuta hälytysliikkeen markkinointiosastolle kuuluu? Mites lomien jälkeen hommat lähteneet käyntiin?
Ristiriitaiset on mietteet. Pitäisi olla ennakkoluuloton ja suvaitsevainen, silti nämä paskiaiset tekee ja toimii kuten ne ennakkoluulotkin kertoi.
Hankala tilanne, jos ei jää varmoja murtojälkiä.
Mun yhdeltä tutulta vietiin kämpiltään kampetta sekä isot summat rahaa. Hänellä on pahaksi onneksi kantapalvelussa kuitenkin mielenterveysdiagnoosi.
Noh, kävikin niin tämä ryöstön uhri olikin sitten itse nelisen kuukautta lukkojen takana pöpilässä, eikä ihan tavallisessa mielisairaalaosastolla, vaan psykogeriatrisella.
Tapahtumapaikkana pohjoissuomi, henkilö asuu nyt onnellisesti ulkomailla ja kuulemma luottamus suomen viranomaisiin on mennyt.
"Suomessa ei saa puolustaa itseään."
Höpsistä! Saa ja jossain tilanteessa suorastaan pitääkin.
Vierailija kirjoitti:
Hankala tilanne, jos ei jää varmoja murtojälkiä.
Mun yhdeltä tutulta vietiin kämpiltään kampetta sekä isot summat rahaa. Hänellä on pahaksi onneksi kantapalvelussa kuitenkin mielenterveysdiagnoosi.
Noh, kävikin niin tämä ryöstön uhri olikin sitten itse nelisen kuukautta lukkojen takana pöpilässä, eikä ihan tavallisessa mielisairaalaosastolla, vaan psykogeriatrisella.
Tapahtumapaikkana pohjoissuomi, henkilö asuu nyt onnellisesti ulkomailla ja kuulemma luottamus suomen viranomaisiin on mennyt.
Mitähän tässä nyt yritettiin sanoa? Ja psykogeriatrinen nyt ei eroa tavallisesta osastosta muuten kuin että sinne menee n 60 + eli geriatriset potilaat.
Vierailija kirjoitti:
Eipä tästä ole mitään hyötyä, ellei ole tuliasetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun omakotitalossa. Minulla ei ole ikkunaverhoja, jotta koko sisustukseni voi nähdä ulkoa käsin. Jos kannattaa murtautua sisälle, saadakseen ne kymmenen vuotta vanhat Ikean huonekalut, niin siitä sitten vaan. Käteistä eikä muutakaan, millä olis minkäänlaista arvoa, siellä ei ole.
Sitä käteistä ja muuta arvokasta emme näe kuin tutkimalla. Kai sulla nyt jotain vietävää on?
Käteistä rahaa en ole käyttänyt vuoden 1974 jälkeen. Arvokkain esine on aalto-maljakko, kodin anttila 169 eur. Takkapuutkin säilytän ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Ei mullakaan. Ainoa arvotavara on telkkari ja sekin vuokranantajan.
Jotkuthan (yksin liikkujat) tykkää käydä muuten vaan hieman pelottelemssa ihmisiä käymällä heidän kodeissaan ja jättämällä jonkun merkin että paikalla on käyty. Joskus tämä toki eskaloituu väkivaltaan, kun tulija saa rohkeutta.
Kenellä on nykypäivänä kotonaan mitään arvotavaroita? Astioista ja huonekaluista nyt ei saa yhtään rahaa. En tiedä mitä kuvittelevat ryöstöistä hyötyvänsä...
Hyvä että rikkaita ryöstelevät. Tosin eihän köyhillä ole mitään vietävää. Mutta kyllä tässä melko moni joutuu kohta ruokansa varastamaan.
Mulla ei ole aseenkantolupaa. Mutta mulla on makkarissa jousiase, joka kyllä on hyvin vaarallinen.
Toisaalta ihan yhtä vaarallinen olisi impulssinaulain, jota on hieman viritelty. Vaarallisempi kuin jousiase, kun sitä voi käyttää monta kertaa putkeen.
Mutta siis siksikö kun suomalaisissa on köyhia ja hallitus leikkasi Pirkolta kaljarahoista euron?