Tiesitkö kikan millä karkkia saa kaupasta jopa yli puolet halvemalla?
suosi irto karkkia pussitetun karuskin sijaan. Hinta ero suuri jopa 10n euroa.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne kauhat on irtokarkeissa se suurin pöpöriski. Harvinaista että joku kauhoisi niitä käsin laarista.
Karkkihyllyjä joskus täyttäneenä väittäisin, että se paapan käsi saattaa olla jopa puhtaampi kuin en kauhat välillä ovat. Etenkin jos paappa on desinfioinut kätensä ennen kauppaan tuloa.
Onko oikeasti vielä paikkoja, joissa kauhaa ei pestä?
Toki ne joskus pestään. Mutta jossain Prisman kokoisessa marketissa on täysi mahdottomuus kuurata kauhoja jokaisen käytön jälkeen ja pitää huoli siitä, että yksikään kauha ei päädy käyttöön käytyään lattialla tms.
Jos ottaa puhtaan kauhan, siitä "annostelijasta", tuskin se lattialta sinne on mennyt?
Prismassa en tosiaan ole asioinut, mutta K Supermarketissa. Hyvin näyttää toimivan. Meillä lapset ottaa sillä yhdellä kauhalla ja sitten laittavat tiskikoloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään citymarketissa kun joku vanha pappa mätti käsillään irtokarkkeja pussiin 🤢 hyi.
Ajatella. Miten sä otat hevi-osaston tuotteet pussiin? Et kai vaan käsin 😱
Hedelmät ja vihannekset voi pestä ja kuoria, karkkeja ei. Väsynyt aina tämä mutq heviosasto ja kädet iik argumentti 🙄
Kyllä voi karkitkin pestä. Onnistuu ihan yhtä hyvin kuin vaikkapa viinirypäleen pesu. Monissa karkeissa on myös "kuori" päällä, joka otetaan pois ennen syömistä. Esim. Marianneissa on näin.
Suurin osa laarien karkeista on kääreettömiä. Oletko sokea, jos et ole sitä huomannut?
Ei tainnut tuo kirjoittaja olla 100% tosissaan. Oletko lukutaidoton, kun et sitä huomannut?
P.S. Kaikki ihmiset ei osta irtokarkkeja
Jos ottaa puhtaan kauhan, siitä "annostelijasta", tuskin se lattialta sinne on mennyt?
Prismassa en tosiaan ole asioinut, mutta K Supermarketissa. Hyvin näyttää toimivan. Meillä lapset ottaa sillä yhdellä kauhalla ja sitten laittavat tiskikoloon.
Voit pitää uskosi. En viitsi vääntää tästä enempää. Se, että sinun lapsesi toimivat tietyllä tavalla tarkoittaa tietenkin, että kaikki toimivat samoin...
Vierailija kirjoitti:
Ai tää onkin joku lasten palsta? Vai ostaako joku aikuinen muka karkkia?
No eniten niitä rouhii noin nelikymppiset naiset ja itselleen.
Karkkien pesusta: olen mä joskus huudellut esim. nallekarkin, joka on lapselta tippunut lattialle. Hyvin onnistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin tänään citymarketissa kun joku vanha pappa mätti käsillään irtokarkkeja pussiin 🤢 hyi.
Tietäisitpä vaan missä kaikkialla se "puhdas" kauha on saattanut pyöriä ennen kuin sinä lapat sillä karkkeja pussiin.....
Täällähän joku raportoi näkemästään isästä, joka oli vanhempien lapsien kanssa valitsemassa karkkeja. Nuorin ipana istui lattialla ja isä antoi lapselle viihdykkeeksi karkkikauhan. Sillä kauhalla penska oli sitten kaivellut rapaisia kenkiään.
Ei auta keliaakikkoa, kun joku on voinut lämiä vehnäkarkkien kauhalla niitä gluteenittomia.
Vierailija kirjoitti:
Karkkien pesusta: olen mä joskus huudellut esim. nallekarkin, joka on lapselta tippunut lattialle. Hyvin onnistui.
Minä ostin joskus vahingossa kirpeitä karkkeja, joita lapsi ei syö. Pesin niistä sen kirpeän jauheen pois. Ei ongelmaa :D
Harvoin aikuisia näkee irtokarkkihyllyllä. Enintään odottelevat kun tenavat niitä valikoivat.
Elokuvissa sitten teinit lappavat niitä, niinkuin ei olisi koskaan karkkeja saaneetkaan!
Vierailija kirjoitti:
Harvoin aikuisia näkee irtokarkkihyllyllä. Enintään odottelevat kun tenavat niitä valikoivat.
Elokuvissa sitten teinit lappavat niitä, niinkuin ei olisi koskaan karkkeja saaneetkaan!
Harvoin? Jokaikinen päivä näkee vaikka kuinka paljon aikuisia karkkihyllyllä. Sellaisiakin, joilla ei ole lapsia mukana. Miten porukka voi olla niin pihalla, että kuvittelee vain lasten syövän karkkia? :D
Ei lapsia niin kiinnosta. Muistan kun itse olin lapsi ja kioskin luukun alla oli ties mistä sontaa, tupakantumppeja, klimppejä, purkkaa yms. niin kaverini löysi siitä ison salmiakkimerenneitokarkin, puhalsi siihen ja söi tyytyväisenä!
Joskus olen myös bongannut pikkulasten syövän niitä lattialle pudonneita. Yksi makoili mahallaan lattialla ja kurkotteli hyllyn alle. Luulin että hänen rahansa tmv meni sinne, mutta hän yrittikin yltää siellä olevaan karkkiin, yöks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. Vain luuserit syö karkkia.
Onpas meillä Suomessa paljon sitten niitä luusereita, Yli kaksi miljoonaa vähintään.
Ulkosuomalaisena ihmettelen kyllä sitä, miten paljon tilaa suomalaisissa kaupoissa pyhitetään karkeille. Ja siis aikuiset ostaa niitä, ei vain lapset.
Itse taas Briteissä järkytyin minkä määrän aikuiset veti sipsejä, olin töissä siellä ja monilla oli työpöydän laatikossa niitä minipusseja, joita rouskivat töitä tehdessään. Näppikset kiilsi rasvaisina. Saksassa taas naiset popsi "proteiinipatukoita" ja söi konvehteja (itse olen aina ajatellut, että näitä syödään lähinnä jouluna). Vegaanisia karkkeja pitivät jotenkin terveellisinä, koska niissä luki "vegan".
Pakko tunkea kauhani tähän soppaan ja sen verran vetää hieman ohi aiheen liittyen tuohon britteihin, mulla asuu ystävä, aikuinen mies, briteissä ja vähän väliä laittaa valokuvia kun on ostanut ties mitä pikku kakkusia ja karamelleja ja täytekeksejä ja suklaita itselleen ja yleensä ne suklaat joita ostaa on vegan suklaita vaikka itse siis ei ole ollenkaan vegaani, ajattelee vain että ne on terveellisempiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin? Jokaikinen päivä näkee vaikka kuinka paljon aikuisia karkkihyllyllä. Sellaisiakin, joilla ei ole lapsia mukana. Miten porukka voi olla niin pihalla, että kuvittelee vain lasten syövän karkkia? :D
No en minä kyllä käykään kaupassa kuin viikonloppuisin, eli ehkä näen vain ne viikonlopun karkkeja ostavat lapset. Lähes jokainen tuntemani aikuinen syö kyllä karkkeja, mutta ei osta irttareita. Ainakaan minun nähden ei ole ostanut tai syönyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai tää onkin joku lasten palsta? Vai ostaako joku aikuinen muka karkkia?
No eniten niitä rouhii noin nelikymppiset naiset ja itselleen.
Ainakin häissä, joissa kerran oli, ensimmäisenä karkkibuffassa olivat morsmaikun kaverit. Piti käydä sanomassa, että älkää kaikkia vetäkö omaan napaanne, kun meinasivat keskenään tyhjentää koko buffan.
No en minä kyllä käykään kaupassa kuin viikonloppuisin, eli ehkä näen vain ne viikonlopun karkkeja ostavat lapset. Lähes jokainen tuntemani aikuinen syö kyllä karkkeja, mutta ei osta irttareita. Ainakaan minun nähden ei ole ostanut tai syönyt.
Mä olen kaupassa töissä niin näen skaalan jokaiselta viikonpäivältä ja jokaiselta kellonajalta. Kassalta on suora näköyhteys irttarihyllylle.
t. se, joka hämmästeli ajatusta, että karkkeja ostaisi vain lapset
Kannatta vältellä sitten esim. Haaparannan jättikarkkikaupan irtokarkkeja. Karkit on kannettomissa avolaareissa siellä kulkuväylien keskellä, ei puhtaita kauhoja, eikä edes hintaa esillä. Ällöttää lähinnä, kun joskus kaupassa oli lintu sisällä, että eihän siellä mikään suojaa niitä jos lintu paskoo sinne, tai joku aivastaa, yskii jne. Suomessa sentään kai aina on karkit sen kansilipan alla.
Kauhat tosiaan on nykyään monessa tiskiin meneviä, eli saa puhtaan, mutta on vielä paljon paikkoja jossa kauha vain pyörii siellä jossain välikössä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kaupassa töissä niin näen skaalan jokaiselta viikonpäivältä ja jokaiselta kellonajalta. Kassalta on suora näköyhteys irttarihyllylle.
t. se, joka hämmästeli ajatusta, että karkkeja ostaisi vain lapset
Ok, uskon kyllä, kiva oikeastaan kuulla työskentelijän näkemyskin! Oma kokemus minulla on tietenkin vain omassa kuplassani (jossa aikuiset syövät kyllä karkkeja, mutta valmiiksi pussitettuja tai suklaata.)
harvase kerta näkee valvomattomia lapsia käsi laatikossa 🤢
Lappeenrannan prismassa ei ole mitään pesupaikkaa kauhoille, tai puhtaita kauhoja erikseen. Kova kuhina käy siitä huolimatta karkkihyllyllä.
Siihen on syynsä, miksi en koskaan osta irtolaarista muita kuin kääreellisiä karkkeja.