Oletko kokenut ilkeyttä ilman syytä?
Kommentit (33)
Eiköhän jokainen meistä ole. Tai ainakin jokainen joka on joskus tehnyt asiakaspalvelutyötä.
Kyllä, mutta ansaitusti koska olen ruma ja yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Omaa vai toisten?
Kaikkien
Aina silloin tällöin. Se on suomalaisilla DNA:ssa tai jossain selkärangassa, että moni ilkeilee ihan vaan siksi, jos keksii jonkun tekosyyn sille. Ei ne voi sille mitään, kyseessä on joku selkäydinreaktio. Sen huomaa varsinkin kun ihmiset ovat vähän huppelissa, eli monella tulee hyväntuulisen humalankin keskellä jotain ihmevidduilua ihan vaan siksi, että tuli mieleen. Ei ole normaalin ihmisen sosiaalista filtteriä koskaan kehittynyt.
Jep. Nykyään osaan jo ohittaa asian toisen tyhmyytenä. Toki joku ihmeellinen ilkeä kommentti aina hätkäyttää, mutta annan sen mennä ohi.
Todellakin ja enimmäkseen NAISTEN toimesta!
Olen. Yleensä ne on aina ne samat ihmiset. Sitten kun en enää jaksa ja sanon jotain takaisin pahoittavat mielensä.
Yksikin matami haukkui minut pystyyn, kun töissä kysyin henkkareita Postin pakettia luovuttaessa :) ikinä ennen ei kuulemma ole tarvinnut, vaikka sääntönä on ollu maailman sivun ja järjestelmä sen vaatii...
Vierailija kirjoitti:
Aina silloin tällöin. Se on suomalaisilla DNA:ssa tai jossain selkärangassa, että moni ilkeilee ihan vaan siksi, jos keksii jonkun tekosyyn sille. Ei ne voi sille mitään, kyseessä on joku selkäydinreaktio. Sen huomaa varsinkin kun ihmiset ovat vähän huppelissa, eli monella tulee hyväntuulisen humalankin keskellä jotain ihmevidduilua ihan vaan siksi, että tuli mieleen. Ei ole normaalin ihmisen sosiaalista filtteriä koskaan kehittynyt.
Suomalaisetko ovat kaikkein pahimpia?
Yleensä, kun minulle ollaan ilkeitä, en tiedä, mikä siihen on syynä.
Tavallaan. Ainakaan en aina ymmärrä miksi joku ilkeilee. Mutta sitten alan miettiä että olen saattanut sanoa jotain ikävästi, koska välillä saatan muotoilla lauseeni niin että ne kuulostavat loukkaavilta vaikka en niin koskaan tarkoita tehdä.
Olen huomannut, että joidenkin on ihan pakko antaa takaisin samalla mitalla, mutta yleensä rauhoittuvat sen jälkeen ja tilit on ilmeisesti tasattu sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan. Ainakaan en aina ymmärrä miksi joku ilkeilee. Mutta sitten alan miettiä että olen saattanut sanoa jotain ikävästi, koska välillä saatan muotoilla lauseeni niin että ne kuulostavat loukkaavilta vaikka en niin koskaan tarkoita tehdä.
Olen huomannut, että joidenkin on ihan pakko antaa takaisin samalla mitalla, mutta yleensä rauhoittuvat sen jälkeen ja tilit on ilmeisesti tasattu sen jälkeen.
Niin ja saattaahan toisetkin päästellä sammakoita suustaan. Mikä minä siis olen tuomitsemaan. Sitä sattuu. Olemme ihmisiä.
-sama
Kyllä mutta tavoitteeni on hioa sanan säilä sellaiseksi että ilkeilijä yllättyy.
Eiköhän jokainen asiakaspalvelua kokenut ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisetko ovat kaikkein pahimpia?
Suomalaiset ovat kaiken pahan alku ja juuri.
Pitää muistaa vain, että ei vastaa ilkeilyyn ilkeästi, että ilkeilijä ei suutu ja pahoita mieltänsä.
Olen, kuten varmaan moni muukin. Ihmiset ovat joskus pahantuulisia, väsyneitä ja ajattelemattomia. Olen vain yrittänyt unohtaa ja yrittänyt miettiä jotain muuta.
Aikuinen ihminen ei käytä sanoja ilkeä, tuhma, kiltti, pimppi, pippeli yms. Ne on lasten lässytyssanoja, joille on aikuisten täsmällisemmät termit.
Aivan liikaa