Surettaa, kun ystävät hyväksyvät miehiltä huonoa käytöstä
Heti alkuun: joo, ei ole minun asiani, mutta kyllä minua ystävänä surettaa, kun koen, että ystäväni ansaitsisivat parempaakin. Vastaan on tullut mm. seuraavaa.
1. Kolmekymppinen ystävä ryhtyi parisuhteeseen paljon vanhemman miehen kanssa. Miehellä aiemmasta liitosta kaksi lasta, teini ja varhaisteini. Ystäväni oma elämä (harrastukset, ystävien näkeminen jne) on unohtunut ja hän keskittyy pyörittämään äitipuolena lapsiperhearkea (lapset asuvat miehen ja ystäväni luona vakituisesti). Ystävä keskittyy hoitamaan kotia, kuskaamaan lapsia harrastuksiin jne. Teini pyörittelee silmiä isänsä nuorelle avovaimolle. Sivusta katsottuna näyttää, että ystäväni saa tuossa uusioperheessä vain ne vastuut ja ikävät puolet, mutta ei niitä hyviä puolia. Perheessä isä ja lapset päättävät mm. mitä syödään ja ystäväni lempiruokia ei kotona juurikaan laiteta, kun ne eivät muille perheessä maistu. Ystävä on luopunut haaveesta biologisten lasten saamisen suhteen, kun on ryhtynyt parisuhteeseen tuon miehen kanssa.
2. Toinen ystäväni on roikkunut jo 3 vuotta miehessä, joka tekee eroa aviovaimostaan. Mies puhuu, kuinka haluaa olla ystäväni kanssa, mutta ei saa virallista eroa aikaiseksi aviovaimon uhkailujen takia (aviopari ei asu yhdessä). Mies rypee ahdistuksessaan ja ystävä koittaa tukea ahdistunutta miestä. Minun tekisi mieli sanoa, että älä hyvä nainen roiku tuollaisessa miehessä, joka ei aidosti ole valmis olemaan sinun kanssasi. Ystäväni on surullinen, kun mies vain vatvoo tilannetta. Näkeehän tuon sokea Reettakin, että ei mies ole aidosti tosissaan ystäväni kanssa, kun ei ole kolmeen vuoteen saanut asiaa hoidettua.
En käsitä, miksi nämä ihanat naiset sietävät miehiltä tuollaista käytöstä. Olisi parempi olla yksin kuin tuollaisissa suhteissa.
Kommentit (12)
Kaikki ihmissuhteet on monimutkaisia kun tuntee "liikaa". Johtaa mustasukaisuutren ja toivottomuuteen.
Omissa ystävissäni nuo huonoihin miehiin tyytyjät olivat heitä, jotka olivat olleet kauan yksin.
Naiset hyväksyy komealta mieheltä huonon käytöksen ja pettämisen.
Vierailija kirjoitti:
Omissa ystävissäni nuo huonoihin miehiin tyytyjät olivat heitä, jotka olivat olleet kauan yksin.
Tämä!
En käsitä, mistä tuo tulee. Aivan kuin jossain vaiheessa luovuttaisivat ja ottaisivat vastaan ensimmäisen vastaantulijan.
Itse olen vähän samassa asemassa, kuin ystävä nro 1, sillä erolla että teinit on viikko-viikko. Oli oma valinta ottaa mies, jolla lapsia, ja tietenkin lapset menee edelle sillä viikolla, kun ovat. Biologisista lapsista en ole luopunut, yritetään yhteistä. En koe luopuvani mistään, vaan olen saanut elämääni paljon enemmän mitä oli ennen.
Joo tekis aina mieli koko ajan saarnata tuollaisille, mutta sitä kai pidetään ilkeänä niin pakko yrittää olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Huolehdi vaan omista asioistasi, KYYLÄ!
Jokin selvästi osui sinuun tuossa avauksessa.
Kannattaa harjoittaa itsetutkiskelua riittävästi niin ymmärrät mistä reaktiosi oikein kumpuaa.
Sinulla on omituisia ystäviä. Miksi ihmeessä ystävä 2 osallistuu pettämiseen?
No sinä olet yksin kun et siedä. Mieti sitä.
Teinien silmien pyörittely nyt on normaalia, kyllä aikuisen ihmisen pitää ymmärtää se ja kestää. Rakkaus, se voi auttaa kestämään tuollaisenkin asian, jopa hyvin, usko pois :)
Varattuihin ei tulisi _koskaan_ koskea. Ystäväsi oma moraali ja huono valinta on johtanut tähän, sorry vain.
Huolehdi vaan omista asioistasi, KYYLÄ!