Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei yksinäisille ole mitään "kaveri-Tinderiä"?

Vierailija
18.08.2024 |

Suomessa on valtavasti yksinäisiä, mutta aikuisena uusia ystävyyssuhteita ei noin vain solmita. 

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ainakin joku kaverihakusivusto ja Facebookin ryhmät, mutta noissa on sitten todella paljon sellaisia tapauksia joiden seura ei ketään ns. normaalia ihmistä kiinnosta ja ymmärrettävistä syistä. 

Mutta eikö siinä ole tarkoituskin, että he, joita normaalien ihmisten seura ei kiinnosta, löytäisivät toisensa? Toki se, että kaksi outoa ystävystyy keskenään, vaatii sen, että ainakin joku yhteinen outous heiltä löytyy.

Vierailija
62/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole ystäviä vaan niitä joutuu appin kautta etsimään, niin ette ole niin normaaleja kuin luulette. Halveksitte jotain "tosi noloa" tyyppiä tajuamatta, että oikeasti normaalit ystävyyssuhteet omaaville olette itse se outo ja nolo tyyppi, ja sen takia teitä ei huolita siihen kivaan suosittuun kaveriporukkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Commu appi?

En oo kokeillut itse siis 

Outo lisäys.

tässä sulle samaa sarjaa:

😳🤷🏼🤷🏼En minäkään OIKEASTI-leikisti vaan yksinäinen, mutta ihan vaan kaverin puolesta kyselen. 

Miksi yleensä suosittelet?

Ei-outo lisäys tällä palstalla. Rakentavaa kesäpäivää sinulle ja paljon ystäviä!

Vierailija
64/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko parisuhteessa elävälle pettäjätinderiä, täydellä luottamuksella

Eikö siellä Eliittikumppaneissa ollut paljon pettäjiä? Luin jostain, että puolet Tinderissä on itse asiassa jo parisuhteessa. Ovat tehneet profiilin, koska tykkäävät selailla siellä toisten profiileja ja ovat uteliaita jos vaikka joku tuttu löytyisi Tinderistä.

Tää on ihmeellisen yleistä. Mä oon kaks exää löytänyt tinderistä vielä kun ollaan oltu suhteessa. Ja ihan omalla nimellä ja kuvalla.

(Kysyt mitäs mä tein tinderissä. Tein kuvattoman feikkiprofiilin just sen takia kun oli tunne että mulle ei nyt kerrota kaikkea. Sen verran siellä klikkailin että löysin nää poikakaverit ja sain kuvakaappauksen kun ei ne mulle sitä ikinä kertonut ja kiisti kaiken loppuun asti).

En ymmärrä, mitä sisältöä elämään antaa jos tietää vaikka jonkun naapurin etsivän deittiseuraa? Antaa etsiä jos on vapaa. Varatut pysyköön pois Tinderistä ja muista deittipalveluista etsimästä parempaa tai kyttäämästä vapaiden ihmisten elämää. Unelmat salarakkaista pysykööt yksityisinä. Harva omanarvontuntoinen lähtee kenenkään salarakkaaksi. 

Vierailija
65/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole ystäviä vaan niitä joutuu appin kautta etsimään, niin ette ole niin normaaleja kuin luulette. Halveksitte jotain "tosi noloa" tyyppiä tajuamatta, että oikeasti normaalit ystävyyssuhteet omaaville olette itse se outo ja nolo tyyppi, ja sen takia teitä ei huolita siihen kivaan suosittuun kaveriporukkaan. 

Ei kai täällä ole kukaan halveksinut tai pitänyt tosi nolona? Omia kuvitelmiasi, ei kukaan ajattele mitään nolo-juttuja näissä aiheissa. Outona toki voidaan pitää, mutta se on eri juttu ja oudon pitää vaan löytää toisia outoja jos kyllästyttää olla ainoana outona jossain porukassa.

Itselläni on kyllä ystäviä, mutta haluan uusia ja paras olisi luoda oma omanhenkinen porukka, koska ei ole mitään kivaa porukkaa mihin haluaisin ja ei huolittaisi. Aina kun vietän aikaa eri porukoissa, niin tulee se sama olo, että joo ihan kivaa välillä viettää iltaa, mutta ei jaksa tätä meininkiä jatkuvasti. 

Vierailija
66/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta olen jo niin skeptinen muiden ihmisten ja etenkin miesten suhteen, että todennäköisesti tuollaisenkin valtaisi hyvin nopeasti pelkät piIIunvonkaajat.

Monihan mieltää yksinäisyyden tarkoittavan samaa kuin seksinpuute ja korjaantuvan kertapanolla.

Tämähän se olisi, että monen hyvän idean pilaa sen käyttäjät. Sama kävi noiden sähköskuuttienkin kanssa, että varmasti olisi oikein toimiva kulkupeli ja sinällään hyvä idea, mutta sitten nämä vuokrafirmat ja vuokravehkeiden käyttäjät pilasi kaiken.

Vierailija
67/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa facebookin ystäväryhmissä on yleensä ihmisiä jotka on esim. muuttaneet uudelle paikkakunnalle tai on jokin elämänmuutos; saatu lapsi, erottu ym. Ihan tavallisia ihmisiä, joilla on kyllä ystäviä mutta jotka ei ehkä asu ihan lähellä tai ole sellaisessa elämäntilanteessa että ehtisivät tehdä asioita yhdessä. Ne yksinäisyyttä voivottelevat on vähemmistössä. Itse olen ollut mukana erilaisissa ryhmätapaamisissa ja niihin on helppo ottaa niitä vähän ripustautuviakin ihmisiä mukaan ilman että niistä tulee kenellekkään riesa. Enimmäkseen silti niissä ryhmätapaamisissakin tavallisia töissäkäyviä ihmisiä, joilla nyt vaan sattuu olemaan elämässään tilaa tavata uusia tyyppejä.

Vierailija
68/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa facebookin ystäväryhmissä on yleensä ihmisiä jotka on esim. muuttaneet uudelle paikkakunnalle tai on jokin elämänmuutos; saatu lapsi, erottu ym. Ihan tavallisia ihmisiä, joilla on kyllä ystäviä mutta jotka ei ehkä asu ihan lähellä tai ole sellaisessa elämäntilanteessa että ehtisivät tehdä asioita yhdessä. Ne yksinäisyyttä voivottelevat on vähemmistössä. Itse olen ollut mukana erilaisissa ryhmätapaamisissa ja niihin on helppo ottaa niitä vähän ripustautuviakin ihmisiä mukaan ilman että niistä tulee kenellekkään riesa. Enimmäkseen silti niissä

Olet ihan samanlainen riesa kuin ne muutkin hylkiöt siellä ryhmässäsi. 

Vierailija
69/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se työssäkäyminen ole vielä mikään tae normaalista ihmisestä. Ted Bundykin kävi töissä. 

Vierailija
70/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaali ihminen voi olla ilman ystäviä uudella paikkakunnalla siksi, ettei ole löytänyt ketään samanhenkistä lapsen/lasten harrastuksista eikä muualtakaan. Minua ainakin korpesi aikanaan se, että paikkakunnalla ei voinut pyytää pelkästään lasta leikkimään oman lapseni kanssa. Piti kestittää myös vanhempaa kahvin tai teen ja leipomuksilla. Osa vanhemmista halusi, että syödään päivällistä yhdessä puolisoiden ja lasten kanssa ja sen jälkeen lapset voivat leikkiä. No, kaikilla ei ole edes tarpeeksi isoa pöytää tai astiastoa tuota varten. 

Muutaman kerran suursiivosin kodin ja teimme puolison kanssa alkuruoat, pääruoat ja jälkiruoat vieraiden ja omien allergioiden mukaan. Emme käyttäneet alkoholia kun lapset olivat alaikäisiä ja minä en käytä vieläkään. Ilmeisesti pettymys oli suuri kun tarjolla oli vettä ja limua lapsille. Vieraat saivat juoda itse tekemänsä viinin.

Osasta puolisoita näki, etteivät he edes viihdy meillä eivätkä halunneet tutustua kumpaankaan meistä. Olivat, söivät ja jöröttivät. Osa kuulusteli, että olemmeko juomatta alkoholismin vuoksi. Se ei riittänyt, että halusimme lapsillemme päihteettömän lapsuuden ja nuoruuden. Vastakutsuja ei tullut ilmeisesti siksi, että meiltä puuttuu vieläkin avain suomalaisen ystävyyteen eli halu juoda alkoholia. Puoliso joutuu työnsä puolesta syömään välillä ravintolassa ja juo yhden alkoholiannoksen jos jotain mielenkiintoista on listalla. Sen enempää ei hänkään juo ja häneltäkin tiukataan, miksei ilmainen alkoholi kelpaa.

Vierailija
71/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face on täynnä ryhmiä joissa voit etsiä ystäviä. Ja jos sopivaa ei löydy, perusta oma

Livenä ehkä olis kivempi tutustua.

Ehkä lavatanssit tai jos olisi jotain tapahtumia. Että vaan näkis ihmisiä. Ja voisi olla jotain tutustumisjutyuja.

Ihmeellistä, etteivät suomalaiset pidä lavatanssiperinnettä yllä. Sehän kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Peruskoulussa opetetaan perinteiset tanssit eli humppa, jenkka, tango ja valssi. Osa jää kotiin tanssiopetuspäivinä ja katuu katkerasti kun pitääkin tanssia häävalssia. Tanssitaito on yleissivistystä. Tanssi on liikuntaa. Siten se vaikuttaa positiivisesti kansanterveyteen. 

No ei kyllä opetettu! 

Vierailija
72/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa facebookin ystäväryhmissä on yleensä ihmisiä jotka on esim. muuttaneet uudelle paikkakunnalle tai on jokin elämänmuutos; saatu lapsi, erottu ym. Ihan tavallisia ihmisiä, joilla on kyllä ystäviä mutta jotka ei ehkä asu ihan lähellä tai ole sellaisessa elämäntilanteessa että ehtisivät tehdä asioita yhdessä. Ne yksinäisyyttä voivottelevat on vähemmistössä. Itse olen ollut mukana erilaisissa ryhmätapaamisissa ja niihin on helppo ottaa niitä vähän ripustautuviakin ihmisiä mukaan ilman että niistä tu

Olet ihan samanlainen riesa kuin ne muutkin hylkiöt siellä ryhmässäsi. 

No sovitaan nyt sitten vaikka niin. Kannustan silti kokeilemaan niitä ryhmiä.

Vierailija
73/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Face on täynnä ryhmiä joissa voit etsiä ystäviä. Ja jos sopivaa ei löydy, perusta oma

Livenä ehkä olis kivempi tutustua.

Ehkä lavatanssit tai jos olisi jotain tapahtumia. Että vaan näkis ihmisiä. Ja voisi olla jotain tutustumisjutyuja.

Ihmeellistä, etteivät suomalaiset pidä lavatanssiperinnettä yllä. Sehän kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Peruskoulussa opetetaan perinteiset tanssit eli humppa, jenkka, tango ja valssi. Osa jää kotiin tanssiopetuspäivinä ja katuu katkerasti kun pitääkin tanssia häävalssia. Tanssitaito on yleissivistystä. Tanssi on liikuntaa. Siten se vaikuttaa positiivisesti kansanterveyteen. 

No ei kyllä opetettu! 

Meidän paikkakunnallamme olivat pojat ja tytöt yhdessä opettelemassa liikuntatunnilla tansseja ihan 2010-luvulla. Poika vielä totesi, että oli kivaa ja hän yllättyi kun kaikkien kanssa askeleet eivät menekään yhtä hyvin yhteen. Kehui oikein luokan hiljaista tyttöä parhaaksi tanssikaveriksi, jonka kanssa askeleet sopivat yhteen. 

Pakkohan täällä on peruskoulussa perinteiset tanssit opettaa kun tällaisella paikkakunnalla ei ole mitään tanssikouluja. Kotona ei ole tilaa tanssia muuta kuin letkajenkkaa. Kaupan parkkipaikalle emme sentään lähteneet yöllä opettelemaan tansseja.

Vierailija
74/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yksinäiset voivat mennä pe/la iltana ulos ja pariutua?

Elätkö sinä parisuhteessa ystäviesi ja kaveriesi kanssa? 

Vierailija
75/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ainakin joku kaverihakusivusto ja Facebookin ryhmät, mutta noissa on sitten todella paljon sellaisia tapauksia joiden seura ei ketään ns. normaalia ihmistä kiinnosta ja ymmärrettävistä syistä. 

Toi kaverihakusivustoa kokeilin ja nopeasti käy selville että sosiaalisesti taidottomia totaaliyksinäisiä mielenterveysongelmaisia tahvoja täynnä. Sellaista porukkaa mitkä ei varmaan huoli toisiakaan frendeiksi.

Ehkä se frendie ja faceryhmät on parempia missä on kuvat näkyvillä. Saattaa löytyä niitä normaaleja ihmisiä normaaleilla sosiaalisilla taidoilla paremmin. 

Livenä tietysti kaikkien parasta pokata uusia frendejä vaikka duunista ja harrastuksista, mutta netti voi olla hyvä lisä siihen jos osaa etsiä oikeista paikoista.

Vierailija
76/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua olla yksinäisen kaveri, siksi.

Kaikki lähettäisivät kaveripyyntönsä sille ihmiselle, joka antaisi ymmärtää, että hänellä on mukavasti kavereita, mutta on silti kiinnostunut tutustumaan muihin ihmisiin.

Samalla tavalla toimii kumppanin etsintä ja kaikki. 

Riippuu vähän riippumisesta. Jos se yksinäinen vaikuttaa takertuvalta niin sellaiseen ei oikein uskalla tutustua, mutta jos tutustumisen saa vietyä eteenpäin rauhalliseen tahtiin niin ei eroa niistä joilla on paljon ystäviä ja jotka ei ehdi koko ajan chatata ja pyytää seuraksi.

Yksinäisen ihmisen takertuvuus on vähän niin kuin osa sitä yksinäisyyden kokemusta.

Ihminen voi olla yksin olematta yksinäinen, joo. Se on tavoitetila, josta käsin saa mahdollisuuden rakentaa ihmissuhteita, kuten itsekin asian m

Ja toisaalta vaikka ei olisi tippaakaan takertuva vaan itsekin haluaa juuri sellaista ei-niin-tiivistä yhteydenpitoa niin silti on kummallinen ja välteltävä, koska ei ole somessa tai jos onkin, niin siellä ei ole kuvia ym siitä mitä kaikkea on tehnyt niiden muiden kaverien kanssa sillä aikaa. Sama tietenkin sitten jos/kun livenä näkee niin kun ei ole juoruttavana mitä " se miia" teki kännissä tai " se piia" sanoi pomolleen tai kuinka " se tiia" petti miestään niin joopa. Sitä onkin ihan tylsä ja outo.

Vierailija
77/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta olen jo niin skeptinen muiden ihmisten ja etenkin miesten suhteen, että todennäköisesti tuollaisenkin valtaisi hyvin nopeasti pelkät piIIunvonkaajat.

Monihan mieltää yksinäisyyden tarkoittavan samaa kuin seksinpuute ja korjaantuvan kertapanolla.

Miten miehet edes liittyy tähän aiheeseen, kun puhutaan KAVEREIDEN HAKEMISESTA?

Miehet ei tarvitse kavereita tai miehen kanssa ei voi olla kaveri? Itse voisin hyvin olla kaveri vaikka varatun miehenkin kanssa, koska en ole hakemassa sen paremmin parisuhdetta kuin seksiseuraakaan vaan ihan oikeasti kavereita (ja kenties näistä ajan kanssa muovautuisi ystävyyksiäkin).

Vierailija
78/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei halua olla yksinäisen kaveri, siksi.

Kaikki lähettäisivät kaveripyyntönsä sille ihmiselle, joka antaisi ymmärtää, että hänellä on mukavasti kavereita, mutta on silti kiinnostunut tutustumaan muihin ihmisiin.

Samalla tavalla toimii kumppanin etsintä ja kaikki. 

Riippuu vähän riippumisesta. Jos se yksinäinen vaikuttaa takertuvalta niin sellaiseen ei oikein uskalla tutustua, mutta jos tutustumisen saa vietyä eteenpäin rauhalliseen tahtiin niin ei eroa niistä joilla on paljon ystäviä ja jotka ei ehdi koko ajan chatata ja pyytää seuraksi.

Yksinäisen ihmisen takertuvuus on vähän niin kuin osa sitä yksinäisyyden kokemusta.

Ihminen voi olla yksin olematta yksinäinen, joo. Se on tavoitetila, josta käsin saa mahdolli

Ei se outous tule siitä ettei puhu jotain ihme stereotyyppistä juoruilua kuten tuossa esimerkissäsi (normaalit, oikeita ystäviä omaavat aikuiset kertoo esim siellä töissä että "viikonloppuna oltiin ystävien mökillä/häissä/rippijuhlissa, oli tosi kivaa".)

Tutkimusten mukaan ihmiset vaistoaa, jos joku on yksinäinen, ja välttävät tämän seuraa. Sen vuoksi sinua pidetään outona ettei sulla ole ystäviä, plus et näköjään edes tiedä mitä ystävyys on. Ihmisten ystävyyssuhteet koostuu isolti hauskanpidosta: toiselle kerrottavista hauskoista jutuista, tilannekomiikasta, yhteisistä vitseistä joita muut ei ymmärrä jne. 

Vierailija
79/89 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bumblessa on myös kaverin etsinnän osio

Kokemus bumblen kaverihausta on, että naiset ovat pääasiassa suhteissa ja epäaktiivisia. Suhteessa oleminen tarkoittaa, että joutuu miessuhteen terapeutiksi, mikä ei kiinnosta itseäni. Epäaktiivisuus on myös ongelma, jos ei halua riippakiveä vaan vastavuoroisen kaverin, joka hoitaa oman osuutensa kaveruuden rakentamisesta

Vierailija
80/89 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin Commu sovelluksesta ystävän, loin ilmoituksen, jossa kerroin itsestäni ja sain useampia viestejä. Toisen kanssa jutustelu jäi viesteihin, toisen kanssa kävimme kahvilla ja elämäntilanteet olivat hyvin samanlaiset (äitejä olemme molemmat). Onnea kaverihakuun! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi