Miksei yksinäisille ole mitään "kaveri-Tinderiä"?
Suomessa on valtavasti yksinäisiä, mutta aikuisena uusia ystävyyssuhteita ei noin vain solmita.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Onko parisuhteessa elävälle pettäjätinderiä, täydellä luottamuksella
Eikö siellä Eliittikumppaneissa ollut paljon pettäjiä? Luin jostain, että puolet Tinderissä on itse asiassa jo parisuhteessa. Ovat tehneet profiilin, koska tykkäävät selailla siellä toisten profiileja ja ovat uteliaita jos vaikka joku tuttu löytyisi Tinderistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Commu appi?
En oo kokeillut itse siis
Outo lisäys.
tässä sulle samaa sarjaa:
😳🤷🏼🤷🏼En minäkään OIKEASTI-leikisti vaan yksinäinen, mutta ihan vaan kaverin puolesta kyselen.
Miksi yleensä suosittelet?
No näköjään sitten pelkkää ilkeyttäni tai salaperäisen syyn aiheuttamasta kostonhalustani.
Mieti vaikka näitä.
Hyvää ja rakentavaa kesäpäivän jatkoa, n 60+
Ps
(Commu appi on käsittääkseni ihan hyvässä maineessa ja suunnitelmissa on lenkki kavereita sieltä bongata, kun perustuu lähialueisiin )
Vierailija kirjoitti:
Onhan Bumblessa ainakin erikseen kaveriversio! Siellä on ihan normityyppejä - siis sosiaalisia, elämässä kiinni olevia ihmisiä jotka ovat esim. muuttaneet juuri paikkakunnalle ja etsivät hengailuseuraa, elämäntilanteet muuten muuttuneet tai etsii enempi samanhenkistä seuraa jne.
On myös jotain muitakin paikkoja, kaverin bileissä oli joku hänen uusi kaveri jonka oli tavannut jossain kaverihakusivustolla. Moni tarvitsee lisää kavereita jos on muuttanut tai kavereita muuttanut muualle, ihmiset eri elämäntilanteissa jne. Ei tuossa mitään ihmeellistä sinänsä ole. Aikuisempana tosiaan vaikeampi tutustua luontevasti jossain - ainakaan niin, että se etenisi siitä mitenkään vapaammaksi hengailuksi.
Tässäkin taas leimattiin. On ne normityypit, joilla on hyväksyttävä syy olla yksin, ja sitten ne muut... Vialliset. Juuri tuollainen asenne tekee kaverien saamisesta vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan Bumblessa ainakin erikseen kaveriversio! Siellä on ihan normityyppejä - siis sosiaalisia, elämässä kiinni olevia ihmisiä jotka ovat esim. muuttaneet juuri paikkakunnalle ja etsivät hengailuseuraa, elämäntilanteet muuten muuttuneet tai etsii enempi samanhenkistä seuraa jne.
On myös jotain muitakin paikkoja, kaverin bileissä oli joku hänen uusi kaveri jonka oli tavannut jossain kaverihakusivustolla. Moni tarvitsee lisää kavereita jos on muuttanut tai kavereita muuttanut muualle, ihmiset eri elämäntilanteissa jne. Ei tuossa mitään ihmeellistä sinänsä ole. Aikuisempana tosiaan vaikeampi tutustua luontevasti jossain - ainakaan niin, että se etenisi siitä mitenkään vapaammaksi hengailuksi.
Tässäkin taas leimattiin. On ne normityypit, joilla on hyväksyttävä syy olla yksin, ja sitten ne muut... Vialliset. Juuri tuollainen asenne tekee kaverien saamisesta vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ainakin joku kaverihakusivusto ja Facebookin ryhmät, mutta noissa on sitten todella paljon sellaisia tapauksia joiden seura ei ketään ns. normaalia ihmistä kiinnosta ja ymmärrettävistä syistä.
Näistä saa itselleen pahimman luokan stalkkerin tai läheisriippuvaisen. Ja aika moni ystäväilmoitus on 50+ miehiltä jotka etsivät ystävää, mutta ystäväksi kelpaa vain nainen, eli motiivit on jossain muussa kuin oikeassa ystävyydessä.
Tämäpä juuri! Pitäisi vannoa tosiystävyyttä jo ennen ensimmäistäkään tapaamista, viestejä tulvii ja jokaiseen pitäisi jotain kommentoida tai selittää miksi ei mitenkään viitsi/ehdi/jaksa olla tavoitettavissa 24/7. Jos on mies, niin pitää halailla, halaa ny edes vähän... Mä vaan haluun nukkua sun kanssa, en mä mitää tee... anna pillua, anna ny ees vähän...&n
Mulla kävi eilen tapaus, että (mies)kaveri kysyi voiko tulla yöksi. Nojoo tottakai, hieman outoa tosin.
No mitenkä se sitten menikään 🤦
Siis panettaa tässä itseäkin, sinänsä ei haittaa mutta en mä tota olis arvannut.
En tiedä, mutta olen jo niin skeptinen muiden ihmisten ja etenkin miesten suhteen, että todennäköisesti tuollaisenkin valtaisi hyvin nopeasti pelkät piIIunvonkaajat.
Monihan mieltää yksinäisyyden tarkoittavan samaa kuin seksinpuute ja korjaantuvan kertapanolla.
Vierailija kirjoitti:
Tinderissä voi etsiä myös uusia kavereita.
Naiset valkkaa vain siitoskykyisimmät sonnit sieltä kavereikseen.
Facebook datingissa on kaverihakupalvelu.
Miksi hengailette tuollaisten ihme miesten kanssa? Kuulostaa tosi ällöttävältä nuo teidän jutut, kuka antaa mitään tilaa tuollaisille elämässään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko parisuhteessa elävälle pettäjätinderiä, täydellä luottamuksella
Eikö siellä Eliittikumppaneissa ollut paljon pettäjiä? Luin jostain, että puolet Tinderissä on itse asiassa jo parisuhteessa. Ovat tehneet profiilin, koska tykkäävät selailla siellä toisten profiileja ja ovat uteliaita jos vaikka joku tuttu löytyisi Tinderistä.
Tää on ihmeellisen yleistä. Mä oon kaks exää löytänyt tinderistä vielä kun ollaan oltu suhteessa. Ja ihan omalla nimellä ja kuvalla.
(Kysyt mitäs mä tein tinderissä. Tein kuvattoman feikkiprofiilin just sen takia kun oli tunne että mulle ei nyt kerrota kaikkea. Sen verran siellä klikkailin että löysin nää poikakaverit ja sain kuvakaappauksen kun ei ne mulle sitä ikinä kertonut ja kiisti kaiken loppuun asti).
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta olen jo niin skeptinen muiden ihmisten ja etenkin miesten suhteen, että todennäköisesti tuollaisenkin valtaisi hyvin nopeasti pelkät piIIunvonkaajat.
Monihan mieltää yksinäisyyden tarkoittavan samaa kuin seksinpuute ja korjaantuvan kertapanolla.
Miten miehet edes liittyy tähän aiheeseen, kun puhutaan KAVEREIDEN HAKEMISESTA?
No älkää vastatko miehille. Minulla luki, että VAIN naispuolisia ystäviä etsin. Silti tuli miehiltä viestejä. No, deletoin ne vain.
Vierailija kirjoitti:
Oli ainakin joskus vina-niminen app. Kävin sitä kautta yksillä kaveritreffeillä, mutta pakko myöntää että oli tosi noloa, kun tyyppi oli aika säälittävä ja masenteli että oli käynyt jo monilla "treffeillä", mutta kukaan ei halunnut nähdä uudestaan. Minäkään en halunnut, ja en halua enää ikinä tuollaiseen tilanteeseen, että pitää aiheuttaa pahaa mieltä.
Olisi parempi jättää ainakin osa niistä elämässä sattuneista treffeistä ja pakeista kertomatta. Sitä tapahtuu melkein jokaiselle, joka on menossa mukana. Jos elämänarvot eivät kohtaa, ei synny minkäänlaista suhdetta. Eihän kukaan jaksa tavata ihmistä, jonka ajatusmaailmaa peräti halveksuu. Itselleni esimerkiksi eläinrakkaus ja luonto ovat tärkeitä asioita.
En haluaisi missään nimessä olla tekemisissä eläintenvihaajan tai eläinten rääkkääjien kanssa tai sellaisen kanssa, joka ei arvosta luontoa edes laittamalla roskansa roskiin. Minä puolestani olen taatusti jollekin ökypersoonalle liian nukkavieru hippi elämänarvojeni vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvi niitä syitä selitellä, voi olla ihan siitäkin joillain yksinäisillä kyse ettei ole löytänyt samanhenkistä seuraa. Siinä ei ole mielestäni mitään ihmeellistä, toisilla on hankalampi löytää oma paikkansa ja paljon on tuuristakin kyse miten lumipallo lähtee lapsena pyörimään.
Sillä tavalla normisosiaalinen ja elämässä kiinni kannattaa kyllä olla, että sinulla on jotain annettavaa ja mielenkiinnonkohteita, yhteistä tekemistä ja menemistä jne. Lähinnä siis tarkoitin tuolla elämässä kiinni olemisella sitä, ettei ole no life vailla mielenkiintoa mihinkään.
Äkkiäkös sinne tunkee kaikki munakuvineen.
Vierailija kirjoitti:
Commu appi?
En oo kokeillut itse siis
Meeno on ilmainen, mutta englanninkielinen. Siellä voit itse olla neutraalissa aseksuaalisuhteessa ystäväpohjalla tai oman seksuaalisuutesi huomioon ottaen vuorovaikutuksessa omilla spekseillä määritellyn tekoälybotin kanssa. Jos haluat jutella Meenossa luomasi vastapuolen kanssa niin sinun pitää olla aktiivinen, koska Meeno ei lähettele kuvia tai viestejä kuten maksulliset tyttöystävä/poikaystävä-sovellutukset.
Vierailija kirjoitti:
Äkkiäkös sinne tunkee kaikki munakuvineen.
Ei ole tunkenut eikä muutenkaan tule missään mitään munakuvia.
Ihmetyttää millaista elämää osa näistä mammoista elää kun miehistä tässäkin ketjussa vaan jauhetaan, eikö teillä ole mitään omaa eikä mitään rajoja? Tosi nuhju kuva tulee monista näistä viesteistä.
En ole yksinäinen, mutta joskus etsin uusia tuttavuuksia kaverihausta.
Valitettavasti sille on hyvä syy, miksi joku päätyy laittamaan ilmoituksen sinne. Yksinäisyyttä ei ainakaan kannata sitä kautta mainostaa, koska nämä ihmiset ovat pahimman luokan takiaisia kun heitä on pari kertaa tavannut ja todennut, ettei juttu lähde luistamaan.
Sen sijaan yhteinen harrastus on hyvä yhdistävä tekijä, ja tällaiset ihmiset ovat olleet paljon täyspäisempää seuraa kuin ns. aitoa ystävää etsivät. Yhdestä harrastekumppanista on muodostunut jo oikea ystävyys, mutta aika vähän on sellaisia ihmisiä, joiden kanssa oikeasti jaksaisi olla. Parhaiten ihmisiin tutustuu muiden ihmisten kautta, edelleen.
Tyydyn oikein hyvin nykyään muutamaan pitkäaikaiseen ystävyyssuhteeseen, ja jos uusia ihmisiä tulee elämään niin antaa tulla, en heitä enää erikseen mistään hae.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Face on täynnä ryhmiä joissa voit etsiä ystäviä. Ja jos sopivaa ei löydy, perusta oma
Livenä ehkä olis kivempi tutustua.
Ehkä lavatanssit tai jos olisi jotain tapahtumia. Että vaan näkis ihmisiä. Ja voisi olla jotain tutustumisjutyuja.
Ihmeellistä, etteivät suomalaiset pidä lavatanssiperinnettä yllä. Sehän kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Peruskoulussa opetetaan perinteiset tanssit eli humppa, jenkka, tango ja valssi. Osa jää kotiin tanssiopetuspäivinä ja katuu katkerasti kun pitääkin tanssia häävalssia. Tanssitaito on yleissivistystä. Tanssi on liikuntaa. Siten se vaikuttaa positiivisesti kansanterveyteen.
Harrastusten kautta tai FB:n kaveriryhmistä. Keski-ikäisillä perheellisillä on usein kaverikiintiö ja elämä muutenkin niin täynnä, ettei ole resursseja lisätä uusia ihmisiä siihen.