Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin röökinkäry tulee makkarin ikkunasta sisään. Onko oikein?

Vierailija
18.08.2024 |

Naapuriin muutti uusi asukas, joka polttaa parvekkeellaan enkä mä voi pitää enää makkarin ikkunaa auki. Savustus taukoaa vaan pariksi tunniksi yöllä. Onko mitään hyötyä siitä, jos teen tuosta valituksen vai alanko vaan katselemaan uutta asuntoa?

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei olisi oikein, Jumala lentäisi estämään sen.

Jumala ottaisi supermiehen asennon ja syöksyisi savun eteen ja hajunkin eteen ja puhaltaisi sen Venäjälle. Koska Jumala on ensisijaisesti luterilaisten puolella.

Vierailija
22/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan okei...miksei olisi?ja musiikin jytkettä päälle !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi tupakka. Meillä haisee pilvi ja mitään ei viranomaiset tee.

No voithan sä tupakoida yhdellä kertaa 10 tupakkaa kerralla niin päästään sinustakin nopeammin eroon vai mitä?

Vierailija
24/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin samasta ja oikeastaan ei ole muta vaihtoehtoa kuin muuttaa

Vierailija
25/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ja se on ihan hirveää jos ei itse tupakoi. Olen aina inhonnut röökin katkua, jotenkin mulle nousee oikein voimakkaita vihan tunteita siitä. 

Vierailija
26/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun alapuolella on iso tie josta ajaa kymmeniä tuhansia henkilöautoja päivässä. Hirvee pakokaasun katke ja ikkunoita ei voi kesäisin avata hajun takia. Oliskin tupakka tai pilvi ongelmana, mut ei, ne on autot yölläkin.

On kurjaa kun yllättäen tie rakennetaan just sun ikkunan alle. Silloin kun muutit erakkotupaasi siinä taisi olla aarnimetsää. On kurjaa myös asua kaupungin keskustassa ja huomata että siellä on elämää läpi vuorokauden. Kaikki nämä sais loppua just sillon kun sä haluat. Hyihyi

Tupakoinnin voi lopettaa jopa terveyssyistä. Täällä on yllättävän paljon tupakoitsijoita paikalla kun katsoo mihin suuntaan peukut menee.

Vierailija
27/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutturaa löysemmälle

Joopa joo. Mä herään siihen, kun savu leijailee tänne ja haluaisin nukkua keskeytyksettä enemmän kuin 4 tuntia. Viileässä.

Ap

HAJU leijailee sinne. Ei savu.

Haju lasketaan myös savuhaitaksi. Tästä on useampi oikeuden päätös. Eli asuntoon ei saa tulla edes tupakan hajua. 

"Selvyyden vuoksi korkein hallinto-oikeus toteaa, että tupakansavulla tarkoitetaan asumisterveysasetuksessa myös tupakansavun hajua."

https://www.kho.fi/fi/index/paatokset/ennakkopaatokset/1589886380219.ht…

Vierailija
28/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei ne varmaan 24h naapurissa polta?

tupakkakaan ei ole samalainen ongelma kuin henkilöautot

Jos tupakkanurkkaus on talon pihalla niin se on käytännössä 24h käytössä ja vähän väliä muutaman minuutin välein siellä ramppaa porukkaa. 

Vierailija
29/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just pistin makuuhuoneen ikkunan kiinni ja tuulettimen päälle, kun naapurin puolisyrjäytynyt savusti pihalla. Lievästi kehitysvammainen tms. 

Ongelma on muutenkin räjähtänyt talossa käsiin, eikä kunnon tupakkapaikkaa ole. 

Vierailija
30/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita se ikkuna kiinni

Liian monimutkaista läskille hiutaleelle. Tulee hiki.

Vierailija
31/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun alapuolella on iso tie josta ajaa kymmeniä tuhansia henkilöautoja päivässä. Hirvee pakokaasun katke ja ikkunoita ei voi kesäisin avata hajun takia. Oliskin tupakka tai pilvi ongelmana, mut ei, ne on autot yölläkin.

On kurjaa kun yllättäen tie rakennetaan just sun ikkunan alle. Silloin kun muutit erakkotupaasi siinä taisi olla aarnimetsää. On kurjaa myös asua kaupungin keskustassa ja huomata että siellä on elämää läpi vuorokauden. Kaikki nämä sais loppua just sillon kun sä haluat. Hyihyi

Tupakoinnin voi lopettaa jopa terveyssyistä. Täällä on yllättävän paljon tupakoitsijoita paikalla kun katsoo mihin suuntaan peukut menee.

Yllättävän paljon tupakoitsijoita savuttomissa taloissa. Kun edellinen tupakoitsija saa häädön niin seuraava tupakoitsija muuttaa tilalle ja kohta taas saa häädön ja seuraava tupakoitsija taas tilalle jne.

On se kumma, että kaikki maailman tupakoitsijat näyttävät haluavan asua nimenomaan savuttomissa taloissa!

Vierailija
32/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutturaa löysemmälle

Joopa joo. Mä herään siihen, kun savu leijailee tänne ja haluaisin nukkua keskeytyksettä enemmän kuin 4 tuntia. Viileässä.

Ap

Haju lasketaan myös savuhaitaksi. Tästä on useampi oikeuden päätös. Eli asuntoon ei saa tulla edes tupakan hajua. 

"Selvyyden vuoksi korkein hallinto-oikeus toteaa, että tupakansavulla tarkoitetaan asumisterveysasetuksessa myös tupakansavun hajua."

Haju ei ole terveyshaitta. Ei pierukaan ole.

Vierailija
33/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se ikkuna kiinni

Kaikille tulee hiki, kun tuuletus ei toimi. 

Vierailija
34/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi pitää ikkunaa auki muuten tulis hyttysiä. Yhyy.

Vierailija
35/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita se ikkuna kiinni

Kaikille tulee hiki, kun tuuletus ei toimi. 

Kaikille tulee syöpä. Se vasta maksaakin valtiolle.

Vierailija
36/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko talossa tupakointikielto asunnoissa/parvekkeilla? Jos on, niin heti yhteys isännöitsijään/taloyhtiön hallitukseen.

Vaikka ei ole niin ilmanvaihdon kohdalla ei saa tupakoida ja hajua ei saa tulla toisiin asuntoihin.

Itse ostaisin sellaisen tupakkahälyttimen ja laittaisin kotona sellaiseen paikkaan että jos savua tulee ikkunasta niin alkaa huutamaan.

Vierailija
37/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nutturaa löysemmälle

Ap

Haju ei ole terveyshaitta. Ei pierukaan ole.

Korkein oikeus sanoo että olet väärässä. 

Vierailija
38/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensisijaisesti duunareita. Jos olisivat tupakoivia niin olisivat tupakalla eivätkä palstailisi. Duunarit polttaa paljon ja tupakka tekee heistä tehokkaita työntekijöitä.

Vierailija
39/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama. Naapuri käy 30min välein röökillä ja savut tulee suoraan avoimesta ikkunasta sisään. 

Se on kaupunkielämää. Asutaan tiiviisti. 

Kyllä se harmittaa, mutta keksisin sata muutakin asiaa mikä tiiviisti asumisessa ketuttaa. Esim vaikka yöpyykkääjät ja koiranomistajat.

Vierailija
40/51 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko talossa tupakointikielto asunnoissa/parvekkeilla? Jos on, niin heti yhteys isännöitsijään/taloyhtiön hallitukseen.

Vaikka ei ole niin ilmanvaihdon kohdalla ei saa tupakoida ja hajua ei saa tulla toisiin asuntoihin.

Itse ostaisin sellaisen tupakkahälyttimen ja laittaisin kotona sellaiseen paikkaan että jos savua tulee ikkunasta niin alkaa huutamaan.

Ei ole savuton talo. Omassa vuokrasopimuksessani on tupakointikielto parvekkeella ja se tuntuu nyt vähän koomiselta..

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän