Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen väärin?

Vierailija
02.03.2025 |

Aloitin keskustelun (aihe ihan niitä näitä) ja sen sijaan, että toinen olisi sanonut jotain asiaan liittyvää tai vaikka vaan ynähtänyt joo, niin hän ei oikein malttanut edes odottaa että saan lauseen loppuun vaan tokaisi/mylväisi siihen "vastaukseksi", että naisten hiihtokisa alkaa tunnin päästä. En siis ollut pyytämässä mitään tai muutenkaan estämässä tuon katselua.

Vastaava esimerkki tästä on esim se, että olin kertomassa lähikaupan oleman supistamassa aukioloaikojaan ja siihen vastaukseksi / päälle oikein korotettiin ääntä, että OTA SE LOPPU KAKKU JÄÄKAAPISTA. Tuossa siis ei ollut mikään keskustelu kesken jonka olisin keskeyttänyt.

Tämä tilanne toistuu liki poikkeuksetta joka kerta, kun juttelen jollekin ihmisille eli jokin tässä omassa kommunikaatiossani/vuorovaikutuksessa on pielessä enkä ilmeisesti osaa avata keskustelua oikein.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskustella välillä muillekin kuin omalle miehelle...

Vierailija
2/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat vain keskeyttää puheesi, eli jokin siinä ärsyttää. Äänensävy, aiheen tylsyys, mahdotonta tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat vain keskeyttää puheesi, eli jokin siinä ärsyttää. Äänensävy, aiheen tylsyys, mahdotonta tietää.

Tätä samaa olen epäillyt itsekin eli vaikka aiheet vaihtuu (myös siis niin, että välillä on joutavampaa smalltalkia ja välillä ihan oikeaa asiaakin) niin joko ne on aina tylsiä / vääriä tai sitten mun ääni on jotenkin sellainen, ettei sitä kestä kukaan. Voi olla tietty kaikkeakin tuota.

Itse en tiedä kuinka tämän korjaisin ja siksi just tein tämän aloituksen. Vai onko tämä edes korjattavissa? Onko ainoa vaihtoehto se, etten enää edes yritä jutella kenellekään?

Vierailija
4/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa. Älä seukkaa sekopäiden kanssa? Onko toinen hullu. Ehkei arvosta, jos ei pysty vastaamaan normaalisti.

Vierailija
5/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei jaksa kuunnella. Jotain nepsyoireita, ehkä kirjolla.

Vierailija
6/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutkin toimii samoin, niin voi olla, että sinä et osaa tauottaa puhettasi siten, että kuulija saisi sanottua jotain siihen väliin.

Vierailija
7/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se "niitä näitä" ei riitä pitämään mielenkiintoa yllä, vaan huomio herpaantuu? En osaa sanoa. Ikävää tuo on tietysti, eikä tunnu kivalta. 

Vierailija
8/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kovin hidas pääsemään asian ytimeen?

Minä en jaksa kuunnella joka selostuksessa pitkiä alustuksia ja sanojen etsimistä; "mikä se nyt olikaan se se no se joka muinoin teki sen ja se , noh sano nyt mikä sen nimi on..." Asian pointtiin ei pääse mitenkään.

Kävelen toiseen huoneeseen. Aivan säännöllisesti tuota samaa tyhjää ei vaan jaksa kuunnella.

Vierailija
9/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei kuuntele tai kuule mitä sanot.

Vierailija
10/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti hänellä voi olla huonontunut kuulo.

Mun kumppanilla on kuulo huonontunut. Kun hän ei kuule, mitä sanoin, niin hän vastaa ainoastaan "juu" tjsp.

Siitä tiedän, että ei kuullut, kun vastaus johonkin kysymykseeni on vai "jaa" tai "niin". Häpeää huonoa kuuloansa. Tietää, että ei kuullut kysymystä, mutta ei koskaan sano, " Mitä sinä kysyit?"

Vierailija
11/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa olen epäillyt itsekin eli vaikka aiheet vaihtuu (myös siis niin, että välillä on joutavampaa smalltalkia ja välillä ihan oikeaa asiaakin) niin joko ne on aina tylsiä / vääriä tai sitten mun ääni on jotenkin sellainen, ettei sitä kestä kukaan. Voi olla tietty kaikkeakin tuota.

Itse en tiedä kuinka tämän korjaisin ja siksi just tein tämän aloituksen. Vai onko tämä edes korjattavissa? Onko ainoa vaihtoehto se, etten enää edes yritä jutella kenellekään?

Jos vika on äänessä, voit mennä äänenkäytön opettajalle, joka voi auttaa rentouttamaan itseään, ettei ääni ole väkinäisen tai piipittävän kuuloista. Ujoilla on joskus jännityksestä johtuen "teeskentelevä" ääni.

Vierailija
12/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa. Älä seukkaa sekopäiden kanssa? Onko toinen hullu. Ehkei arvosta, jos ei pysty vastaamaan normaalisti.

En ole parisuhteessa. Tämä tosin on hyvä esimerkki siitä, että mua ei näemmä "kuunnella" edes luettavan tekstin muodossa koska missään kohtaa tuossa avauksessa en yksilöinyt vastapuolta vaan nimenomaan tämä sama käy aivan kaikkien kanssa. Ihan sama onko ne tuttuja, puolituttuja tai vieraita.

ap

Vierailija
13/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muutkin toimii samoin, niin voi olla, että sinä et osaa tauottaa puhettasi siten, että kuulija saisi sanottua jotain siihen väliin.

Enhän mä ehdi edes sanoa ekaa lausetta loppuun ennen kuin tuo päälle puhuminen täysin toisesta aiheesta alkaa.

Vierailija
14/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jatkuvasti äänessä? Puhutko tauotta ajatuksesi ääneen? 

Vierailija
15/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää innoissani taas kerran selitin exälle jotain ja kysyin mielipidettä. Se sano että mistä. Mää sanoin että siitä mitä kerroin. Se sano ettei se koskaan jaksa kuunnella mua. EX.

Vierailija
16/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei jaksa kuunnella. Jotain nepsyoireita, ehkä kirjolla.

Kaikilla?

Vierailija
17/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne somettaa.

Vierailija
18/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole parisuhteessa. Tämä tosin on hyvä esimerkki siitä, että mua ei näemmä "kuunnella" edes luettavan tekstin muodossa koska missään kohtaa tuossa avauksessa en yksilöinyt vastapuolta vaan nimenomaan tämä sama käy aivan kaikkien kanssa. Ihan sama onko ne tuttuja, puolituttuja tai vieraita.

ap

Käykö oikeasti kaikkien kanssa vai ylivoimaisen enemmistön kanssa? Jos olet autisti, noin käy suurimman osan kanssa mutta ei välttämättä toisten autistien kanssa.

Vierailija
19/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kovin hidas pääsemään asian ytimeen?

Minä en jaksa kuunnella joka selostuksessa pitkiä alustuksia ja sanojen etsimistä; "mikä se nyt olikaan se se no se joka muinoin teki sen ja se , noh sano nyt mikä sen nimi on..." Asian pointtiin ei pääse mitenkään.

Kävelen toiseen huoneeseen. Aivan säännöllisesti tuota samaa tyhjää ei vaan jaksa kuunnella.

En todellakaan. Tuollainen on minustakin raskas tapa keskustella, kun kierretään sitä itse asiaa kuin kissa kuumaa puuroa.

Vastaan tässä samalla toisellekin ketjuun kommentoineelle joka epäili, ettei vastapuolen mielenkiinto jaksa pysyä yllä "niitä näitä" jutellessa, mutta ihan samoin käy silloinkin kun mulla on oikeaa asiaa.  Se vastapuolen mielenkiinto siis ilmeisesti herpaantuu jo ennen kuin vielä olen aloittanutkaan lausetta, koska siihen päälle aletaan puhumaan jo parin sanan jälkeen eli en ehdi sanoa edes lausetta loppuun. Eikä toinen tosiaankaan voi vielä tietää onko aihe "niitä näitä" vaiko ihan jotain tärkeääkin. Se vain ei ilmeisesti kiinnosta (ketään) minun kertomanani oli asia mikä vaan.

ap

Vierailija
20/31 |
02.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mutta siis kuka sinulle sitten mylvii että kisat alkaa joten ei voi kuunnella, ja käskee ottamaan kakku jääkaapista? Joku toinen perheenjäsen? Tavallisin tilanne joka tuosta tulee mieleen olisi joku sohvaperuna aviomies joka ei arvosta sinua, mutta typerää käytöstä joka tapauksessa. Ja ei kai se sinun vikasi ole, että ihmiset ovat noin törkeitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme