Naapurit vihaa mua koska poltan tupakkaa parvekkeella
Ja näyttävät sen avoimesti. En ole tervetullut tähän taloon, jossa kukaan muu ei polta. Mikä on näkökulmasi tähän ? Säännöt ovat kuitenkin säännöt.
Kommentit (27)
Siirry tupakoimaan sisätilohisi. Hommaa kultaköynnös ja anopinhammas tai -kieli, ne puhdistavat ilmaa.
Voit muuttaa sellaiseen taloon, missä muutkin polttavat tai lopettaa tupakoinnin ja saada ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Voit muuttaa sellaiseen taloon, missä muutkin polttavat tai lopettaa tupakoinnin ja saada ystäviä.
Ei ole sellaisia taloja missä kaikki polttaisivat mutta on sellaisia taloja jossa ei saa polttaa.
Moni kärsii jos haluaisi pitää kesällä ja lämpimällä parvekkeen ovea auki, eikä voi kun savustat tunkkaisesti. Kai se ahdistaa, olla vaan sisällä ovi ja ikkuna kiinni kuin laitosvanki. Ilman tuuletuksia. En tiedä vihasta. Pihalla olisi tupsupaikka, sinne saa ravata kyllä, vaikka hissillä tai portaissa. Olen onnellinen että ekaa kertaa tänä keväänä ja kesänä sai olla lähes ilman savuhaittoja parvekkeen ovi auki, se tekee hyvää. Niin hyvää. Oli monta vuotta ovet kiinni. Lisäksi sain aurinkoa vähän, vaikka meinasi käydä pihalla huonosti, kun auto tuli kohti ja yksi olutmies valitti.
Ei kukaan vihaa sinua. Heitä vain haittaa se omaan asuntoon tuleva haju. Pitäisi keksiä joku ratkaisu, ettei haju kulkeudu muiden asuntoihin. Esim. tupakkapaikka ulkona jossain, missä haju/savu ei kulkeudu muille sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan vihaa sinua. Heitä vain haittaa se omaan asuntoon tuleva haju. Pitäisi keksiä joku ratkaisu, ettei haju kulkeudu muiden asuntoihin. Esim. tupakkapaikka ulkona jossain, missä haju/savu ei kulkeudu muille sisälle.
Inhoaa, ja ymmärränkin sen. Voisinhan ulkonakin polttaa. Mennä joka kerta raput alas ja ulos... Yritän kyllä lopettaa, tämä on perseestä omastakin mielestä mutta sääntöjä en joka tapauksessa riko. Että ansaitsenko olla joku hylkiö, ehkä sitten. Ap.
No pakko se on myöntää, että tupakoiva naapuri on inhottava!! Se rajoittaa kaikkien muiden elämää, kun ei voi pitää ikkunoita auki eikä olla parvekkeella, kun joku savuttaa siellä jatkuvasti. Olen niin kiitollinen, ettei alakerrassa ole enää tupakoivaa vuokralaista toisensa jälkeen, vaan sen osti kunnollinen savuton ihminen.
Tupakoitsija ei ymmärrä itse, miten pahalta se haju haisee ja miten se leviää ihan joka paikkaan sekunnissa. Iljettävää ja oksettavaa.
Ei minua haittaa, jos joku tupakoi jossain muualla, kunhan ei tee sitä minun tai kotini lähellä. Arvostan ihmisiä, jotka ymmärtävät mennä tupakoimaan sivummalle asutuksesta, esimerkiksi pihalle kohtaan, jossa ei ole lähellä ikkunoita. Yksi naapureistamme esimerkiksi tupakoi roskakatoksen luona, jossa voi olla sateensuojassa, ja kerää myös tumppinsa eikä jätä niitä lojumaan pitkin poikin maahan. Kunnioitan häntä siitä hyvästä.
Lopeta tupakointi, se on yllättävän helppoa
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi mennä pihalle?
4 krs ja ei hissiä mutta kaipa mun silti pitäs. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhoaa, ja ymmärränkin sen. Voisinhan ulkonakin polttaa. Mennä joka kerta raput alas ja ulos... Yritän kyllä lopettaa, tämä on perseestä omastakin mielestä mutta sääntöjä en joka tapauksessa riko. Että ansaitsenko olla joku hylkiö, ehkä sitten. Ap.
Elät varmasti joillain yhteiskunnan tukirahoilla kun savukkeisiin on varaa.
Onko sillä mitään väliä. Mua ei ainakaan naapurin mielipiteet kiinnosta.
Meidän vuokrakolhoosissa astui voimaan laaja tupakointikielto tässä kuussa 😍 Vihdoin pystyy tuulettamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiska paska olet jos et jaksa rappuja kävellä tupakan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et jaksa nähdä paskan vertaa vaivaa sen eteen että menisit hengittämään sitä syöpääsi muualle, niin kyllä. Saatanan raivostuttavaa kesäkuumalla pitää parvekkeen ovea ja/tai ikkunoita auki kun vähän väliä tulee helvetillinen käry. Ihan vaan sen takia että "emmä jaksa tupakkapaikalle kun liian vaivalloista". Eikä pahimmillaan edes tarvitse avata ovea tai ikkunaa, ilmastointi vetää käryt sisälle. Että voitte kaikki parveketupakoijat tukehtua keskenänne niihin savuihinne, mua ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se sinun ihmisarvoasi vähennä, mutta kyllä vähentää pidettävyyttäsi naapureiden silmissä. Ajattele, miten hienoa olisi, kun ei tarvitsisi olla tupakan orja. Saisit enemmän käyttörahaa, et haisisi pahalta, naapurit ja muutkin ihmiset arvostaisivat.
Parempi tietysti on polttaa parvekkeella kuin sisällä, jossa pilaisit vielä asunnonkin. Mutta minusta jos on pakko polttaa, niin silloin pitäisi olla valmis myös menemään ne portaat alas sitä varten, ja mieluusti vähän kauemmas talosta. Pystyisitkö vähentämään tupakointikertoja, tai polttamaan sellaisiin aikoihin, kun muut eivät ole hereillä ja ikkunat auki tai ihmiset viettämässä aikaa parvekkeella?
Ehkä et riko varsinaisesti sääntöjä, jos siitä ei ole kirjausta taloyhtiön säännöissä, mutta muiden asumisrauhaa ja hyvinvointia rikot. Siksi se heitä häiritsee. Tuskin on mitään henkilökohtaista sinua vastaan, vaan nimenomaan sitä tupakkaa.
Alakerran naapuri tupakoi parvekkeellaan. Yllytän lapseni juoksemaan ja palloilemaan sisällä aina sen jälkeen, kun olen havainnut savun nousevan parvekkeelta. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siellä yhtään hissillistä taloa johon vois muuttaa, eri asumismuoto tai alempi kerros. Miksi ei ole hissiä? Kannat kaikki ostoksetkin monta kerrosta ja huonekaluja, eikö se ole liikaa.
Vierailija kirjoitti:
No pakko se on myöntää, että tupakoiva naapuri on inhottava!! Se rajoittaa kaikkien muiden elämää, kun ei voi pitää ikkunoita auki eikä olla parvekkeella, kun joku savuttaa siellä jatkuvasti. Olen niin kiitollinen, ettei alakerrassa ole enää tupakoivaa vuokralaista toisensa jälkeen, vaan sen osti kunnollinen savuton ihminen.
Tupakoitsija ei ymmärrä itse, miten pahalta se haju haisee ja miten se leviää ihan joka paikkaan sekunnissa. Iljettävää ja oksettavaa.
Ei minua haittaa, jos joku tupakoi jossain muualla, kunhan ei tee sitä minun tai kotini lähellä. Arvostan ihmisiä, jotka ymmärtävät mennä tupakoimaan sivummalle asutuksesta, esimerkiksi pihalle kohtaan, jossa ei ole lähellä ikkunoita. Yksi naapureistamme esimerkiksi tupakoi roskakatoksen luona, jossa voi olla sateensuojassa, ja kerää myös tumppinsa eikä jätä niitä lojumaan pitkin poikin maahan. Kunnioitan häntä siitä hyvästä.
Kai sinä sitten itse ymmärrät olla käyttämättä niitä lemuavia huuhteluaineita ja etikpita talopesulassa tai pesukoneessa ylipäätään. Se lemu tarttuu paljon sitkeämmin vaatteeseen kuin rööki ikinä.
Leirille...