Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät; kuinka usein vietät viikonloppuna kokonaisen päivän kotona? Vai oletko menossa kokonviikonlopun?

Vierailija
17.08.2024 |

Kysymys

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyn vielä, jotta näkisin vähän enemmän ulos omasta kuplastani.

Jos olette suunnilleen koko viikonlopun kotona, miten te hoidatte teidän sosiaaliset suhteet? 

Ei ole kavereita. Mulla on mies. En ole ihan yksin.

Vierailija
62/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona lähes aina. Työssä näkee niin paljon ihmisiä että viikonloppuisin ei juuri kiinnosta lähteä mihinkään. Kavereiden kanssa pidetään yhteyttä silloin tällöin ja joskus nähdäänkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritän pitää yhden päivän vapaata, joko la tai su. Kahta duunia teen.

Vierailija
64/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotona viihtyvää sorttia ja isossa talossa ja pihalla on aina jotain tekemistä. Perjantaina olin ystävättäreni kanssa ulkona, lauantai ja sunnuntai menee koti- ja pihatöissä. Toki joka päivä käyn koiran kanssa lenkillä ja pari kertaa viikossa kaupassa. Yleensä olen viikonloppuisin kotona ja pyrin saamaan tai suunnittelemaan pitkästä tehtävälistasta jotain pois, katson elokuvia, luen kirjoja ja puuhastelen ulkona.

Sinkkun 49

Vierailija
65/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Vierailija
66/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette suunnilleen koko viikonlopun kotona, miten te hoidatte teidän sosiaaliset suhteet? 

Mitkä sosiaaliset suhteet? Mies ja lapset riittää mulle.

Vierailija
67/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepään

Vierailija
68/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaan sängyssä koko viikonlopun. Nyttenkin väsyttää todella paljon Olen ajatellut ottaa loparit töistä koska en vaan jaksa tehdä mitään töitten jälkeen.

Sama. Olen käynyt eilen kaupassa ja tänään siivonnut, imuroinut siis nopeasti. Muuten vaan maannut. Ja huominen työpäivä hirvittää. Onneksi lapset jo niin isoja, että heillä omat menot, ruokaa laitan ja roudaan kaupasta, kun tarpeen.

Vierailija
69/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Makaan sängyssä koko viikonlopun. Nyttenkin väsyttää todella paljon Olen ajatellut ottaa loparit töistä koska en vaan jaksa tehdä mitään töitten jälkeen.

Sama. Olen käynyt eilen kaupassa ja tänään siivonnut, imuroinut siis nopeasti. Muuten vaan maannut. Ja huominen työpäivä hirvittää. Onneksi lapset jo niin isoja, että heillä omat menot, ruokaa laitan ja roudaan kaupasta, kun tarpeen.

Minkälaista työtä teet, fyysistä? Stressaavaa?

Vierailija
70/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en lähde sukulaisten tai kavereiden luokse toiseen kaupunkiin viikonlopuksi, niin kyllä sitten aina on jokin meno kummallekin päivälle. Esim. kutsutaan kavereita kylään/vieraillaan heidän luona, käydään leffassa, lenkillä, käydään kaupassa...

Puolison kanssa asutaan kahdestaan. Todella harvinainen on sellainen viikonloppu, ettei poistuta tontilta ollenkaan.

Vierailija
71/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tasapaino minulle on, että viikonloppuna voi sekä tehdä jotain kivaa kodin ulkopuolella että rentoutua kotosalla. Eli toinen päivä kotona ja toinen jotain aktiivisempaa. 

Vierailija
72/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaspäivät ja joulupäivä, tai sairaanakin joutuu tuomaan/viemään lapsen päiväkotiin. Viihtyisin kotona, mutta lasten takia ollaan menossa ainakin ulkoillaan. Joulupäivän saa hengata yökkärissä, syödä vaan herkkuja ja katsoa telkkaa. 

Vierailija
73/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyötä mainosalalla, todella stressaavaa ja hektistä.

Vierailija
74/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

?

Vierailija
75/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoin käyn viikonloppuna missään. Ehkä ruokakaupassa ja siihen menee puoli tuntia. 

Sama. Määräaikainen työ, ei ole rahaa käydä missään.

Miehiä on varmaan baareissa ja pubeissa, me naiset ollaan kotona. Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen.

Eli kävit riekkumassa kylillä ansiosidonnainen taskussa

Vierailija
76/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en voisi kuvitella, että olisin vapaapäivän ihan vaan kotona ilman erityistä syytä, syyksi kävisi vaikka kipeä olo tai juhlien valmistelu.

Vapaapäivinä käyn esim.  liikkumassa, kaupungilla, ulkona syömässä, tapahtumissa ja näyttelyissä, kursseilla ja matkustelen pieniä reissuja. Näitä teen perheenjäsenten tai kavereiden kanssa.

Olen luullut että kaikki muutkin on tällaisia, mitä ihmettä??

Sellainen vasemmanjalan kuplaeläjä siellä sitten. Et vissiin ole kuullutkaan perheettömistä, yksinäisistä ja/tai työssäkäyvistä köyhistä joilla palkka riittää just pakollisiin menoihin? Saati sitten siitä, ettei kaikki ihmiset ole samanlaisia kuin sinä vaikka maailmannapana itseäsi pidätkin ja elämäntapaasi ainoana oikeana kaikille ihmisille.

Vierailija
77/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekä että.

eri

Vierailija
78/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tai mökillä, muutamia kertoja vuodessa järkkään jotain menoa. Ja pari kertaa voi olla jotain pakkopullaa (sukulaisia).

Vierailija
79/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliset suhteet on uuvuttavia. Hoidan ne välttelemällä.

Vierailija
80/80 |
19.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän on niitä viikonloppuja, että vähintään toisena päivänä ollaan kotona (en laske kauppakäyntiä tai ulkoilua varsinaiseksi menoksi) kuin viikonloppuja joina molempina päivinä menoa.