Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät; kuinka usein vietät viikonloppuna kokonaisen päivän kotona? Vai oletko menossa kokonviikonlopun?

Vierailija
17.08.2024 |

Kysymys

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan, koska lähden lähes aina viikonlopuksi, talvella taisin 2-3 viikonloppua olla kaupungissa kun oli 30 asteen pakkasia.

Vierailija
22/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän kaikki vapaat sekä lomat aina kotona eikä ole menoja eikä seuraakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juuri koskaan, koska lähden lähes aina viikonlopuksi, talvella taisin 2-3 viikonloppua olla kaupungissa kun oli 30 asteen pakkasia.

SIis mökille viikonlopuksi, tänä vuonna tosiaan tuon 2-3 viikonloppua viettänyt kaupungissa kun oli niin kylmä ettei viitsinyt mökille lähteä. Aina alle 20 asteen pakkasessa vaihdan kyllä talvellakin mökille.

Vierailija
24/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mahdollista. Kaikki harrastukset on kotona, niin miksikä sitä muualle lähtisi. Myöskin helpompi rentoutua ja aina pientä mukavaa puuhastelua löytyy.

Vierailija
25/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä näen ystäviäni ja käyn tapahtumissa. Joskus vietän jonkun päivän sohvalle elokuvia katsellen.

Vierailija
26/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes muista koska viimeksi olisin ollut viikonloppuna tai edes kesälomalla jossain muualla kuin kotona. Enkä siis edes mitenkään erityisemmin viihdy tässä kodissa tai edes koko asuinalueella vaan haaveena on muutto kauas pk-seudusta.

Vierailija
27/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä. Työni fyysisesesti kuormittava puoli painottuu viikonloppu illoille/öille - usein su on ainut vapaapäiväni, enkä silloin jaksa suunnitella tai tehdä mitään erityistä. On ihana vain olla rauhassa itsekseen, tekemättä  mitään.

Löhöpäivinäkin käyn kyllä vähintään kävelylenkillä.

Vierailija
28/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen kotona enkä missään käy. Tänään kylläkin Itiksessä silmälasikaupoilla meni pari tuntia. Instrusta kahdet yhden hintaan meni tilaukseen. Huomenna ihan vaan työpapereita katson ja jos auton saisi imuroitua.

Joka pe klo 19 hevostallille, kun tunti on klo 20 ja joskus harvoin myös lauantaina tallilla. 

Suunnitelmissa olisi kyllä alkaa käymään teatterissa ja ulkona syömässä. Molempia kerta kuukauteen, mutta vielä on suunnitelmavaiheessa.

Vierailija
29/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kyllä ulkoilemassa ja esim nyt käyn metsässä sienessä ja marjassa toisena tai molempina päivinä. Toisena max mitään ohjelmaa. Kaupassakin usein käydään isommat ostokset tekemässä. Omaan tahtiin meno on tärkeää, joten molemmille päiville ei ohjelmaa jaksa.

Mutta poistun kyllä kotoa ulos.

N44

Vierailija
30/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa joka ei ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Siis sitäkö, ettei poistu kotoaan yhtään minnekään kertaakaan koko vuorokauden aikana? Lie aika harvinaista, kyllä kai terve ihminen nyt kotoaan poistuu jonnekin joka ikinen päivä, esim kauppaan, kävelylle, edes postit hakemaan jos ne ei tule suoraan sisälle? 

Vierailija
31/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka ei ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Siis sitäkö, ettei poistu kotoaan yhtään minnekään kertaakaan koko vuorokauden aikana? Lie aika harvinaista, kyllä kai terve ihminen nyt kotoaan poistuu jonnekin joka ikinen päivä, esim kauppaan, kävelylle, edes postit hakemaan jos ne ei tule suoraan sisälle? 

Miksi poistuisi? Kai sitä ruokaa nyt kannattaa enemmän kuin yhdeksi päiväksi olla, posti ei kulje joka päivä, eikä joka päivä pidä kuntoillakkaan. Itse kyllä pidän omaa pihaakin kotina, etten laske kotoa poistumiseksi sitä jos olen omalla pihalla.

Vierailija
32/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan ajasta Vietän kotona. En ole masentunut. Jaksan pitää huolta itsestäni ja kodistani. 

Olen saanut tarpeeksi juosta, kun lapset oli alaikäisiä. 

Vierailija
33/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poistuisi? Kai sitä ruokaa nyt kannattaa enemmän kuin yhdeksi päiväksi olla, posti ei kulje joka päivä, eikä joka päivä pidä kuntoillakkaan. Itse kyllä pidän omaa pihaakin kotina, etten laske kotoa poistumiseksi sitä jos olen omalla pihalla.

Eli et oikeasti käy edes kävelyllä vaan olet koko päivän, ja usein, vain kotona? Todella todella outoa mun mielestä, itse pysyn kotona vain jos olen sairas tai on todella kauhea sää, näin ei käy kuin ihan max muutaman kerran vuodessa. Luulin että kaikki nyt edes jollain kävelyllä käyvät, etenkin vapaapäivien aikana jota ap kysyi... 

Vierailija
34/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa, mutta en kokoajan. On kotonakin tekemistä. Ei se tarkoita, jos on kotona ettei tekisi mitään.

Vierailija
35/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli et oikeasti käy edes kävelyllä vaan olet koko päivän, ja usein, vain kotona? Todella todella outoa mun mielestä, itse pysyn kotona vain jos olen sairas tai on todella kauhea sää, näin ei käy kuin ihan max muutaman kerran vuodessa. Luulin e

No ei mua ainakaan kiinnosta liikkua tuolla ulkona yhtään. Ihan liikaa rasittavia ja äänekkäitä ihmisiä sekä muuta meteliä eikä mitään kivaa missään eli siinä on ihan riittämiin kun kulkee arkisin työmatkat ja käy samalla kaupassa pari kertaa viikossa.

Vierailija
36/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ette jaksa tehdä mitään töiden jälkeen,kuntonne on todella huono.

Vierailija
37/80 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paljon arkivapaita, ja ehkä puolet viikonlopuista vapaana, usein vain toinen päivistä kerrallaan. 

Kyllä mä joka päivä jossain käyn, ellen ole sairas. Ja siis jos roskiksen vienti jo lasketaan kotoa poistumiseksi, niin en varmaan koskaan ole vain kotona.

Ehkä mun vapaapäivien viettoa kuvaisi paremmin, että olen kotosalla. Eli käyn kaupassa, uimassa, lenkillä, ulkokuntosalilla, viemässä tavaroita kierrätykseen, kipasen naapurille kylään jne. Mulla ei ole mitään suunniteltuja, aikataulutettuja menoja. 4 viikon lomasta oltiin kesällä noin viikko reissussa. Viihdyn kotosalla. En ole siis vapaapäivinä aina menossa.

Mulla on kiva työ ja vapaapäiviä on enemmän kuin työpäiviä. Jaksan hyvin ja palaudun työn rasituksesta ihan mukavasti. Mä en vaan ole sen tyyppinen ihminen, että haluaisin koko ajan jotain menoja. 

Vierailija
38/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voisi kuvitella, että olisin vapaapäivän ihan vaan kotona ilman erityistä syytä, syyksi kävisi vaikka kipeä olo tai juhlien valmistelu.

Vapaapäivinä käyn esim.  liikkumassa, kaupungilla, ulkona syömässä, tapahtumissa ja näyttelyissä, kursseilla ja matkustelen pieniä reissuja. Näitä teen perheenjäsenten tai kavereiden kanssa.

Olen luullut että kaikki muutkin on tällaisia, mitä ihmettä??

Vierailija
39/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähintään ulkoilen joka päivä ja useamman tunnin kerralla näin lämpimään vuodenaikaan. Talvella saattaa olla sellaisia päiviä, että ei tule koko päivänä käytyä ulkona, mutta sittenkin jo seuraavana päivänä on päästävä ulos. Harvoin siis koko viikonlopun olen oikeasti kotona. 

Vierailija
40/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on onneksi mahdollista olla ihsn vain kotona ja puuhailla vaikka pihalla tai ihan vaan oleskella siellä..

Kun nyt jo aikuinen lapsi asui kotona ja harrasti aktiivisesti oli harvoin päivää ettei tarvinnut lähteä mihinkään.