Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työssäkäyvät; kuinka usein vietät viikonloppuna kokonaisen päivän kotona? Vai oletko menossa kokonviikonlopun?

Vierailija
17.08.2024 |

Kysymys

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viekö työ mehunne?

Ei, miksi niin luulet? Mä viihdyn kotona. Käyn kävelyllä.

Vierailija
42/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on onneksi mahdollista olla ihsn vain kotona ja puuhailla vaikka pihalla tai ihan vaan oleskella siellä..

Kun nyt jo aikuinen lapsi asui kotona ja harrasti aktiivisesti oli harvoin päivää ettei tarvinnut lähteä mihinkään. 

Tosta jäi "nyt jo" ( aikuinen lapsi ) pois. En aikuista lasta sentään treeneihin ja peleihin passannut😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongella käyn ja pyörälenkillä.  Muuten vaan nautin omasta rauhasta omalla sohvalla. 

Vierailija
44/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos ette jaksa tehdä mitään töiden jälkeen,kuntonne on todella huono.

Puhutaan vapaasta viikonlopusta. 🙄

Vierailija
45/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut että kaikki muutkin on tällaisia, mitä ihmettä??

Eli se kotoa poistuminen ei ainakaan ole avannut kykyä nähdö asioita oman kuplan ulkopuolelle

Vierailija
46/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lähes koko valveillaolon ajan. En käy missään muualla kuin ulkona liikuntaa harrastamassa.

Kotona päivän saa kulumaan pianon ja Bachin musiikin ääressä, tutkimalla vanhoja ja uusia shakkiotteluja, opiskelemalla kieliä, kirjoittamalla lyhyitä 5000 sanan esseitä ja tarinoita. Suomea käytän enää harvoin keskustelukielenä, japania, ruotsia ja englantia enimmäkseen, C2 tai niillä tuntumilla. 

Vierailija
47/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonviikonloppu on vain kerran vuodessa: juhannus. 

Vierailija
48/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn vielä, jotta näkisin vähän enemmän ulos omasta kuplastani.

Jos olette suunnilleen koko viikonlopun kotona, miten te hoidatte teidän sosiaaliset suhteet? 

Vierailija
49/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä viikonloppuna yleensä vähintään yksi päivä menee kokonaan kotona, joskus koko viikonloppu. Joskus koko viikonloppu jotain menoa ja puuhaa. Viikonlopun tarkoitus on rentoutua ja palautua työ viikosta,vettä seuraava viikko menee taas hienosti töissä. 

Vierailija
50/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juuri koskaan, koska lähden lähes aina viikonlopuksi, talvella taisin 2-3 viikonloppua olla kaupungissa kun oli 30 asteen pakkasia.

Lähdet mihin? 

Vierailija
51/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Makaan sängyssä koko viikonlopun. Nyttenkin väsyttää todella paljon Olen ajatellut ottaa loparit töistä koska en vaan jaksa tehdä mitään töitten jälkeen.

Sama juttu. Työasiat pyörii mielessä ja ahdistaa. Voimia ei ole mihinkään. Työ vie kaikki voimat. 

Vierailija
52/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olette suunnilleen koko viikonlopun kotona, miten te hoidatte teidän sosiaaliset suhteet? 

En normaalistikkaan vietä paljon aikaa kavereiden/ sukulaisten/ tuttavien kanssa. Yleensä viihdyn paremmin oman perheen kesken tai yksin. Muu käy äkkiä ahdistavaksi pidemmän päälle. Esim. eilen olin kotona lasten kanssa (tosin osan päivästä menivät kavereidensa luo, itse kotona). Tänäänkään en ajatellut käydä missään, muutamia projekteja kesken mitä ajattelin viimeisetellä. Puutöitä, koriste-esineitä ym. mitä näitä nyt tulee rakenneltua aina kun on aikaa.

Vierailija
53/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainoa joka ei ymmärrä mitä ap tarkoittaa. Siis sitäkö, ettei poistu kotoaan yhtään minnekään kertaakaan koko vuorokauden aikana? Lie aika harvinaista, kyllä kai terve ihminen nyt kotoaan poistuu jonnekin joka ikinen päivä, esim kauppaan, kävelylle, edes postit hakemaan jos ne ei tule suoraan sisälle? 

Miksi poistuisi? Kai sitä ruokaa nyt kannattaa enemmän kuin yhdeksi päiväksi olla, posti ei kulje joka päivä, eikä joka päivä pidä kuntoillakkaan. Itse kyllä pidän omaa pihaakin kotina, etten laske kotoa poistumiseksi sitä jos olen omalla pihalla.

Eli et oikeasti käy edes kävelyllä vaan olet koko päivän, ja usein, vain kotona? Todella todella outoa mun mielestä, itse pysyn kotona vain jos olen sairas tai on todella kauhea sää, näin ei käy kuin ihan max muutaman kerran vuodessa. Luulin e

Kyllä. Toki tontilla on pari rakennusta, että hyvinkin voin poistua talon puolelta autotalliin tai sitten viemään roskia tms. Pyrin hoitamaan kaupassakäynnit ym. arkena, ettei viikonloppuna tarvitse lähteä mihinkään ja saa olla kotona. Kotona taas budjetin puittessa rakennan paikasta koko ajan enemmän viihtyisää.

Vierailija
54/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin koko viime viikonlopun kotona, en tainnut edes lenkillä käydä. Meillä oli vieraita tupa täynnä, kun oli juhlat. Tänäänkin meille on tulossa vieraita, ja ainakin mies on luultavasti koko päivän kotona, itse menen varmaan iltapäivällä kävelylle tms.

Meillä mies on usein vapaapäivänsä kotona, tykkää pelata ja puuhastella autotallissa. On myös fyysisessä työssä, eli ei kaipaa vapaallaan liikuntaa kuten minä. Hoitaa myös tärkeimmät sosiaaliset suhteensa tietokoneen tai puhelimen välityksellä, on siinä huomattavasti aktiivisempi kuin minä, vaikkei kotoa poistukaan. Minä käyn yleensä edes jossain liikkumassa ja ehdottelen perheelle uimista, ulkoiluretkiä tai joskus jotain kulttuurijuttuja. 

Vierailija
55/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti melko sosiaalisessa työssä. Pyrin jättämään viikonloppuni vapaaksi kaikesta pakollisesta menosta, jotta voisin olla kotona ihan rauhassa. Kaupassa saatan piipahtaa, monesti pyrin senkin hoitamaan viikolla pois. Asunnosta tulee toki poistuttua, kun koira pitää ulkoiluttaa.

Voithan sä laittaa koiran pihallesi. 

Ethän sä asu kerrostalossa, jos sul kerran koira on.

Voit hillua koko viikonlopun kotona.

Niin mä ainakin teen.

Vierailija
56/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun perjantaina klo 18:00 kotiovi menee kiinni, se avautuu seuraavan kerran maanantaina 07:00. Näin useimpina viikonloppuina.

Vierailija
57/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina vietämme viikonlopun perheen kesken. Käyn korkeintaan pikaisesti lauantaiaamulla kaupassa, kun on vielä hiljaista.

Vierailija
58/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi enkä haluaisi tehdä mitään mutta pakotan itseni. Työ on uuvuttavaa, olen varhaiskasvatuksen opettaja ja aivan kuitti töitten jälkeen. 

pakotan itseni uimahallille/kauppaan/kahville/auttamaan vanhempiani tai lapsiani. Mutta kotiini en vieraita halua.

Vierailija
59/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelen lähes koko valveillaolon ajan. En käy missään muualla kuin ulkona liikuntaa harrastamassa.

Kotona päivän saa kulumaan pianon ja Bachin musiikin ääressä, tutkimalla vanhoja ja uusia shakkiotteluja, opiskelemalla kieliä, kirjoittamalla lyhyitä 5000 sanan esseitä ja tarinoita. Suomea käytän enää harvoin keskustelukielenä, japania, ruotsia ja englantia enimmäkseen, C2 tai niillä tuntumilla. 

Wau, entäs mihin unohtui Fedoran muotoilu ja katanan kiillottaminen?

Vierailija
60/80 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Wau, entäs mihin unohtui Fedoran muotoilu ja katanan kiillottaminen?

LoL alapeukutuksista pätellen olen valinnut oikein. Eipä se mitään.