Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisena epätyypillinen kokemus Tinderistä?

Vierailija
17.08.2024 |

Aiempi keskustelu tästä poistettiin melkein välittömästi, miksiköhän...

Yleensä aina puhutaan että naisilla on deittisovelluksissa muka niin helppoa ja ehdokkaita yllinkyllin. Mun mielestä tämä on aina tuntunut ihan absurdilta, mutta muiden naisten kokemuksia kuunnellessa on alkanut tuntua, että onko mun kokemus ihan tosi poikkeava? Esim. Hesarin juttu nelikymppisestä sinkkuäidistä Tinderissä (https://www.hs.fi/elama/art-2000010401895.html) kuulosti ihan utopialta: että siis useat miehet ottaa yhteyttä (ja että viestien sävy on positiivinen)!?

Olen kolmekymppinen nainen, kokeillut deittisovelluksia sekä pk-seudulla ja Turussa, perusnätti, hoikka, ei tatuointeja (tatuoinneissa ei ole mitään vikaa, mutta aina joku markkina-arvohullu vauvapalstalla alkaa niistä nillittää), ei lemmikkejä eikä lapsia. On hymyilevät kuvat, on esittelyteksti ihan sanoina eikä emojeina, ja olen kokeillut sekä niin että laittaa tai jättää laittamatta profiiliin koulutustason ja pituuden (joita molempia on ilmeisesti liikaa miesten makuun).

Mulle tulee aika vähän matcheja ylipäätään. Käytännössä minä melkein aina laitan ekan viestin ja noin 8/10 ei vastaa ollenkaan tai poistaa matchin jo siinä vaiheessa.

Jos keskustelu etenee yhtään, pyydän yleensä treffeille nopeasti koska livenä selviää paremmin ja nopeammin, onko kemiaa. Mua kysytään treffeille tosi harvoin ja silloin kun kysytään, treffipyynnön sävy on aina tosi nuiva, ihan kuin he tekisivät mulle palveluksen suostumalla tapaamaan minut.

Suurin osa joita kysyn treffeille ei vastaa tai poistaa matchin. Ne jotka suostuu vastaa melkein poikkeuksetta tyyliin "voisi sitä kai sitten jopa lähteäkin" (tosi innostavaa) tai sitten alkaa ihme venkoilu ja hyppyytys; jos olen esim. ehdottanut seuraavaa viikonloppua, hän ehdottaakin että voitko tavata heti tässä parin tunnin sisään (mikä ei onnistu koska olen työssäkäyvä ihminen ja mulla on elämä ja suunnitelmia töiden ulkopuolellakin) tai sitten epämääräistä roikottamista: jos olen vaikka ehdottanut lauantaita niin vastaus on "en tiiä onnistuuko, ilmoitan lauantaina käykö". Osa feidaa just ennen treffejä, esim. viimeisin ilmoitti tunti ennen treffejä että ei ookaan hyvä hetki (feidattuaan tätä ennen jo kertaalleen).

Ne, joiden kanssa treffeille loppujen lopuksi pääsee, on aika perusjanttereita. Isolla osalla on ollut tosi paha halitoosiongelma, joka on ehkä ollut syy heidän sinkkuuteen, mutta pointtina se että en usko että heidän perässään juoksee laumoittain naisia, joten ylimielisen niskojen nakkelun syy on mulle mysteeri.

Keskustelun aiheena ei ole nyt se, miten vaikeaa joillain miehillä on deittisovelluksissa, vaan kiinnostaa kuulla muiden naisten kokemuksia - että onko tämä ihan yleistä ja kukaan ei vaan puhu tästä, vai onko mussa jokin vika? Miehet ei siis myöskään tosielämässä huomaa tai lähesty, ne joista itse olen kiinnostunut ja myös pyydän ulos, ei ole ollut kiinnostuneita. Olen kyllä ns. sosiaalisesti normaali, ystäviä on, työporukassa pidetty jne. eli ongelma ei ole että olisin joku outo peräkammarin vanhapiika.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena on helppoa saada vain ja ainoastaan känniseksiä (ilman orgasmia) jonkun random baarihepun kanssa mutta kaikki muu parisuhteilu miesten kanssa onkin sitten tosi vaikeaa.

Vierailija
42/48 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisincelit vois valita että ovatko "kaikki" miehet a) liian nirsoja vai b) antavatko he kaikille tykkäyksen Tinderissä. Vai onko niin että a) -kohdassa miehiin lasketaan vain ne, jotka itse haluatte ja b)-kohdassa "kaikki" tarkoittaa niitä, joita kohtaan itse olette nirsoja.

Ap ei tainnut valittaa miesten nirsoudesta vaan siitä, että ei itse löydä seuraa. Tuo nirsous on ainoastaan miesten käyttämä termi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta prosenttia miehistä tinderissä swaippaat oikealle?

En mä pidä mitään tilastoja siitä. Iso osa miehistä Tinderissä on joko liian kaukana, jotain kolmen lapsen isiä tai tosi ylipainoisia, joten sori nyt, ne menee vasemmalle kaikki, koska mitä hyötyä olisi swaipata oikealle ihminen joka on liian kaukana, ihan eri elämäntilanteessa tai ei vaan mun mielestä viehättävä? Ei me kuitenkaan koskaan tavattaisi tai jutusta tulisi mitään.

Kai nyt osaat jotain suuntaa-antavaa arviota muodostaa. Onko lähempänä 80% vai 20%?

En ole itse ap, mutta omalla kohdallani karkea arvio olisi niin Tinderin kuin muidenkin deittipalstojen suhteen, että ehkä 1-5% miehistä on sellaisia, jotka profiilin perusteella vaikuttavat edes alustavasti kiinnostavilta. Tähän vaikuttaa kyllä sekin, että tekstitön profiili ei koskaan kiinnosta, ei myöskään sellainen teksti, jossa kerrotaan itselleni pelkästään epärelevantteja asioita, kuten työpaikka, auto, pituus, salilla käynti. Ja toisaalta jos Tinderissä näkee 1000 miehen profiilin, niin 20% olisi jo aika huikea määrä, eli jos niinkin moneta tykkää, niin sehän on ihan älytön määrä. En itse ole edes varmaan edes koko elämäni aikana (olen 46-v) kohdannut yhteensä 200 seksuaalisessa ja romanttisessa mielessä kiinnostavaa miestä, joten olisi aika epärealistista olettaa, että Tinderissä olisi 200 oikeasti kiinnostavaa samaan aikaan vaikka yhden kuukauden aikana.

Vierailija
44/48 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap nainen on selvästi todella nirso. Ap valitsee ne komeimmat miehet joiden kanssa treffailee mutta ne onkin niitä pahimpia luusereita ja muita surkimuksia yleensä. Naisen ei todellakaan ole vaikeaa tavata miehiä suomessa sillä suomessa on yli 600000 sinkkumiestä eli joka kylässä on varmasti sinkkumiehiä ihan tarpeeksi. Ja mukavia normaaleja miehiä on mutta tavis naiset valitsee miehen aina ulkonäön perusteella ja siksi niitä pettymyksiä tuleekin niin paljon.

Ei vaan ongelma on siinä että tavis miehelle ei kelpaa tavis nainen. Tavismieskin haluaa Saga Anderssonin näköisen naisen ja pitää tavallista naista rumana. 

Ei, mutta jos tavismiehen kasvot ovat vaikka luokkaa Jari Litmanen, niin tavismies ei halua kumppanikseen naista, joka näyttää Anita Hirvoselta. Oli sitten saman ikäinen, 5v nuorempi tai 5v vanhempi.

Ps, sori Anita.

Vierailija
45/48 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ap nainen on selvästi todella nirso. Ap valitsee ne komeimmat miehet joiden kanssa treffailee mutta ne onkin niitä pahimpia luusereita ja muita surkimuksia yleensä. Naisen ei todellakaan ole vaikeaa tavata miehiä suomessa sillä suomessa on yli 600000 sinkkumiestä eli joka kylässä on varmasti sinkkumiehiä ihan tarpeeksi. Ja mukavia normaaleja miehiä on mutta tavis naiset valitsee miehen aina ulkonäön perusteella ja siksi niitä pettymyksiä tuleekin niin paljon.

Ei vaan ongelma on siinä että tavis miehelle ei kelpaa tavis nainen. Tavismieskin haluaa Saga Anderssonin näköisen naisen ja pitää tavallista naista rumana. 

Ei, mutta jos tavismiehen kasvot ovat vaikka luokkaa Jari Litmanen, niin tavismies ei halua kumppanikseen naista, joka näyttää Anita Hirvoselta. Oli sitten saman ikäinen, 5v nuorempi ta

Eli miehet ovat valikoivia. Silti miehet valittaa, jos naiset toimivat samoin. Miksi valikoivuuden pitäisi olla miesten yksinoikeus?

Vierailija
46/48 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nuo samaa hakevat ikäisesi (ilm 40-50 v) miehet sieltä puutu, ne vaan lähestyy sinua 10 vuotta nuorempia naisia. Tämän ilmiön saavat havaita kaikki 40+ naiset, oli omat ominaisuudet mitä vain. No, ehkä jos näyttää Janina Fryltä, niin tilanne on parempi. 

Jos kerran näin on, niin mistä taikurin hatusta sitten ovat löytäneet kumppanin kaikki ne 40+ ikäiset naiset, jotka aloittavat suhteen suunnilleen samanikäisen miehen kanssa?

Vierailija
47/48 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin teen tuota AP:n kuvailemaa toimintaa lähinnä kostona kun nuorena olin naisille lähinnä pilkankohde, ei ole mitään aikomustakaan lähteä treffeille.

Vierailija
48/48 |
26.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos tästä jotain positiivista haluaa kaivaa, niin en ole ollut ahdistelun kohteena melkein ikinä. Kun kuulee muiden naisten kertomuksia siitä, miten sekä tutut että tuntemattomat miehet seuraa ja ahdistelee, niin kun on alun perinkin näkymätön miehille ja ilmeisesti ei edes heidän mielessään kuulu kategoriaan "naiset" niin saa olla kaikkialla ihan rauhassa. -AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä