Naisena epätyypillinen kokemus Tinderistä?
Aiempi keskustelu tästä poistettiin melkein välittömästi, miksiköhän...
Yleensä aina puhutaan että naisilla on deittisovelluksissa muka niin helppoa ja ehdokkaita yllinkyllin. Mun mielestä tämä on aina tuntunut ihan absurdilta, mutta muiden naisten kokemuksia kuunnellessa on alkanut tuntua, että onko mun kokemus ihan tosi poikkeava? Esim. Hesarin juttu nelikymppisestä sinkkuäidistä Tinderissä (https://www.hs.fi/elama/art-2000010401895.html) kuulosti ihan utopialta: että siis useat miehet ottaa yhteyttä (ja että viestien sävy on positiivinen)!?
Olen kolmekymppinen nainen, kokeillut deittisovelluksia sekä pk-seudulla ja Turussa, perusnätti, hoikka, ei tatuointeja (tatuoinneissa ei ole mitään vikaa, mutta aina joku markkina-arvohullu vauvapalstalla alkaa niistä nillittää), ei lemmikkejä eikä lapsia. On hymyilevät kuvat, on esittelyteksti ihan sanoina eikä emojeina, ja olen kokeillut sekä niin että laittaa tai jättää laittamatta profiiliin koulutustason ja pituuden (joita molempia on ilmeisesti liikaa miesten makuun).
Mulle tulee aika vähän matcheja ylipäätään. Käytännössä minä melkein aina laitan ekan viestin ja noin 8/10 ei vastaa ollenkaan tai poistaa matchin jo siinä vaiheessa.
Jos keskustelu etenee yhtään, pyydän yleensä treffeille nopeasti koska livenä selviää paremmin ja nopeammin, onko kemiaa. Mua kysytään treffeille tosi harvoin ja silloin kun kysytään, treffipyynnön sävy on aina tosi nuiva, ihan kuin he tekisivät mulle palveluksen suostumalla tapaamaan minut.
Suurin osa joita kysyn treffeille ei vastaa tai poistaa matchin. Ne jotka suostuu vastaa melkein poikkeuksetta tyyliin "voisi sitä kai sitten jopa lähteäkin" (tosi innostavaa) tai sitten alkaa ihme venkoilu ja hyppyytys; jos olen esim. ehdottanut seuraavaa viikonloppua, hän ehdottaakin että voitko tavata heti tässä parin tunnin sisään (mikä ei onnistu koska olen työssäkäyvä ihminen ja mulla on elämä ja suunnitelmia töiden ulkopuolellakin) tai sitten epämääräistä roikottamista: jos olen vaikka ehdottanut lauantaita niin vastaus on "en tiiä onnistuuko, ilmoitan lauantaina käykö". Osa feidaa just ennen treffejä, esim. viimeisin ilmoitti tunti ennen treffejä että ei ookaan hyvä hetki (feidattuaan tätä ennen jo kertaalleen).
Ne, joiden kanssa treffeille loppujen lopuksi pääsee, on aika perusjanttereita. Isolla osalla on ollut tosi paha halitoosiongelma, joka on ehkä ollut syy heidän sinkkuuteen, mutta pointtina se että en usko että heidän perässään juoksee laumoittain naisia, joten ylimielisen niskojen nakkelun syy on mulle mysteeri.
Keskustelun aiheena ei ole nyt se, miten vaikeaa joillain miehillä on deittisovelluksissa, vaan kiinnostaa kuulla muiden naisten kokemuksia - että onko tämä ihan yleistä ja kukaan ei vaan puhu tästä, vai onko mussa jokin vika? Miehet ei siis myöskään tosielämässä huomaa tai lähesty, ne joista itse olen kiinnostunut ja myös pyydän ulos, ei ole ollut kiinnostuneita. Olen kyllä ns. sosiaalisesti normaali, ystäviä on, työporukassa pidetty jne. eli ongelma ei ole että olisin joku outo peräkammarin vanhapiika.
Kommentit (48)
Sellaisia ne miehet aina ovat olleet. Tykkäilevät ja kehuvat vähän huvikseen. Aika moni asia laitetaan nykyään nettideittailun piikkiin, vaikka samanlaiset ilmiöt ovat aina toistuneet vaikka baarielämässä.
Ehkä moni nainen ottaa pelkät tykkäilyt ja yhden viestialoitteen liian vakavasti. Oikeastihan treffeille tai suhteeseen päätyy loppupeleissä vain pieni osa ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama ongelma on mulla. Oon kohta 28 vuotias ja ikinä en oo seurustellu. Mussa on vaan jotakin miksi en yhtään kiinnosta miehiä.
Niin, sitä on ihan näin miehenäkin mahdoton selittää miksi joku kiinnostaa ja joku toinen ei. Nykyinen ihastukseni ei muistuta kenestäkään, on epäsopiva minulle, monen mielestä ei ole edes hyvännäköinen, mutta minä en vain voi vastustaa häntä ja on silmääni äärettömän kaunis, vaikkei sovikaan mihinkään kauneusihanteisiin. Se on kai sitten sitä kemiaa?
Tunne jota ei voi selittää. Myös hän tuntee kemiaa minua kohtaan, mutta kuten mainitsin, olemme epäsopivia toisillemme, joten emme etene. Jäisi vain panosuhteeksi, vaikka kuinka on ihastusta. Ihastun näin ehkä kerran viidessä vuodessa ja kaikki ovat olleet aivan erilaisia.
Pankaa nyt sentään edes, on sitten jotain jota vanhana muistella.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ne miehet aina ovat olleet. Tykkäilevät ja kehuvat vähän huvikseen. Aika moni asia laitetaan nykyään nettideittailun piikkiin, vaikka samanlaiset ilmiöt ovat aina toistuneet vaikka baarielämässä.
Ehkä moni nainen ottaa pelkät tykkäilyt ja yhden viestialoitteen liian vakavasti. Oikeastihan treffeille tai suhteeseen päätyy loppupeleissä vain pieni osa ihmisiä.
Joo, oon nainen eikä mua kyllä lähestytty koskaan edes silloin kun juuri kellään ei ollut nettiä, Tindereistä puhumattakaan. Oli vaan koulut, yliopiston bileet, baarit, (miesvoittoiset) harrastukset ja yksinäisyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäät niistä samoista miehistä joista kaikki muutkin ja niillä on sitten valinnanvaraa. Tätä viestiä on täällä toistettu ja alan uskoa että näin se on.
Itse olin todella valikoiva tinderissä. Mulla oli osumia vain parisenkymmentä mutta ne oli laadukkaita. Elämäni rakkaus siellä niiden joukossa. En todellakaan tykännyt niistä jotka ilmiselvästi olivat tinderin suosituimpia. En nähnyt itseäni heidän elämässä. Tykkäsin niistä joiden elämään osasin itseni kuvitella.
Tyrskähdin. AP mainitsee treffanneensa mm. halitoosimiehiä. Onko se nyt oikeasti 'sama mies joita kaikki muutkin treffaa'? 😅
Hmm, no, harvempi tunnistanee halitoosia kuvista mutta onneksi olkoon sille jolla se taito on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tykkäät niistä samoista miehistä joista kaikki muutkin ja niillä on sitten valinnanvaraa. Tätä viestiä on täällä toistettu ja alan uskoa että näin se on.
Itse olin todella valikoiva tinderissä. Mulla oli osumia vain parisenkymmentä mutta ne oli laadukkaita. Elämäni rakkaus siellä niiden joukossa. En todellakaan tykännyt niistä jotka ilmiselvästi olivat tinderin suosituimpia. En nähnyt itseäni heidän elämässä. Tykkäsin niistä joiden elämään osasin itseni kuvitella.
Tilanne on oikeasti toisinpäin= ELI MIEHET TYKKÄÄVÄT NIISTÄ SAMOISTA NAISISTA, KUIN KAIKKI MUUTKIN MIEHET.Naiset tykkäävät myös niistä tavallisista miehistä.
TÄMÄ TIETO ON TULLUT OK CUPIDIN TILASTOISTA. KOSKEE MILJOONIA IHMISIÄ YMPÄRI MAAILMAN.
Tämä on niitä totuuksia, joilta miehet sitkeästi sulkevat silmänsä.😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne on oikeasti toisinpäin= ELI MIEHET TYKKÄÄVÄT NIISTÄ SAMOISTA NAISISTA, KUIN KAIKKI MUUTKIN MIEHET.Naiset tykkäävät myös niistä tavallisista miehistä.
TÄMÄ TIETO ON TULLUT OK CUPIDIN TILASTOISTA. KOSKEE MILJOONIA IHMISIÄ YMPÄRI MAAILMAN.
Tämä on niitä totuuksia, joilta miehet si
Eivätkä pelkästään sulje silmiään, vaan yrittävät jatkuvasti progoida totuutta vastaan väittämällä, että syy miesten yksinäisyyteen on naisten nirsoilussa. Vaikka todellisuudessahan asia on aivan päin vastoin.
Naisincelit vois valita että ovatko "kaikki" miehet a) liian nirsoja vai b) antavatko he kaikille tykkäyksen Tinderissä. Vai onko niin että a) -kohdassa miehiin lasketaan vain ne, jotka itse haluatte ja b)-kohdassa "kaikki" tarkoittaa niitä, joita kohtaan itse olette nirsoja.
Vierailija kirjoitti:
Naisincelit vois valita että ovatko "kaikki" miehet a) liian nirsoja vai b) antavatko he kaikille tykkäyksen Tinderissä. Vai onko niin että a) -kohdassa miehiin lasketaan vain ne, jotka itse haluatte ja b)-kohdassa "kaikki" tarkoittaa niitä, joita kohtaan itse olette nirsoja.
Mitä väliä sillä on, antaako kaikille miehille tykkäyksen vai ei, jos ei koskaan saa tykkäystä takaisin? Mätsihän syntyy vasta sitten, kun molemmat pyyhkii toisensa oikealle.
Mullekaan ei ole löytynyt oikein mitään. Haluaisin lähteä liikkeelle rennosti ja sitoutua vasta kun näkee että homma todella toimii ja toinen kunnolla kolahtaa. Seksiin suhtaudun vapaamielisesti ja se voi tulla kuvioon nopeasti, pelkkää seksisuhdetta en kuitenkaan etsi. Ensisijaisesti olen kiinnostunut omanikäsistä tai nuoremmista miehistä. Lapsia on, kumppanin lapsiluvulla ei ole väliä mutta minun kanssani niitä ei tule lisää. Lapsilla vuoroviikkosysteemi ja tapailu voidaan painottaa lapsivapaille, mitään isäpuolta lapsille en siis tarvitse. Rahaa en tarvitse, palkka kateuskalenteritasoa. Olen koulutettu, mutta miehen ei tarvitse olla, tuloilla ei ole väliä mutta elämäntapapummia en jaksa katsella.
Ongelma on se, että saan lähestymistä lähinnä neljältä miestyypiltä. 1) Pelkkää yhden yön juttua etsivät. 2) Lapsilleen äitipuolta hakevat eronneet miehet, jotka haluavat edetä liian nopeasti liian vakavaksi. 3) Vakihoitoa tai fwb:tä etsivät avosuhteilijat. 4) Selvästi minua vanhemmat miehet. Mikään näistä ei ole sitä mitä haen. Jotenkin tuntuu, että puuttuu ne, jotka ovat periaatteessa avoimia vakavallekin suhteelle mutta haluavat sitoutumismielessä edetä hitaasti. Itse kun haluan vakavan suhteen, mutta vain ihmisen kanssa johon olen täysillä rakastunut.
On olemassa maalitolppien siirtelyä ja sitten tätä molempiin päihin hyökkäämistä mitä naiset harrastaa. Totuudella ei ole mitään väliä kunhan vauvamummolle tulee vaan hyvä mieli kun pääsee oikein nasauttamaan terävästi. Silläkään ei ole väliä, että hän on samaa jankannut jo vuosikausia. Perustaahan Pulushakin mestarit ry ja jakakaa tunnustuspalkintoja kaikista vaikuttavimmista tunneryöpyistä ilman ajatusta. Materiaalia riittää.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa maalitolppien siirtelyä ja sitten tätä molempiin päihin hyökkäämistä mitä naiset harrastaa. Totuudella ei ole mitään väliä kunhan vauvamummolle tulee vaan hyvä mieli kun pääsee oikein nasauttamaan terävästi. Silläkään ei ole väliä, että hän on samaa jankannut jo vuosikausia. Perustaahan Pulushakin mestarit ry ja jakakaa tunnustuspalkintoja kaikista vaikuttavimmista tunneryöpyistä ilman ajatusta. Materiaalia riittää.
Oletko sä tutustunut niihin OKCupidin tilastoihin siitä, keille nettideittailevat miehet viestinsä lähettää?
Vierailija kirjoitti:
Mullekaan ei ole löytynyt oikein mitään. Haluaisin lähteä liikkeelle rennosti ja sitoutua vasta kun näkee että homma todella toimii ja toinen kunnolla kolahtaa. Seksiin suhtaudun vapaamielisesti ja se voi tulla kuvioon nopeasti, pelkkää seksisuhdetta en kuitenkaan etsi. Ensisijaisesti olen kiinnostunut omanikäsistä tai nuoremmista miehistä. Lapsia on, kumppanin lapsiluvulla ei ole väliä mutta minun kanssani niitä ei tule lisää. Lapsilla vuoroviikkosysteemi ja tapailu voidaan painottaa lapsivapaille, mitään isäpuolta lapsille en siis tarvitse. Rahaa en tarvitse, palkka kateuskalenteritasoa. Olen koulutettu, mutta miehen ei tarvitse olla, tuloilla ei ole väliä mutta elämäntapapummia en jaksa katsella.
Ongelma on se, että saan lähestymistä lähinnä neljältä miestyypiltä. 1) Pelkkää yhden yön juttua etsivät. 2) Lapsilleen äitipuolta hakevat eronneet miehet, jotka haluavat edetä liian nopeasti liian vakavaksi. 3) Vakihoitoa tai fwb:tä etsiv
Ei nuo samaa hakevat ikäisesi (ilm 40-50 v) miehet sieltä puutu, ne vaan lähestyy sinua 10 vuotta nuorempia naisia. Tämän ilmiön saavat havaita kaikki 40+ naiset, oli omat ominaisuudet mitä vain. No, ehkä jos näyttää Janina Fryltä, niin tilanne on parempi.
Tämä ap nainen on selvästi todella nirso. Ap valitsee ne komeimmat miehet joiden kanssa treffailee mutta ne onkin niitä pahimpia luusereita ja muita surkimuksia yleensä. Naisen ei todellakaan ole vaikeaa tavata miehiä suomessa sillä suomessa on yli 600000 sinkkumiestä eli joka kylässä on varmasti sinkkumiehiä ihan tarpeeksi. Ja mukavia normaaleja miehiä on mutta tavis naiset valitsee miehen aina ulkonäön perusteella ja siksi niitä pettymyksiä tuleekin niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ap nainen on selvästi todella nirso. Ap valitsee ne komeimmat miehet joiden kanssa treffailee mutta ne onkin niitä pahimpia luusereita ja muita surkimuksia yleensä. Naisen ei todellakaan ole vaikeaa tavata miehiä suomessa sillä suomessa on yli 600000 sinkkumiestä eli joka kylässä on varmasti sinkkumiehiä ihan tarpeeksi. Ja mukavia normaaleja miehiä on mutta tavis naiset valitsee miehen aina ulkonäön perusteella ja siksi niitä pettymyksiä tuleekin niin paljon.
Suomessa on enemmän sinkkunaisia kuin sinkkumiehiä. Vuoden 2022 lopussa yksinasuvia naisia oli 686 000 ja miehiä 620 000.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ongelma on siinä että tavis miehelle ei kelpaa tavis nainen. Tavismieskin haluaa Saga Anderssonin näköisen naisen ja pitää tavallista naista rumana.
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, ei ne komeimmat miehet edes matchaa mun kanssa :'D Oon nähnyt komeita miehiä ja nämä ei ole niitä. En tiedä luitko aloitusta kunnolla, mutta ongelma on se että ei nämä ihan tavalliset miehet edes vastaa mulle tai halua lähteä mun kanssa treffeille kun pyydän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyrskähdin. AP mainitsee treffanneensa mm. halitoosimiehiä. Onko se nyt oikeasti 'sama mies joita kaikki muutkin treffaa'? 😅
Hmm, no, harvempi tunnistanee halitoosia kuvista mutta onneksi olkoon sille jolla se taito on.
En tiedä onko sulla joku ongelma ymmärtämisen kanssa, mutta nämä halitoositapaukset on siis niitä miehiä jotka suostui mun kanssa ylipäätään treffeille lähtemään (hirveän vaivan jälkeen), eli ihan tosielämässä tavattu ja haistettu, ei kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen omalla kohdalla todennut että vika on ulkonäössä. Siis silloin kun nyt vielä yritin pariutua 20-35 veenä ja kokemukset oli samanlaiset kuin sulla, niin nyt kun katson kuviani niiltä ajoilta (neutraalimmin kuin siihen aikaan kun olin myöskin mielestäni perusnätti), niin en mä ollut nätti vaan max ihan perus pottunokkainen tavis. Ja miehet on eniten kiinnostuneita näteistä naisista.
Mutta on mulla vastaavan näköisiä kavereita, jotka on pariutuneet erikoisen persoonallisuutensa avulla toisen erikoisen pottunokan kanssa. Valitettavasti mun persoona on yhtä vähän mielenkiintoinen kuin ulkonäkönikin.
Joo, olen valitettavasti tullut samaan lopputulokseen. Jos olisin nätti sillä tietyllä tavalla, mistä miehet tykkää (pienet, sirot ja nätit kasvot ja vähän lapsekkaat piirteet) niin luulen että tilanne olisi ihan eri, ja ne on ne nätit naiset joiden kokemusta deittailusta yleensä pidetään yhteisenä kaikille naisille. -AP
Täytyy olla aika saatanan ruma nainen, että ei tinderissä kolmikymppisenä kerää huomiota.