Naisena epätyypillinen kokemus Tinderistä?
Aiempi keskustelu tästä poistettiin melkein välittömästi, miksiköhän...
Yleensä aina puhutaan että naisilla on deittisovelluksissa muka niin helppoa ja ehdokkaita yllinkyllin. Mun mielestä tämä on aina tuntunut ihan absurdilta, mutta muiden naisten kokemuksia kuunnellessa on alkanut tuntua, että onko mun kokemus ihan tosi poikkeava? Esim. Hesarin juttu nelikymppisestä sinkkuäidistä Tinderissä (https://www.hs.fi/elama/art-2000010401895.html) kuulosti ihan utopialta: että siis useat miehet ottaa yhteyttä (ja että viestien sävy on positiivinen)!?
Olen kolmekymppinen nainen, kokeillut deittisovelluksia sekä pk-seudulla ja Turussa, perusnätti, hoikka, ei tatuointeja (tatuoinneissa ei ole mitään vikaa, mutta aina joku markkina-arvohullu vauvapalstalla alkaa niistä nillittää), ei lemmikkejä eikä lapsia. On hymyilevät kuvat, on esittelyteksti ihan sanoina eikä emojeina, ja olen kokeillut sekä niin että laittaa tai jättää laittamatta profiiliin koulutustason ja pituuden (joita molempia on ilmeisesti liikaa miesten makuun).
Mulle tulee aika vähän matcheja ylipäätään. Käytännössä minä melkein aina laitan ekan viestin ja noin 8/10 ei vastaa ollenkaan tai poistaa matchin jo siinä vaiheessa.
Jos keskustelu etenee yhtään, pyydän yleensä treffeille nopeasti koska livenä selviää paremmin ja nopeammin, onko kemiaa. Mua kysytään treffeille tosi harvoin ja silloin kun kysytään, treffipyynnön sävy on aina tosi nuiva, ihan kuin he tekisivät mulle palveluksen suostumalla tapaamaan minut.
Suurin osa joita kysyn treffeille ei vastaa tai poistaa matchin. Ne jotka suostuu vastaa melkein poikkeuksetta tyyliin "voisi sitä kai sitten jopa lähteäkin" (tosi innostavaa) tai sitten alkaa ihme venkoilu ja hyppyytys; jos olen esim. ehdottanut seuraavaa viikonloppua, hän ehdottaakin että voitko tavata heti tässä parin tunnin sisään (mikä ei onnistu koska olen työssäkäyvä ihminen ja mulla on elämä ja suunnitelmia töiden ulkopuolellakin) tai sitten epämääräistä roikottamista: jos olen vaikka ehdottanut lauantaita niin vastaus on "en tiiä onnistuuko, ilmoitan lauantaina käykö". Osa feidaa just ennen treffejä, esim. viimeisin ilmoitti tunti ennen treffejä että ei ookaan hyvä hetki (feidattuaan tätä ennen jo kertaalleen).
Ne, joiden kanssa treffeille loppujen lopuksi pääsee, on aika perusjanttereita. Isolla osalla on ollut tosi paha halitoosiongelma, joka on ehkä ollut syy heidän sinkkuuteen, mutta pointtina se että en usko että heidän perässään juoksee laumoittain naisia, joten ylimielisen niskojen nakkelun syy on mulle mysteeri.
Keskustelun aiheena ei ole nyt se, miten vaikeaa joillain miehillä on deittisovelluksissa, vaan kiinnostaa kuulla muiden naisten kokemuksia - että onko tämä ihan yleistä ja kukaan ei vaan puhu tästä, vai onko mussa jokin vika? Miehet ei siis myöskään tosielämässä huomaa tai lähesty, ne joista itse olen kiinnostunut ja myös pyydän ulos, ei ole ollut kiinnostuneita. Olen kyllä ns. sosiaalisesti normaali, ystäviä on, työporukassa pidetty jne. eli ongelma ei ole että olisin joku outo peräkammarin vanhapiika.
Kommentit (48)
Kuinka monta prosenttia miehistä tinderissä swaippaat oikealle?
Sama kokemus täällä eli ei miehet ole perässä vaikka olen tavallinen. Onko sitten joku yksi tietty juttu miksi ei miehet innostu, en tiedä
Tykkäät niistä samoista miehistä joista kaikki muutkin ja niillä on sitten valinnanvaraa. Tätä viestiä on täällä toistettu ja alan uskoa että näin se on.
Itse olin todella valikoiva tinderissä. Mulla oli osumia vain parisenkymmentä mutta ne oli laadukkaita. Elämäni rakkaus siellä niiden joukossa. En todellakaan tykännyt niistä jotka ilmiselvästi olivat tinderin suosituimpia. En nähnyt itseäni heidän elämässä. Tykkäsin niistä joiden elämään osasin itseni kuvitella.
Vierailija kirjoitti:
En mä pidä mitään tilastoja siitä. Iso osa miehistä Tinderissä on joko liian kaukana, jotain kolmen lapsen isiä tai tosi ylipainoisia, joten sori nyt, ne menee vasemmalle kaikki, koska mitä hyötyä olisi swaipata oikealle ihminen joka on liian kaukana, ihan eri elämäntilanteessa tai ei vaan mun mielestä viehättävä? Ei me kuitenkaan koskaan tavattaisi tai jutusta tulisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä pidä mitään tilastoja siitä. Iso osa miehistä Tinderissä on joko liian kaukana, jotain kolmen lapsen isiä tai tosi ylipainoisia, joten sori nyt, ne menee vasemmalle kaikki, koska mitä hyötyä olisi swaipata oikealle ihminen joka on liian kaukana, ihan eri elämäntilanteessa tai ei vaan mun mielestä viehättävä? Ei me kuitenkaan koskaan tavattaisi tai jutusta tulisi mitään.
tiedät varmaan että tinderissä voi valita mätsien etäisyyden?
Vierailija kirjoitti:
Tykkäät niistä samoista miehistä joista kaikki muutkin ja niillä on sitten valinnanvaraa. Tätä viestiä on täällä toistettu ja alan uskoa että näin se on.
Voisin uskoa tämän, jos tosi moni niistä joita sitten loppujen lopuksi tapaan, ei olisi perunanmuotoisia halitoosipotilaita. En oikeasti usko, että he on kaikkien suosikkeja joilla valinnanvaraa riittää. Annan siis usein mahdollisuuden myös niille jotka ei välttämättä ole tosi hyvännäköisiä kuvissaan, koska tosi monet on livenä ihan eri näköisiä ja oloisia kuin kuvissa.
Joskus yritin täällä kysellä että kuinka paljon suositut miehet saa yhteydenottoja naisilta, siis ihan tinderin ulkopuolellakin. Eli varmaankin samoille ihmisille kertyy ne yhteydenotot mutta vaikea kuvitella että ottaako vaikka ihan joka viikko joku nainen yhteyttä tavalla tai toisella? Itse voin laskea ihan yhden käden sormilla yhteydenotot miehiltä koko elämäni aikana, tinderin ulkopuolelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tiedät varmaan että tinderissä voi valita mätsien etäisyyden?
Tiedät varmaan, että ainakaan ilman maksullista versiota Tinder ei välitä niistä etäisyys- ja ikärajauksista jotka asetat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt osaat jotain suuntaa-antavaa arviota muodostaa. Onko lähempänä 80% vai 20%?
Vierailija kirjoitti:
Itse olin todella valikoiva tinderissä. Mulla oli osumia vain parisenkymmentä mutta ne oli laadukkaita. Elämäni rakkaus siellä niiden joukossa. En todellakaan tykännyt niistä jotka ilmiselvästi olivat tinderin suosituimpia. En nähnyt itseäni heidän elämässä. Tykkäsin niistä joiden elämään osasin itseni kuvitella.
Tilanne on oikeasti toisinpäin= ELI MIEHET TYKKÄÄVÄT NIISTÄ SAMOISTA NAISISTA, KUIN KAIKKI MUUTKIN MIEHET.Naiset tykkäävät myös niistä tavallisista miehistä.
TÄMÄ TIETO ON TULLUT OK CUPIDIN TILASTOISTA. KOSKEE MILJOONIA IHMISIÄ YMPÄRI MAAILMAN.
Vierailija kirjoitti:
Joskus yritin täällä kysellä että kuinka paljon suositut miehet saa yhteydenottoja naisilta, siis ihan tinderin ulkopuolellakin. Eli varmaankin samoille ihmisille kertyy ne yhteydenotot mutta vaikea kuvitella että ottaako vaikka ihan joka viikko joku nainen yhteyttä tavalla tai toisella? Itse voin laskea ihan yhden käden sormilla yhteydenotot miehiltä koko elämäni aikana, tinderin ulkopuolelta
Kyllä hyvännäköisiä naisia ja miehiä lähestytään eri tavoin hyvin paljon. Ei nyt niin että joku juoksisi numeron kanssa yhtenään perään kadulla, mutta siellä missä ihmiset on muitten kanssa tekemisissä työpaikoilla, harrastuksissa, juhlissa ym. Toki ainakin kauniit naiset saa lähestymisiä jossain ruokakaupassakin.
Olen omalla kohdalla todennut että vika on ulkonäössä. Siis silloin kun nyt vielä yritin pariutua 20-35 veenä ja kokemukset oli samanlaiset kuin sulla, niin nyt kun katson kuviani niiltä ajoilta (neutraalimmin kuin siihen aikaan kun olin myöskin mielestäni perusnätti), niin en mä ollut nätti vaan max ihan perus pottunokkainen tavis. Ja miehet on eniten kiinnostuneita näteistä naisista.
Mutta on mulla vastaavan näköisiä kavereita, jotka on pariutuneet erikoisen persoonallisuutensa avulla toisen erikoisen pottunokan kanssa. Valitettavasti mun persoona on yhtä vähän mielenkiintoinen kuin ulkonäkönikin.
Vierailija kirjoitti:
Olen omalla kohdalla todennut että vika on ulkonäössä. Siis silloin kun nyt vielä yritin pariutua 20-35 veenä ja kokemukset oli samanlaiset kuin sulla, niin nyt kun katson kuviani niiltä ajoilta (neutraalimmin kuin siihen aikaan kun olin myöskin mielestäni perusnätti), niin en mä ollut nätti vaan max ihan perus pottunokkainen tavis. Ja miehet on eniten kiinnostuneita näteistä naisista.
Mutta on mulla vastaavan näköisiä kavereita, jotka on pariutuneet erikoisen persoonallisuutensa avulla toisen erikoisen pottunokan kanssa. Valitettavasti mun persoona on yhtä vähän mielenkiintoinen kuin ulkonäkönikin.
Kuinka monta selvää aloitetta teit miehille ikävuosina 20-35v? Puhutaanko kymmenistä vai sadoista?
Eniten matcheja tulee heti Tinderin avaamisen jälkeen - silloin sinua on tykätty kutakuinkin samaan aikaan kun sinä tykkäsit miehestä. Jos olet käyttänyt Tinderiä 6 kk, osa sinun matcheista on NS. Nukkuvia eli mies on tykännyt sinusta kuukausia sitten mutta sinun fiidiisi mies ilmestyi vasta hiljattain. Tuo mies ei enää käytä Tinderiä tai käyttää sitä satunnaisena ajanvietteenä, joten hän ei laita viestiä eikä vastaa. Jos haluaa aloittaa alusta, voi Tinderin poistaa ja käynnistää uudelleen. Vaikutus kestää kuitenkin Max pari viikkoa.
Ylipäätänsä suuri osa käyttäjistä käyttää Tinderiä vain egobuustaukseen tai ajanvietteenä eikä heidän ole tarkoituskaan tavata ketään. Luin artikkelin tästä hiljattain ja muistaakseni peräti 30% käyttäjistä on tällaisia (vai oliko enemmän?). Sen lisäksi Tinderissä pyörii paljon varattuja, jotka on aktiivisia vain silloin kun vaimon kanssa menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama ongelma on mulla. Oon kohta 28 vuotias ja ikinä en oo seurustellu. Mussa on vaan jotakin miksi en yhtään kiinnosta miehiä.
Niin, sitä on ihan näin miehenäkin mahdoton selittää miksi joku kiinnostaa ja joku toinen ei. Nykyinen ihastukseni ei muistuta kenestäkään, on epäsopiva minulle, monen mielestä ei ole edes hyvännäköinen, mutta minä en vain voi vastustaa häntä ja on silmääni äärettömän kaunis, vaikkei sovikaan mihinkään kauneusihanteisiin. Se on kai sitten sitä kemiaa?
Tunne jota ei voi selittää. Myös hän tuntee kemiaa minua kohtaan, mutta kuten mainitsin, olemme epäsopivia toisillemme, joten emme etene. Jäisi vain panosuhteeksi, vaikka kuinka on ihastusta. Ihastun näin ehkä kerran viidessä vuodessa ja kaikki ovat olleet aivan erilaisia.
Kyllä hyvännäköisiä miehiäkin taidetaan monilla tavoin lähestyä. Aikoinaan samalla työpaikalla oli hyvännäköinen nuori mies joka työtehtävissä liikkui paljon ihmisten parissa. Hän oli kyllä varattu mies, mutta sitä eivät tienneet ne mimmit, jotka soitteli hänen peräänsä työpaikalle ja yrittivät saada puhelimeen tai kyselivät puhelinnumeroa. Elettiin tuolloin vielä ajanlaskua ennen somea, mutta hän ei olisi tosiaan deittisovellusta tarvinnut.
AP on liian vanha Tinderiin. Miehet etsii alle 25-vuotiaita, ja niistäkin vain kauneimpia. Kuten tuossa yllä muistutettiin OKCupidin tilastoista, joista asia käy ilmi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä on totuuden hiven. Tärkeintä Tinderissä on ulkonäkö ja tekstissä kannattaa olla leikkisä. Miehet tykkää hyvännäköisiä ja iloisista/leikkisistä naisista, joiden seurassa on helppo olla.
Sitten kun alat saamaan mätsejä on aika alkoittaa karsiminen mutta ensin pitää houkutella riittävän moni mies kiinnostumaan sinusta. Anekdoottisesti sanoisin myös, että miehet on aina kiinnostuneempia naisista kun luulevat itse ottaneensa ensimmäisen askeleen. Paras tilanne on aina se jos saat miehen laittamaan ensimmäisen viestin. Jos olet itse se joka ottaa yhteyttä, voit pyytää mieheltä apua esim vinkkejä hyvistä ruokapaikoista tai koiran ulkoilutusmaastoista. Taitavin tuntemani miestennielijä pyytää miestä korjaamaan auton, joka ei ole rikki ja sitten "ihmettelee" kun se toimii heti :'D
Ihan sama ongelma on mulla. Oon kohta 28 vuotias ja ikinä en oo seurustellu. Mussa on vaan jotakin miksi en yhtään kiinnosta miehiä.