Ulkomailla onnellinen, mutta Suomessa ei
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Japanissa asuessani 2 vuotta olin onnellisempi kuin Suomessa. M28
Mikset asu siellä enää nykyisin? Jos kerran olit siellä onnellisempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pattayalla masennuskin paranee ennenku ehtii hotelliin kirjautua.
Varmasti. Paraneeko myös yli 4 vuoden digiväkivalta?
Onko digiväkivalta joku pelkästään Suomea koskeva ilmiö?
Oliko täällä niitä lusmuja?
Minulla on noin. Siksi olenkin onnellinen vain muutaman viikon vuodesta kun olen ulkomailla. Lomaa saan töistä 38 päivää vuodessa ja nuo pyrin kaikki viettämään ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on laskettu, että ihminen on onnellisimmillaan uudessa paikassa juuri tuon kaksi vuotta. Sen jälkeen alkaa tyytymättömyys lisääntymään.
Mulle on Suomessa ongelma pimeys ja kylmyys. Masennun silloin. Kesän ja kevään elän täällä mielelläni.
Toivottavasti on joskus varaa asua talvi etelämmässä.
Vierailija kirjoitti:
Ei se asuinmaa itsessään tätä asiaa ratkaise. Jos et ole onnellinen Suomessa niin tuskin olet onnellinen missään muuallakaan. Loppujen lopuksi tavallinen elämä ja arki on ihan samanlaista kaikkialla.
t. Ulkosuomalainen
Kyllä ilmasto vaikuttaa paljon. Minä en pidä talvesta, joten Keski-Euroopan ilmasto sopii täydellisesti ja ei ole liian kylmä eikä kuuma. No kesällä voi olla hellejaksot, mutta muuten sää on miellyttävä ympäri vuoden. Paljon ulkoilevalle tosi mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se asuinmaa itsessään tätä asiaa ratkaise. Jos et ole onnellinen Suomessa niin tuskin olet onnellinen missään muuallakaan. Loppujen lopuksi tavallinen elämä ja arki on ihan samanlaista kaikkialla.
t. Ulkosuomalainen
Kyllä ilmasto vaikuttaa paljon. Minä en pidä talvesta, joten Keski-Euroopan ilmasto sopii täydellisesti ja ei ole liian kylmä
eikä kuuma. No kesällä voi olla hellejaksot, mutta muuten sää on miellyttävä ympäri vuoden. Paljon ulkoilevalle tosi mukavaa.
Jep. Siksi täällä asuu vain muutama miljoona ihmistä, kun pienemmissä mutta lämpimämmissä maissa asuu kymmeniä miljoonia.
Korkeakoulutetun ei kannata jäädä Suomeen. Vero on kova, palkka matala vrt Euroopan monet muut maat ja ruoka jne kalliimpaa. Lisäksi Suomen politiikka on ala arvoista ja Suomalaisen kulttuurin keskipisteessä on aina alkoholi. Sen lisäksi kylmyys ja pimeys puolet vuodesta ja suomalainen kylmä ja itsekäs kulttuuri. Terveydenhuoltoa ei kannata edes mainita. Kyllä tästä uppoavasta laivasta kannattaa paeta.
Elän vasta n 50/50 poissa Suomesta mutta olen stressittömämpi, onnellisempi, rauhallisempi ja terveempi etelänkodissamme.
Molemmissa samat fasiliteetit, kauniit okt:t ja pihat joten sekään ei vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on noin. Siksi olenkin onnellinen vain muutaman viikon vuodesta kun olen ulkomailla. Lomaa saan töistä 38 päivää vuodessa ja nuo pyrin kaikki viettämään ulkomailla.
Lomalla oleminen on ihan eri asia kuin asua vakituisesti jossain. Esimerkkinä kaikki paratiisisaaret päiväntasaajan tuntumassa. Joo, ihan mahtavia paikkoja lomailla! Mutta ei ne ole ollenkaan niin ihania sitten jos siellä haluaa pysyvästi alkaa asumaan.
Voi tuntua siltä jos olet ollut ulkomailla Vain lomamatkoilla. Loppupeleissä arki on arkea oli sitä missä vaan, vain puitteet voivat olla erilaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset asu siellä enää nykyisin? Jos kerran olit siellä onnellisempi.
Määräaikainen työsopimus loppui. M28
Vierailija kirjoitti:
Voi tuntua siltä jos olet ollut ulkomailla Vain lomamatkoilla. Loppupeleissä arki on arkea oli sitä missä vaan, vain puitteet voivat olla erilaiset.
Hyvässä ilmastossa arkikin tuntuu mukavammalta.
Olen asunut useammassa maassa, ml. pohjoismaat ja kaukomaita. Joka maassa on omat ongelmansa jotka tulee arkeen ennemmin tai myöhemmin. En ole vielä tavannut mitään täydellistä utopiaa jossa elämä olisi huomattavan mahtavaa verrattuna kotimaahani Suomeen. Toki monessa maassa olen tienannut enemmän, mutta maksanut sitten vastavuoroisesti paljon enemmän vakuutuksista ja asumisesta eli elintaso ei välttämättä ole ollut mitenkään huomattavan mahtavaa. On aina niitä onnekkaita expatteja jotka muuttaa tosieen maahan, ansaitsevat maltaita ja pissaavat hunajaa, mutta he eivät edusta keskivertokansalaisia millään tavalla.
Suomessa käydessä kiehtoo edullinen ja laadukas asuminen (pl. ihan ydinkeskustat isoissa kaupungeissa), perhe ja ystävät, hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu. :)
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut useammassa maassa, ml. pohjoismaat ja kaukomaita. Joka maassa on omat ongelmansa jotka tulee arkeen ennemmin tai myöhemmin. En ole vielä tavannut mitään täydellistä utopiaa jossa elämä olisi huomattavan mahtavaa verrattuna kotimaahani Suomeen. Toki monessa maassa olen tienannut enemmän, mutta maksanut sitten vastavuoroisesti paljon enemmän vakuutuksista ja asumisesta eli elintaso ei välttämättä ole ollut mitenkään huomattavan mahtavaa. On aina niitä onnekkaita expatteja jotka muuttaa tosieen maahan, ansaitsevat maltaita ja pissaavat hunajaa, mutta he eivät edusta keskivertokansalaisia millään tavalla.
Suomessa käydessä kiehtoo edullinen ja laadukas asuminen (pl. ihan ydinkeskustat isoissa kaupungeissa), perhe ja ystävät, hyvä ruoka ja ystävällinen palvelu. :)
No ei ole tullut kyllä mitään ongelmia vielä vastaan. Mitä ongelmia sulle on tullut?
Kai nyt lomalla kuka tahansa on onnellinen. Jos muuttaisi ulkomaille niin kyllä se arki sielläkin tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
t. Ulkosuomalainen
No jaa. Tulee heti mieleen parikin tapausta tuttavapiirissä, jossa muutos on kyllä ollut selkeä.
Yksi tuttu nainen on elänyt jo vuosia ulkomailla onnellista ja tasapainoista, omannäköistä elämää, kun taas Suomessa hän oli jatkuvasti masentunut, terapiassa ja onneton. Ja yksi tuttavamies on ollut jo kohta 20 vuotta perheensä kanssa ulkomailla - koko sen ajan stabiilina saman firman leivissä, kun taas Suomessa oli hermoheikko ja vaihtoi ovet paukkuen työpaikkaa jatkuvasti.
Eli aivan selkeitä muutoksia.
Siitä pääsee eroon, kun vaihtaa kaikki laitteet