Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun vertaa tytärtäni ja ystäviään,ovat todella tyylikkäitä & taitavia meikkaamaan vertaa siihen minkä näköisenä itse tepsutti ysärillä

Vierailija
17.08.2024 |

Alaluomelle oli vedetty mustat  epätasaiset kajalviivat,ripsari oli paakkuina ja kulmat nypitty pois sekä piirretty huonosti uudestaan. Päähän oli kietaistu bandana. Että oltiin nättejä :D

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no suurin osa parikymppisistä on nättejä, ei joku huivi sitä poista. 

2/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on trendi, että meikin pitää olla tosi kevyt ja hehkuva. Ja YouTubesta saa helposti meikkaus vinkkejä 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuljit sen näköisenä? 

Vierailija
4/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto, taitavia ovat. Mutta ovathan voineet seurata opetusvideoita. Ei meillä ollut. 

Vierailija
5/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on Youtuben meikkitutoraalit.

Vierailija
6/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me tytöt oltiin sen näköisiä,ei meikkiopetusta saanut kuin korkeintaan äideiltä ja se oli tyyliä "puuteri pilaa ihon",

AP

Vierailija
7/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon ohjeita netissä ja edullisetkin meikit ovat paljon hyvälaatuisempia kuin ysärillä.

Vierailija
8/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ajattelin. Silloin ysärillä ei ollut meikkivodeoita, meikkituotteet olivat peittäviä ja tönkköjä ja lopputulos ei yhtä luonnollinen kuin nykyisillä meikeillä. Nykyisin ihon pitää myös olla glass skin ja sitä hoidetaan hyvillä tuotteilla. 

Vierailija
9/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki me tytöt oltiin sen näköisiä,ei meikkiopetusta saanut kuin korkeintaan äideiltä ja se oli tyyliä "puuteri pilaa ihon",

AP

Eikä oltu. Itse en meikannut ollenkaan, kuten ei suurin osa muistakaan. Pari kaveria oli tosi taitavia, kun niiden äidit oli maskeeraajia ja he myös meikkasivat muita. 

Vierailija
10/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Anytimen valkoisin puuteri ja sitä lisäsin vartin välein kun tuntui että kasvot kiiltää,Tukkataika-kotipermis ja Yves Rochelin hajuvettä.Veljen kanssa lainailtiin toistemme flanellipaitoja-

Vierailija
11/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista sinällään, että jos nyt itse ysärillä teininä jaksoi kerran-pari viikossa käyttää 5 minuuttia siihen, että piirteli ne kajalit silmiinsä ja taputteli mattemousset naamalle, niin nykyteinit käyttävät ulkonäköönsä moninkertaisen ajan (ja rahan) kaikkine contoureineen ja värianalyyseineen. Ja jos et näytä sen hetken meikki- ja muotitrendien mukaiselta, olet auttamatta out. 

Vierailija
12/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No ei me tytöt ainakaan. Oma äitini opetti huultenrajauskynästä alkaen kaiken ja muutkin tytöt olivat siistejä ja nättejä. Lehdissä oli myös paljon meikki- ja tyylivinkkejä.

Vierailija
13/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs meikkasit rumasti.

Vierailija
14/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nypin KAIKKI kulmakarvat pois niin että näytin ihan friikiltä  aamuisin ennenkuin meikkasin itselleni kasvot,mun mielestä nestemäinen musta eyliner oli se jolla sai parhaat kulmat! Huulet oli rajattu  yli ja sävy tummempi kuin itse puna,rajauksen piti näkyä, Pamela Andersson taisi aloittaa trendin.. Ja mitään contoureita ei tosiaan ollut,meikkivoidetta ja puuteria vaan paksu kerros niin että pölisi. Naama oli ku jauhoitettu pullataikina. Ainoa lohtu oli,että luokkakuvassa muutkin tytöt on samanlaisia jauhonaamoja :D Kyllä ne pojat silti diskossa haki.

Ja sitten ne vaatteet,ah. Eka oli grunge ja kukkamekot maihareiden kanssa,sitten mentiinkin nappiverkkareissa ja bootseissa joka paikkaan. Sätkävehkeet ja meikit oli  ensin vyölaukussa,myöhemmin nahkaisessa pikkurepussa.

T.vm 81

Vierailija
15/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, niillä on ne youtube-tutoriaalit. Ei niitä semmoisia silloin ysärillä ollu. Tuuminu tässä että tarviisiin varmaan meikkiopastusta tyttäreltäni tähän omaan harmaaseen nassuun, jos jaksaisin enää välittää meikkaamisestakaan.

Vierailija
16/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ajattelin. Silloin ysärillä ei ollut meikkivodeoita, meikkituotteet olivat peittäviä ja tönkköjä ja lopputulos ei yhtä luonnollinen kuin nykyisillä meikeillä. Nykyisin ihon pitää myös olla glass skin ja sitä hoidetaan hyvillä tuotteilla. 

No ei ihan kaikki osaa nykyäänkään meikata. Edelleen löytyy tyttöjä, joiden mielestä enemmän on parempi. Sitten ne kulkee naama kiiltäen ties mitä muotihilettä täynnä. Oikeastaan taitavin meikkaaja osaa meikata niin, ettei muut huomaa meikkiä kuin huulipunasta. Ja ne nykyajan ripset, voi taivas! Tekoripsiä on ollut iät ja ajat. Minä sain äitini vanhat tekoripset varhaisteininä, kun äiti ei tykännyt niitä liimata jokaiseen kissanristiäisiin. Minä olin hyvin hieno nainen, kun laitoin äidin tekoripset päälle. Onneksi ulos ei päästetty sen näköisenä.

Vierailija
17/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajal kuului laittaa alaluomen sisäpuolelle siis alaripsien ylle. Alice Cooperia taisitte matkia :)

Vierailija
18/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitteko jännätyttöjä? 😳

Vierailija
19/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me mitään häivytetty,poskipunat oli ympyrät keskellä poskea ja luomivärit vedettiin ronskisti kulmakarvoihin asti. Meikkivoidekin otettiin kaupan hyllystä ensimmäinen mikä käteen sopi eikä mietitty sopiiko se ihon sävyyn. Hiukset poltettiin kihartimella eikä ollut mitään suojasuihkeita.

Katsottiin Suosikki ym lehdistä ja tv:stä miten julkut meikkaa ja matkittiin niitä. Niillä vaan oli ammattimeikkaajat apuna.

Kun katson vanhoja kuvia näytän parhaimmalta niissä harvoissa jossa olin ehostamatta esim. lomalla rannalla.

Vierailija
20/29 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuo YouTube ja muut tutoriaalit ovat heillä suurena apuna. Mutta se on kyllä surullista, miten maailma on mennyt ulkonäkökeskeisemmäksi. Eihän nämä ihmiset voi mennä edes kauppaan ilman, että laittautuu. Saunailloissakin ovat saunassa meikit naamassa.

Ja vaikka trendinä olisikin ns luonnollinen meikki, niin se on teineillä ja nuorilla naisilla kuitenkin yleensä melko vahva. Jos vertaa vaikka naisiin keskieuroopassa, niin minusta heillä on ihanan luonnollinen tyyli. Suomessa ainakin Helsingissä nuorilla naisilla on lähes poikkeuksetta todella vahva meikki. Ja kaikki näyttävät ihan samalta, kun kaikki seuraavat samoja trendejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yksi