Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

😔 Lihavuus ylläpitää yksinäisyyttä ja yksinäisyys ylläpitää lihavuutta

Vierailija
17.08.2024 |

"Yksinäisyys ja lihavuus voivat muodostaa noidankehän, jossa lihavuus vahvistaa tunnetta yksinäisyydestä ja yksinäisyys ylläpitää lihavuutta."

"Yksinäisyyttä kokevat henkilöt raportoivat enemmän lihavuudesta aiheutuvia haittoja, kuten alakuloa, stressiä, häpeäleimaa ja itsetuntohaasteita, kuin ne henkilöt, jotka eivät kokeneet itseään yksinäisiksi."

"Tutkimuksen tulosten perusteella näyttää todennäköiseltä, että lihavuus ylläpitää yksinäisyyttä ja yksinäisyys lihavuutta."

https://www.hus.fi/ajankohtaista/lihavuus-yllapitaa-yksinaisyytta-ja-yk…

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/38851400/

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Olen eristäytynyt kun lihoin tarpeeksi. Jatkuva stressi.

Vierailija
2/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Lapsesta asti lihavana oleminen on vaikuttanut itsetuntoon negatiivisesti, eikä minulla koskaan kavereitakaan ollut kuin yksi (eikä sitäkään enää). Toki lihavuuden riskit tiedän, ja huonolla menestyksellä olen yrittänyt laihduttaakin, mutta ei lihavien haukkuminen ja syrjiminen ainakaan lihavia auta tai laihtumista edistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama alkoholismin kanssa.

Vierailija
4/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduta, ap, laihduta!

Vierailija
5/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihduta, ap, laihduta!

Turpa kiinni, mene töihin! Luuseri!

Vierailija
6/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se on. Lihavat naiset ei halua lihavaa miestä ja ovat mielummin yksin jos eivät saa komeaa miestä.

Vierailija
7/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syy on muissa ihmisissä kun eivät väkisin ryhdy seurakoiriksi eivätkä tule kotoa repimään mukaansa yhtään minnekään? Aina löytyy joka asiaan tekosyy ja toisinaan ihan ilman erillistä vaivannäköä. Itsekseen voi käydä vaikka ulkona kävelemässä ja haistelemassa ilmaa tai suunnata kuntosalille..

Vierailija
8/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäkökeskeisyys pitää yllä tyhmyyttä...

Vierailija
9/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, onneks nää ei oo missikilpailut.

Vierailija
10/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lihoin kyllä huonoissa ihmissuhteissa joissa sai koko ajan olla stressissä. Kun pääsin eroon niistä myrkyttäjistä, niin olo parani heti, ja terveyttään oli heti paljon helpompi vaalia.

Vierailija
11/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tuo väite kyllä ihan väärässäkään ole. Yksinäisyys ja siitä lopulta seurannut tekemättömyys/tylsyys aikaan sai sen, että lihoin ja nyt sitten lihavana tympii kaikki eikä kiinnostakaan tehdä mitään tai mennä mihinkään.

Ei sillä että seuraa olisi vieläkään, mutta enää ei kiinnosta mennä yksinkään.

Vierailija
12/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole saanut ainoatakaan ystäväö siksi, että olen ja olen aina ollut hoikka 

Mutra kun olet pituusrajoitteinen mies eli ts.ei kuulu niihin av:la kirjoittekeviin, jotka muun ohessa ovat valinneet oman pituutensa ja jäänyt vastentahtoiseseti lyhyeksi, jolla omalta kodaltani tarkoitan hiukset pystyssä ja pyöristäen noin 166 cm pituutta, niin vaikka pituudestani huolimatta olen saanut kavereita ja ystäviä jne. niin osa katsoo oikeudekseen huomautella.

Lyhyys= Merkki siitä, et psyykkisestikin jäänyt vajaaksi.

Lyhyt ja pyöre = Puutarhatonttu

Hoikka =  Hukkapätkä tai pulkan naru

Urheillullinn = Joku rääpäle, joka yrittää pullistella.

"Normaali" = Itsestään liikoja luuleva tumppi, jos luulee pääsevänsä parisuhteeseen kun varallisuutta ei ole miljoonia, eikä pärstä tuo mieleen Tom Cruises  eikä edes Danny De Viton karismaa.

Isä masu eli pintä pyöreuttä= Varmasti napoleon kompleksi, joten psrempi pysyä erossa.

Huomsatava ylipaino = Mikset muyta Aasiaan siellä on varmaan omat sarjat alamittaisille sumopainijoille tai Jennkeihin alanittaiset Show painijat. - Vieläkö ne käyttää elävue tykin kuulia sirkuksessa kun ei sinusta taida katiskan painoksi olla. 

Vierailija
13/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikille noin käy. Mä en ole yksinäinen ja olen parisuhteessa.

Vierailija
14/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti väärällä ravinnolla pitää yllä ylipainoa. Yksinäisyys ei siihen vaikuta.

Yksinolosta vain etsitään tekosyytä syödä huonosti.

Vierailija
15/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen laihduttamista ap.:lle. Voit saada ystäviä ja jopa puolison.

Vierailija
16/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja syy on muissa ihmisissä kun eivät väkisin ryhdy seurakoiriksi eivätkä tule kotoa repimään mukaansa yhtään minnekään? Aina löytyy joka asiaan tekosyy ja toisinaan ihan ilman erillistä vaivannäköä. Itsekseen voi käydä vaikka ulkona kävelemässä ja haistelemassa ilmaa tai suunnata kuntosalille..

??????

On tutkittu, että joillain ihmisillä opioidijärjestelmä yliaktivoituu hylätyksitulemisen kokemuksista. Tuo taas johtaa lihomiseen ja muutenkin alavireiseen oloon. Jos tunnistat itsesi, kokeile Mysimbaa, se on täsmälääke juuri tuohon. Kohottaa mielialaa, vähentää yksinäisyyden tunnetta ja lisää ulospäinsuuntautuneisuutta ja laihduttaa.

Vierailija
17/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylensyönti väärällä ravinnolla pitää yllä ylipainoa. Yksinäisyys ei siihen vaikuta.

Yksinolosta vain etsitään tekosyytä syödä huonosti.

Epätyypillinen masennus on ihan diagnosoitavissa oleva sairaus, jossa potilas lihoo, on uupunut ja oireet pahenevat yksinollessa. Lähde: Duodecim

Vierailija
18/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tuo väite kyllä ihan väärässäkään ole. Yksinäisyys ja siitä lopulta seurannut tekemättömyys/tylsyys aikaan sai sen, että lihoin ja nyt sitten lihavana tympii kaikki eikä kiinnostakaan tehdä mitään tai mennä mihinkään.

Ei sillä että seuraa olisi vieläkään, mutta enää ei kiinnosta mennä yksinkään.

Lihonut olet ylensyönnillä. Turha selittää muuta.

Vierailija
19/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se on. Lihavat naiset ei halua lihavaa miestä ja ovat mielummin yksin jos eivät saa komeaa miestä.

VÄÄRIN! 

Monilla lihavilla naisilla on lihava mies.

Vierailija
20/43 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla mikä tahansa. Iho-ongelma. Hampaat jos ei saa apua niihin. On erilainen. Haluaako joku esitellä risahampaansa muille. Jos on täydellinen ei silti sovi kaikkien kanssa yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme neljä