Jos et ole tyytyväinen elämääsi, niin miksi et muuta sitä?
Mikään ei muutu ellet itse ala muuttamaan niitä asioita (jos sinulla on vaikea masennus tai sairaus kysymys ei ole tarkoitettu sinulle).
Kommentit (346)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muutos nyt vaatii sen, että tämä asunto menee kaupaksi. Sitten pääsen pois täältä perslävestä, joka on exäni kotikunta. Heikosti näyttää kauppa kuitenkin käyvän.
Jos ei mene kaupaksi niin sitten vaan otat iskun vastaan ja alennat hintaa niin et jumita ikuisesti tilanteessa, jossa olet tyytymätön.
Voiko sitä laittaa vuokralle?
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuttuu kun kykyä, näköä ja rahaa puuttuu
Tekosyitä, moni tyhmä, ruma ja köyhä on onnellinen.
Vierailija kirjoitti:
Muutokset vaativat aina energiaa. Jos ihminen on väsynyt ja elämän kuorma on muutoinkin jo liian raskas, ei muutokseen ole mahdollisuutta vaikka tahtoa olisikin. Täytyy pitää kuitenkin toivoa yllä, että mikään ei kestä ikuisesti, jossakin vaiheessa helpottaa ja sitten voi alkaa tehdä muutoksia.
Jos ei ole energiaa, kannattaa aloittaa siitä, että priorisoi terveytensä. Onko jokin tietty asia, joka väsyttää, esimerkiksi työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muutos nyt vaatii sen, että tämä asunto menee kaupaksi. Sitten pääsen pois täältä perslävestä, joka on exäni kotikunta. Heikosti näyttää kauppa kuitenkin käyvän.
Jos ei mene kaupaksi niin sitten vaan otat iskun vastaan ja alennat hintaa niin et jumita ikuisesti tilanteessa, jossa olet tyytymätön.
Tekisitkö Sinä näin?
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkään työttömänä ja kouluttauduin 3 vuotta uudelle alalla, pärjäsin opinnoissa loistavasti mutta en saa edes kutsua työhaastatteluihin. Rekryammattilaisen mukaan mitään korjattavaa ei cv:ssä tai hakemuksissa ole.
Koko elämä on nyt pysähdyksissä koska ei ole työtä eikä rahaa.
Miten voin muuttaa sen?
Haet opiskelemaan jotain täydentävää ja etsit osa-aikatyön siihen rinnalle. Voit saada helpommin työpaikan, kun et ole "vain" työtön. Tai menet todistamaan osaamisesi työharjoitteluun.
Feministien ja muiden punikkien tappaminen on kiellettyä :(
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Kaikki ei ole aina itse muutettavissa vaikka kuinka haluaisi.
Aloita muuttamaan niitä asioita jotka pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tehnyt monenlaisia muutoksia, elämäni on täynnä käänteitä, joilla olen yrittänyt tavoitella sitä, minkä koen puuttuvan ja mikä antaisi mielekkyyttä olemiseen. Silti olen päätynyt yksitoikkoiseen elämään arkiaskareiden parissa, lähes erakkona maalla.
Olen koko ikänä etsinyt ihmisiä, jotka haluaisivat olla ja pysyä kavereina, rakastavaa ja hyväksyvää elämänkumppania, mielekästä työtä, joka on antoisaa mutta ei syö kaikkia voimiani. Uusia virikkeitä, jotka ruokkivat uteliaisuuttani ja mielikuvitustani.
Tässä edellä mainittu sisältää lyhyesti kaiken, mitä toivoin. En enää tiedä, miten 'muuttaa elämääni' kohti niitä.
Ja niin, en halua (tavoitell) elämääni asioita, jotka eivät kiinnosta. Mieluummin jatkan edes näin, kuin lisäisin huonoa oloa.
Monet sanovat että se kumppani löytyi kun pitkän etsimisen jälkeen antoi periksi ja ryhtyi elämään niin, että tulee onnelliseksi yksinään. Eihän se mitään maksa kokeilla tätä? Joku on sitä mieltä, että se etsintämoodi antaa ympäristöön epätoivoisen ihmisen signaaleja eikä ole kovin puoleensavetävää - kun taas onnellinen ihminen vetää toisia ihmisiä puoleensa.
Omalla kohdalla kävi juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisitkö Sinä näin?
Riippuu varmasti siitä kuinka kauan on ollut myymättä. Jos ei ole sellaisella alueella mistä saa helposti vuokralaisia tai voi pitää AirBnB:tä niin sitten myisin.
Vierailija kirjoitti:
Vähän huvittaa nämä oman elämänsä psykoterapeutit. Muiden keskeneräisyys on niin kova pala että on pakko tehdä ihan vauvalle pikku valistusketju näille "ymmärtämättömille ressukoille" jotka eivät kykene muuttamaan elämäänsä. Voisin lyödä myös tonnista vetoa että aloittajan oma elämän asiat eivät ole kunnossa. Ensin ap se oma pää kuntoon, keskity siihen.
No oli motiivi ketjun luomiselle mikä vain, niin saattaa täältä joku saada sen tärkeän idean elämänsä muuttamiseen. Ja eikö sekin olisi hieno juttu?
Ihmiset yrittävät liikaa ja etsivät jatkuvasti itseään ja täydellistä elämää, kun kuvittelevat sellaista olevan muillakin somen mukaan. Kun sitä ei löydy eikä saavuta, masentuvat ja päätyvät lopulta työkyvyttöminä tai -haluttomina eläkkeelle. Näinhän se nykyään menee.
Ei ole olemassa mitään saat kaiken mitä haluat, täydellisine elämineen ja ihmisineen. Kenelle teidän pitää todistaa arvoanne, oikeasti? Relatkaa vähän ja opetelkaa nauttimaan niistä arkisistakin asioista ja siitä, että kaikki ei suju aina oman mielen mukaan. Se on normaalia, sitä sanotaan elämäksi. Silti se on ihan hyvää elämää pääosin. Ongelmat ja vaikeudetkin ovat sitä elämää. Niin se vain menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei se ole aina mahdollista. Esimerkiksi itse en kykene opiskelemaan keskittymishäiriöni takia.
Kyllä ihmiset varmasti muuttaa elämäänsä paremmaksi aina jos se on mahdollista. Aina siellä on jotain ongelmia taustalla, jos näin ei tee vaan kärsii mieluummin.
Oletko kokeillut meditointia?
Komppaan tätä. Onnellisuus on kuitenkin vain mielentila, ja se on kiinni sieltä korvien välistä. Ihminen voi ajatella itsensä onnelliseksi. Elämänohjekirjat neuvovat ensimmäiseksi listaamaan joka päivä asioita, joista olet kiitollinen elämässäsi.
Samaten auttaa siihen ylivilkkaaseen mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Miten voin muuttaa sen, että kavereilla ei ole aikaa nähdä?
Hanki uusia kavereita, joilla on aikaa nähdä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin muuttaa sen, että kavereilla ei ole aikaa nähdä?
Et voi muuttaa muita ihmisiä.
Sepä se taisi ollakin tuon ekan kommentoijan pointti...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi muuttuu kun kykyä, näköä ja rahaa puuttuu
Tekosyitä, moni tyhmä, ruma ja köyhä on onnellinen.
Nimenomaan se vaatii sen tyhmydeen, ei tajua omaa tilannettaan.
Ok kerro miten saan miehen rakastumaan itseeni ja haluamaan kanssani suhteen? Itse en moista ole vielä keksinyt ja täytän tänä vuonna 36 ja koko elämäni olen ollut miehille vain ilmaa.
Ei ole voimavaroja vaan tämä epätyydyttävä ja itselle vääränlainen elämä ja arki vei kaikki voimat jo vuosia, vuosia sitten.
Ja nyt on jo myöhäistä eikä tätä enää omannäköiseksi saa muutettua mitenkään. Elämä kun ei odota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkään työttömänä ja kouluttauduin 3 vuotta uudelle alalla, pärjäsin opinnoissa loistavasti mutta en saa edes kutsua työhaastatteluihin. Rekryammattilaisen mukaan mitään korjattavaa ei cv:ssä tai hakemuksissa ole.
Miten voin muuttaa sen?
Haet opiskelemaan jotain täydentävää ja etsit osa-aikatyön siihen rinnalle. Voit saada helpommin työpaikan, kun et ole "vain" työtön. Tai menet todistamaan osaamisesi työharjoitteluun.
Ei sinne työharjoitteluunkaan noin vain mennä. Kyllä sen työnantajan pitää olla valmis ottamaan harjoittelija vastaan, ja pitää olla resursseja perehdyttää se harjoittelija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin muuttaa sen?
Voitko tehdä töitä freelancerina tai yksityisyrittäjänä?
Voitko kouluttautua oman alasi opettajaksi?
Itse olen täysin eri mieltä. Jos ei heti saa sitä elämää minkä haluaa, niin silloin yritetään entistä enemmän ja kokeillaan uusia tapoja saavuttaa se haluamansa. Toki elämän suunnitelmat voivat muuttua jonkun verran matkan aikana, mutta ikinä ei pidä tyytyä elämään, joka tekee onnettomaksi. Kiitollisuus on toki tärkeää.