Jos et ole tyytyväinen elämääsi, niin miksi et muuta sitä?
Mikään ei muutu ellet itse ala muuttamaan niitä asioita (jos sinulla on vaikea masennus tai sairaus kysymys ei ole tarkoitettu sinulle).
Kommentit (346)
Mikset tapa vanhempiasi, jos he tekevät elämästäsi vaikean?
Downshiftaan pikkuhiljaa askel kerrallaan. Pieni suunnittelu on hyvästä, kuitenkaan kiristämättä aikataulua liikaa. Suunitelma on eläköityä omilla säästöillä jo 58 vuotiaana, kun eläke alkaa kuitenkin vasta 65v.
Ei ole massia, ei tule massia -> ei muutu mikään. Jos ei puliukoksi meinaa niin muutosvoima kysyy resursseja.
Olen aina tehnyt monenlaisia muutoksia, elämäni on täynnä käänteitä, joilla olen yrittänyt tavoitella sitä, minkä koen puuttuvan ja mikä antaisi mielekkyyttä olemiseen. Silti olen päätynyt yksitoikkoiseen elämään arkiaskareiden parissa, lähes erakkona maalla.
Olen koko ikänä etsinyt ihmisiä, jotka haluaisivat olla ja pysyä kavereina, rakastavaa ja hyväksyvää elämänkumppania, mielekästä työtä, joka on antoisaa mutta ei syö kaikkia voimiani. Uusia virikkeitä, jotka ruokkivat uteliaisuuttani ja mielikuvitustani.
Tässä edellä mainittu sisältää lyhyesti kaiken, mitä toivoin. En enää tiedä, miten 'muuttaa elämääni' kohti niitä.
Ja niin, en halua (tavoitell) elämääni asioita, jotka eivät kiinnosta. Mieluummin jatkan edes näin, kuin lisäisin huonoa oloa.
Vähän huvittaa nämä oman elämänsä psykoterapeutit. Muiden keskeneräisyys on niin kova pala että on pakko tehdä ihan vauvalle pikku valistusketju näille "ymmärtämättömille ressukoille" jotka eivät kykene muuttamaan elämäänsä. Voisin lyödä myös tonnista vetoa että aloittajan oma elämän asiat eivät ole kunnossa. Ensin ap se oma pää kuntoon, keskity siihen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se muutos nyt vaatii sen, että tämä asunto menee kaupaksi. Sitten pääsen pois täältä perslävestä, joka on exäni kotikunta. Heikosti näyttää kauppa kuitenkin käyvän.
Jos ei mene kaupaksi niin sitten vaan otat iskun vastaan ja alennat hintaa niin et jumita ikuisesti tilanteessa, jossa olet tyytymätön.
Tämä on jo nyt yksi halvimpia mitä täällä on myynnissä. Muuttotappiokunta, niin ei ihmisillä ole ostohousut jalassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä keksinyt mistä saa tyhjästä nyhjästyä 10 miljardia rahaa takataskuun, että voisikin sitä elämää elää ja muutella miten haluaa.
Aloita ehkä hieman pienemmästä tavoitteesta.
Joo ei saa kuule edes tonnia tai satasta mistään että haista paska
Vierailija kirjoitti:
Olin pitkään työttömänä ja kouluttauduin 3 vuotta uudelle alalla, pärjäsin opinnoissa loistavasti mutta en saa edes kutsua työhaastatteluihin. Rekryammattilaisen mukaan mitään korjattavaa ei cv:ssä tai hakemuksissa ole.
Koko elämä on nyt pysähdyksissä koska ei ole työtä eikä rahaa.
Miten voin muuttaa sen?
Voitko tehdä töitä freelancerina tai yksityisyrittäjänä?
Yritin vuosia, en vain onnistunut. Ei ole voimia enempään
Jos ei saa sitä elämää, minkä haluaa, pitää tyytyä siihen, minkä saa.
Ensin pitää hyväksyä se, ettei saa muuta. Sitten pitää oppia nauttimaan ja olla kiitollinen siitä elämästä, minkä sai.
Tämä on elämän oppikoulu.
Vierailija kirjoitti:
Mikset tapa vanhempiasi, jos he tekevät elämästäsi vaikean?
Siis mitä ihmettä? Jos vanhemmat tekevät elämästä vaikean niin ei niihin vanhempiin ole pakko olla yhteydessä. Jos on alaikäinen niin sitten vaikka juttelemaan tilanteesta koulukuraattorin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole massia, ei tule massia -> ei muutu mikään. Jos ei puliukoksi meinaa niin muutosvoima kysyy resursseja.
Miksi et ole tehnyt suunnitelmaan miten sitä massia tulisi?
Vierailija kirjoitti:
Vähän huvittaa nämä oman elämänsä psykoterapeutit. Muiden keskeneräisyys on niin kova pala että on pakko tehdä ihan vauvalle pikku valistusketju näille "ymmärtämättömille ressukoille" jotka eivät kykene muuttamaan elämäänsä. Voisin lyödä myös tonnista vetoa että aloittajan oma elämän asiat eivät ole kunnossa. Ensin ap se oma pää kuntoon, keskity siihen.
Osa asioista elämässäni on hyvin, osa ei. Pyrin muuttamaan niitä, jotka eivät ole. Ei tässä ole tarkoitus tuomita niitä, jotka eivät ole kykeneet muuttamaan elämäänsä, mutta kyllä itse kunkin kannattaisi miettiä, onko itse itsensä pahin vihollinen. Tässäkin keskustelussa moni tuntuu ulkoistavan oman onnensa esimerkiksi kavereille tai syyttävät rahattomuuttaan sen sijaan, että pyrkisi aktiivisesti muuttamaan omaa tilannettaan.
Muutokset vaativat aina energiaa. Jos ihminen on väsynyt ja elämän kuorma on muutoinkin jo liian raskas, ei muutokseen ole mahdollisuutta vaikka tahtoa olisikin. Täytyy pitää kuitenkin toivoa yllä, että mikään ei kestä ikuisesti, jossakin vaiheessa helpottaa ja sitten voi alkaa tehdä muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et ole tehnyt suunnitelmaan miten sitä massia tulisi?
Joo, ei ole käynyt mielessäkään. Ei sitä vain sada taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole vielä keksinyt mistä saa tyhjästä nyhjästyä 10 miljardia rahaa takataskuun, että voisikin sitä elämää elää ja muutella miten haluaa.
Aloita ehkä hieman pienemmästä tavoitteesta.
Joo ei saa kuule edes tonnia tai satasta mistään että haista paska
Mitä olet tehnyt saadaksesi enemmän rahaa? Esim. miten kehität ammatillista osaamistasi ja muutenkin kehität itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voin muuttaa sen, että kavereilla ei ole aikaa nähdä?
Et voi muuttaa muita ihmisiä.
Helppoa, hankit uusia kavereita. Sen ei periaatteessa pitäisi olla vaikeaa, koska yksinäisyyttä on niin paljon. Ihmiset ei vain tahdo enää jaksaa sitoutua.
Joopa joo. Kaikki ei ole aina itse muutettavissa vaikka kuinka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun ei se ole aina mahdollista. Esimerkiksi itse en kykene opiskelemaan keskittymishäiriöni takia.
Kyllä ihmiset varmasti muuttaa elämäänsä paremmaksi aina jos se on mahdollista. Aina siellä on jotain ongelmia taustalla, jos näin ei tee vaan kärsii mieluummin.
Oletko kokeillut meditointia?
Komppaan tätä. Onnellisuus on kuitenkin vain mielentila, ja se on kiinni sieltä korvien välistä. Ihminen voi ajatella itsensä onnelliseksi. Elämänohjekirjat neuvovat ensimmäiseksi listaamaan joka päivä asioita, joista olet kiitollinen elämässäsi.
Ei ole voimia.