Seiskan jytypaljastus: Mikko ja Natalie-rakas naimisiin lokakuussa, häälahjalistalla muovikippoja ja seisova risti!
Seiskan mukaan pariskunta sanoo toisilleen tahdon lokakuussa. Toimitus oli saanut vinkkiä lemmenparin häälahjalistasta, joka oli jutun julkaisun jälkeen äkkiä muutettu yksityiseksi. Listalla oli mm muoviastioita, kristallimaljakko ja jalustalla seisova risti.
Kommentit (29013)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten kaukana koulut on kakskerrasta, mutta mietin, että kun talvi tulee ja lunta ja koulu alkaa klo 8. Niin miten se kouluun kuskaus onnistuu, jos on tullut 30cm lunta ja arausta ei ole.
oisko n 30 min. Eiköhän päätös tule ennen lumia. 18.7. ja 90 vrk, laskepa siitä
Ei pääse Kakskerrasta ruuhka-aikaan kolmessa kymmenessä minuutissa Turun keskustaan. Hirvensalosta keskustaan tosi kovat ruuhkat.
Kerran käynyt Turussa kesällä ja sain hyvän kuvan, täytyy tulla toistekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin kaupungin palveluksessa, niin yksi kaupungin omistamassa kiinteistössä vuokralla asuva mies väitti aina, että hän ei ole saanut ilmoitusta vuokrankorotuksesta. Ei voi maksaa, kun ei tiedä uutta vuokramäärää. Laitettiin haastemies asialle. Kun vuokralainen tiesi, että haastemies on tulossa niin kuumensi ovenkahvan hitsipillillä ja haastemies poltti kätensä ovenkahvassa.
Urbaanilegenda.
Voi, kun tietäisit mitä kaikkea muuta tämä virkamiesvihollinen sai aikaiseksi. Kirjan voisi kirjoittaa.
Olisi ovi ennen syttynyt, kuin käsi palanut.
No ei ole viiteen vuoteen töihin kerennyt. Minä en halua veronmaksajana Helenaa elättää, eiköhän se olisi Helenankin aika elättää itse itsensä ja etsiä töitä.
Helena ei ole elänyt yhteiskunnan tukien varassa tähänkään asti eikä aio omien sanojensa mukaan tehdä sitä jatkossakaan.
Tyypillistä rajattomille narsisteille tuo muiden elämän, tässä tapauksessa h.koivun kautta eläminen.
Silloin ei tarvitse kohdata oman elämän kipukohtia kun omistaa koko päivänsä helenan kyttäykseen ja tekemisten analysointiin.
Surullista, jos Suomessa on noin huonosti voivia yksilöitä. Onko sekin hallituksen toimien syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten elatusapua Mikko Koivu tulee maksamaan Helenalle kuukausittain 1 380 dollaria, mikä tekee noin 1 255 euroa. Sen lisäksi ex-jääkiekkoilija maksaa lasten harrastukset, mahdolliset lukukausimaksut ja terveydenhoitomaksut, jotka eivät lukeudu julkisen terveydenhoidon piiriin.
on kyllä TOSI pieni toi summa. Mun kaveri maksaa 700€/ lapsi ja on ihan tavan duunari.
Jep. Kelan minimielaritkin on 600€/kk.
Paljonko on elatustuki 2024?
Elatustuen määrä on 196,02 €/lapsi/kk vuonna 2024.
Monet varakkaatkan käyttävät tuota Kelan elatustuenmäärää mittarina. Se on se minimi. Toki tuo 196 e on tarkoitettu yhdelle lapselle koko
Heleenalla on niin onnellisesti että 2 viikkoa ja elarit 1250 euroa, kunhan saa pötyä pöytään, kotona tehtyä, terveellistä ja edullista. Jää rahaa muuhunkin esim sukkien ostoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tovottavasti Nanna podcastissa kaivaa totuuden esiin.
Toivon myös tosiaan, että Nanna uskaltaa haastaa Helenaa toisin kuin Enbuske&Hörkkö aivan kädettömiä. Tosin myöhemmin sanoivat, että Helenaa ei voi haastaa koska hän olisi häipynyt jos olisi kysytty hänelle haastavia asioita. Mutta silti toimittajien on uskallettava - toivottavasti Nanna uskaltaa näyttää esimerkkiä mieskaksikolle.
Eiköhän sarjapettäjä-narkomaanin ex-vaimo tiedä, miten toinen haastetaan 🤭
Helena ei ole kuluttanut Mikko Koivun rahoja yhtään enempää kuin minkä Mikko Koivu on itse mahdollistanut. Mitä nyt liian alhaisen avioehtosopimuksen meni allekirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pikku juttu mutta ärsyttää tuo Seiskan jutun 'Nattie-kulta' niinkuin Seiskalla olis Natalien kanssa tehty sinukaupat ja onko tuo 'Nattie' edes sen lempinimi?
Aika ilkeätä nimitellä lehdessä ihmistä, joka on vasta muuttanut maahan, eikä ole julkisuuteen pyrkinyt. Jos hän nyt alkaisi kartoittaa täällä työmahdollisuuksia, niin olisiko tämä aiheeton julkisuus aina määrittelemässä häntä ennen kuin itse ehtisi esittäytyäkään?
Toisaalta Mikon nainen varmaan pysyy leivässä, vaikkei tekisi töitä kodin ulkopuolella. Ja onhan perheessä lapsia, joiden perään katsoa, ja joita saa varmaan kuskata harrastuksiin jatkuvasti, kyllä se työstä käy.
Tuli vain mieleen, kun katsoi Aino Huilajan Van Lifeä, että Natalie Dillon on julkaissut asiasta oppaan ja voisi tehdä samantyyppisiä juttuja mediataloille Suomessakin. Mainostaahan Minttukin kahvia, vaikkei takuulla rahan vuoksi tarvitsisi.
Vierailija kirjoitti:
No ei ole viiteen vuoteen töihin kerennyt. Minä en halua veronmaksajana Helenaa elättää, eiköhän se olisi Helenankin aika elättää itse itsensä ja etsiä töitä.
Helena ei ole elänyt yhteiskunnan tukien varassa tähänkään asti eikä aio omien sanojensa mukaan tehdä sitä jatkossakaan.
Sen verran on tullut tätä seurattua, että jutut vaihtuu koko ajan. En pidättelisi henkeä, että omien sanojensa mukaan pätee.
Vierailija kirjoitti:
Ei hän niitä tukia edes saisi, koska on olemassa se jemma. Eli nyt ihan itse asunnon etsintään. Vierasmökillä saattaa olla vaan peruslämpö lämmityskautena
"Kiinnitysten haulla ei ole niin mitään tekemistä tontilla sijaitsevien rakennusten omistajuuden kanssa. Kiinnitykset ovat sen pankin hallussa joka Mikolle on lainan rakentamiseen myöntänyt. Kiinnityshakemukseen toki on alunperin tarvittu myös Helenan suostumus tontin omistajana, koska kiinteistön lupahakemukset tätä edellyttävät. Tämän vuoksi myös kiinteistörekisteri tulisi saada ajantasalle, ja on Helenalta silkkaa kiusantekoa olla allekirjoittamatta luovutuspapereita, kun ei ole tontin kuluihin ja lainanlyhennyksiin osallistunut. Helenan my property-jankkaus on edellä mainitut asiat huomioiden irvokasta."
Ei ehkä silkkaa kiusantekoa, vaan jos lähes kaikissa kiistakohdissa on tullut oikeuden kautta päätökset, jotka ovat Helenan toiveita vastaan, niin toivoo ehkä saavansa jotakin etua jonkun sellaisen asian kautta, johon hänellä voi olla vielä pienet mahdollisuudet vaikuttaa? Eli jos olisi saanut Edinan kodin ylläpitoineen plus lapset ja isot elarit, jotain tällaista, niin tuskin Kakskerta kauheasti kiinnostaisi. En tiedä yrittääkö saada rahaa tai jonkun muun myönnytyksen allekirjoitusta vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten elatusapua Mikko Koivu tulee maksamaan Helenalle kuukausittain 1 380 dollaria, mikä tekee noin 1 255 euroa. Sen lisäksi ex-jääkiekkoilija maksaa lasten harrastukset, mahdolliset lukukausimaksut ja terveydenhoitomaksut, jotka eivät lukeudu julkisen terveydenhoidon piiriin.
on kyllä TOSI pieni toi summa. Mun kaveri maksaa 700€/ lapsi ja on ihan tavan duunari.
Jep. Kelan minimielaritkin on 600€/kk.
Paljonko on elatustuki 2024?
Elatustuen määrä on 196,02 €/lapsi/kk vuonna 2024.
Monet varakkaatkan käyttävät tuota Kelan elatustuenmäärää mittarina. Se on se minimi.
"Miten varallisuus vaikuttaa elatusmaksuihin? Joskus vanhemman varallisuus saattaa vaikuttaa lapsen elatusavun määrään, mutta se on silti harvinaista."
Osaatko päätellä miksi on harvinaista? Vastaus: suomessa on niin vähän elareita maksavia kymmenien miljoonien omaisuudella varustettuja. Korkeimman oikeuden esimerkkitapauksista löytyy kyllä tietoa miljonäärien maksamista elareista. Mikon on kyllä todella alhaiset niihin verrattuna.
"Jep. Kelan minimielaritkin on 600€/kk. "
MINIMI ELATUSMAKSU
Minimi elatusmaksu on 196,02 €/kk. Se on minimi rahasumma, jonka elatusvelvollisen on maksettava lapsen elatuksesta. Jos elatusvelvollisen elatusmaksu on vahvistettu vähennettynä täyttä elatusmaksua pienemmäksi, niin puutteellisesta maksukyvystä tulee olla maininta vahvistetussa elatussopimuksessa tai tuomioistuimen päätöksessä. KELA maksaa erotuksen, jos elatusvelvollisen elatustuki on vahvistettu pienemmäksi kuin minimi elatustuki. Elatustuki on sidottu elinkustannusindeksiin. 1.1.2024 alkaen täysimääräinen elatustuki oli 196,02 €/kk.
Lähde: Ohje lapsen elatusavun suuruuden arvioimiseksi, Oikeusministeriön julkaisu 2007:2. Sosiaali- ja terveysministeriön ohje 22.12.2023
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tovottavasti Nanna podcastissa kaivaa totuuden esiin.
Toivon myös tosiaan, että Nanna uskaltaa haastaa Helenaa toisin kuin Enbuske&Hörkkö aivan kädettömiä. Tosin myöhemmin sanoivat, että Helenaa ei voi haastaa koska hän olisi häipynyt jos olisi kysytty hänelle haastavia asioita. Mutta silti toimittajien on uskallettava - toivottavasti Nanna uskaltaa näyttää esimerkkiä mieskaksikolle.
Ei Nanna ole toimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä viikko/viikko systeemi?
2 viikkoa kkssa, Helenan huki ma kai
On kyllä raskaita nuo Hellun päivitykset ihan jo kielenkäytön vuoksi. Niinku tulee varmasti miten enkuksikin puhuu varmaan like. Se on tosi häiritsevää miten enkunkielisetkin hokee sitä likeä joka toiseksi sanaksi. Noh huomenna show jatkuu taas, voi lapsiraukat.
Vierailija kirjoitti:
Palstan hullut projisoi omaa lokkeiluaan Helenaan ja muihin. 🤡
Toisaalta Mikon nainen varmaan pysyy leivässä, vaikkei tekisi töitä kodin ulkopuolella. Ja onhan perheessä lapsia, joiden perään katsoa, ja joita saa varmaan kuskata harrastuksiin jatkuvasti, kyllä se työstä käy.
Sinä sitä vaan jaksat jankuttaa lasten kuskaamisesta, kun kyse on ihmisen alisteisesta asemasta.
Mulla ei ole lapsia eikä ex-aviopuolisoita ja kämpänkin olen itse maksanut omilla tuloillani, mutta läheisissäni on eronneita, joilla on lapsia.
Yhdessäkään näistä 50/50 vanhemmuuden jakavassa tapauksessa ei makseta elareita kumpaankaan suuntaan.
Parissa tapauksessa on lapsia varten tilli, jolta maksetaan näitä lapsiin kohdistuvia harrastus ym. maksuja ja jonne vanhemmat laittavat kumpikin rahaa sopimuksen mukaan. Toki kaikki näistä läheisistäni käyvät töissä ja saavat palkkatuloja.
Mitä taas tulee Koivujen lapsilisiin, niin Helena ei ole voinut niitä saada, koska ei ole asunut Suomessa. Mikosta emme tiedä, onko hän edes niitä hakenut ja saati sitten saanut.
Helena puolestaan tapansa mukaisesti sotkee lapsilisät ja lasten elarit, joita kertoo käyttävänsä omien laskujensa maksamiseen. Hänellehän ei mitään eronneen puolison elatustukea tms. makseta.
"Miten varallisuus vaikuttaa elatusmaksuihin? Joskus vanhemman varallisuus saattaa vaikuttaa lapsen elatusavun määrään, mutta se on silti harvinaista."