Miten kuu pysyy taivaalla?
Kommentit (47)
Roikkuu narujen varassa tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän pakenee koko ajan. Tulevaisuudessa ei ole enää auringonpimennyksiä, kun se on tarpeeksi kaukana.
Niin se on tällä hetkellä mutta kaukana tulevaisuudessa säädön jälkeen kuu alkaa taas hitaasti lähestyä maata. Sehän on keinotekoinen vaikka emme tiedä ketkä sen tekivät. Liian täydellinen ollakseen sattumaa.
Sitä väitetään sellaistakin että Kuuta ei ole. Mikä lie sitten siellä taivaalla onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän pakenee koko ajan. Tulevaisuudessa ei ole enää auringonpimennyksiä, kun se on tarpeeksi kaukana.
Päinvastoin, kuu siirtyy koko ajan maapalloa lähemmäksi.
Ei. Etääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on ohjaajan näköalapaikka.
Tarkoitatko The Ohjaajaa?
Se on vaan tähtiä isompi reikä taivaankannessa
Sen aiheuttamat tuntemukset voi vaihtaa parempiin, uusiin.
Kuu liikkuu riittävän nopeasti ettei se putoa alas mutta kuitenkin tarpeeksi hitaasta ettei karkaakaan. Kuuhan on putoamassa, ja putoaisikin jos olisi paikallaan.
Mä näin eilen kaksi aurinkoa. Toinen oli vähän pienempi kuin toinen. Ne oli melkein päällekkäin, toinen vähän sivummassa. Outoa. Oon nähnyt kerran aiemminkin kaksi aurinkoa.
Koko ajan loittonee maasta. Vuorovesi-ilmiö pienenee
Outoa ettei kuu pyöri akselinsa ympäri vaan siinä on koko ajan sama puoli kohti meitä. Tämä tukee ajatusta, että Kuu on ontto (avaruusalus).
Ihan samalla tavalla kuin miten maa pysyy radallaan eikä tipu aurinkoon..
Aurinkotuuli puhaltaa siihen, vähän samalla tapaa kuin hiustenkuivaaja pitää pingispalloa ilmassa. Olikohan sellainen Speden speleissä joskus mutta kumminkin sama homma.
Vähän niinku ruletissa se pallo pyörii siellä ylhäällä jonkin aikaa ennenkuin hidastuu ja alkaa pudota alaspäin johonkin lokeroon. Paitsi että avaruudessa kuu ei hidastu kun ei ole mitään hidastamassa.
Vierailija kirjoitti:
Outoa ettei kuu pyöri akselinsa ympäri vaan siinä on koko ajan sama puoli kohti meitä. Tämä tukee ajatusta, että Kuu on ontto (avaruusalus).
Pyörii. Pyörähdysaika on vain sama kuin kiertoaika. Tunnetaan vuorovesilukkiutumisena.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin eilen kaksi aurinkoa. Toinen oli vähän pienempi kuin toinen. Ne oli melkein päällekkäin, toinen vähän sivummassa. Outoa. Oon nähnyt kerran aiemminkin kaksi aurinkoa.
-Taitaa olla hajataittoa! Optikollakäynti voi sekvitttä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Taitaa olla hajataittoa! Optikollakäynti voi sekvitttä tilannetta.
Mutta miksi sitten näin vaan kaksi aurinkoa enkä mitään muuta kahtena?
Vierailija kirjoitti:
Koska Maan vetovoima ei yletä sinne asti.
Kyllä ylettyy.
Jos kuun ratanopeutta pystys jarruttamaan, sitten putoais, mutta ei yletä mono maahan sieltä asti.
Ylettää koska kuun pienempi vetovoima yltää maahan asti. Se näkyy maassa vuorovesi ilmiönä.