Työkkäri ei soita minulle enää! hienoa!
yleensä kerran 3 kuussa soitetaan liipalaapapuhelu että päivitetään tietoja mutta nyt ne on unohtaneet meikän! eikä ole enää 2 työnhakuvelvoitettakaan kuussa, se on hienoa saan mennä ulkomaille talveksi eikä kukaan soita perään!
Kommentit (31)
Eipä soita minullekaan kuin yhden kerran enää.
Varmaan sinusta puhuttiin tiimissä. Kun numeroon soitetaan niin sieltä tulee ihan ihmeellinenviesti, ei mene läpi. Ei haittaa, laitetaan postissa kutsu tapaamiselle tulemaan. Ikävä jos olet ulkomailla ja se jää saamatta ja näin et tule tapaamiseen, loppuu työttömyystuki siihen, kunnes käyt paikanpäällä laittamassa työnhaun voimaan :)
Ulkomaan oljoille:
Työnhaku ulkomailta
Työtön työnhakija voi lähteä työnhakuun toiseen EU- tai Eta-maahan tai Sveitsiin (huom. ei Isoon-Britanniaan) enintään 3 kuukauden ajaksi. Tältä ajalta voi saada saman suuruista peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista päivärahaa kuin mitä sinulle Suomessa maksettaisiin.
Ilmoittaudu työttömäksi työnhakijaksi työnhakumaassasi 7 päivän kuluessa. Ota mukaasi Kelan tai työttömyyskassan myöntämä todistus oikeudesta työttömyysturvaan (lomake U2). Jos löydät 3 kuukauden kuluessa töitä, siirryt yleensä työskentelymaasi sosiaaliturvaan. Ilmoita työn saamisesta Kelaan.
Jos et löydä töitä, sinun on palattava Suomeen 3 kuukauden määräajan puitteissa, jotta voit edelleen saada suomalaista työttömyysturvaa. Jos jäät ulkomaille yli 3 kuukaudeksi, oikeutesi Suomen sosiaaliturvaan ratkaistaan sen perusteella, onko asuminen ulkomailla tilapäistä vai vakinaista. Jos kyse on vakinaisesta, yli 6 kuukautta kestävästä muutosta ulkomaille, oikeutesi etuuksiin Suomesta päättyy.
Nykyään on niin niukat resurssit ja paljon työttömiä, etteivät ehdi paneutua kaikkien asioihin. Nuoremmat ovat etusijalla, sekä juuri työttömiksi joutuneet, koulutetut. Nämä kuntouttavat yms. systeemit taitavat olla tiensä päässä, kun kunnat joutuvat ottamaan työttömistä vastuun v. 2025. Kuntien talous on niin kuralla, säästöjen vuoksi, että ei ole resursseja järjestää mitään kuntouttavia enää, koska niillä ei enää saa edes kuntien sakkomaksuja kuitattua. Taitaa pitkä- aikaistyöttömät, ikääntyneet ja vajaakuntoiset tipahtaa täysin palvelujen ulkopuolelle.
Vierailija kirjoitti:
14.8. olisi pitänyt soittaa eli uskon ettei ne soita ollenkaan. hallelujah! olen vapaa!
Kiirettä pitää. Pikkasen viivettä. Ottavat varmaan yhteyttä myöhemmin.
Joku "käärme" vielä sulle soittelee tulevaisuudessa, jos jaat numeroasi sinne ja tietojasi. Ja olet listoilla. Ellei se ole kunta jossa sitä ei ole sattumalta aktiivisena. Rekry niillä on.
Minulle soitti kun lähetin viestin. Eivät olisi varmaan muuten soittanut. Kyllästyin odottamaan aktivointisuunnitelmaa. Halusin aloittaa jossain ennen talvea.
Minä sain selvityspyynnön kun unohdin hakea 2 työpaikkaa, laitoin selvityksen niin soittivat ja oma virkailijan sijainen sanoi että hän luki mun suunnitelmasta jääväni loppuvuodesta eläkkeelle ettei tarvitaan enää hakea työpaikkoja , elämäni mukavin työkkäri puhelu . 🤩
Ei ole minullekaan soitettu luojan kiitos. Koko työkkäri vaan alas ja sillä rahalla kansalaispalkkaa ihmisille. Eiköhän ihmiset itse osaa hankkiutua töihin jos sinne haluavat.
Up! Minulle kanssa piti soittaa sieltä tällä viikolla, mutta eipä ole mitään kuulunut. Koko viikko meni soittoa odotellessa
Laitoin itse yhteydenottopyynnön sinne, katotaan mitä kuuluu.
Eivät ole soittaneet minulle 5 vuoteen. Uhkasin hakata virkailijan joka väitti että olen työkyvytön koska olen työtön ja se virkailija katkaisi työttömyystuen minulta. Suutuin siitä kunnolla kun virkailija rikkoi lakia selvästi ja sitten mentiin oikeuteen joka päätti ettei virkailija voi katkaista tukea koska ei ollut todisteita että olen työkyvytön. Sitten sieltä tuli kirje että lopettavat asiakkuuteni joten eivät ole soittaneet 5 vuoteen.